Volvo PlugInHybride terugroepactie

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
BertD
Starter

Uiteindelijk heb ik nog een dag later mijn XC90 kunnen ophalen.
De monteurs hebben het samen met Volvo Nederland plus Volvo Zweden voor elkaar gekregen……met zijn allen naar een beeldscherm turen.
Het probleem had met de calibratie te maken, die werd niet goed afgerond, had te maken met de centrale server die alle gegevens per auto in detail op slaat. Na de derde poging moest de dealer de accu volledig leeg rijden, weer helemaal opladen, opnieuw leeg en weer vol. De dealer weet ook niet exact wat er niet goed ging. Na ja, hij rijd weer. De accu capaciteit is onveranderd gebleven, na volledig opladen geeft hij 31KM aan. Zodra je hem op Pure zet komen er een paar KM bij, ~3.
Gouwe
7th Gear member

Mooi dat het opgelost is. Jou accu bestaat uit 6 modules. Als één daar van vervangen is is het niet te verwachten dat je opeens weer 40km range hebt natuurlijk.
Degradatie is gewoon een 2% per jaar, dus na 6 jaar is dat teruggelopen naar een 34-35 km.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
J33Bee
5th Gear member

Waarschijnlijk moet die ene module ook weer gebalanceerd worden naar de overigen... Dus je gaat nooit meer bereik krijgen bij deze ingreep volgens mij, want ze vervangen niet alles.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”