Pagina 13 van 30

Geplaatst: 07.12.2008 - 16:34
door Paul
Net gekeken op de website, zijn gewoon de NL auto's.

Geplaatst: 07.12.2008 - 22:43
door RaoulC
Paul schreef:worden in Zuid-Afrika oude S40/V40's gemaakt?
Verleden tijd, er was een productielijn in Zuid-Afrika bij FMCSA (Ford Motor Company South Africa).

Geplaatst: 08.12.2008 - 06:53
door menjo
Ford may sell Volvo brand to Shanghai

SAIC lijkt nu de voornaamste overname kandidaat.

Geplaatst: 08.12.2008 - 18:35
door den toerist
Volvo schrapt minder banen dan gepland
(Belga) De Zweedse autoconstructeur Volvo Cars heeft maandag aangekondigd de onderhandelingen met de vakbonden over het sociaal plan afgerond te hebben. Het banenverlies zal kleiner uitkomen dan aanvankelijk voorzien was.
"De onderhandelingen tussen Volvo Car Corporation en de vakbonden zijn rond: 2.721 banen sneuvelen in Zweden, waarvan de jobs van 2.367 arbeiders en 354 kaderleden", luidt het in een persbericht. In het buitenland schrapt de Zweedse constructeur 680 banen. Bovendien worden ook nog eens 1.215 consultantcontracten beëindigd. In totaal worden dus 4.616 banen geschrapt, tegenover 6.000 zoals eerder aangekondigd. De groep preciseert dat de meerderheid van de getroffen werknemers het bedrijf verlaat op 31 december. Volvo Cars stelt wereldwijd 24.400 mensen tewerk, 4.500 daarvan werken in Gent. Het Amerikaanse moederbedrijf Ford wordt zwaar getroffen door de dalende verkoop in de Verenigde Staten en ook Volvo kon niet ontsnappen aan de afgenomen interesse van kopers voor minder zuinige wagens. (KWO)

Geplaatst: 08.12.2008 - 19:43
door Johan
6 Milliard Euro. Dat is toch een koopje. Een groepje mannen uit de quote 500 die leggen dat toch zo op tafel?
Maken we er een nederlands bedrijf van met productie bij Nedcar!

Wie wil er alvast aandelen kopen? Inschrijven kan vanaf nu :-)

Geplaatst: 08.12.2008 - 23:40
door PeeJay
Het is 6 miljard dollar. Dat is 'maar' 4,639 miljard euro ;)

Geplaatst: 09.12.2008 - 06:58
door Johan
Dan wordt het nog eenvoudiger :-)

Geplaatst: 09.12.2008 - 08:20
door rsnhakan
Als Volvo naar BMW ging zou die D5 in de V50 eindelijk een D- klasse worden!

Geplaatst: 09.12.2008 - 10:06
door Polarbaer
rsnhakan schreef:Als Volvo naar BMW ging zou die D5 in de V50 eindelijk een D- klasse worden!
Ben je niet in de war met dat andere Duitse merk, met de ster...??

Geplaatst: 09.12.2008 - 11:34
door xc-men
Ik zie het nu erg somber in en ga alvast een Fabriek`s tour voorbereiden hier in China. Wat zullen we zeggen 2011 op bezoek bij de Volvo fabriek in Shanghai?

Geplaatst: 09.12.2008 - 13:48
door Ben
Weblog op AutoWeek:

Ford onderzoekt mogelijkheden om Volvo te verkopen. En bij dat nieuws ga je eens denken bij welke nieuwe eigenaar Volvo het beste gebaat is. Zo zat ik in eerste instantie te denken aan BMW. Het zou gunstig kunnen uitpakken wanneer BMW Volvo lekker Volvo’s blijft laten maken, en via de BMW-PSA-link kan het de viercilinder diesels van PSA-Ford blijven betrekken voor de C30/S40/V50. Zo gebruikt BMW de 1.6 diesel voor de Mini, dezelfde motor die ook in het drietal van Volvo leverbaar is. En de tweeliter diesel komt uit dezelfde stal. Volvo is dus helemaal niet zo afhankelijk van Ford. Het heeft fantastische eigen motoren, vijfpitters en zes-in-lijns (die overigens niets met de BMW zescilinders te maken hebben) en er staat een nieuwe generatie geblazen viercilinders met directe inspuiting op de rol, en ook dit betreft weer een eigen ontwikkeling. BMW zal echter vasthouden aan de eigen karakteristieke eigenschappen, achterwielaandrijving en zes-in-lijnmotoren en in dat geval is synergie heel ver te zoeken. En BMW kennende zou het een aardige vinger in de pap willen hebben bij het Zweedse merk. Kijk maar hoe Mini en Rolls-Royce, op succesvolle wijze overigens, door BMW gevoerd worden. Weg eigen karakter van Volvo. Bovendien heeft het merk BMW niets te bieden, wat de Duitsers zelf nog niet hebben.
Dan zou Renault-Nissan een betere partij zijn voor de Zweden. Volvo als premium brand toegevoegd aan het portfolio. Natuurlijk, ook Infiniti maakt deel uit van het concern, maar dat merk is zo anders van karakter dan de producten van het Zweedse merk. En binnen de Ford Motor Company opereerden Jaguar en Volvo ook naast elkaar, dus waarom zouden Volvo en Infiniti geen deel uit kunnen maken van dezelfde groep? En er waren in het verleden al eerder samenwerkingsverbanden tussen Boulogne-Billancourt en Göteborg. Zo waren de Volvo´s van de 300-serie, op de 360 na, en de 400-serie voorzien van Renaultmotoren. En kent u de Renault Safrane met 2.5 vijfcilinder uit de 850 nog? Als ze bij Renault-Nissan Volvo lekker de eigen broek op laten houden, zoals het de afgelopen jaren ook binnen de club van Ford gedaan heeft, kan dat best goed uitpakken voor het merk. En van de nieuwe generatie GTDi-motoren van Volvo kunnen ze bij Renault en Nissan profiteren. De V6-en in de grotere modellen eruit (behalve voor de 370Z dan!) en geblazen viercilinders erin. En dan kunnen de lichtere Volvo´s weer gebruik maken van de fijne, stille 1.5 en 2.0 dCi´s van Renault. Wat je noemt een win-winsituatie.

Geplaatst: 09.12.2008 - 15:01
door Rob Bakker
klinkt idd niet verkeerd, maar we wachten maar weer af.

opzich heeft de schrijver wel een punt met BMW, maar anders kan Volvo misschien wel weer achterwiel aangedreven auto's maken ;)

Geplaatst: 09.12.2008 - 16:21
door menjo
Vandaag is het Changang Auto

BMW of Renault opperen is wel leuk, maar niet echt realistisch meer.

Geplaatst: 09.12.2008 - 16:22
door Fredhead
Als ze Volvo hun eigen gang laten gaan zou ik er weinig problemen mee hebben

Geplaatst: 09.12.2008 - 16:40
door menjo
Het lijkt me dat die Chinezen niet geinteresseerd zijn in Volvo's productie capaciteit, maar meer in de ontwikkelings capaciteit. Dat lijkt me het goede nieuws. Ook hebben ze geld zat om flink te investeren. De kans bestaat dus dat zo'n Chinese fabrikant Volvo de platforms voor het hele concern (Chinees volume merk in europa?) laat ontwikkelen. Bij een westerse fabrikant zou Volvo slechts gebruik maken van de bestaande platforms (zoals nu bij Ford).

Geplaatst: 09.12.2008 - 16:41
door Polarbaer
menjo schreef:Vandaag is het Changang Auto
Zo zal het nog wel even doorgaan, denk ik. Er zal ongetwijfeld veel gepraat worden, met verschillende partijen. De vraag is alleen wat komt eruit?
menjo schreef:BMW of Renault opperen is wel leuk, maar niet echt realistisch meer.
Dat lijkt me ook. Hoe leuk ook, die kant gaat het vermoedelijk niet op. En wat Renault betreft, ben ik daar niet rouwig om. BMW is een ander verhaal, maar niet zo realistisch inderdaad...

Geplaatst: 09.12.2008 - 18:19
door cornelis
Dit is het laatste nieuws in de Noorse pers,Volvo blir kinesisk
Det svenske arvesølvet kan havne på kinesiske hender.





Normal tekst Større tekst Størst tekst
GÅ TIL NETTAVISEN MOTOR

Finanskrisen rammer svenskene på en uventet måte.

Det er i dag den amerikanske bilprodusenten Ford som eier Volvo, men nå ser det ut til at krisen i verdensøkonomien tvinger frem et eierskifte.

I fjor solgte Ford luksusmerkene Jaguar og Land Rover til den indiske bilprodusenten Tata Motors for 1,7 milliarder dollar, og nå ser det ut til at Volvo også må under hammeren.

Forsøkt før
Salget av Volvo har ligget i kortene en stund, og det kinesiske selskapet Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) har tidligere gitt Ford et bud på svenskenes stolthet. I sist runde var det kinesiske budet for lavt.




ALLEREDE ASIAT: Produksjonen av Volvo S40 skal allerede være i gang i Kina.

Under den bilutstillingen Guangzhou Auto Show i Kina i slutten av november hadde ledelsen i Ford og Volvo lange møter med den kinesiske bilprodusenten Chang'an Automobile. Angivelig for å diskutere kjøp/salg av Volvo.

Ifølge China's National Business Daily skal Chang'an Auto, Ford og SAIC nå være nærmere en avtale enn tidligere, og en ikke navngitt kilde i Chang'an Auto mener mye kan skje fort og uventet i disse finanskrisetider.

Gamle kjente
Ford har samarbeidet med Chang'an Auto siden 2001, og luksusvognen Volvo S80L (som produseres i Kina) er utviklet i et samarbeid mellom Ford og kineserne.

Ifølge Bloomberg bør Ford kunne få 6 milliarder dollar for Volvo, altså nær de 6,4 milliarder dollar Ford betalte for Volvo i 1999.

Det er så langt ingen offisielle uttalelser fra hverken Ford eller de kinesiske selskapene om salget av Volvo.

Geplaatst: 09.12.2008 - 18:33
door ALF
uhm..... wat?

Geplaatst: 09.12.2008 - 18:34
door menjo
Zo te zien niets nieuws

Geplaatst: 09.12.2008 - 19:05
door Rene68
Cool! ;-)