benieuwd naar de foto's met getinte voorste zijruiten!
heb zo'n aantal wagens in Frankrijk gezien en staat wel super!
jammer dat het niet mag ...
Hakan's V40
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik dat de voorste ramen niet / bijna niet getint moeten worden. Dit uit verkeersveiligheid. Motorrijders onder ons zullen dat onderschrijven. Overige weggebruikers hebben veelvuldig contact met ons als autobestuurder, als check of we ze wel / niet gezien hebben.nossy schreef:benieuwd naar de foto's met getinte voorste zijruiten!
heb zo'n aantal wagens in Frankrijk gezien en staat wel super!
jammer dat het niet mag ...
Voor mij ook de reden om de achterste ramen niet te tinten, om zo een 'geheel' in uitstraling van de ramen te houden. Dus, alle zijramen dezelfde optiek = een rustigere zijkant uitstraling.
8-7-2013 besteld, 2-10-2013 geleverd! D2 R-design, Black, business pack pro, R-design Pro, verwarmbare voorstoelen, keyless drive, zonder type aanduiding. foto's: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 02#1221402
- HakanC
- 3rd Gear member
Je kunt wel deels gelijk hebben maar er zijn veel meer voordelen o.a.:Timmie schreef: Persoonlijk vind ik dat de voorste ramen niet / bijna niet getint moeten worden. Dit uit verkeersveiligheid. Motorrijders onder ons zullen dat onderschrijven. Overige weggebruikers hebben veelvuldig contact met ons als autobestuurder, als check of we ze wel / niet gezien hebben.
Voor mij ook de reden om de achterste ramen niet te tinten, om zo een 'geheel' in uitstraling van de ramen te houden. Dus, alle zijramen dezelfde optiek = een rustigere zijkant uitstraling.
-In het algemeen koeler in de auto
-Minder last van direct zonlicht (vooral met kids)
-Natuurlijk de looks (persoonlijk)
-Heb vaak duur apparatuur op de achterbank.. Zo onzichtbaar
-Geen brokkel gevaar van de ruiten tijdens een ongeluk
-enz.
Politie hanteert ongeveer 50% max heb ik begrepen.. Ik zal er net onder of boven liggen maar mijn ervaring is het na een tijd door zonlicht toch beetje verkleurt. Dus zal alleen maar lichter worden.
V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
- HakanC
- 3rd Gear member
Hier dan de foto.. (zijruiten) De ruiten lijken donker omdat het al donker begon te worden en door telefooncamera.. In het echt zijn ze lichter (voorste zijruiten)

V40 D2 SUMMUM | Ice white solid | Vasa leder espresso blond/blond | IntroLine | Dynamicline | 18 Atreus (Glossy Black/Glossy White) | Premiumsound | Panoramadak | HEICO frontspoiler | R-Design diffuser + uitlaat | Stylingpack zij-spoilers enz enz..
-
- 2nd Gear member
Eens.. Ik vind dit toch wel de mooiste config tot nu toe.
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
-
- 4th Gear member
Die wielen zijn leuk!
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
- pvdwaal
- 3rd Gear member
Eindelijk laten tinten. Ziet er waanzinnig uit op wit!
Mijn tinter staat klaar zodra auto eenmaal binnen is. Ook bij mijn config worden alle zijruiten getint incl zonnebrand zoals ik al eerder heb geschreven.
Als ik dit zie wordt wachten weer stukje minder leuk
Nogmaals: geweldig!
Heb jij eigen tinter gevonden?
Mijn tinter staat klaar zodra auto eenmaal binnen is. Ook bij mijn config worden alle zijruiten getint incl zonnebrand zoals ik al eerder heb geschreven.
Als ik dit zie wordt wachten weer stukje minder leuk

Nogmaals: geweldig!
Heb jij eigen tinter gevonden?
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)
- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
- HakanC
- 3rd Gear member
Thanks all 
(Volgens mij kon het je kant en klaar bestellen bij de dealer).. Hmm.. even paar nachtjes over slapen :p (lees: gaat gebeuren binnenkort)

Dat is nou ook precies wat mij weer kriebelt de laatste tijd..nossy schreef:Ziet er super Hakan! al vraag ik me nu wel af of zwarte spiegelkappen niet beter zouden staan nu ...??

Ik ken wel iemand in Amsterdam.. Alleen omdat ik voor mijn vakantie naar Turkije ben gegaan heb ik het daar laten doen (ook een goede vriend) voor bijna nikspvdwaal schreef:Heb jij eigen tinter gevonden?

-
- 2nd Gear member
Hakan, je kan de spiegelkappen hier vinden: http://accessories.volvocars.com/Access ... VCC-463431
Sorry, volledige link werkt niet. Even copy-paste naar je browser of selecteer 2013 > Styling > Exterieurstyling
Sorry, volledige link werkt niet. Even copy-paste naar je browser of selecteer 2013 > Styling > Exterieurstyling
V40 D2 R-design MY2014 | Sportchassis | Electric Silver | Business Pack Pro | Premium Sound | Winter Line | Keyless Start | Extra getint glas achter | Panoramisch dak | 18 inch Midir | High Performance spoiler | Zwarte spiegelkappen |
- HakanC
- 3rd Gear member
155 Euro.. wel beetje duur..
- pvdwaal
- 3rd Gear member
Plasti-dippen?
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)
- 3x Renault Clio
- 3x Renault Clio
- dbt
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Zwarte spiegelkappen of niet, blijft een hele mooie v40 

VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
Voorgaand (lease/privé):
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
- HakanC
- 3rd Gear member
Haha Dankjedbt schreef:Zwarte spiegelkappen of niet, blijft een hele mooie v40

Ok, zwarte spiegels nog en.. chippen indien goedkoper dan Rica met zijn belachelijke 580 euro ex.
Eigenlijk ben ik ook tijdens mijn vakantierit niks tekort gekomen met mijn vermogen. Dus misschien laat ik dat dan ook wel zitten. Ben ook bijna op mijn kwart van mijn totale Km's . hehe... Dus het loont steeds minder om het te chipppen.
-
- 2nd Gear member
Ik vind het vermogen en het gemak waarop de auto acceleert meer dan goed. Dacht er ook aan om te chippen, maar heb het ook maar achterwege gelaten.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
-
- 4th Gear member
Idem. Tijdens de proefrit was ik niet zo onder de indruk (maar goed, dat is logisch) maar in het dagelijks gebruik mis je weinig met de D2. Accelereren op de snelweg gaat prima, zeker als je terug naar 5 gaat of zelfs in de 4.
Ik overweeg steeds minder om te chippen.
Ik overweeg steeds minder om te chippen.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
- HakanC
- 3rd Gear member
Yep, ik heb heb er ook steeds minder neiging om het te chippen inderdaad.. Vind alleen in zijn 1e en 2e versnelling optrekken tegenvallen (alsof die softwarematig geknepen wordt). Zal wel weer te maken hebben met heel hoouden van techniek zoals bij veel modellen.
-
- 4th Gear member
Ja..dat was me ook opgevallen. Maar dat had ik ook in mijn vorige auto, Seat Leon 2.0 FSI. 150pk/200Nm koppel, pittige auto, maar in de 1e versnelling was ie juist heel stroperig.
En ook in mijn voormalige hobbyauto, Delta Integrale EVO2, was de 1e versnelling geknepen. Dat is allemaal heel normaal bij veel auto's.
Ik vind het niet zo'n probleem, stoplichtsprintjes doe ik niet aan.
Wel vind ik het vreemd overigens dat in de manual staat dat je in de 2 moet wegrijden. Dat vind ik geen doen, daarvoor kom je veel te laag in de toeren tenzij je de koppeling flink laat slippen. Ik rij gewoon in de 1e weg.
En ook in mijn voormalige hobbyauto, Delta Integrale EVO2, was de 1e versnelling geknepen. Dat is allemaal heel normaal bij veel auto's.
Ik vind het niet zo'n probleem, stoplichtsprintjes doe ik niet aan.
Wel vind ik het vreemd overigens dat in de manual staat dat je in de 2 moet wegrijden. Dat vind ik geen doen, daarvoor kom je veel te laag in de toeren tenzij je de koppeling flink laat slippen. Ik rij gewoon in de 1e weg.
-
- 3rd Gear member
Ik ook. En volgens mij hoort het ook gewoon zo. Daar is de eerste versnelling voor, bij een normale auto.zakraket schreef:Wel vind ik het vreemd overigens dat in de manual staat dat je in de 2 moet wegrijden. Dat vind ik geen doen, daarvoor kom je veel te laag in de toeren tenzij je de koppeling flink laat slippen. Ik rij gewoon in de 1e weg.
Mijn V40: D2 Summum
- dbt
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Jep, eerste versnelling is er eigenlijk gewoon voor om "aan het rollen te brengen"...
Uiteraard zijn er mensen die vinden dat hij pas genoeg rolt als de naald bij het rode streepje komt
Uiteraard zijn er mensen die vinden dat hij pas genoeg rolt als de naald bij het rode streepje komt
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Voorgaand (lease/privé):
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent