Re: Van XC90 D5 naar V60 D6
Geplaatst: 19.05.2019 - 20:24
Duidelijk verhaal. En een goede keuze!
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Die olie melding heb ik ook 1x gehad en is daarna niet meer teruggekomen.Gouwe schreef: ↑22.02.2020 - 10:02 In de afgelopen periode weinig nieuws te melden over de D6. Twee weken terug alleen 2x in één week bij de dealer gestaan. Eerst een melding dat ik een halve liter olie moest bijvullen. Bleek een verkeerde sensorwaarde te zijn. 0,2 liter erbij, sensor resetten en weer klaar. Kosten: Service van de zaak.
Gelijk maar een afspraak voor onderhoud en APK gepland voor eind april.
Twee dagen later krijg ik de melding: airco service vereist. Lekker dan. Afgelopen week laten meten en inderdaad pomp nummer 4 is na 9 maanden ook weer overleden. 13 maart wordt deze vervangen en gelukkig mag ook mijn dealer dit volgens de laatste spoel/flush methode doen. Ik begreep dat de pilot die VCNL daarmee heeft gedaan positieve resultaten heeft opgeleverd. We gaan het meemaken.
Al met al blijft de D6 (ondanks het gezeur met de pomp) voor mij een heerlijke wagen waar ik nog geen afscheid van ga nemen.
Dat is goed nieuws zeg, dan gaat bij mij per volgende week de airco weer aan in afwachting van de escalatie van de level1 storing waar ik het al meer dan een jaar mee volhoud. Kan ik die vervanging mooi combineren met een beurtGouwe schreef: ↑22.02.2020 - 10:02 13 maart wordt deze vervangen en gelukkig mag ook mijn dealer dit volgens de laatste spoel/flush methode doen. Ik begreep dat de pilot die VCNL daarmee heeft gedaan positieve resultaten heeft opgeleverd. We gaan het meemaken.
Al met al blijft de D6 (ondanks het gezeur met de pomp) voor mij een heerlijke wagen waar ik nog geen afscheid van ga nemen.
We houden natuurlijk even een slag om de arm, maar ik ga er vanuit dat het lek boven is nu. Dat jij al een jaar zonder airco rijdt.... ik vind het nu met het vochtige weer al vervelend dat hij het niet doet, laat staan hartje zomer. Volvo mag je wel dankbaar zijn, scheelt hen toch een pomp360Degreez schreef: ↑22.02.2020 - 17:07 Dat is goed nieuws zeg, dan gaat bij mij per volgende week de airco weer aan in afwachting van de escalatie van de level1 storing waar ik het al meer dan een jaar mee volhoud. Kan ik die vervanging mooi combineren met een beurt![]()
En mij een hoop tijd! Ik heb een dealer om de hoek, maar ik rij toch liever naar Waddinxveen waar de auto altijd in onderhoud geweest is. Vandaar dat ik het zo efficiënt mogelijk probeer te plannen.Gouwe schreef: ↑22.02.2020 - 17:55We houden natuurlijk even een slag om de arm, maar ik ga er vanuit dat het lek boven is nu. Dat jij al een jaar zonder airco rijdt.... ik vind het nu met het vochtige weer al vervelend dat hij het niet doet, laat staan hartje zomer. Volvo mag je wel dankbaar zijn, scheelt hen toch een pomp360Degreez schreef: ↑22.02.2020 - 17:07 Dat is goed nieuws zeg, dan gaat bij mij per volgende week de airco weer aan in afwachting van de escalatie van de level1 storing waar ik het al meer dan een jaar mee volhoud. Kan ik die vervanging mooi combineren met een beurt![]()
.
Ik had die melding ook nadat ik door diepe plassen was gereden terwijl ik elektrisch reed. Door te stoppen start de D5 en wordt de melding gewist. Ik heb het daarna niet meer gehad. Maar het leek wel een natte riem van de ISG.Gouwe schreef: ↑25.02.2020 - 10:59 Het zou ook niet mijn keuze zijn... Overigens staat de auto nu al bij de dealer. Afgelopen weekend melding op het dashboard: "Storing hybr.systeem. Stop auto z.s.m. voor veilige motorstart". Heb aanstaande donderdag een begrafenis in Frankrijk en het was geen optie om zo op reis te gaan. Zoals jullie begrijpen ben ik heel blij met zo'n dealer die gewoon de ruimte maakt in de planning! Ik kan de auto uiterlijk morgen weer halen.
Check! Het was zondag wel een natte dag en ja ik heb een diepe plas meegenomen, maar dat was op de heenreis en de melding kreeg ik 2 uur later. Maar goed ben blij dat het zo wordt opgelost, want zou niet echt met een lekker gevoel richting FR gereden zijn....
Snel gedaan. Bij welke dealer het uitgevoerd?Gouwe schreef: ↑26.02.2020 - 17:43 En de auto is weer klaar, nieuwe pomp en filterdroger erin nadat het hele systeem gespoeld en gedroogd is. Dit moet de definitieve oplossing zijn voor het pomp debacle. Alle hulde aan mijn dealer voor de flexibiliteit om met spoed deze reparatie uit te voeren! Bij het ophalen een lekkere taart meegenomen als dank.
Ik las al zoiets, jammer van het afscheid, maar hoop dat je veel plezier hebt met de V40,
Ik denk dat het een understatement is als ik zeg dat meer D6 rijders dit vurig met jou hopen. Ik in ieder geval wel.
Gery Slot of GS Powerflush is "The best in town" Heb al in 2013 bij Gery geflusht. BobGouwe schreef: ↑28.02.2020 - 22:04Ik las al zoiets, jammer van het afscheid, maar hoop dat je veel plezier hebt met de V40,
Ik denk dat het een understatement is als ik zeg dat meer D6 rijders dit vurig met jou hopen. Ik in ieder geval wel.
Vanmiddag bij Gery Slot de bak laten spoelen. Na 188K was dat zeker wel nodig. Ik had last van slip, schakelen deed hij prima en de druk in de bak was ook nog OK. Slip is nu helemaal weg en wat kun je dan weer lekker op koppel rijden zonder dat de bak terug schakelt.