Pagina 12 van 18
Geplaatst: 29.08.2013 - 20:39
door Discovery
BPM wordt voor V60 D4 automaat wordt: ( 111-88 )*125 +( 111-70 )*56,13 - 500 euro = 4676,33 euro .
Huidig: 1811,30 + 6625,37= 8435,67.
Verschil is dus: 8435,67 - 4676,33 = 3760,34 euro aan BPM.
Geplaatst: 30.08.2013 - 11:16
door arnoud
Dat klinkt hoopvol, maar eerst zien en dan geloven
Ik gok dat er altijd wel 2-3000 euro verschil tussen een D2 en een D4 zal blijven zitten. Anders zullen ze de D2 aan de straatstenen niet meer kwijtkunnen lijkt mij.
Geplaatst: 30.08.2013 - 11:19
door OGA244
ik reken op een mille of 5 verschil, die BPM zegt niets
Geplaatst: 30.08.2013 - 21:47
door Ktinus
In Duitsland waar geen BPM bestaat is het verschil tussen een D2 en D4 een kleine 4000.
Geplaatst: 30.08.2013 - 21:57
door Jan Hagel
Word wel stiekem een beetje hebberig als ik de specificaties van de nieuwe t6 lees...... :multi: Geen idee wat de prijs hiervoor gaat worden, maar zou wel eens een leuk alternatief voor de d6 kunnen zijn......
Geplaatst: 06.09.2013 - 13:19
door FrankV
FrankV schreef:Vrijdag het persbericht gelezen over de D4 met 20% bijtelling. Helaas donderdag een V60 T3 besteld omdat ik de D2 onvoldoende gemotoriseerd vond. Opdracht is door dealer al naar fabriek gestuurd en daardoor is order niet meer te wijzigen

. Scheelt me in de lease netto 87 euro per maand bijtelling.
Iemand een goed aangeklede V60 T3 kopen ?
Yes !! Dealer heeft toch nog een mogelijkheid gevonden om de reeds bestelde V60 T3 elders te slijten

. Nieuwe klant binnen hun dealernetwerk wilde een V60 T3 kopen en hij/zij gaat mijn order overnemen. Geweldige service van de dealer. Nu wachten op de prijslijst van de D4....
Geplaatst: 06.09.2013 - 17:19
door arnoud
Dat is geluk hebben inderdaad!
Nog 6 dagen wachten

Geplaatst: 07.09.2013 - 19:46
door selur
ben benieuwd of de prijs concurrerend is tov de D6 icm de bijtelling
Geplaatst: 08.09.2013 - 00:14
door bart simpson
A) hij zal goedkoper zijn dan de D6
B) de bijtelling zal hoger zijn dan van de D6
Geplaatst: 08.09.2013 - 06:45
door Marc Apeldoorn
Ik mag toch hopen dat di 30000 euro goedkoper is dan de D6......
Geplaatst: 08.09.2013 - 10:56
door arnoud
30.000 minder dan de D6? Dat lijkt mij te optimistisch. Ik gok op ongeveer dezelfde prijs als de huidige D4.
Geplaatst: 08.09.2013 - 11:03
door Marc Apeldoorn
D6 is 64k
D2 vanaf 34K'
Huidige D4 vanaf 37K...
Geplaatst: 08.09.2013 - 11:07
door OGA244
Die 37K lijkt mij geen gek vertrekpunt, je hebt wel 17Pk meer als bij de huidige D4
Geplaatst: 08.09.2013 - 13:23
door Basher
ben benieuwd, hoe het leasetarief uitvalt tov de D2, je zou zeggen dat de D2 restwaarde nu verslechterd is door de nieuwe D4. Anderzijds komen ze vast met argumenten als meer slijtage, andere banden 'rijstijlfactor' etc. Hoop dat het BPM verschil dat zal compenseren. Dan doe ik ipv D2 PS summum met rij opties een D4 momentum, winterline eraf, verder zelfde rij opties en dan zou het ca gelijk kunnen blijven...fingers crossed

Geplaatst: 08.09.2013 - 15:59
door MU
Ab S schreef:Fulaks schreef:Als vermogen, koppel en koppelkromme OK zijn, dan zal het mij ook worst wezen hoe het wordt opgewekt, zeker als dat dan zuinig, proper en fiscaalvriendelijk kan...
Eens, maar er Komt nog een eis bij: Betrouwbaarheid en levensduur!
+10!
Leuk dat Volvo weer eigen motoren maakt, zolang ze inderdaad maar ontwerpen voor een lange levensduur... Er zijn namelijk nog steeds mensen die lang met hun auto willen doen, al lijken bijna alle fabrikanten dat vergeten te zijn.
Positief punt bij de benzineversies is de compressor en turbo waardoor er onderin veel koppel beschikbaar is - net als bij mijn redblock lagedrukturbo, die op de eeuwigheid gebouwd is

Geplaatst: 10.09.2013 - 20:50
door Volvo-ehv
In de Toespraak van Lex Kerssemakers op de IAA in Frankfurt vertelde hij dat op 11 september de persintroductie (testritten) van de nieuwe Drive-E motoren begint ergens in Frankrijk. Ik ben benieuwd naar die eerste bevindingen.
Geplaatst: 10.09.2013 - 21:03
door arnoud
De troonrede lekt integraal uit, en Volvo lukt het om de prijslijst geheim te houden? Tsssss, waar gaat het heen met deze wereld?

Geplaatst: 11.09.2013 - 01:42
door Frederik Welvaert
Fietsventje schreef:Het argument van betrouwbaarheid is een ander paar mouwen: 300+ pk uit een 2-literblok, het klinkt inderdaad alsof we dat arm blok wel heel veel beginnen vragen ... Heeft er iemand eigenlijk al (objectieve!) betrouwbaarheidsdata over bijvoorbeeld de 1.4 T(F)SI-motoren van VAG?
Maar, inderdaad: laten we afwachten tot de pers (of wijzelf!) met die nieuwe motoren hebben gereden alvorens in rouwstemming de 5- en 6-cilindermotoren te begraven ...
Ik las vorige week ergens dat Volvo al 2 jaar races rijdt met een preproductie versie van de nieuwe T6 en ze daar zeer goede resultaten mee haalden. Dus qua betrouwbaarheid zal het wel goed komen zoals de van een echte Volvo motor gewoon zijn.
Geplaatst: 12.09.2013 - 08:47
door Mantis
De echte motorenbouwers, zoals BMW, doen dit al een tijdje, Daar gaat overal 2 of zelfs 4 cilinders vanaf, met dezelfde of betere prestaties en milieu-technisch gezien veel beter. En ze verkopen nog altijd als warme broodjes....ff wennen voor paar die-hards, maar 1 x rijden en je weet genoeg.
Geplaatst: 12.09.2013 - 09:14
door Volvoman
In Automotorsport hebben ze het over 3 cyl motoren voor de 60 serie met 150 pk.