Nieuwe Volvo-driver
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
dat is een van de voordelen van een lease-slaaf te zijn: facturen krijg je niet te zien, en worden dan ook niet door mij betaald.
Maar na even zoeken in het programma van de lease-maatschappij vond ik dit terug:
25-02-2014 41819 AUTOMOBILIA ROESELAERE NV
Oliezeef 0.00
Int.luchtfilter 0.00
Ruitewisserblad voor 45.34
40.000 Km 204.91
29-08-2013 20789 AUTOMOBILIA ROESELAERE NV
Int.luchtfilter 0.00
Oliezeef 0.00
20.000 Km 198.86
Olie en oliefilter + interieurfilter werden dus vervangen. Ik weet niet of de interieurfilter moet vervangen worden, maar dat is iets wat ik steeds expliciet vraag, gezien mijn jongste dochtertje hyper-gevoelig reageert op berkenstof, en dat alle andere vervuiling geen goed doet aan haar luchtwegen. Het kind heeft momenteel nog 1/3 van haar longcapaciteit
. Hopelijk is het pollenseizoen vlug achter de rug.
Maar na even zoeken in het programma van de lease-maatschappij vond ik dit terug:
25-02-2014 41819 AUTOMOBILIA ROESELAERE NV
Oliezeef 0.00
Int.luchtfilter 0.00
Ruitewisserblad voor 45.34
40.000 Km 204.91
29-08-2013 20789 AUTOMOBILIA ROESELAERE NV
Int.luchtfilter 0.00
Oliezeef 0.00
20.000 Km 198.86
Olie en oliefilter + interieurfilter werden dus vervangen. Ik weet niet of de interieurfilter moet vervangen worden, maar dat is iets wat ik steeds expliciet vraag, gezien mijn jongste dochtertje hyper-gevoelig reageert op berkenstof, en dat alle andere vervuiling geen goed doet aan haar luchtwegen. Het kind heeft momenteel nog 1/3 van haar longcapaciteit

- ex-Mooseman
- 4th Gear member
huh??? Een pak posts weg ?
anyhow, hierbij een fotootje van mijn laatste update. Cheap LED's.
anyhow, hierbij een fotootje van mijn laatste update. Cheap LED's.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
Nachtelijke regen op een verse waxlaagje. Pearls...
Laatst gewijzigd door ex-Mooseman op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
Ik ben net terug van de dealer.
Eén van de parkeersensoren in de skidplate was losgekomen en binnenin de bumper gevallen. Af en toe sloeg het hele parkeergebeuren hierdoor tilt.
Ik had het al een keertje proberen te lijmen, maar dit was geen onverdeeld succes: de lijm (pattex) loste de verf op, en de sensor kwam weer los... Twee linkerhanden.
In een klein uurtje hebben ze de bumper gedemonteerd, de sensor netjes glad gezet, vers laagje verf er over, terug vastgezet, en de bumper terug gemonteerd.
Eén van de parkeersensoren in de skidplate was losgekomen en binnenin de bumper gevallen. Af en toe sloeg het hele parkeergebeuren hierdoor tilt.
Ik had het al een keertje proberen te lijmen, maar dit was geen onverdeeld succes: de lijm (pattex) loste de verf op, en de sensor kwam weer los... Twee linkerhanden.
In een klein uurtje hebben ze de bumper gedemonteerd, de sensor netjes glad gezet, vers laagje verf er over, terug vastgezet, en de bumper terug gemonteerd.
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
Ze ziet er weer netjes uit.
En kijk eens wie zich daar komt spiegelen
En kijk eens wie zich daar komt spiegelen
- BillyBob
- 5th Gear member
Mooi!
Maare... niet een beetje warm om zo te staan op zwoegen? Op een zwarte auto n.b.
Maare... niet een beetje warm om zo te staan op zwoegen? Op een zwarte auto n.b.

V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
vroeg genoeg opstaan
, dan kun je je nuttig maken voor de loden hitte. De rest van de dag kom ik dan niet meer uit mijn hangmat, tenzij voor een frisse Omer
.
De Volvo was gisteren aan de beurt. Net gedaan, toen het begon te druppelen, en net toen moesten we op boodschappen. Terug thuis heb ik met een rondje quickdetailer de boel weer netjes gezet.
Het noodweer van gisterenavond is hier gelukkig niets meer dan wat donderslagen, een onheilspellende lucht en wat wind geweest.
De MINI heb ik dan deze morgen gewassen.

De Volvo was gisteren aan de beurt. Net gedaan, toen het begon te druppelen, en net toen moesten we op boodschappen. Terug thuis heb ik met een rondje quickdetailer de boel weer netjes gezet.
Het noodweer van gisterenavond is hier gelukkig niets meer dan wat donderslagen, een onheilspellende lucht en wat wind geweest.
De MINI heb ik dan deze morgen gewassen.
Laatst gewijzigd door ex-Mooseman op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
Ondertussen zijn we voor de tweede keer met de Volvo in Italië, deze keer logeren we rond het Como-meer.
Een D2 heeft het niet gemakkelijk op de bochtige bergweggetjes rond het meer. De GPS stuurde ons weggetje in, zo smal, nauw en kronkelend, dat de haarspeldbochten niet in één keer genomen konden worden. En dan komt plotseling zo Panda-berggeit in de tegengestelde richting...
In de rit hiernaartoe vond ik geen goede zit, geen vijf minuten zat ik goed. Eerste keer dat ik dat ervaar, en dat na meer dan 50.000 km
Een D2 heeft het niet gemakkelijk op de bochtige bergweggetjes rond het meer. De GPS stuurde ons weggetje in, zo smal, nauw en kronkelend, dat de haarspeldbochten niet in één keer genomen konden worden. En dan komt plotseling zo Panda-berggeit in de tegengestelde richting...
In de rit hiernaartoe vond ik geen goede zit, geen vijf minuten zat ik goed. Eerste keer dat ik dat ervaar, en dat na meer dan 50.000 km
-
- 6th Gear member
Dat lijkt me niet fijn rijden. Ipv de navigatie kan je bij het como meer beter even de borden volgen en niet de navi volgen. Ook bij florence is het klassiek dat hij je overal heen stuurt, door smalle weggetjes en extreem steile hellingen, terwijl de hoofdroute veel sneller maar iets meer km's is. Ik volg in het buitenland vaak de borden, is net even makkelijker.
Geniet lekker in ieder geval! Je hebt vakantie!
Geniet lekker in ieder geval! Je hebt vakantie!

Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
Ondertussen kennen we de streek ietsje beter, en volgen we de GPS niet meer klakkeloos. Net iets gemakkelijker. In de bergen kun je gemakkelijk een route van 20 km korter nemen, en er toch langer overdoen, dan als je de Superstrada neemt bv.
De stoel, tsja, 't zal aan mijn rug gelegen hebben, en niet aan de stoel. Ik heb niks versteld aan de stoel, en nu zit ik wel weer goed... Kwaaie rug, af en toe, ik wijt het aan een te grote gestalte in combinatie met te kleine schoolbanken destijds - Ik 'hing' altijd in de banken, mijn knieën geraakte ik nergens kwijt...
En wat betreft Firenze: je rijdt er het best naar de grote parking onder het station, en doet dan de rest te voet ;D.
De stoel, tsja, 't zal aan mijn rug gelegen hebben, en niet aan de stoel. Ik heb niks versteld aan de stoel, en nu zit ik wel weer goed... Kwaaie rug, af en toe, ik wijt het aan een te grote gestalte in combinatie met te kleine schoolbanken destijds - Ik 'hing' altijd in de banken, mijn knieën geraakte ik nergens kwijt...
En wat betreft Firenze: je rijdt er het best naar de grote parking onder het station, en doet dan de rest te voet ;D.
Laatst gewijzigd door ex-Mooseman op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 6th Gear member
Firenze moet je porta romana volgen, dan sta je op een prachtig plekje in de stad (beveiligd en wel). Maar als je bijvoorbeeld naar Fiesole rijdt, plaatsje gelegen boven firenze, alleen de bordjes volgen, hah anders kom je er achter hoe steil de hellingen kunnen zijn in florence.
En daarnaast houd de navi geen rekening met de zona traffico limitato.

- ex-Mooseman
- 4th Gear member
en ook niet met overzetboten, als je het niet uitvinkt - gelukkig was ik nog genoeg bij de pinken, en was mijn richtingsgevoel goed genoeg om dit op tijd door te hebben... Menaggio-Varenna doe je immers vlotst per boot. Via de weg vaar je best een andere koers.
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
Morgen terug naar huis...
Inmiddels ziet ze er niet meer zo schoon uit als op de heenreis
Inmiddels ziet ze er niet meer zo schoon uit als op de heenreis
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
de foto was dan ook tijdens de heenreis
.
Nu ziet ze er net dat tikkeltje viezer uit (regen van Como tot voorbij de Gotthard, en dan vliegjes tot thuis). Velgen hebben hun portie remstof gekregen. En het interieur, daar gaan we maar niet over spreken. Gewoonlijk geldt er een strenge food&drink-policy in mijn auto, maar voor die ene keer in het jaar, zijn we wat liberaler, met alle gevolgen van dien.

Nu ziet ze er net dat tikkeltje viezer uit (regen van Como tot voorbij de Gotthard, en dan vliegjes tot thuis). Velgen hebben hun portie remstof gekregen. En het interieur, daar gaan we maar niet over spreken. Gewoonlijk geldt er een strenge food&drink-policy in mijn auto, maar voor die ene keer in het jaar, zijn we wat liberaler, met alle gevolgen van dien.
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
Cola komt er niet in.
En dropveters... Alleen Nederlanders lijken die te eten, de rest van de wereld vindt dat die naar medicijnen smaken
.
Vooral kruimels allerhande, haren (drie langharige deernes), zand & aarde op de tapijten...
Niets wat een stofzuiger niet meester kan. Een vochtige MF zal volstaan voor het stof op het dashboard
En dropveters... Alleen Nederlanders lijken die te eten, de rest van de wereld vindt dat die naar medicijnen smaken

Vooral kruimels allerhande, haren (drie langharige deernes), zand & aarde op de tapijten...
Niets wat een stofzuiger niet meester kan. Een vochtige MF zal volstaan voor het stof op het dashboard
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
Een V60 in de buurt van Straatsburg