Het schijnt dat een clio koppeling (200mm) ook past, maarja kan die het koppel aan. Een clio williams heeft standaard: 150pk en 175nm
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... clio___r19
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... _r11___r19
En een Megane koppeling moet ook passen (215 mm).
Deze heeft standaard: 150pk en 185 nm
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... ult_megane
http://www.biesheuvel.nl/store/product/ ... ult_megane
Valt me alleen op dat de splaine niet overeenkomt bij de megane tussen de starre en de geveerde. 24 tov 26.
Hier een stukje uit het engelse forum:
- For older types (with the orange ECU), the diameter of the flywheel and clutch is smaller than the newer types.
-The older types can ce converted to newer specs by fitting the bigger diameter flywheel, but this also needs replacing the old ECU with the blue one. The newer types with the bigger flywheel need the Volvo clutch spring and a plate from a 2 litre renault. These are grippier than the stock Volvo ones, but wears faster. Otherwise a race clutch can be fitted
Volvo 440 1.7 turbo in onderdelen weg!!!
-
- 4th Gear member
http://www.mbcarperformance.com/catalog ... anguage=nl
Met deze site contact opgenomen en zeggen dat er volgens de boeken een 200mm in gaat. Dit moest ik zelf nog wel controleren.
Renault tuning forum zeggen ze ook een 200 mm.
Met deze site contact opgenomen en zeggen dat er volgens de boeken een 200mm in gaat. Dit moest ik zelf nog wel controleren.
Renault tuning forum zeggen ze ook een 200 mm.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 4th Gear member
http://www.expressfuelpumps.com/volvo-4 ... -3776.html
Waarom past deze alleen in de modellen tot 1990?
Is het niet een kwestie van slangetje en stekkertje aansluiten?
Waarom past deze alleen in de modellen tot 1990?
Is het niet een kwestie van slangetje en stekkertje aansluiten?
-
- 4th Gear member
Koppeling binnen en kan pas over 2 weken geplaats worden. Helaas eerder geen tijd.

Morgen me greddy boost controller installeren.

Morgen me greddy boost controller installeren.
-
- 4th Gear member
Hij is nooit klaar.
Als de sportkoppeling erin zit en de spullen gemonteerd die ik nu heb vind ik het wel even genoeg.
Dan voorlopig rijden en dan zie ik wel weer. Laat nu steeds me andere hobby's gaan en dat is ook zonde.
Als de sportkoppeling erin zit en de spullen gemonteerd die ik nu heb vind ik het wel even genoeg.
Dan voorlopig rijden en dan zie ik wel weer. Laat nu steeds me andere hobby's gaan en dat is ook zonde.
-
- 4th Gear member
Vandaag de greddy boostcontroller gemonteerd. Foto's komen nog hoe die is ingebouwd.
Zo een is het:

Had eerst 12 volt van me aansteker gehaald, maar dit ging niet goed. BC ging aan en uit. Spanning gemeten en had maar 8,5 Volt. Nu van me contact slot afgetapt en werkt nu goed.
Alleen nog klooien met de instellingen.
[img]Vandaag de greddy boostcontroller gemonteerd. Foto's komen nog hoe die is ingebouwd.
Zo een is het:

Had eerst 12 volt van me aansteker gehaald, maar dit ging niet goed. BC ging aan en uit. Spanning gemeten en had maar 8,5 Volt. Nu van me contact slot afgetapt en werkt nu goed.
Alleen nog klooien met de instellingen.
[img]Vandaag de greddy boostcontroller gemonteerd. Foto's komen nog hoe die is ingebouwd.
-
- 4th Gear member
Zo zit die nu, draden moeten nog mooier weg gewerkt worden. Beugeltje moet ik ook nog zwart spuiten.
Waar het houten plaatje zit komt de RSM.

Nog wat foto's die ik genomen had:

Waar het houten plaatje zit komt de RSM.

Nog wat foto's die ik genomen had:

-
- 4th Gear member
Waarom past deze brandstofpomp niet in een 93 model?
Pomp maakte gister ineens herrie dus denkt dat die ook aan zijn eind is.
Kan ik de brandstof eruit schroeven met benzine in de tank?
Pomp maakte gister ineens herrie dus denkt dat die ook aan zijn eind is.
Kan ik de brandstof eruit schroeven met benzine in de tank?
-
- 4th Gear member
Ja dat was ik, dacht dat ik een slangetje vergeten was, maar alles zat goed.
Had het een en ander los gehaald om te kijken waar me kmtellersensor zat. Kon die niet vinden. Zit die aan de onder kant van de bak of blok?
Jij reed in die Volvo station R? Reed met me broertje en ik zei nog kijk die volvo mooi ding
. Je trapte hem nog flink in voor de afslag naar de tunnel. 
Had het een en ander los gehaald om te kijken waar me kmtellersensor zat. Kon die niet vinden. Zit die aan de onder kant van de bak of blok?
Jij reed in die Volvo station R? Reed met me broertje en ik zei nog kijk die volvo mooi ding

- CeeBee
- 5th Gear member
Ja dat was ik, ik ging naar het werk.gvanminnen schreef:Jij reed in die Volvo station R? Reed met me broertje en ik zei nog kijk die volvo mooi ding.
M'n collega's hebben je op de film staan en vroegen wie die mafkees was.

You ain't seen nothing yet...................gvanminnen schreef: Je trapte hem nog flink in voor de afslag naar de tunnel.
Straks als de winterbandjes er weer onder vandaan zijn.

XC40 B3 Plus Dark

-
- 4th Gear member
Kan helaas geen gas geven en rijd met lage turbodruk, maar als het goed is zit dinsdag me sportkoppeling erin.
Maar iemand die nog wat weet over een brandstofpomp upgrade?
Maar iemand die nog wat weet over een brandstofpomp upgrade?
-
- 4th Gear member
Zijn brandstofpomp zit niet in de tank, dus kan je plaatsen wat je wil.
-
- 4th Gear member
Net me auto weg gebracht om de sportkoppeling erin te laten zetten en hoop hem morgen avond weer terug te hebben.
Foto van de RSM meter:

Toerenteller doet het alleen de kmteller nog niet. Voor de kmteller heb ik een kabel onderbroken, maar heb er 2 van me kmteller dus miss doet de andere het wel.
Kmteller kan je ook weer op verschillende manieren aansluiten volgens het boekje dus nog effe puzzelen daarmee.
Moet me brandstofpomp ook gaan vervangen alleen heb ik hier nog geen oplossing voor. Pomp zit ingebouwd in de tank en weet dus niet welke ik hier kan plaatsen?
Foto van de RSM meter:

Toerenteller doet het alleen de kmteller nog niet. Voor de kmteller heb ik een kabel onderbroken, maar heb er 2 van me kmteller dus miss doet de andere het wel.
Kmteller kan je ook weer op verschillende manieren aansluiten volgens het boekje dus nog effe puzzelen daarmee.
Moet me brandstofpomp ook gaan vervangen alleen heb ik hier nog geen oplossing voor. Pomp zit ingebouwd in de tank en weet dus niet welke ik hier kan plaatsen?
- rene en erica
- 4th Gear member
een leuke verzameling klokjes en schermpjes.vergeet niet af en toe op de weg te letten
.leuk project om te volgen.succes.

groet'n uut grunn
- Kootje
- 3rd Gear member
Deze verkopen ze ook bij European Tuning voor de 850/ x70 en S/V40. Misschien een idee?gvanminnen schreef: Moet me brandstofpomp ook gaan vervangen alleen heb ik hier nog geen oplossing voor. Pomp zit ingebouwd in de tank en weet dus niet welke ik hier kan plaatsen?
-
- 4th Gear member
Ja die heb ik gezien, maar staat bij tot bouwjaar 1990 en die van mij is uit 93.
Waarom past die niet, wat is er anders dan?
Raad het nooit koppeling is niet hetzelfde! Zit allemaal weer lekker mee!
Zit dus wel een 215 mm in en komt nu weer een orginele in, want auto moet van de brug.
Hopen dat ik de koppeling is slechte staat al had gekocht en normaal weg rijden in ze 1. Hopen dat die het vermogen houd, las ergens tot 400 nm ongeveer kon hebben dus moet genoeg zijn.
Waarom past die niet, wat is er anders dan?
Raad het nooit koppeling is niet hetzelfde! Zit allemaal weer lekker mee!
Zit dus wel een 215 mm in en komt nu weer een orginele in, want auto moet van de brug.
Hopen dat ik de koppeling is slechte staat al had gekocht en normaal weg rijden in ze 1. Hopen dat die het vermogen houd, las ergens tot 400 nm ongeveer kon hebben dus moet genoeg zijn.