Lak probleem (met foto's)

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
HarroJansen

Bij mij alleen achterbumper en ook alleen die word vervangen.
twcoolen
3rd Gear member

Eigenlijk wel raar. Mijn dealer geeft aan de de voorgstelde oplossing die ze hadden (geen idee welke) ingetrokken is (weet niet door wie Volvo/Dealer?). Echter lees ik hier dat verschillende Volvo's al een nieuwe bumper krijgen.

Is het nu Volvo of de verschillende dealers die hier een oplossing aanbieden?
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Tankiej
3rd Gear member

Ik had eergisteren contact met m'n dealer over iets anders, toen ook even hier naar gevraagd. Maar volgens hem komt het vanuit Volvo Nederland als er een terugroepactie is, en nemen zij ook contact op met de Volvo bezitters. Dat doet de dealer niet zelf. Hij kon me ook niet vertellen of bij mijn V40 wel of geen bumpers vervangen moeten/gaan worden. Als het probleem zich voor gaat doen bij mijn V40 dan meld ik het wel, maar tot die tijd worden er niet uit voorzorg bumpers vervangen kreeg ik te horen.
Hij had ook nog niks gehoord over een algehele terugroepactie van een bepaalde productieserie (oid).

Dus ik denk dat de dealers zelf een oplossing aanbieden?
Wheezzy
Starter

Ik kreeg vorige week eerst een mail van de dealer (Heerlen) dat er een oplossing zou zijn. Enkele uren later werd dit weer ingetrokken. Echter, de dag erna kwam de verlossende mail: er is een definitieve oplossing en of ik met de Volvo even langs wilde komen voor inspectie. We hebben toen direct een afgespraak ingepland voor vervanging van de achterbumper. Mijn voorbumper heeft het probleem (nog?) niet, deze wordt ook niet vervangen.

Kortom, ik krijg binnenkort een nieuwe achterbumper en hopelijk zonder kleurverschil.
twcoolen
3rd Gear member

Wheezzy schreef:Ik kreeg vorige week eerst een mail van de dealer (Heerlen) dat er een oplossing zou zijn. Enkele uren later werd dit weer ingetrokken. Echter, de dag erna kwam de verlossende mail: er is een definitieve oplossing en of ik met de Volvo even langs wilde komen voor inspectie. We hebben toen direct een afgespraak ingepland voor vervanging van de achterbumper. Mijn voorbumper heeft het probleem (nog?) niet, deze wordt ook niet vervangen.

Kortom, ik krijg binnenkort een nieuwe achterbumper en hopelijk zonder kleurverschil.
Die eerste 2 berichten heb ik ook van Klijn ontvangen. Echter heb ik dat bericht van de dag erna niet ontvangen. Zojuist maar de dealer een mailtje gestuurd.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Poolrev
5th Gear member

Bericht van mijn dealer hierover komt rechtstreeks van Volvo Nederland onder de noemer 'terugroepactie'.

De bumper(s) worden in kleur aangeleverd. Ik hoop inderdaad dat er geen kleurverschil zal zijn...
Denief
2nd Gear member
Contacteer:

Mijn beide bumpers worden op 22 oktober vervangen. Gewoon nieuwe bumpers die door Volvo naar de dealer zijn opgestuurd.

Ik heb ook melding gemaakt van een paar "rammel" elementen, sinds kort rammelt er iets in het dashboard (rond het stuur), als ik op kassei rijd. Ook ratelen de voorwielen dan nogal. Heb dit bij al meerdere mensen gelezen.
Hopelijk vinden ze daar ook een oplossing voor.
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
LHillen
2nd Gear member

Poolrev schreef:Bericht van mijn dealer hierover komt rechtstreeks van Volvo Nederland onder de noemer 'terugroepactie'.
Een terugroepactie is toch altijd voor alle auto's van een bepaald model, bepaalde uitvoering en geproduceerd tussen bepaalde data?

Maar volgens mij worden alleen maar eigenaren benaderd die zichzelf gemeld hebben met hun probleem.
Is niet erg natuurlijk maar zou dit probleem zich ook veel later pas kunnen openbaren of had het al zichtbaar moeten zijn als er iets mis zou zijn?
Morri
2nd Gear member

Mij is verteld dat dit niet preventief verholpen wordt.
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
spacewagon
3rd Gear member

Mijn dealer wist nog niets van een definitieve oplossing. Ben benieuwd wat ze gaan doen als mijn auto voor de 20k beurt gebracht wordt.
Mijn V40: D2 Summum
twcoolen
3rd Gear member

Bij mij hebben ze vandaag voor en achterbumper vervangen.
nossy
4th Gear member

Bij mij zijn ze aan de wagen bezig. Op dit ogenblik aan het wachten bij de dealer
Denief
2nd Gear member
Contacteer:

Worden die bumpers compleet vervangen? Inclusief verlichting en sensoren?
Of demonteren ze dat van de oude bumpers?
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
nossy
4th Gear member

alles word overgebouwd, dus ze ontvangen enkel een gekleurde buitenmantel!
danceplaza
2nd Gear member

V40 is naar de dealer toe om de bumpers te laten vervangen, ivm los latende lak :)

krijg ik heerlijk een xc70 d4 automaat mee. Heerlijk zeg dat geroffel van de motor en wat een heerlijke optie is dat adaptive cruise control. staat iig op me wishlist voor mijn nieuwe auto.
Volvo V40 Summum D2 || Misty Blue || Espresso Brown leder
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
Inny
2nd Gear member

Welke dealer heb jij? Daar ga ik mijn onderhoud ook laten doen ;-)
Volvo V40 D4 R-Design - MY2014 - 2019-
Volvo V40 D2 R-Design - MY2014 - 2013-2018
Ford Fiesta 1.6 TDCi - MY2008 - 2012-2013
Citroën C4 1.6 16v HDi - MY2008 - 2011-2012
Ford Mondeo Titanium 2.0 TDCi - MY2008 - 2010-2011
mjeuring
3rd Gear member

danceplaza schreef:en wat een heerlijke optie is dat adaptive cruise control. staat iig op me wishlist voor mijn nieuwe auto.
Ga er eens mee op de snelweg rijden, vond het daar zwaar tegenvallen. Als je met 130 een vrachtwagen nadert op de rechterbaan, begint hij rond 200-300 meter al af te remmen, enig alternatief is dan extreem vroeg naar de linkerbaan te gaan.
Op éénbaansweg is het idd heerlijk.
XC70 D5 MY2009 Afbeelding
V70 D5 MY2004 Afbeelding
Volvo Amazon P220 1967
danceplaza
2nd Gear member

Inny schreef:Welke dealer heb jij? Daar ga ik mijn onderhoud ook laten doen ;-)
bangarage mijdrecht :)

leen auto's to nu toe: xc70 d4 en s80 d5
Volvo V40 Summum D2 || Misty Blue || Espresso Brown leder
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
Morri
2nd Gear member

*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
spacewagon
3rd Gear member

Vandaag voor de beurt bij de dealer (Bluekens Volvo) geweest. Bumperprobleem is nog niet opgelost. Foto's en verhaal van gemaakt. Dat is naar Volvo Nederland. Nu wachten op reactie. Beetje gek, omdat ik hier lees dat er al een officiële oplossing voor is.
Mijn V40: D2 Summum
Plaats reactie

Terug naar “V40”