Ik hoop dat mijn dealer mee werkt. Het liefst levert hij de auto af-fabriek met sadia's (eigenlijk het liefst zelfs Njord's, die vind ik mooier dan de sadia's) met winterbanden. Daarna rijd ik de werkplaats opnieuw in en plaatst hij de 18" velgen met de 245 banden terwijl ik een kopje cappucino geniet.
Bluemagics schreef:en bredere banden zijn alleen maar mooier.
Ik hoop dat mijn dealer mee werkt. Het liefst levert hij de auto af-fabriek met sadia's (eigenlijk het liefst zelfs Njord's, die vind ik mooier dan de sadia's) met winterbanden. Daarna rijd ik de werkplaats opnieuw in en plaatst hij de 18" velgen met de 245 banden terwijl ik een kopje cappucino geniet.
@Superfunky
Je kan idd breder doen, ken de voor/nadelen. Maar ik wil niet de bandenmaat gaan aanpassen, Volvo zal wel een reden hebben om niet breder te gaan dan 235 met de V60 (vroeg t ook aan een volvo-velgen specialist en die zei zelfs dat t niet ging, of dat klopt...).
En zoals ik al zei maakt t denk ik niet veel uit of je een andere LI hebt (die volgens de gewichts-specificaties overigens wel prima kan), of dat je een bredere band gaat monteren die ook niet binnen de typegoedkeuring valt. Kortom, technisch kan het allebei prima, maar beide staan niet in de typegoedkeuring. Risico van LI misschien iets hoger, soit. Maar goed, ieder voor zich.
Bluemagics schreef:en bredere banden zijn alleen maar mooier.
Ik hoop dat mijn dealer mee werkt. Het liefst levert hij de auto af-fabriek met sadia's (eigenlijk het liefst zelfs Njord's, die vind ik mooier dan de sadia's) met winterbanden.
@Bluemagics: is het niet mogelijk om de wagen, eventueel tegen meerprijs, te laten afleveren met de Njords en die Sadia's dan maar helemaal achterwege te laten? En daarna dan nog eens de werkplaats in te rijden voor je 18" velgen?
Hier een leuk filmpje waarin je het display uitgebreid uitgelegd krijgt
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Grappig, ik wilde net op het forum gaan uitleggen hoe het dashboard werkt, maar dit filmpje doet dat veel beter.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
ik zou beginnen met de meest belangrijke features. En het is net wat je gewend bent, als ik in de BMW van en maat ga zitten, ben ik ook helemaal de weg kwijt
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Ik heb vanochtend nog het meest zitten zoeken naar het aanpassen van de afstand tot de voorganger bij de Cruise Control. Die staat standaard veel te groot. Die afstand wordt nu bediend met het handeltje tussen de CC knoppen. Een veel betere oplossing dan op de MY12, maar het was even zoeken. Ook LIM knop om een harde limiet te zetten op de maximum snelheid (die van de borden is afgelezen) vind ik een goede vinding. Je kan dan gassen wat je wilt, maar je kan niet meer te snel rijden. Ik denk niet dat ik dat vaak aan zal zetten, maar het is een logische functie.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
RichieB schreef:Ook LIM knop om een harde limiet te zetten op de maximum snelheid (die van de borden is afgelezen) vind ik een goede vinding. Je kan dan gassen wat je wilt, maar je kan niet meer te snel rijden. Ik denk niet dat ik dat vaak aan zal zetten, maar het is een logische functie.
Kan die harde limiet ook ingesteld worden op verkeersbord + 50?
Na het filmpje zit ik nog met twee vragen..persoonlijk heb ik niets met een digitale snelheidsaanduiding, deze maakt 'sprongetjes', is veel te onverbiddelijk naar passagiers ('rijd je zo hard ), én ik wil gewoon de teller zien 'gaan' icm de toerenteller; kan dat wel bij de PIH? Twee is: ik zag bij het parkeerverwarming/koeling menu óók een stoelverwarmingsicoontje staan; betekent dit dat je in een warme auto stapt én op een warme stoel? Dat is natuurlijk wel helemaal geweldig!
Volgens mij zit de toerenteller alleen in de Performance mode van het display, dus die rode met digitale km teller. In de Hybrid mode zit echter ook rechts een rode lijn die omhoog gaat als je meer van de auto vraagt. Dat doet hij ook bij alleen elektrisch dus het is geen toerenteller, maar een soort gecombineerde aanduiding van energieverbruik.
En ja: je kan je stoelen voor verwarmen!
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Ik rij nu in een Golf 6 GTI, daarvoor leek zo'n digitale snelheidsaanduiding me ook niks. Echter, in mijn boordcomputerschermpje (tussen toerenteller en snelheidsmeter) kan ik ook de snelheid digitaal oproepen. Ik vind dit uiteindelijk veel fijner dan de analoge teller. Daar kijk ik nooit op, altijd op de digitale aanduiding. Veel duidelijker/sneller.
Vind het wel mooi dus, dat de powermodus van de PIH het ook zo weergeeft.