Pagina 12 van 30
Geplaatst: 21.08.2007 - 13:06
door volvoruud
Ik wist dus op moment van schrijven niet meer waar ik het gehoord had. Ik had meerdere verhalen gelezen, waarbij er maar 1 de aanleiding ervan vermelde, en daar werd ik vanmorgen aan herinnerd bij het kijken naar Omroep Brabant..
Geplaatst: 21.08.2007 - 23:26
door Gast
In een V70 waren ze nog beter af geweest. Maar die discussie hebben we hier al gehad.
Zie:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=8885
Geplaatst: 10.10.2007 - 21:15
door Barry (Grillmeister)
Niet alle v-50's worden trouwens ingericht als surveillance voertuig

Geplaatst: 10.10.2007 - 22:19
door Paul
Nee he, hij is er ook als under cover...
Kwam trouwens laatst Bas of Waldo van de KLPD Amsterdam tegen schitterende vent. Bij de Belcompany met zijn amsterdamsche accentje.
Geplaatst: 11.10.2007 - 10:38
door bardos
Hoorde gisteravond dat de bestuurder van deze KLPD wagen deze week toch is overleden aan de gevolgen van een longembolie, terwijl hij al enige tijd weer thuis was.........
Geplaatst: 11.10.2007 - 10:41
door Paul
Ach jeetje! Wat een naar bericht
Geplaatst: 07.01.2008 - 10:50
door BlackSapphire
Vandaag een agent van de KLPD gesproken - een kennis, hij was niet in functie

- die vertelde dat ze in zijn team de gechipte V50 2.0D toch 'te licht' vonden, en weer voor een D5 willen gaan. In hoeverre dat werkelijkheid zal worden kon hij me ook niet vertellen. Eén of andere hogere pief bij de KLPD had zijn ontevredenheid geuit over de 2.0. Om Ben tegemoet te komen

: de bron is dus een KLPD-er, maar in hoeverre het feit is zal afgewacht moeten worden.
Hij meldde me trouwens ook dat bijna alle T5's total loss zijn gereden in de afgelopen tijd. Alleen zijn team had er nog eentje rondrijden. Een nachtdienst, 3 keer tanken

, verbruik 1 op 3.
Geplaatst: 07.01.2008 - 11:00
door Paul
V50 T5?
Heb ze eerlijk gezegd nog niet gezien, terwijl ik toch vaak langs de KLPD rij
Geplaatst: 07.01.2008 - 11:06
door BlackSapphire
Nee, de T5's dat waren nog V70, 'oude' model.
Geplaatst: 07.01.2008 - 12:15
door eXite
BlackSapphire schreef:Vandaag een agent van de KLPD gesproken - een kennis, hij was niet in functie

- die vertelde dat ze in zijn team de gechipte V50 2.0D toch 'te licht' vonden, en weer voor een D5 willen gaan. In hoeverre dat werkelijkheid zal worden kon hij me ook niet vertellen. Eén of andere hogere pief bij de KLPD had zijn ontevredenheid geuit over de 2.0. Om Ben tegemoet te komen

: de bron is dus een KLPD-er, maar in hoeverre het feit is zal afgewacht moeten worden.
Hij meldde me trouwens ook dat bijna alle T5's total loss zijn gereden in de afgelopen tijd. Alleen zijn team had er nog eentje rondrijden. Een nachtdienst, 3 keer tanken

, verbruik 1 op 3.
Verbruik 1 op 3? Jezus dat zuipt mijn T5 als ik 250 rijd. Mogen ze de heren van de KLPD ook wel een lesje geven in anticiperen

Geplaatst: 07.01.2008 - 15:23
door Volvoman30
Vandaag een agent van de KLPD gesproken - een kennis, hij was niet in functie - die vertelde dat ze in zijn team de gechipte V50 2.0D toch 'te licht' vonden, en weer voor een D5 willen gaan. In hoeverre dat werkelijkheid zal worden kon hij me ook niet vertellen. Eén of andere hogere pief bij de KLPD had zijn ontevredenheid geuit over de 2.0. Om Ben tegemoet te komen : de bron is dus een KLPD-er, maar in hoeverre het feit is zal afgewacht moeten worden.
Hij meldde me trouwens ook dat bijna alle T5's total loss zijn gereden in de afgelopen tijd. Alleen zijn team had er nog eentje rondrijden. Een nachtdienst, 3 keer tanken , verbruik 1 op 3.
In deze tijd van bezuinigingen & toenemende lastenverzwaring zie ik niet in waarom een smilie die lacht gepast is.. laten ze bij de overheid zelf maar gaan bezuinigen.. V50 2.0D met 136pk trekt al als een tierelier, als een getunede variant niet snel genoeg zijn moeten ze zelf maar leren rijden.. stel verwende klooijo's zijn het, hoor het ook bij garagebedrijven die onderhoud doen aan het wagenpark van overheidsdiensten. Waarom moet overheidspersoneel die in het onderverharde terrein werken met een VW T5 V6 Synchro met alles derop en deraan incl. leren bekleding rijden? Zo'n bak kost snel 50-60 ruggen op geel kenteken en wordt behandeld als een zwijn. Van mij kregen ze een Unimog, goed genoeg..
BAH.. en het ergste is nog dat we met z'n allen hier voor betalen..
Geplaatst: 07.01.2008 - 15:36
door BlackSapphire

ik moet er toch wel een beetje om lachen: blijkbaar maken boeven dit soort bolides toch wel nodig. En ach, vroeger reden ze 911's, die zijn nog iets duurder.
Geplaatst: 07.01.2008 - 16:31
door Gast
Volvoman30 schreef:Vandaag een agent van de KLPD gesproken - een kennis, hij was niet in functie - die vertelde dat ze in zijn team de gechipte V50 2.0D toch 'te licht' vonden, en weer voor een D5 willen gaan. In hoeverre dat werkelijkheid zal worden kon hij me ook niet vertellen. Eén of andere hogere pief bij de KLPD had zijn ontevredenheid geuit over de 2.0. Om Ben tegemoet te komen : de bron is dus een KLPD-er, maar in hoeverre het feit is zal afgewacht moeten worden.
Hij meldde me trouwens ook dat bijna alle T5's total loss zijn gereden in de afgelopen tijd. Alleen zijn team had er nog eentje rondrijden. Een nachtdienst, 3 keer tanken , verbruik 1 op 3.
In deze tijd van bezuinigingen & toenemende lastenverzwaring zie ik niet in waarom een smilie die lacht gepast is.. laten ze bij de overheid zelf maar gaan bezuinigen.. V50 2.0D met 136pk trekt al als een tierelier, als een getunede variant niet snel genoeg zijn moeten ze zelf maar leren rijden.. stel
verwende klooijo's zijn het, hoor het ook bij garagebedrijven die onderhoud doen aan het wagenpark van overheidsdiensten. Waarom moet overheidspersoneel die in het onderverharde terrein werken met een VW T5 V6 Synchro met alles derop en deraan incl. leren bekleding rijden? Zo'n bak kost snel 50-60 ruggen op geel kenteken en wordt behandeld als een zwijn. Van mij kregen ze een Unimog, goed genoeg..
BAH.. en het ergste is nog dat we met z'n allen hier voor betalen..
Wij zouden het hier op dit forum op prijs stellen als je iets genuanceerder zou reageren. :?
De mensen die ons moeten beschermen en waarvan wij verwachten dat ze snel bij ons zijn,
mogen nmm ook voorzien zijn van het beste materiaal.
Oja, bij zo'n synchro is dat meestal een totaal pakket (als je de ene optie kiest krijg je het andere erbij) .
Geplaatst: 07.01.2008 - 19:39
door V480-S60
Voordat we verder gaan.
Zoals AlexV70 al opmerkte. We blijven beleefd en genuanceerd op dit forum.
Nog zo'n ongenuanceerde opmerking over de overheid die naar een politiek statement neigt zal verwijderd worden. We willen ons hier verre van een politieke discussie houden!
Nu even ingaan op de inhoud. Voor snelwegwerk is een 2.0D al dan niet gechipped niet geschikt. Hier zou een D5 vele malen beter op zijn plaats zijn, zeker met de capriolen die door vele medeweggebruikers uitgehaald worden.
Daarnaast, er zijn verschillende forumleden die een ex-KLPD S60 hebben. Deze wagens zijn niet eens uitgerust met de normaal gesproken standaard Climate Control. Dus dat ze zo superluxe zijn is echt niet waar.
Geplaatst: 07.01.2008 - 20:06
door menjo
En een Unimog begint pas bij 60000 euro

Geplaatst: 07.01.2008 - 21:08
door eXite
En ik heb wel degelijk V50's T5 hier in 't gooi op de snelweg mogen bewonderen, maar dan wel 'undercover'.
Ik kan me opzich wel voorstellen dat ze een 2.0d onvoldoende vinden. Je moet niet vergeten dat een KLPD auto de hele dag op de weg zit, bovengemiddeld hard moet rijden om niet alleen maar met dezelfde auto's op te rijden en vaak ook bemand wordt door 2 personen of meer. Ga maar eens met z'n 4en in een 2.0d zitten, dan is de agiliteit er snel vanaf...
Geplaatst: 07.01.2008 - 22:12
door Poolrev
En dan nog met de extra ingebouwde apparatuur aan boord, zorgt voor nog meer gewicht wattie moet meeslepen...
Geplaatst: 08.01.2008 - 07:50
door Paul
Daarom hangen al die V70's zo naar achteren, zwaar beladen en geen niveauregeling.
Zie ze trouwens steeds vaker in Taxi's rijden, witte E stations
Geplaatst: 08.01.2008 - 19:24
door Art
Geplaatst: 09.03.2008 - 18:26
door Paul
Ben er vandaag eentje tegen gekomen van de KLPD op de A4, zag er wel stukken beter uit dan die V50 van die foto hier met zo'n hele licht unit erop. Hier zat netjes het ene zwaailicht op zoals bij de huidige V70's.
Erg netjes, maar kon hem niet bij houden voor een fotootje, anders had ik nu boete gehad.