Pagina 12 van 25

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 27.07.2014 - 21:04
door Ben
Volvo en Polestar werken 100% samen.
Dat je de tuning voor de PIH eerst in NL tegenkomt zal zijn omdat bijna alle PIH's in Nederland geleverd zijn.
Je aanspreekpunt is in eerste aanleg je dealer. Als die het niet weet zal hij het bij Volvocars NL neerleggen.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 28.07.2014 - 12:18
door Donker
Ga denk ik ook de Polestar tuning nemen. Op internet lees ik bij de D5 tuning van Polestar zowel bij eigenaren als professionals alleen maar lovende verhalen. Ik heb 2x eerder een auto laten chippen (en hier 200.000 km mee gereden), de winst in getallen is misschien beperkt, maar het voelde beide keren alsof je daarvoor met de handrem erop aan het rondrijden was. Aan de afgeplatte koppelkromme van Nutcaze te zien is de motor dus gewoon kunstmatig geknepen, anders krijg je niet zo een kaarsrechte kromme over zo een toerengebied.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 28.07.2014 - 12:25
door Donker
Nog even iets belangrijks: garandeert Volvo dat ook na de Polestar tuning de CO2 uitstoot niet boven de 49g/km komt?
Lees alleen maar iets vaags dat het aan alle milieu eisen blijft voldoen. Das niet hetzelfde.
Anders verliezen we alles. En een Polestar rekening indienen maakt het dan wel heel makkelijk voor de mannen van de blauwe enveloppen.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 28.07.2014 - 13:05
door V50 R
Ja de uitstoot blijft gelijk, dat is bij alle modellen waar polestar tuning voor aanbiedt het geval.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 28.07.2014 - 13:28
door X4er0
Ik twijfel niet over de echtheid van de tuning en ik weet dat Polestar de huistuner is van Volvo.

Lees mijn posts nogmaals, ik heb het hier over dat wij een standaard "Polestar" D5 tuning kopen voor 795,- en ik vraag me af wat er gebeurt als Polestar een tuning uitbrengt wat dus niet alleen de D5 tuned maar ook de elektromotor gaat aanpassen voor een beter harmonie tussen beide ala Rica.

Nu is de elektromotor standaard "getrouwd" aan de D5 maar na de tuning is de D5 sneller dan voorheen, krijgen we dan kosteloos de nieuwe softwareaanpassingen mee of zegt Volvo NL; dit is een heel ander pakket en indien je geintresseerd bent dien je dit opnieuw aan te schaffen.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 28.07.2014 - 21:00
door RoaldH
X4er0 schreef: Ik twijfel niet over de echtheid van de tuning en ik weet dat Polestar de huistuner is van Volvo.

Lees mijn posts nogmaals, ik heb het hier over dat wij een standaard "Polestar" D5 tuning kopen voor 795,- en ik vraag me af wat er gebeurt als Polestar een tuning uitbrengt wat dus niet alleen de D5 tuned maar ook de elektromotor gaat aanpassen voor een beter harmonie tussen beide ala Rica.

Nu is de elektromotor standaard "getrouwd" aan de D5 maar na de tuning is de D5 sneller dan voorheen, krijgen we dan kosteloos de nieuwe softwareaanpassingen mee of zegt Volvo NL; dit is een heel ander pakket en indien je geintresseerd bent dien je dit opnieuw aan te schaffen.
Wat ik heb begrepen van de PIH dokter in de werkplaats is dat bij het updaten van de software (bij een servicebeurt) de tuning wordt bijgewerkt tot de recentste versie. Dan lijkt me extra betalen vreemd.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 28.07.2014 - 21:05
door IkeV70
Vandaag bij de 30dkm beurt gelijk Polestar tuning laten uploaden. Ik kan (nog) niet beamen dat het een wereld van verschil is. Ik merk er vooralsnog niet zoveel van.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 29.07.2014 - 09:22
door Autozoeker
Bij mij is het er ook opgezet. Wat ik merk is dat hij minder hoog in de toeren gaat zitten maar toch lekker versnelt.
Maar goed even wat meer ritjes maken om echt het verschil op te merken.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 31.07.2014 - 18:45
door RoaldH
IkeV70 schreef: Vandaag bij de 30dkm beurt gelijk Polestar tuning laten uploaden. Ik kan (nog) niet beamen dat het een wereld van verschil is. Ik merk er vooralsnog niet zoveel van.
In Hybrid zal de D5 pas aanslaan als je meer vermogen vraagt en dus meteen met meer dan 2000/2500 toeren. Dan merk je niet de extra duw van onderuit die je in AWD en Power wel merkt. Probeer die standen eens.
Autozoeker schreef: Bij mij is het er ook opgezet. Wat ik merk is dat hij minder hoog in de toeren gaat zitten maar toch lekker versnelt.
Maar goed even wat meer ritjes maken om echt het verschil op te merken.
In AWD heb je dan het koppel van de Power stand zonder het "nerveuze" gedrag.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 02.08.2014 - 00:41
door Jan Hagel
Inmiddels 2 dagen de tuning er op zitten. Grootste verschil is merkbaar bij hogere snelheden. Waar eerst er soms wel eens sprake was van enige teleurstelling als de electra er bij 150 km/h mee op hield, blijft hij nu ook boven die snelheid rap doorversnellen. De auto maakt over de gehele linie een veel kwiekere indruk ( en hij was al snel). Accelereren en inhalen gaat nu echt ongekend snel. Geslaagde optie dus! Daarnaast lijkt het geluid ook prettiger (mooier) te zijn (placebo-effect? Ik neem aan dat dit niet kan door tuning?). Ik ga er automatisch veel en veel te hard mee rijden, en moet steeds opletten ( het is een gevaar voor je rijbewijs). Het verbruik neemt ook fors toe, maar dat is te verklaren.

In absolute getallen lijkt er "op papier" niet zo veel vermogen bij te komen, maar in de praktijk ervaar je dit anders. Het extra vermogen is direct vanaf stilstand beschikbaar en ontwikkelt zich erg prettig.
Voor mensen met een wat sportievere rijstijl dus zeer zeker een aanrader.

Wat ik nu alleen niet begrijp: waarom zit deze software er niet standaard in?

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 02.08.2014 - 09:32
door RichieB
Als die software er standaard in zou zitten, zou dat Volvo €995 (of nu €795) omzet schelen per auto.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 02.08.2014 - 09:48
door Ben
Het is gewoon een van de opties, net als je andere velgen kunt kiezen, of metallic kleur etc.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 02.08.2014 - 09:52
door rsnhakan
Ik vraag mij af wat de opvolger van onze PIH wordt. Je bent zo veel vermogen en koppel gewend, dat je eigenlijk niet meer anders wilt. De Polestar tuning gaan we waarschijnlijk ook aanschaffen.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 02.08.2014 - 10:29
door NielsPHEV
rsnhakan schreef: Ik vraag mij af wat de opvolger van onze PIH wordt. Je bent zo veel vermogen en koppel gewend, dat je eigenlijk niet meer anders wilt. De Polestar tuning gaan we waarschijnlijk ook aanschaffen.
Beetje doorsparen voor een XC90 T8 heb je meteen wat meer ruimte

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 02.08.2014 - 10:33
door rsnhakan
Benzine wordt te duur met het aantal km's dat wij rijden. Bovendien rijdt een diesel veel lekkerder.

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 02.08.2014 - 12:16
door Vonkenvolvo
Vonkenvolvo schreef: Naar aanleiding van de positieve verhalen gisteren maar eens een plaatje van de koppelkromme opgevraagd. De curve stijgt net zo snel maar komt meteen 30Nm hoger uit dus onderin meteen meer koppel en de curve loopt dan horizontaal. Aan de verhalen te lezen geen verkoopfiguur dus ook maar deze optie besteld. Wel gaat de wagen voor die tijd nog even naar JD te Lochem op de rollenbank om te kijken wat de originele prestaties zijn (en uiteraard daarna weer om het verschil bij mijn V60 vast te leggen). Ben benieuwd.
Gisterenavond is de wagen bij JD te Lochem op de rollenbank gezet. Hier het filmpje van de test
Vermogensafgifte in Hybrid of AWD zijn gelijk. Alleen in Power krijg je het maximale. De standaardwaardes zijn beter dan de fabrieksopgave. Curves volgen zsm. JD was aangenaam verrast door de uitstekende stabiele wegligging van de V60 met Heico set. Hij kwam dit niet vaak tegen bij gewonde auto's. Verder viel op dat de wagen extreem stil is van binnen. Hij moest zelf even de ramen openen om te horen of de ventilatoren aan stonden. 8-)

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 02.08.2014 - 12:25
door Autozoeker
Allemaal placebo effect dus behalve in power mode ?

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 02.08.2014 - 12:55
door RoaldH
Autozoeker schreef: Allemaal placebo effect dus behalve in power mode ?
Vonkenvolvo heeft de tuning er nog niet opzitten...

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 02.08.2014 - 23:06
door Volvov60polestar
Ik heb ondertussen een v60 d5, en twijfel al enige tijd over de polestar tuning. Mijn zorg is vooral dat de boel heel blijft.
Met Rica heb ik geen goede ervaring. De d5 rijdt geweldig maar die blauwe badge is toch echt een hebbeding.
Mensen met ervaring in polestar op een d5?

Re: PiH Tuning

Geplaatst: 02.08.2014 - 23:20
door Jan Hagel
Ja, meer dan 100.000 km zonder enig probleem er mee gereden.
Zelfde ervaring als bij de d6 (is ook dezelfde tuning)