VOLVO 2014 - MEGA facelift

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8502
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Als ze nou een standkachel standaard zouden maken, hebben we al die verwarmingselementen (zetels, stuur...) niet meer nodig :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Carlsson 900

BlackcurrantV70 schreef:Als ze nou een standkachel standaard zouden maken,
hebben we al die verwarmingselementen (zetels, stuur...) niet meer nodig :-)
+1
Gebruikersavatar
casper
5th Gear member
Berichten: 1556
Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49

BlackcurrantV70 schreef:Als ze nou een standkachel standaard zouden maken, hebben we al die verwarmingselementen (zetels, stuur...) niet meer nodig :-)
Wat een watjes allemaal!
Voor de prijs van die overbodigheid heb je wel wat andere nuttige opties.
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Leder stuur = standaard bij Volvo, en leder = koud.

Ik zou het niet de hele rit aan willen hebben (plakhanden), maar in de winter is het de eerste kilometers zalig!
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Carlsson 900 schreef:
BlackcurrantV70 schreef:Als ze nou een standkachel standaard zouden maken,
hebben we al die verwarmingselementen (zetels, stuur...) niet meer nodig :-)
+1
+2
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29552
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik vrees dat de standaard standkachel wishful thinking zal blijven!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Op een V60 PIH zit hij wel ;-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21182
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik gok dat hij voor de volgende winter op de XC zit..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Jan Hagel
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 05.02.2013 - 18:43
Locatie: A6

Als ik zie wat volvo nu aanbiedt qua modellenreeks, luxe, opties etc., dan is het toch wel een ijzersterk merk. In praktisch elk segment zijn ze wel vertegenwoordigd, alle mogelijke opties zijn inmiddels beschikbaar (my 2014 biedt weer een aantal interessante nieuwe opties), terwijl de prijs toch beduidend lager ligt dan de Duitse drie...(en de kwaliteit m.i. op een hoog niveau ligt, ik heb in ca 700.000 km zelden problemen gehad). (Het enige dat ik mis zijn nieuwe 5 en 6 cilinders, maar dat zal wel de tijdsgeest zijn). Daarnaast heeft Volvo zijn imago goed weten te behouden. Een goede prestatie! :cheers:
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik sprak bij een ProDrive een meneer die in de V60 van zijn vrouw mee reed. Die wilde zijn Landrover inwisselen voor een 5-serie. Maar die 5 serie maakte meer geluid van binnen dan de V60. Hij heeft daarom nog even besloten de Landrover aan te houden en af en toe de auto van zijn vrouw te pakken.
Maar dat vond ik wel opmerkelijk ;-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

Jan Hagel schreef:Als ik zie wat volvo nu aanbiedt qua modellenreeks, luxe, opties etc., dan is het toch wel een ijzersterk merk. In praktisch elk segment zijn ze wel vertegenwoordigd, alle mogelijke opties zijn inmiddels beschikbaar (my 2014 biedt weer een aantal interessante nieuwe opties), terwijl de prijs toch beduidend lager ligt dan de Duitse drie...(en de kwaliteit m.i. op een hoog niveau ligt, ik heb in ca 700.000 km zelden problemen gehad). (Het enige dat ik mis zijn nieuwe 5 en 6 cilinders, maar dat zal wel de tijdsgeest zijn). Daarnaast heeft Volvo zijn imago goed weten te behouden. Een goede prestatie! :cheers:
vindt het alleen jammer dat ze gestopt zijn met de productie van de c30, het idee erachter was goed en de auto was imo ook zeer geslaagd is alleen jammer dat de resultaten achterbleven waardoor deze gestopt moest worden. Hoop dat Volvo in de nabije toekomst er toch weer voor kiest om een vergelijkbaar model op de markt te zetten (een kleine hatchback) om de jeugd wat meer aan te trekken. Veel jongeren van mijn leeftijd en jonger rijden toch nog in de 440/460 en 480 rond omdat het leuke auto's zijn.Ben er ook van overtuigd dat ook wel gaat lukken met de veranderingen in hun imago de laatste jaren.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13766
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Een C30 was dan een leuke Volvo maar in 2012 was een 3drs C30 D2 vrijwel net zou duur als een 5drs V40 D2, wie wil er dan nog een C30?
Gebruikersavatar
Ab S
5th Gear member
Berichten: 1033
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

JCF schreef:Voor het eerst een facelift waarbij ik niet het gevoel krijg dat het niet bij het oorspronkelijke model past, dus goed gedaan van Volvo....En Godzijdank; eindelijk een volledig door Volvo nieuw ontwikkelde motorenlijn in zicht!...
Waarom zo negatief over de huidige T3, T4, T5 Ford motoren?

Ook Volvo zal naar dan nieuwe turbo motoren moeten ontwikkelen met kleine inhoud en hoog koppel/vermogen. Dat is geen sinecure. Je moet die nieuwe motoren niet vergelijken met de huidge Volvo 5-cylinders of de oude B200/B230. En ik vraag me af of Volvo het beter zal doen dan Ford..
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

OGA244 schreef:Een C30 was dan een leuke Volvo maar in 2012 was een 3drs C30 D2 vrijwel net zou duur als een 5drs V40 D2, wie wil er dan nog een C30?
zal ook wel de reden zijn dat ze hem uit de productie gehaald hebben om de nieuwe V40 in de spotlight te zetten (onder andere), weet helaas niet wat de catalogus prijzen waren in de de tijd van de 440/460 vergeleken met de 740/760, 850 en 940/960.
maja een hatchback moet ook rond de 16.000-18.000 zitten om te concurreren met andere merken of hun hogere segment moet al duurder zijn om die andere prijs te kunnen blijven hanteren zodat ze niet zichzelf gaan concurreren.
Zoals gezegd vindt het gewoon jammer dat hij eruit is gehaald, zeker aangezien ik zelf van plan een c30 te gaan kopen binnen niet aanzienbare tijd :razz:
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Volvo gaat het zeker niet beter doen met haar 4 cilinder motoren dan Ford. Ford heeft al een lange traditie met 4 cilinder motoren en daarnaast een 10 (nog meer ) volume dan Volvo, dus groter development budget.
Maar Volvo moet inzetten op hybride, daar kan wel ze zich wel mee onderscheiden
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

Marc Apeldoorn schreef:Volvo gaat het zeker niet beter doen met haar 4 cilinder motoren dan Ford. Ford heeft al een lange traditie met 4 cilinder motoren en daarnaast een 10 (nog meer ) volume dan Volvo, dus groter development budget.
Maar Volvo moet inzetten op hybride, daar kan wel ze zich wel mee onderscheiden
Ga maar eens online kijken hoe slim het is om hybride te rijden, je komt ze aan de straat stenen niet kwijt. Het verbruik valt tegen, onderhoud aan accu's na X jaar is niet leuk meer, overheid blijft geen fiscale voordelen geven aan auto's die bewezen slechter zijn dan de "normale" auto's.
de link hieronder mag dan wel van top gear zijn maar legt het wel uit.
Jeremy Clarkson en de toyata prius (3:30 begint Toyata stuk)
Het beste idee is om gewoon door te gaan met wat ze nu van plan zijn en de motors kleiner maker en een flinke turbo erop te zetten om nog wat vermogen uit die blokken te krijgen :o
een andere mogelijkheid is meer bi-fuel auto's maken, tegen een aantrekkelijkere prijs. Je zou er technisch gezien met een normaal motorblok toch nog de emissie eisen mee kunnen halen om het fiscaal te halen (kijk maar de chevrolet spark)

ondanks alles dat vond ik het idee van volvo om een nieuw soort accu te ontwikkelen en deze in het carrosserie te verwerken een fantastisch idee en zou evt. de hybride auto mogelijk maken mits het accu probleem opgelost kan worden door regeneratie van "accu's" in plaats van vervanging. Regeneratie is vele malen goedkoper en de degeneratie van de cellen is nihil.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Gebruikersavatar
John Vermeulen
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

11 maart a.s. ben ik in Genève (http://www.salon-auto.ch/en/), ik zal eens foto's en filmpjes maken van wat er op de Volvo stand staat.
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ah vlieg je? Nog leuke tips voor een vlucht? ga ik ook ff
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

hybride auto's moeten nog doorontwikkeld worden. Onderscheidend vermogen van alleen 4 cilinders is 0.0 Bovendien heeft Volvo geen volume om veel te investeren, dus daar gaan ze het niet mee winnen. Erg naïef om te roepen dat goed is dat Ford motoren worden verlaten. Domme beslissing van Volvo...
Eigen platform daarentegen goede beslissing..
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

de beste stuurlui zijn hier steeds erg ruim vertegenwoordigd
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”