Pagina 13 van 30
Geplaatst: 24.07.2010 - 00:44
door B-lennium
Na dat ik mijn turbo spruitstuk voor de 3e keer uitelkaar had gehaald
(het was niet makkelijk een goede positie te vinden) is het me toch gelukt om een spruitstuk te maken waarbij mijn turbo op de (enige) juiste plek zit!

Dit is de 3e keer geloof ik

Eindelijk op zn plek!
Geen turbo zonder intercooler (vind ik dan) deze beugels helpen daarbij
Eind resultaat!
met de gril op zijn plaats kun je bijna niet zien dat er een intercooler in de auto zit, sorry golf-met-pet-in-zn-nek rijder...

Geplaatst: 24.07.2010 - 10:07
door biadman
knallen met die hap!
lijkt me heerlijk om dat soort figuren voorbij te rcen bij het stoplicht.
wordt nu vaak genoeg met een hoop bombarie ingehaald, waarbij ze heel moielijk kijken van ik kan lekker harder...
denk altijd maar bij mezelf, tof hoor, dat je sneller gaat als een auto van bijna 40 jaar oud.
dit kan jij doorbreken

Geplaatst: 24.07.2010 - 11:29
door ferdy
Mooi man, dit gaat wel werken als ik het zo zie

Zullen we samen de nieuwe versie van Tunerstudio aanschaffen?
Geplaatst: 24.07.2010 - 20:08
door B-lennium
ts heb ik al, kost $20 of zo iets?
Geplaatst: 25.07.2010 - 08:56
door ferdy
$40 (!)
Geplaatst: 25.07.2010 - 14:02
door B-lennium
ook goed, maak kom op wel 300$ + uitgeven aan een motormanagment systeem maar dan niet 40$ aan de software? vergeleken met megatune is tunerstudio echt superieur! met de autotune die in tunerstudio heb je binnen een paar uur je auto afgesteld. liever dat dan uren kloten met megalog viewer (die ik ook gekocht heb trouwens)
Geplaatst: 26.07.2010 - 09:45
door ferdy
Daar heb je een punt te pakken, al vind ik 40 dollar net een beetje teveel. Overigens bestel ik hem toch, omdat Autotune inderdaad zo ontzettend goed werkt
Hoe ga je je motor koelen?
Geplaatst: 26.07.2010 - 12:38
door B-lennium
ik heb een verse radiator en heb een electrische fan uit een V70 van de sloop, en ik verplaats mijn claxons zodat er verse lucht door de roostertjes de motorruimte in kan stromen. de uitlaat wil ik inwikkelen met hitte bestendig materiaal.
mocht hitte dan nog een probleem worden dan kan de motorkap aan de achterkant nog gemodificeerd worden.
heb jij problemen gehad met de hitte?
Geplaatst: 26.07.2010 - 21:14
door ferdy
B-lennium schreef:ik heb een verse radiator en heb een electrische fan uit een V70 van de sloop, en ik verplaats mijn claxons zodat er verse lucht door de roostertjes de motorruimte in kan stromen. de uitlaat wil ik inwikkelen met hitte bestendig materiaal.
mocht hitte dan nog een probleem worden dan kan de motorkap aan de achterkant nog gemodificeerd worden.
heb jij problemen gehad met de hitte?
claxons passen mooi onder/achter je linkerkoplamp. Ik had geen problemen met koeling wel merkte ik dat het geheel toch wel wat warmer was dan normaal. In de zomer heb ik niet getest, maar gewoon zorgen dat voldoende rijwind hebt tijdens powersliden :twisted:
Bij de Conrad heb je voor 10 euro een thermostaat waarvan de werking identiek is aan die van Kenlowe
Geplaatst: 31.08.2010 - 20:11
door Boele
Hoe staat het met dit project!?
Geplaatst: 31.08.2010 - 21:16
door B-lennium

dat vraag ik me ook 10x per dag af haha!
de school vakantie is weer voorbij, ik moet weer aan de bak dus!
de auto staat bij mn ouders (70km verder op) en ik heb weinig tijd om verder te gaan.
het spruitstuk is afgelast, de electrische fan zit gemonteerd (dual fan van een mondeo) de dynamo is van plek verhuist, zit nu boven de stuurbekrachtigings pomp. en ik heb een nieuwe beugel voor de VR sensor (Megasquirt).
Om de gang er een beetje in te houden, foto's!
Dynamo aan de andere kant.
Intercooler buizen aangesloten
Electrische fan in aanbouw
Gemonteerde electrische fan's
Spruitstuk afgelast
Net kunst toch?
Het spruitstuk is afgelast met TIG (extra diepe las dus sterker) ik ga het inwikkelen met hitteband, hierdoor blijven de gassen warmer en is de turbo sneller op snelheid.
aankomend weekend de lucht inlaat af maken.
Geplaatst: 31.08.2010 - 22:02
door biadman
mooi werk!!
Geplaatst: 01.09.2010 - 00:08
door volvo013
Even een vraag van niet technische iemand

.
Waarom 2 nieuwe electrische fan's inplaats van die er standaard op zit ?
Het zal wel meer koelen, dat geloof ik graag.
Maar als ik die van mij zie blazen. Soms heb ik het gevoel dat ik een boeing weg kan blazen

(niet letterlijk ... grapje )
Geplaatst: 01.09.2010 - 00:57
door biadman
de standaard fan vreet ook vermogen van je auto op, aangezien hij direct op je krukas zit. vandaar de 2 electrische (correct me if i'm wrong)
Geplaatst: 01.09.2010 - 08:59
door Iroll
Even een vraag van niet technische iemand .
Waarom 2 nieuwe electrische fan's inplaats van die er standaard op zit ?
Zo'n turboed 164 kan wel wat extra hulp gebruiken wat koeling betreft. Dat wordt allemaal veel heter als een standaard blok. Bovendien scheelt het behoorlijk in de herrie in vergelijking met de standaard fan die altijd meedraait als de motor loopt. Electrische fans gaan alleen draaien als de temp. te hoog oploopt, dus ook geen onnodig verlies van vermogen.
Geplaatst: 01.09.2010 - 13:05
door Boele
Kijk!
Dat ziet er goed uit!
Geplaatst: 01.09.2010 - 15:13
door ferdy
biadman schreef:de standaard fan vreet ook vermogen van je auto op, aangezien hij direct op je krukas zit. vandaar de 2 electrische (correct me if i'm wrong)
http://www.aaroncake.net/rx-7/efanmyth.htm

Geplaatst: 01.09.2010 - 18:46
door B-lennium
mijn thermokoppeling in de fan was stuk, maar de grootste reden is plek
door de intercooler is de radiator een beetje naar achtergekomen. de standaard fan past niet meer

Geplaatst: 29.09.2010 - 22:11
door B-lennium
ferdy schreef: 
Hoe gaat het trouwens met je mooie wagen?
beetje bij beetje beter,
De downpipe is klaar, spruitstuk, bijna alle intercooler buizen. olie toevoer. goede brandstofdrukregelaar + leiding , 3" uitlaat
ik ga de megasquirt aanpassen (launch control, boost control tach out enz)
todo list:
Boost, oliedruk olie temp metertjes monteren
olie afvoer
uitlaat inpakken
nieuwe Forge wastegate
BOV installeren
Olie 'catch can' maken uit intercoolerbuis
en er zijn nog heeeel veel kleine rot klusjes die gedaan moeten worden.
ik ben inmiddels afgestudeerd (Techniek docent! met meneer of meester aanspreken AUB

) dus ik heb meer tijd voor andere dingen!
Geplaatst: 29.09.2010 - 22:22
door ferdy
aha mooi man, die launch control moeten we maar eens even over overleggen, ik wil deze functie ook wat beter integreren in de auto. Een hoofdschakelaar gecombineerd met bijvoorbeeld een reed relais aan het koppelingspedaal.
Kijk ook even hoe je de carterontluchting gaat maken, de slang op je inlaatspruitstuk kan je voorzien van een ventiel zodat je, zodra er turbodruk opkomt, deze laat afzuigen door de luchtinlaat van je turbo ipv spruitstuk.
Ik denk trouwens dat de scholieren het vastwel een interressant project vinden nietwaar?