Pagina 12 van 21

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 10:29
door jvov60
DanielV schreef: ... koop je namelijk ook een 330D of A4 3.0 TDI met alle denkbare opties (en dan heb je nog geen eens korting gehad). Dat rijdt toch echt (veel) beter...
Heeft die "330D of A4 3.0 TDI" ook Plug-in Hybride techniek? Nee...
Dus niet zo vreemd dat de V60 PIH veel meer kost dan een gewone V60. En je kunt niet zomaar beweren dat de V60 PIH veel te duur is.
De veel te dure auto (voor je geld) van deze 3 merken is sowieso de Audi...

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 10:52
door DanielV
jvov60 schreef:
DanielV schreef: ... koop je namelijk ook een 330D of A4 3.0 TDI met alle denkbare opties (en dan heb je nog geen eens korting gehad). Dat rijdt toch echt (veel) beter...
Heeft die "330D of A4 3.0 TDI" ook Plug-in Hybride techniek? Nee...
Dus niet zo vreemd dat de V60 PIH veel meer kost dan een gewone V60. En je kunt niet zomaar beweren dat de V60 PIH veel te duur is.
De veel te dure auto (voor je geld) van deze 3 merken is sowieso de Audi...
De V60 met reguliere D5 AWD motor kost in dezelfde configuratie als dat ik mijn PIH nu heb ruim 73k, daar heb je ook de (om in dezelfde vermogensklasse te blijven) 325D of A4 3.0 TDI voor.... Dus dat beweer ik niet zomaar, dat beweer op basis van catalogusprijzen. Om over eventuele kortingen op de auto nog maar te zwijgen. BMW is - op basis van mijn ervaringen - een topper klantenbinding d.m.v. kortingen en service, dat is Volvo (absoluut) niet....

Heb je korting gekregen op een PIH....? Je mocht van Volvo - om het even zo te zeggen - blij zijn dat je deze auto mocht kopen. Op een auto van bijna 80k geen korting en een inruilprijs in de week van aflevering.... :-/

Dan vergelijk ik toch geen appels met peren, is het wel....?

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 10:57
door NielsPHEV
Beste Daniel, ik heb ook een PIH en daarnaast heb ik er drie anderen gereden ik ervaar de auto niet als instabiel en onzeker en doet de wagen al 30 k km's waar ie voor bedoelt is. Ik denk echt dat het referentiekader (een r design en of mooie duitse rijders auto's) maakt dat je de auto als minder stabiel ervaart. In jouw geval zou ik mijn ervaring zeker bij Volvo neerleggen, wellicht is er zelfs wat te regelen met prodrive op de kom aan in lelystad met daarbij een demo PIH van VCN als vergelijk

Voor wat betreft de prijs het is als met alles als je het te duur vindt dan moet je het niet kopen dat heb je toch gedaan dan moet je leven met je keuze of een consequentie verbinden aan je nieuwe werkelijkheid en dat is de auto (zonder afschrijving) verkopen en alsnog die 330 D kopen dat stuurt inderdaad nog beter !

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 11:02
door Paul
Helemaal eens met Niels!

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 11:43
door IkeV70
Volkomen overbodig om steeds de hoge aanschafprijs en/of de fiscale voordelen erbij te betrekken.
Van de V60 PIH mag verwacht worden dat hij bij snelheden van 160+ km/h stabiel rechtdoor(!) rijdt, stabiel door flauwe snelwegbochten rijdt, niet zenuwachtig wordt van kleine oneffenheden of zijwind.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 12:28
door diesel01
v60pih schreef:
diesel01 schreef: Jullie blijven een bijzondere groep... 8-)
Ik persoonlijk kijk regelmatig zaken als banden en velgen na, trek eens per maand een peilstok met olie uit het blok neem direct het het remvloeistofreservoir mee en vul mijn ruiten/xenon sproeier bij.
Wanneer ik 80k kon stuk gooien op een auto dan was die gemaakt in Bayern.
Ik kan dan ook geen 80k stuk gooien. Hooguit de helft.... :D
Hoe was dat gezegde :whistle:
Ooh ja kheb em "if you pay peanuts, you'll get monkeys" :D
@DanielV plemp dat ding gauw op MP en ga voor een BMW. :P
Vanmorgen kwam mij een zwarte en een electric silver voorbij op de A28, allebei 160 op de klok waarbij de achterste de ACC erop had maar de voorste duidelijk niet, je spot de Audirijder zo.
Ik ging er ook gauw voor aan de kant want als ik jou relaas zo hoor gaan er mensen mee verongelukken en geven ze een ander de schuld. :lol:

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 12:39
door NielsPHEV
IkeV70 schreef: Volkomen overbodig om steeds de hoge aanschafprijs en/of de fiscale voordelen erbij te betrekken.
Van de V60 PIH mag verwacht worden dat hij bij snelheden van 160+ km/h stabiel rechtdoor(!) rijdt, stabiel door flauwe snelwegbochten rijdt, niet zenuwachtig wordt van kleine oneffenheden of zijwind.
dat doet de mijne ook

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 12:42
door jvov60
NielsPHEV schreef:
IkeV70 schreef: Volkomen overbodig om steeds de hoge aanschafprijs en/of de fiscale voordelen erbij te betrekken.
Van de V60 PIH mag verwacht worden dat hij bij snelheden van 160+ km/h stabiel rechtdoor(!) rijdt, stabiel door flauwe snelwegbochten rijdt, niet zenuwachtig wordt van kleine oneffenheden of zijwind.
dat doet de mijne ook
De mijn wordt ook niet zenuwachtig. En ikzelf ook niet. Ook niet bij 180 of meer...
Er is ook nog iets als een speciaal soort parameter stuurbekrachtiging toch? Hebben de mensen die last hebben van zenuwachtig gedrag dat er misschien op?

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 12:44
door V70/2.4D/2003
Bij hoge snelheden verder vooruit kijken, kijk je te kort voor de auto zal de auto ook eerder zenuwachtig worden althans, zo doceert men dat tijdens de interne rij-opleidingen.
En, omdat het kan: 160 km/h is in NL nergens toegestaan behoudens op het circuit.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 13:27
door RoaldH
NielsPHEV schreef:
IkeV70 schreef: Volkomen overbodig om steeds de hoge aanschafprijs en/of de fiscale voordelen erbij te betrekken.
Van de V60 PIH mag verwacht worden dat hij bij snelheden van 160+ km/h stabiel rechtdoor(!) rijdt, stabiel door flauwe snelwegbochten rijdt, niet zenuwachtig wordt van kleine oneffenheden of zijwind.
dat doet de mijne ook
Zou de MY2013 hierin verschillen van een MY2014(.5)? 2 vrienden met een MY2014 en een MY2014.5, beschrijven allebei het wat instabiele gedrag in doordraaiers op de autobahn. Ik moet wel zeggen dat mijn zomersetup stabieler aanvoelt dan de wintersetup onder deze omstandigheden.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 13:41
door IkeV70
Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging zou er idd iets mee te maken kunnen hebben. Het lijkt niet uit te maken in welke stand je 'm zet. Maar het kan wel zijn dat de normale stuurbekrachtiging stabieler voelt dan de electrische.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 14:10
door vaudi
Ik heb de standaard stuurbekrachtiging en totaal geen klachten (MY 2014.5)

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 14:16
door RichieB
Ik heb elektronische stuurbekrachtiging in stand Hoog staan, MY13 en ook totaal geen klachten.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 14:24
door RoaldH
ik heb de elektronische stuurbekrachtiging in stand midden staan.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 14:50
door Autozoeker
my13 hier, stand midden en op 200km/uur getest, niet echt iets raars gezien/gevoeld. maar ik had voor de rit naar duitsland wel banden op spanning getest/gebracht.
Superfunky/Heico moet gewoon racebaan ragelen kan ie zijn heico set promoten ;-)

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 15:04
door 100mb
Mijn stuurbekrachtiging hield er gisteren mee op, dan wordt je pas zenuwachtig.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 15:06
door NielsPHEV
100mb schreef: Mijn stuurbekrachtiging hield er gisteren mee op, dan wordt je pas zenuwachtig.
ja dat is ie een beetje te stabiel, wat was er aan de hand, software ?

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 16:35
door RoaldH
Autozoeker schreef: my13 hier, stand midden en op 200km/uur getest, niet echt iets raars gezien/gevoeld. maar ik had voor de rit naar duitsland wel banden op spanning getest/gebracht.
Superfunky/Heico moet gewoon racebaan ragelen kan ie zijn heico set promoten ;-)
Ik vond het tot 220km/h redelijk stabiel (2 personen, vrijwel lege auto), maar met volle auto en dakkoffer op bochtige stukken autobahn, hmmm…
Hopelijk is de Heico kit hiervoor een oplossing.

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 19:54
door Poni
220km met dakkoffer op de autobahn?
Hmm.. O-)

Re: V60 PIH - rijervaringen

Geplaatst: 11.02.2014 - 22:01
door jp-v60
Poni schreef: 220km met dakkoffer op de autobahn?
Hmm.. O-)
Heb hier destijds speciaal een dakkoffer voor gekocht die deze snelheid aankan, want bij de meeste dakkoffers mag je maximaal 140 p/u