Pagina 116 van 162

Geplaatst: 10.04.2013 - 22:25
door volvosan
Van de volvo site:

http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... ges/a.aspx

Alarmsystemen

Verzekeraars stellen steeds vaker de eis dat een goedgekeurd en gecertificeerd alarm in de auto geïnstalleerd is. In Nederland verzorgt de Stichting Certificering Motorvoertuigen de alarmclassificatie en certificering.

Er zijn drie soorten beveiligingssystemen met SCM-certificatie te verkrijgen:
• Startonderbrekers (klasse 1, standaard af-fabriek ingebouwd)
• Alarmsystemen (klasse 3, inclusief hellingshoeksensor. Af-fabriek als optie of als accessoire verkrijgbaar)
• Voertuigvolgsystemen (klasse 5, gebaseerd op klasse 3 in combinatie met Volvo On Call met beveiligingspakket)


U kunt SCM herkennen aan het oranje goedkeuringslabel. Het certificaat is na inbouw 3 jaar geldig. Na 3 jaar zal het alarmsysteem jaarlijks gekeurd moeten worden. Door het uitvoeren van deze keuring kunt u aantonen dat bij eventuele diefstal- of inbraakschade het alarm in werkbare toestand is. Wanneer u dit niet kunt aantonen is het mogelijk dat de verzekeraar de schade zal afwijzen. Voor meer informatie adviseren wij u contact op te nemen met uw Volvo-dealer.

Geplaatst: 10.04.2013 - 22:36
door Autozoeker
Ik heb al die opties hierboven, maar geen cert...

Geplaatst: 11.04.2013 - 10:42
door v60pih
Certificaat moet je er apart bijvragen. Meeste dealers rekenen daar ook nog zo'n 50 euro voor.

Geplaatst: 11.04.2013 - 11:06
door volvosan
Tis goed met ze, bij een Polo van 20K krijg ik er gewoon een certificaat (klasse 3) bij en bij een Volvo van 65K+ moet je er om vragen en betalen ?

Geplaatst: 11.04.2013 - 11:07
door YoVol
De mijne zei/doet dat kostenloos. Het moet wel meerwaarde hebben voor verzekering, maar ook bij Independer blijkt tussen Klasse 3 en Klasse 5 geen premie verlaging te zitten. Misschien zit het 'm in de voorwaarden/eigen risico.

Geplaatst: 11.04.2013 - 11:27
door volvosan
Bij een aantal verzekeraars krijg je bij een cat waarde boven een bepaald bedrag niet eens een verzekering zonder volgsysteem.

Geplaatst: 11.04.2013 - 11:36
door Walter
volvosan schreef:Tis goed met ze, bij een Polo van 20K krijg ik er gewoon een certificaat (klasse 3) bij en bij een Volvo van 65K+ moet je er om vragen en betalen ?
Gaat het hier niet om in BE gekochte auto's? Geen idee hoe het daar met de certificering van alarminstallaties zit en wat de waarde van een Belgisch certificaat in Nederland is. En mag een Nederlands bedrijf de kosten die gemaakt worden voor het controleren en afmelden van een alarm en de daarbij behorende administratie door berekenen als het gaat om een auto die ze niet geleverd hebben?

Geplaatst: 11.04.2013 - 12:03
door RichieB
Mijn NL dealer zegt dat hij mijn BE PIH gaat aanmelden bij Volvo NL zodat hij "vernederlandst" wordt. Dus kennelijk is daar al over nagedacht. Ik vraag me trouwens af hoeveel PIHs er uit het buitenland worden gehaald buiten Volvo NL om.

Geplaatst: 11.04.2013 - 12:06
door Walter
het Vernederlandschen van de auto heeft meer te maken met welke marktcode aan de auto hangt en dat de autogegevens bekend zijn bij Volvo NL. Dus daardoor ook met je Assistance. Alarmcertificering is een andere weg

Geplaatst: 11.04.2013 - 12:14
door volvosan
Walter schreef:
volvosan schreef:Tis goed met ze, bij een Polo van 20K krijg ik er gewoon een certificaat (klasse 3) bij en bij een Volvo van 65K+ moet je er om vragen en betalen ?
Gaat het hier niet om in BE gekochte auto's? Geen idee hoe het daar met de certificering van alarminstallaties zit en wat de waarde van een Belgisch certificaat in Nederland is. En mag een Nederlands bedrijf de kosten die gemaakt worden voor het controleren en afmelden van een alarm en de daarbij behorende administratie door berekenen als het gaat om een auto die ze niet geleverd hebben?
Walter, in geval van een BE auto geef ik je daarin natuurlijk helemaal gelijk. Maar hebben de uitgeleverde NL wagens wél een certificaat meegekregen (in de klasse die bij de opties past) ?

Geplaatst: 11.04.2013 - 12:26
door Walter
Geen idee.

Geplaatst: 11.04.2013 - 12:38
door Autozoeker
NielsPHEV heeft hem ook niet. Dat is NL my13.

Geplaatst: 11.04.2013 - 12:57
door Jeroen
Het is een heerlijke auto maar de afwerking vind ik toch net ff minder...

Afbeelding

Dit had toch netter gekund..

Geplaatst: 11.04.2013 - 13:18
door Autozoeker
? wat is dat ? gratis accus meegekregen in je kofferbak ? Oooh wacht dat is de startaccu van RichieB ;-)

Geplaatst: 11.04.2013 - 13:19
door YoVol
De nieuwe definitie van thuisbrengertje of tuning?

Geplaatst: 11.04.2013 - 13:25
door Bluemagics
Het staat ergens anders op het forum, maar ook hier handig voor de mensen die de sensus touch overwegen:

https://www.youtube.com/watch?v=64t6kWKTHiM

Geplaatst: 11.04.2013 - 13:35
door RichieB
@Jeroen: heb jij ook problemen met de startaccu? Bij mij zit die voorin. ;-) Wat me opviel is dat het wel een AGP is, maar een kleine. Er is ruimte om een grotere accu te plaatsen.

Geplaatst: 11.04.2013 - 13:36
door Jeroen
Ik heb de startaccu al wel een x leeg gehad, maar dat was toen hij 10 dagen binnenstond. Nu geen problemen meer.

Geplaatst: 11.04.2013 - 13:38
door Autozoeker
maar wat wil je met de foto aangeven ? kapotte accu of?

Geplaatst: 11.04.2013 - 15:04
door NielsPHEV
Autozoeker schreef:NielsPHEV heeft hem ook niet. Dat is NL my13.
Mijn auto is inderdaad MY13 NL maar is niet via het reguliere kanaal via de importeur en dealer afgeleverd ik vraag het even na volgende week bij de wielenwissel. Verwacht geen problemen, SCm is ook echt een NL dingetje