Sensus Connected Touch
-
- 1st Gear member
Hmm, als ik dit allemaal zo hoor begin ik toch hard te twijfelen om mijn SCT optie te annuleren...
-
- 5th Gear member
Ah ok, ze hebben dus moeite gedaan om side loading te disablen.
Dan wordt het inderdaad wat lastiger. Zit er verder usb kabel waar je SCT mee kan verbinden ? Je kan dan "adb install bla.apk" doen. Maar je moet dan debugging over usb enablen. zie je ergens die optie of hebben ze dat ook eruit gesloopt?
Dan wordt het inderdaad wat lastiger. Zit er verder usb kabel waar je SCT mee kan verbinden ? Je kan dan "adb install bla.apk" doen. Maar je moet dan debugging over usb enablen. zie je ergens die optie of hebben ze dat ook eruit gesloopt?
- RichieB
- 6th Gear member
Die optie zit er nog in (las ik op het XDA topic), en de USB poorten zijn ook bereikbaar. Een proberen dus!
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
-
- 4th Gear member
Ik dacht precies hetzelfde...... (not) :help:Autozoeker schreef:Je kan dan "adb install bla.apk" doen. Maar je moet dan debugging over usb enablen.
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
-
- 5th Gear member
ik heb de xda thread gevonden, en zie in je post dat je usb debugging heb. Aanzetten dus, en adb installeren op je laptop. (http://developer.android.com/tools/help/adb.html)
dan via de command line
adb install apkfile
Als ze dat ook gecrippeld hebben, kan je kijken of je
adb shell
kan doen ? je komt dan op de cmd line van android. Waarschijnlijk niet zo belangrijk voor jou, maar dan weet ik of je erbij kan om zelf te rooten zonder de apk methode. Als de adb install niet werkt dan houdt het op voor jou als je niet wil rooten.
Maar als je het te lastig vindt en in de buurt van Utrecht woont, kan ik je wel keer helpen.
dan via de command line
adb install apkfile
adb shell
kan doen ? je komt dan op de cmd line van android. Waarschijnlijk niet zo belangrijk voor jou, maar dan weet ik of je erbij kan om zelf te rooten zonder de apk methode. Als de adb install niet werkt dan houdt het op voor jou als je niet wil rooten.
Maar als je het te lastig vindt en in de buurt van Utrecht woont, kan ik je wel keer helpen.
-
- 4th Gear member
Ik krijg mijn auto over een week of 3 met SCT en ben regelmatig in de buurt van Utrecht, dus wellicht kan ik een keer komen experimenteren
Misschien al tijd om met een serie eerste gebruikers eens flink te gaan klagen bij Volvo?
Misschien al tijd om met een serie eerste gebruikers eens flink te gaan klagen bij Volvo?
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
-
- 2nd Gear member
Mijn auto komt als het goed is eind augustus binnen.
Ik wil hem graag beschikbaar stellen om alles te proberen wat maar mogelijk is!
Eventueel als alles naderhand vastloopt koop ik wel een nieuwe bij Volvo!
Er moeten gewoon dingen mogelijk zijn! We moeten alleen even uitzoeken hoe, en vooral wat we daarvoor nodig hebben.
Wie wil er op die van mij experimenteren?
Ik hoor het wel!
Ik wil hem graag beschikbaar stellen om alles te proberen wat maar mogelijk is!
Eventueel als alles naderhand vastloopt koop ik wel een nieuwe bij Volvo!
Er moeten gewoon dingen mogelijk zijn! We moeten alleen even uitzoeken hoe, en vooral wat we daarvoor nodig hebben.
Wie wil er op die van mij experimenteren?
Ik hoor het wel!
Aan het wachten op mijn V60 Plugin Hybrid MY 14 Certificaat 908
-
- 5th Gear member
ikke ikke ikke 
Maar wellicht heb ik er al eentje besteld tegen die tijd.

Maar wellicht heb ik er al eentje besteld tegen die tijd.
-
- 4th Gear member
Maar dan duurt het nog een paar maanden 

V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
-
- 5th Gear member
Dat is waar. Ik hoor het wel wie mij op zijn SCT toe laat 

-
- 1st Gear member
Sure, ik heb zelf ook wel enige kennis van Android, rooten en ADB, dus ik ga ook flink aan de slag in september. Als ik tenminste mijn SCT optie niet annuleer... 

-
- 4th Gear member
Ik doe het maar niet (trouwens, zal de bestelling denk ik niet meer kunnen wijzigen). Ik ben toch iets teveel van de gadgets om dit in te ruilen voor zo'n prehistorische (maar nog steeds erg dure) RTI-navigatie waar ik ook voornamelijk veel klachten over lees (slechte kaarten, updateprocedure van >5uur) waarvan je zéker weet dat de software nooit bijgewerkt wordt.
Dan maar een paar honderd euro erbij en mijn verwachtingen over de mogelijkheden wat lager zetten, en hopen dat de toekomst nog wat positiefs brengt. Misschien dat een paar flinke klachten Volvo op andere gedachten brengen.
Ik hoop toch op de een of andere manier Google-nav erop te krijgen, desnoods dan via de mirror-functie (als die daadwerkelijk blijkt te bestaan
). Dat werkt top: je zegt waar je naartoe wil en hop, het werkt.
Dan maar een paar honderd euro erbij en mijn verwachtingen over de mogelijkheden wat lager zetten, en hopen dat de toekomst nog wat positiefs brengt. Misschien dat een paar flinke klachten Volvo op andere gedachten brengen.
Ik hoop toch op de een of andere manier Google-nav erop te krijgen, desnoods dan via de mirror-functie (als die daadwerkelijk blijkt te bestaan

-
- 2nd Gear member
Hier moet je dan toch een USB-in voor hebben. Voor zover ik weet, (zie foto vorige blz) zitten er alleen USB-uit poorten op (Terminologie zal vast fout zijn), hoe wil je dan een laptop aansluiten via USB?Autozoeker schreef:ik heb de xda thread gevonden, en zie in je post dat je usb debugging heb. Aanzetten dus, en adb installeren op je laptop. (http://developer.android.com/tools/help/adb.html)
dan via de command line
adb install apkfile
adb shell
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Inderdaad, die poort hebben ze fysiek op de SCT ook verwijderd zove rik heb kunnen zien. Op de Parrot zit die er wel op.jongbj schreef:Hier moet je dan toch een USB-in voor hebben. Voor zover ik weet, (zie foto vorige blz) zitten er alleen USB-uit poorten op (Terminologie zal vast fout zijn), hoe wil je dan een laptop aansluiten via USB?Autozoeker schreef:ik heb de xda thread gevonden, en zie in je post dat je usb debugging heb. Aanzetten dus, en adb installeren op je laptop. (http://developer.android.com/tools/help/adb.html)
dan via de command line
adb install apkfile
adb shell
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- RichieB
- 6th Gear member
Er zijn USB host mode kabels, om bijv. een USB stick aan te sluiten op een Android telefoon. Je hebt hier precies het omgekeerde nodig. De USB host poorten zijn bereikbaar, maar je wilt ze als USB client aanspreken. Of dat gaat werken weet ik niet.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
- twcoolen
- 3rd Gear member
Misschien kan ik via SSH erbij komen, als ik het root password zou weten.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
-
- 4th Gear member
Op die foto staat alleen het paneeltje dat in het dashboardkastje zit. Je zou toch zeggen dat die unit zelf, als die op Parrot gebaseerd is, een andere achterkant heeft. Krijg je bij zo'n Parrot niet ook e.o.a. paneeltje dat je ergens in de auto (dashboardkastjejongbj schreef:
Hier moet je dan toch een USB-in voor hebben. Voor zover ik weet, (zie foto vorige blz) zitten er alleen USB-uit poorten op (Terminologie zal vast fout zijn), hoe wil je dan een laptop aansluiten via USB?

Als dat dashboardkastjepaneel meer een soort USB-hub is zit die misschien gewoon achterin de "parrot"-unit geplugged en zitten daar nog meer poorten.
-
- 5th Gear member
ze hebben wel veel moeite gedaan zeg, ook hardware evt aangepast.
zonder usb is het wel lastig om te ontwikkelen, vermoed wel dat het ergens zit, maar niet gemakkelijk beschikbaar.
Zit er verder een simpele terminal app op ? of op te halen uit de SCT market?
Kan kan je daarmee nog een en ander doen.
Verder als dat allemaal niet werkt, kan je de firmware proberen te prepareren door bepaalde binaries mee te geven.
van http://www.parrot.com/uk/support/sensus-connected-touch zie ik dat ze parrot plf formaat usen. Ik heb even snel gegoogled en daar zijn wel wat tools voor om die files zelf te maken. Maar op deze manier is het wel wat riskanter.
zonder usb is het wel lastig om te ontwikkelen, vermoed wel dat het ergens zit, maar niet gemakkelijk beschikbaar.
Zit er verder een simpele terminal app op ? of op te halen uit de SCT market?
Kan kan je daarmee nog een en ander doen.
Verder als dat allemaal niet werkt, kan je de firmware proberen te prepareren door bepaalde binaries mee te geven.
van http://www.parrot.com/uk/support/sensus-connected-touch zie ik dat ze parrot plf formaat usen. Ik heb even snel gegoogled en daar zijn wel wat tools voor om die files zelf te maken. Maar op deze manier is het wel wat riskanter.
-
- 4th Gear member
HahahahahahahaaaaAutozoeker schreef: Zit er verder een simpele terminal app op ? of op te halen uit de SCT market?

ahh...lache....een terminalapp in de SCT-market, snif

Ik denk dat ik al een klacht ga sturen naar Volvo nog vóór ik mijn auto gekregen heb
Excuseer mijn ietwat cynische reactie
- twcoolen
- 3rd Gear member
Ik heb een mail naar Volvo Customer Relations gestuurd met wat vragen.
- Waarom zo weinig apps in veregelijking met de Parrot Store? Wat zijn de plannen van Volvo hierin?
- Waar is de MirrorLink optie?
- Waarom mogen er geen apps via SD kaart geladen worden? Dit is op de Parrot versie wel mogelijk.
- Waarom zo weinig apps in veregelijking met de Parrot Store? Wat zijn de plannen van Volvo hierin?
- Waar is de MirrorLink optie?
- Waarom mogen er geen apps via SD kaart geladen worden? Dit is op de Parrot versie wel mogelijk.