V60_PHEV schreef:Ik vraag me ook af in hoeverre zo'n pre-productie auto op details maatgevend is voor de definitieve productie auto's.
Volvo presenteerde de auto in Geneve op hogere banden, waar hij blijkbaar niet op geleverd kan worden. (of in Zwitserland wel?)
Als iemand nog naar de sneak-preview gaat en een kritische vraag wil stellen, moet hij/zij maar eens over de stuurwielverwarming beginnen.
Als in Beesd dezelfde V60 Plug-In als in Geneve staat, dan heeft het blonde stiksels EN stuurwielverwarming. (niet mogelijk volgens de prijslijst)
Ik v/d week en als bekend ben ik zeker v/d kritische vragen! Dus, stuurt allen uw kritische vragen per PM, dan zal ik volgende week een mooie bloemlezing posten. Wel beginnen met: "lieve Monna, ....
Ik heb nu de V60 samengesteld en ging er bij mijn eigen prijsberekening vanuit dat ik bij verwarmd stuurwiel ook nog voor de zwarte stiksels zou moeten betalen.
Bij de code 869 voor Verwarmbaar stuurwiel staat immers:
alleen i.c.m. Leder stuurwiel in OffBlack.
Mijn dealer gaf echter aan dat de zwarte stiksels al bij de prijs van code 869 inzaten en dat ik dus niet ook nog voor code 861 (Offblack stiksels) hoef te betalen.
Het scheelt mij 50 euro, maar het woordje 'alleen' in die zin deed mij anders vermoeden.
Weet iemand hoe dat zit?
Maar het standaard stuurwiel heeft blonde stiksels.
Nu staat er bij de stuurwielverwarming:
alleen i.c.m. met stuurwiel met off-black stiksels.
Mijn dealer zegt dat dat betekent, dat je de off-black stiksels er automatisch zonder extra kosten bijkrijgt, terwijl ik er van uit ging dat ik die code (stuurwiel met off-black stiksels) er ook nog bij zou moeten nemen.
Je kunt ook de Winterline nemen. Die is doordat voorruitverwarming plots toch niet mogelijk is, momenteel gunstig geprijsd.
Stuurwielverwarming + stuurwiel met off-black stiksels kost samen 290 euro, Winterline kost nu 395. En dan krijg je naast stuurwielverwarming en stuurwiel met off-black stiksels ook nog een verwarmbare achterbank en verwarmbare ruitensproeierkoppen.
Tja, volgens mijn dealer kost stuurwielverarming + stuurwiel met off-black stiksels dus maar 240 euro :roll:
Verwarmde ruitensproeierkoppen heb ik ook genomen, maar ik heb family line dus kan geen verwarmde achterbank nemen.
Zitten wij voorin lekker op verwarmd leer en de kinderen achterin hebben geen verwarming in hun leren stoeltjes.
Voelt een beetje asociaal, maar het kan niet anders.
V60_PHEV schreef:Tja, volgens mijn dealer kost stuurwielverarming + stuurwiel met off-black stiksels dus maar 240 euro :roll:
Verwarmde ruitensproeierkoppen heb ik ook genomen, maar ik heb family line dus kan geen verwarmde achterbank nemen.
Zitten wij voorin lekker op verwarmd leer en de kinderen achterin hebben geen verwarming in hun leren stoeltjes.
Voelt een beetje asociaal, maar het kan niet anders.
Hoedenplank? Ik denk dat je de rolhoes bedoelt die de kofferbak afdekt? Ja, die is wel gammel. M'n schoonvader heeft een Mercedes A-serie, en daar is hij geïntegreerd, erg netjes. Zelfs de Honda Jazz van mijn vrouw heeft een beter systeem.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Dat (rolhoes) was één van die dingen die tijdens het proefrijden terloops opviel. Net als de ruitenwissers, die zien er ook niet zo degelijk uit als ik verwachtte.
2019 Volvo Xc60 T8 Inscription; Onyx Black, Linear Lime, Audio Line, Intellisafe Pro Line, Luxury Line, Park Assist Line, Versatility Pro Line, gelaagde zijruiten, zwarte hemelbekleding, extra getint glas, achterbumper bescherming.
2014 Volvo V60 PIH; Ember black, Beechwood, Driver support line, Security line, Park Assist voor en Sunblinds.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Er zijn fraaiere, meer degelijke oplossingen maar het ding doet wat het moet doen. De laatste jaren heeft de wis/was installatie idd aan kwaliteit ingeboet. Kostenkwestie, de actiemodellen en netto pricing moeten ergens vandaan komen..
Men heeft t budget voor dergelijke zaken reeds uitgegeven aan de vernieuwde styling, zo lijkt het. Naar mijn weten is er in het interieur niets gewijzigd, behalve een aantal nieuwe optiemogelijkheden (stuurverwarming, paddles, sportstoelen, Sensus CT).
Autozoeker schreef:ik vind het wel een misser hoor, vraag er paar honderd euro voor. Nu voelen paar dingen heel erg goedkoop/gammel aan.
Ieder zijn mening hoor, maar een discussie over een rolhoes.......
Het ding doet waar hij voor gemaakt is, en ziet er toch prima uit? Als ik 'm de laatste 100.000 km 3x gebruikt heb is het al veel.
Mbt de ruitenwissers ben ik zelfs van mening dat deze tegenwoordig beter zijn dan vroeger. Ik heb niet specifiek gelet op het model dat gemonteerd wordt bij de PIH, maar ik ga ervan uit dat ook hier die grote rubber flappen worden gebruikt. Deze zien er wellicht wat goedkoper uit, maar zijn dat niet (ze zijn duurder....) Daarnaast werken ze ook effectief beter dan de oudere modellen, ze vormen zich automatisch naar het raam.
V70 2.5t momentum 2008 V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
Autozoeker schreef:ik vind het wel een misser hoor, vraag er paar honderd euro voor. Nu voelen paar dingen heel erg goedkoop/gammel aan.
Ben het met je eens hoor. Wil je een Premium model neerzetten, dan moet ieder detail ook Premium zijn. De nieuwe sportstoelen zijn dat dan weer wel, dus jammer dat ze paar kleine missertjes maken. Persoonlijk vind ik het gemis van een automatische achterklep de grootste misser. Wel de techniek in huis hebben, maar dan op dit model achterwege laten! Jammer.
Maar goed, vind het over het algemeen wel een dikke voldoende. Dat mag ook gezegd.
Er was hier een discussie over klasse 3 icm Volvo on call. Ik begrijp van mijn dealer dat hiermee klasse 5 incl SCM certificaat geactiveerd kan worden.
2006: Seat Leon TDI Sport-up (oa. bodykit)
2010: VW Scirocco TSI R-line
2011: Opel Insignia Cosmo plus (oa. 20";)
2013: Volvo V60 D6