Pagina 12 van 24
Geplaatst: 24.02.2013 - 12:35
door BlackcurrantV70
Als ze nou een standkachel standaard zouden maken, hebben we al die verwarmingselementen (zetels, stuur...) niet meer nodig

Geplaatst: 24.02.2013 - 13:42
door Carlsson 900
BlackcurrantV70 schreef:Als ze nou een standkachel standaard zouden maken,
hebben we al die verwarmingselementen (zetels, stuur...) niet meer nodig

+1
Geplaatst: 24.02.2013 - 14:01
door casper
BlackcurrantV70 schreef:Als ze nou een standkachel standaard zouden maken, hebben we al die verwarmingselementen (zetels, stuur...) niet meer nodig

Wat een watjes allemaal!
Voor de prijs van die overbodigheid heb je wel wat andere nuttige opties.
Geplaatst: 24.02.2013 - 14:18
door Thom
Leder stuur = standaard bij Volvo, en leder = koud.
Ik zou het niet de hele rit aan willen hebben (plakhanden), maar in de winter is het de eerste kilometers zalig!
Geplaatst: 24.02.2013 - 15:17
door diesel01
Carlsson 900 schreef:BlackcurrantV70 schreef:Als ze nou een standkachel standaard zouden maken,
hebben we al die verwarmingselementen (zetels, stuur...) niet meer nodig

+1
+2
Geplaatst: 24.02.2013 - 15:43
door lint
Ik vrees dat de standaard standkachel wishful thinking zal blijven!
Geplaatst: 24.02.2013 - 15:46
door Paul
Op een V60 PIH zit hij wel

Geplaatst: 24.02.2013 - 15:56
door diesel01
Ik gok dat hij voor de volgende winter op de XC zit..
Geplaatst: 24.02.2013 - 21:31
door Jan Hagel
Als ik zie wat volvo nu aanbiedt qua modellenreeks, luxe, opties etc., dan is het toch wel een ijzersterk merk. In praktisch elk segment zijn ze wel vertegenwoordigd, alle mogelijke opties zijn inmiddels beschikbaar (my 2014 biedt weer een aantal interessante nieuwe opties), terwijl de prijs toch beduidend lager ligt dan de Duitse drie...(en de kwaliteit m.i. op een hoog niveau ligt, ik heb in ca 700.000 km zelden problemen gehad). (Het enige dat ik mis zijn nieuwe 5 en 6 cilinders, maar dat zal wel de tijdsgeest zijn). Daarnaast heeft Volvo zijn imago goed weten te behouden. Een goede prestatie! :cheers:
Geplaatst: 25.02.2013 - 07:31
door Paul
Ik sprak bij een ProDrive een meneer die in de V60 van zijn vrouw mee reed. Die wilde zijn Landrover inwisselen voor een 5-serie. Maar die 5 serie maakte meer geluid van binnen dan de V60. Hij heeft daarom nog even besloten de Landrover aan te houden en af en toe de auto van zijn vrouw te pakken.
Maar dat vond ik wel opmerkelijk

Geplaatst: 25.02.2013 - 15:05
door Richo
Jan Hagel schreef:Als ik zie wat volvo nu aanbiedt qua modellenreeks, luxe, opties etc., dan is het toch wel een ijzersterk merk. In praktisch elk segment zijn ze wel vertegenwoordigd, alle mogelijke opties zijn inmiddels beschikbaar (my 2014 biedt weer een aantal interessante nieuwe opties), terwijl de prijs toch beduidend lager ligt dan de Duitse drie...(en de kwaliteit m.i. op een hoog niveau ligt, ik heb in ca 700.000 km zelden problemen gehad). (Het enige dat ik mis zijn nieuwe 5 en 6 cilinders, maar dat zal wel de tijdsgeest zijn). Daarnaast heeft Volvo zijn imago goed weten te behouden. Een goede prestatie! :cheers:
vindt het alleen jammer dat ze gestopt zijn met de productie van de c30, het idee erachter was goed en de auto was imo ook zeer geslaagd is alleen jammer dat de resultaten achterbleven waardoor deze gestopt moest worden. Hoop dat Volvo in de nabije toekomst er toch weer voor kiest om een vergelijkbaar model op de markt te zetten (een kleine hatchback) om de jeugd wat meer aan te trekken. Veel jongeren van mijn leeftijd en jonger rijden toch nog in de 440/460 en 480 rond omdat het leuke auto's zijn.Ben er ook van overtuigd dat ook wel gaat lukken met de veranderingen in hun imago de laatste jaren.
Geplaatst: 25.02.2013 - 15:16
door OGA244
Een C30 was dan een leuke Volvo maar in 2012 was een 3drs C30 D2 vrijwel net zou duur als een 5drs V40 D2, wie wil er dan nog een C30?
motoren
Geplaatst: 25.02.2013 - 15:48
door Ab S
JCF schreef:Voor het eerst een facelift waarbij ik niet het gevoel krijg dat het niet bij het oorspronkelijke model past, dus goed gedaan van Volvo....En Godzijdank; eindelijk een volledig door Volvo nieuw ontwikkelde motorenlijn in zicht!...
Waarom zo negatief over de huidige T3, T4, T5 Ford motoren?
Ook Volvo zal naar dan nieuwe turbo motoren moeten ontwikkelen met kleine inhoud en hoog koppel/vermogen. Dat is geen sinecure. Je moet die nieuwe motoren niet vergelijken met de huidge Volvo 5-cylinders of de oude B200/B230. En ik vraag me af of Volvo het beter zal doen dan Ford..
Geplaatst: 25.02.2013 - 16:21
door Richo
OGA244 schreef:Een C30 was dan een leuke Volvo maar in 2012 was een 3drs C30 D2 vrijwel net zou duur als een 5drs V40 D2, wie wil er dan nog een C30?
zal ook wel de reden zijn dat ze hem uit de productie gehaald hebben om de nieuwe V40 in de spotlight te zetten (onder andere), weet helaas niet wat de catalogus prijzen waren in de de tijd van de 440/460 vergeleken met de 740/760, 850 en 940/960.
maja een hatchback moet ook rond de 16.000-18.000 zitten om te concurreren met andere merken of hun hogere segment moet al duurder zijn om die andere prijs te kunnen blijven hanteren zodat ze niet zichzelf gaan concurreren.
Zoals gezegd vindt het gewoon jammer dat hij eruit is gehaald, zeker aangezien ik zelf van plan een c30 te gaan kopen binnen niet aanzienbare tijd :razz:
Geplaatst: 25.02.2013 - 16:28
door Marc Apeldoorn
Volvo gaat het zeker niet beter doen met haar 4 cilinder motoren dan Ford. Ford heeft al een lange traditie met 4 cilinder motoren en daarnaast een 10 (nog meer ) volume dan Volvo, dus groter development budget.
Maar Volvo moet inzetten op hybride, daar kan wel ze zich wel mee onderscheiden
Geplaatst: 25.02.2013 - 18:08
door Richo
Marc Apeldoorn schreef:Volvo gaat het zeker niet beter doen met haar 4 cilinder motoren dan Ford. Ford heeft al een lange traditie met 4 cilinder motoren en daarnaast een 10 (nog meer ) volume dan Volvo, dus groter development budget.
Maar Volvo moet inzetten op hybride, daar kan wel ze zich wel mee onderscheiden
Ga maar eens online kijken hoe slim het is om hybride te rijden, je komt ze aan de straat stenen niet kwijt. Het verbruik valt tegen, onderhoud aan accu's na X jaar is niet leuk meer, overheid blijft geen fiscale voordelen geven aan auto's die bewezen slechter zijn dan de "normale" auto's.
de link hieronder mag dan wel van top gear zijn maar legt het wel uit.
Jeremy Clarkson en de toyata prius (3:30 begint Toyata stuk)
Het beste idee is om gewoon door te gaan met wat ze nu van plan zijn en de motors kleiner maker en een flinke turbo erop te zetten om nog wat vermogen uit die blokken te krijgen
een andere mogelijkheid is meer bi-fuel auto's maken, tegen een aantrekkelijkere prijs. Je zou er technisch gezien met een normaal motorblok toch nog de emissie eisen mee kunnen halen om het fiscaal te halen (kijk maar de chevrolet spark)
ondanks alles dat vond ik het idee van volvo om een nieuw soort accu te ontwikkelen en deze in het carrosserie te verwerken een fantastisch idee en zou evt. de hybride auto mogelijk maken mits het accu probleem opgelost kan worden door regeneratie van "accu's" in plaats van vervanging. Regeneratie is vele malen goedkoper en de degeneratie van de cellen is nihil.
Geplaatst: 25.02.2013 - 18:15
door John Vermeulen
11 maart a.s. ben ik in Genève (
http://www.salon-auto.ch/en/), ik zal eens foto's en filmpjes maken van wat er op de Volvo stand staat.
Geplaatst: 25.02.2013 - 18:42
door Paul
Ah vlieg je? Nog leuke tips voor een vlucht? ga ik ook ff
Geplaatst: 25.02.2013 - 18:50
door Marc Apeldoorn
hybride auto's moeten nog doorontwikkeld worden. Onderscheidend vermogen van alleen 4 cilinders is 0.0 Bovendien heeft Volvo geen volume om veel te investeren, dus daar gaan ze het niet mee winnen. Erg naïef om te roepen dat goed is dat Ford motoren worden verlaten. Domme beslissing van Volvo...
Eigen platform daarentegen goede beslissing..
Geplaatst: 25.02.2013 - 19:08
door bart simpson
de beste stuurlui zijn hier steeds erg ruim vertegenwoordigd