Pagina 12 van 23
Geplaatst: 03.04.2013 - 09:38
door basvolvo75
RichieB schreef:Dan heb ik het mis. In de laadpaal zit kennelijk een vrouwtje. Dan kan je de kabels wellicht wel koppelen.
Grappig dat ik gister even stressmomentje ervoer bij het nagaan van welke verbindingen er nu in de Volvo en de laadpalen zitten tbv bestellen van de laadkabels. Nog geen 12u later beginnen jullie over de man-vrouw zaken in de laadpalen en kabels!
Overigens klopt het dus dat de laadkabel verschillende aansluitingen heeft ( man en vrouw) en was mijn voorgestelde lapp kabel correct!
De Volvo is (verbazend;-)) een mannetje en de laadpaal is een vrouwtje.
Als het me vanavond op rustiger moment lukt om foto's te plaatsen zal ik het verschil visueel ondersteunen.
Geplaatst: 03.04.2013 - 09:42
door Superfunky
basvolvo75 schreef:De Volvo is (verbazend;-)) een mannetje en de laadpaal is een vrouwtje.
Als het me vanavond op rustiger moment lukt om foto's te plaatsen zal ik het verschil visueel ondersteunen.
Ik denk dat bijna iedereen het verschil tussen een mannetje en een vrouwtje wel kent, maar als je toch plaatjes van vrouwen gaat posten, wel een beetje aantrekkelijke exemplaren dan s.v.p.

!
Geplaatst: 03.04.2013 - 13:47
door basvolvo75
Hierbij de beloofde foto's van de ingang in de volvo (is dus mannelijk, zie de palletjes)
ter vergelijking de aansluiting op de laadpaal:
en zo mag het er dan dus op een specifieke laadpaal voor thuis uitzien:
ten slotte: zo ziet de koppeling op de meegeleverde laadkabel van volvo zelf eruit; dat is dus een vrouwelijke stekker/koppeling (met dank aan Niels).

Geplaatst: 03.04.2013 - 16:25
door pih60
Bedankt voor de info!
Het begint me te dagen; de intelligentie kijkt ook naar de capaciteit van de kabel. Ik denk dus dat je de kabels fysiek wel kan koppelen maar dat er software matig wat problemen zullen komen. Zie ook:
http://www.hateha.nl/images/uploads/men ... 070_21.pdf
Geplaatst: 03.04.2013 - 22:06
door RichieB
Ik heb net het eerste laden met de laadpaal achter de rug. Kostte 3,5 uur en 11 kWh. Dus hij was bijna leeg afgeleverd denk ik. Helaas stond het thema van het dashboard ingesteld op Elegance waarbij je niet ziet hoe vol de accu is. Het thema kan je alleen veranderen als de auto is gestart (en dat kan alleen als de kabel eruit is). Dus: eerst even het Hybrid, Eco of Power thema kiezen voordat je gaat laden!
Geplaatst: 04.04.2013 - 22:07
door Paul
Wat een extreem geestige ervaring vandaag.
Staan er opeens twee palen bij de brievenbus!!
Wel even lopen, maar het zijn plekken waar geen bomen zijn, dus prima tegen de vogels! Te geestig.
Geplaatst: 04.04.2013 - 22:08
door Ben
Maar jij krijgt toch ook een aansluiting in de garage Paul?
Geplaatst: 04.04.2013 - 22:20
door NielsPHEV
RichieB schreef:Ik heb net het eerste laden met de laadpaal achter de rug. Kostte 3,5 uur en 11 kWh. Dus hij was bijna leeg afgeleverd denk ik. Helaas stond het thema van het dashboard ingesteld op Elegance waarbij je niet ziet hoe vol de accu is. Het thema kan je alleen veranderen als de auto is gestart (en dat kan alleen als de kabel eruit is). Dus: eerst even het Hybrid, Eco of Power thema kiezen voordat je gaat laden!
Je bent er dus nog niet achter hoe je de auto kunt starten met de laadkabel aangesloten.....
Geplaatst: 04.04.2013 - 22:26
door Paul
Ben schreef:Maar jij krijgt toch ook een aansluiting in de garage Paul?
Nee, gezeur met VVE en dat ik dat geld moet betalen op een Huur parkeergarageplek. Dus ik ga lekker buiten opladen (soms).
Ik laad hem vooral op op kantoor.
Geplaatst: 04.04.2013 - 22:30
door RichieB
NielsPHEV schreef: Je bent er dus nog niet achter hoe je de auto kunt starten met de laadkabel aangesloten.....
Nee, maar daarom is dit forum zo super handig! Hoe doe je dat, Niels?
Geplaatst: 06.04.2013 - 07:40
door RichieB
Als je overweegt om met de gewone schuko kabel te gaan laden is
dit een mooie accessoire. Dit voorkomt dat iemand je kabel steelt. Samen met de 8m kabel kan dit een goedkope laadoplossing zijn.
Geplaatst: 08.04.2013 - 14:53
door jfk
Ik heb bij de oprit een buitenstopcontact in de tuin. Ik wil daar eigenlijk gewoon een kwh meter voorhangen en dan met de schucko-stekker thuis laden. Voordeel is dat de auto dan achter het hek staat, en er dus ook niemand bij de laadkabel kan.
Ik kan alleen geen kwh meter voor buiten vinden. Weet iemand of die er uberhaupt zijn? Of iets met een speciaal kastje (als in een verdeeldoos ofzo)?
Thanx!
Geplaatst: 10.04.2013 - 15:42
door V60_PHEV
Ik heb op internet de prijslijst van de Plug-In Company gevonden
klik
Ligt het aan mij of zijn zij vrij duur?
Dezelfde laadpaal kan ik bij Conrad voor 390 euro incl. BTW krijgen, Conrad levert helaas de laadunit met vaste kabel niet.
Weet iemand soms een ander adres om dit gunstiger te kopen?
Geplaatst: 10.04.2013 - 16:08
door RichieB
Bel KeBa in Oostenrijk eens.. Die maken die dingen.
Geplaatst: 10.04.2013 - 16:09
door friend
V60_PHEV schreef:Dezelfde laadpaal kan ik bij Conrad voor 390 euro incl. BTW krijgen, Conrad levert helaas de laadunit met vaste kabel niet.
Laadstation voor 390 euro, heb je daar een link van?
Conrad levert wel een laadstation met kabel voor 1119 euro:
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/5516 ... 6-A-Zilver
Geplaatst: 10.04.2013 - 17:53
door V60_PHEV
Ik heb met Keba Oostenrijk gebeld en zij vertelden mij dat the PluginCompany het officiƫle verkoopkanaal is voor de Benelux.
Ik bedoelde overigens echt alleen de paal van het laadstation, die kost bij Conrad 389 euro incl. BTW en verzending.
Klik
Bij the PluginCompany betaal je 390 euro excl. BTW en excl. verzending.
Ik heb met Conrad gebeld over het laadstation dat Friend aangeeft, dat is volgens hen een 'Home Type 1' laadunit.
de PluginCompany levert een 'KeContact P20' die naast 220V ook 400V kan laden.
Geplaatst: 10.04.2013 - 17:56
door RichieB
Ik heb een P20 met vaste kabel, geleverd door Nuon.
Geplaatst: 11.04.2013 - 17:57
door V60_PHEV
gevonden op
www.oplaadpaalkopen.nl
alles ex. BTW, installatie en verzending
Geplaatst: 11.04.2013 - 18:00
door V60_PHEV
gevonden op
www.theplugincompany.com
alles ex. BTW, installatie en verzending
Geplaatst: 13.04.2013 - 18:14
door XC90S
Voor de rubriek gebruikers ervaringen laadkabels:
Ik heb de bijgeleverde mennekes kabel altijd buiten hangen, daar zijn ze immers voor gemaakt. Door de hevige regen afgelopen week (denk ik) kreeg ik een foutmelding op de regel unit: het "auto'tje" knipperde rood en ik kon dus niet laden. Er zat ook wat water bij de aan/uit schakelaar, onder het rubberen afdek-kapje. Ik heb de stekker vandaag op de verwarming gehad en nu doet-ie het weer.. Anderen die dit ook hebben meegemaakt?
Ik kijk het even aan, maar de weerbestendigheid lijkt dus te wensen over te houden, wel iets om rekening mee te houden. "Made in Germany" zegt dus niet altijd alles..