Pagina 12 van 26
Geplaatst: 02.10.2013 - 12:35
door RichieB
Dat klopt, maar na 25km in de Power stand is die toch leeg..

Ik zal eens testen wat er gebeurt in de Power en AWD stand als je hem dan opeens manueel zet. Als de 4 wielaandrijving dan wegvalt heb je niet erg veel aan flippers..
Geplaatst: 02.10.2013 - 12:40
door tomtom
Als Italiaan houdt SF wel van een beetje spanning; die AWD heeft tie dus niet nodig!
Geplaatst: 02.10.2013 - 12:53
door RichieB
Je kan de PIH natuurlijk ook zo gebruiken:
1) in Pure naar de snelweg
2) in Power naar 200+ km/u
3) handmatig schakelend naar je eindbestemming
Geplaatst: 02.10.2013 - 14:27
door RoaldH
RichieB schreef:Dat klopt, maar na 25km in de Power stand is die toch leeg..

Ik zal eens testen wat er gebeurt in de Power en AWD stand als je hem dan opeens manueel zet. Als de 4 wielaandrijving dan wegvalt heb je niet erg veel aan flippers..
Zal ik morgen ook eens doen. Dashboard op Performance om te kijken wat de elektromotor doet.

Geplaatst: 02.10.2013 - 14:32
door Ben
Zal ik SF eens een passende avatar gaan geven?
Geplaatst: 02.10.2013 - 14:33
door Superfunky
s60magic schreef:Ik had begrepen, als je handmatig gaat schakelen in de PIH schakelt het electro pakket uit.
Is dat zo? Sch#$t!
En wat gebeurt er dan wanneer je 'm op manueel zet en je drukt de save knop in? Laadt 'tie dan niet meer bij?
Geplaatst: 02.10.2013 - 14:41
door diesel01
Ben schreef:Zal ik SF eens een passende avatar gaan geven?
Bluf..Bluf...Bluf...Bluf

Geplaatst: 02.10.2013 - 15:12
door RoaldH
Superfunky schreef:V70D5AWD schreef:Ik gebruik die AWD stand ook vaak merk ik, veel rustiger schakelgedrag. Power is te nerveus, de bak staat dan in sportstand.
Kijk, daar heb je nou manueel schakelen voor!! Ik zeg toch steeds: paddles moet 'tie hebben!!!!
Maar, er is hoop! Er wordt momenteel voor me uitgezocht of het toegevoegd kan worden. Lijkt me zo geil, de enige PiH met flippers!!!
(Ja, ja, ik weet 't: krijg dat ding nou eerst maar eens!!)
Ik zou graag paddles willen hebben. De handmatige bediening zit voor mijn gevoel precies verkeerd om

Geplaatst: 02.10.2013 - 15:15
door Superfunky
diesel01 schreef:Ben schreef:Zal ik SF eens een passende avatar gaan geven?
Bluf..Bluf...Bluf...Bluf

Is het nou geen schending van mijn privacy dat hier zomaar wijzigingen in mijn profiel aangebracht worden??
Dat m'n PM berichten gescreend worden op oneerbare voorstellen, heb ik al min of meer voor kennisgeving aangenomen, maar om nou aan m'n "uiterlijk" te gaan zitten prutsen, ik weet 't niet hoor. Nog ff en er gaat iemand uit mijn naam schrijven dat Volvo's de beste auto's zijn, dat de wereld bekeerd moet worden en dat het NL "geld eruit stampen aan onzin producten als EV's en dit terug jatten via hogere belastingen" - systeem, geweldig is en z'n doel zal bereiken!
Geplaatst: 02.10.2013 - 15:17
door RoaldH
Superfunky schreef:Is het nou geen schending van mijn privacy dat hier zomaar wijzigingen in mijn profiel aangebracht worden??
Dat m'n PM berichten gescreend worden op oneerbare voorstellen, heb ik al min of meer voor kennisgeving aangenomen, maar om nou aan m'n "uiterlijk" te gaan zitten prutsen, ik weet 't niet hoor. Nog ff en er gaat iemand uit mijn naam schrijven dat Volvo's de beste auto's zijn, dat de wereld bekeerd moet worden en dat het NL "geld eruit stampen aan onzin producten als EV's en dit terug jatten via hogere belastingen" - systeem, geweldig is en z'n doel zal bereiken!
Ik had eigenlijk deze avatar verwacht:

Geplaatst: 02.10.2013 - 15:18
door Marc Apeldoorn
Hahaha SF, aan humor ontbreekt het je in ieder geval niet
Geplaatst: 02.10.2013 - 15:25
door Superfunky
RoaldH schreef:Ik had eigenlijk deze avatar verwacht:
Geregeld!!! past me goed inderdaad!!! hahahahaha, je moest eens weten!!
Geplaatst: 02.10.2013 - 15:36
door Ben
Ik vond dit wel passend voor onze flipperlover.
Geplaatst: 02.10.2013 - 15:38
door jp-v60
RoaldH schreef:Superfunky schreef:V70D5AWD schreef:Ik gebruik die AWD stand ook vaak merk ik, veel rustiger schakelgedrag. Power is te nerveus, de bak staat dan in sportstand.
Kijk, daar heb je nou manueel schakelen voor!! Ik zeg toch steeds: paddles moet 'tie hebben!!!!
Maar, er is hoop! Er wordt momenteel voor me uitgezocht of het toegevoegd kan worden. Lijkt me zo geil, de enige PiH met flippers!!!
(Ja, ja, ik weet 't: krijg dat ding nou eerst maar eens!!)
Ik zou graag paddles willen hebben. De handmatige bediening zit voor mijn gevoel precies verkeerd om

Je wilt toch niet schakelen als je een automaat hebt.
Ik heb ook de flippers achter mijn stuur, deze gebruik ik alleen in de bergen om op de motor af te remmen. Voor de rest weet de automaat heel goed wanneer die moet opschakelen of terugschakelen
Geplaatst: 02.10.2013 - 15:39
door RoaldH
Superfunky schreef:RoaldH schreef:Ik had eigenlijk deze avatar verwacht:
Geregeld!!! past me goed inderdaad!!! hahahahaha, je moest eens weten!!
Hahahahah en al zo snel gefixt! Als ik die film weer zie, denk ik meteen aan jou

Geplaatst: 02.10.2013 - 15:43
door RoaldH
jp-v60 schreef:
Je wilt toch niet schakelen als je een automaat hebt.
Ik heb ook de flippers achter mijn stuur, deze gebruik ik alleen in de bergen om op de motor af te remmen. Voor de rest weet de automaat heel goed wanneer die moet opschakelen of terugschakelen
Ik merkte dat de afstemming niet helemaal top was in de bergen in Zuid Duitsland. Bij AWD blijft de auto net te laag in de toeren (of heeft standaard te weinig koppel onderin). Bij Power is dat geen probleem maar reageert de auto wat zenuwachtig op "gas" loslaten en kan het wat oncomfortabel aanvoelen voor de medepassagiers. Ik heb blijkbaar te lang BMW gereden waardoor ik precies verkeerd om handmatig wil schakelen

Geplaatst: 02.10.2013 - 15:47
door jp-v60
RoaldH schreef:jp-v60 schreef:
Je wilt toch niet schakelen als je een automaat hebt.
Ik heb ook de flippers achter mijn stuur, deze gebruik ik alleen in de bergen om op de motor af te remmen. Voor de rest weet de automaat heel goed wanneer die moet opschakelen of terugschakelen
Ik merkte dat de afstemming niet helemaal top was in de bergen in Zuid Duitsland. Bij AWD blijft de auto net te laag in de toeren (of heeft standaard te weinig koppel onderin). Bij Power is dat geen probleem maar reageert de auto wat zenuwachtig op "gas" loslaten en kan het wat oncomfortabel aanvoelen voor de medepassagiers. Ik heb blijkbaar te lang BMW gereden waardoor ik precies verkeerd om handmatig wil schakelen

Misschien dat het door het koppel komt, ik heb nu ca 600 Nm en ben daardoor waarschijnlijk een beetje verwend

Geplaatst: 02.10.2013 - 16:03
door RoaldH
jp-v60 schreef:
Misschien dat het door het koppel komt, ik heb nu ca 600 Nm en ben daardoor waarschijnlijk een beetje verwend

Als de D5 van 440nm naar > 500nm gaat, is dat "probleem" ook verholpen.

Geplaatst: 02.10.2013 - 16:05
door Superfunky
RoaldH schreef: waardoor ik precies verkeerd om handmatig wil schakelen

Dat zal dan heel veel fun voor de medepassagiers zijn geweest!!
"K#t, weer naar 2 ipv 4, sorry kindertjes, papa probeert het straks nog een keer goed te doen!"
Geplaatst: 02.10.2013 - 16:09
door RoaldH
Superfunky schreef:RoaldH schreef: waardoor ik precies verkeerd om handmatig wil schakelen

Dat zal dan heel veel fun voor de medepassagiers zijn geweest!!
"K#t, weer naar 2 ipv 4, sorry kindertjes, papa probeert het straks nog een keer goed te doen!"
Haha keek jij soms mee? :signoops:
Het is ook heel leuk om naar 4 ipv 2 te schakelen in een afdaling voor een scherpe bocht. Zucht.