Pagina 13 van 20
Geplaatst: 07.02.2009 - 11:09
door Hans
Geplaatst: 07.02.2009 - 11:10
door Ben
Die hadden we al Hans
Geplaatst: 07.02.2009 - 11:11
door Hans
Teveel reclame ? :oops:
Geplaatst: 09.02.2009 - 10:53
door Paul
Dat Japanse/Koreaanse ding van die meneer met de huur S60 staat ook op een grijskenteken. Lekkere vergelijking...
Re: 4 jaar lang tevereden S60 rijder
Geplaatst: 09.02.2009 - 19:38
door ldanny
BBC2006 schreef:bart simpson schreef:96,7% geeft geen problemen, heel geen gekke score, "inferieur" is dit deel dus geenszins
Ik kan het niet laten, net de uitzending gezien, het lijkt de telegraaf op tv wel, wat een 'sensatie'!.
Van 2002 tot 2006 een S60 T5 gereden (125000 km) , NOOIT geen problemen gehad. Nooit pech gehad, nooit stil gestaan. Altijd als er al problemen waren is dit keurig door de dealer opgelost.
Het probleem van de ETM doet zich bij een klein percentage voor. Maar radar maakt van een muis een olifant. Deze problemen bij S60 V70 en S80 waren allang bekend! Komkommer tijd in de winter.
Gegroet,
BBC2006 nu V50 T5 awd
je mag mijn v40 wel even lenen,dan kom je er wel achter als je op een rotonde afrijdt,je motor incl stuur en rem bekrachtiging uitvalt.en dit niet een keertje gehad maar al talloze malen zelfs een keer op de duitse snelweg met een gangetje van 200 km/h.wedden dat je het dan niet meer overdreven vindt!!! (koop lekker een volvo,lekker veilig?????)oja en verschillende dealers en de anwb zeggen er niks aan te kunnen doen(is normaal kan gebeuren ja ja!)vervangen die kleppen volvo!!!!!
Geplaatst: 09.02.2009 - 19:43
door Paul
Alleen komt dit probleem niet bij de V40 voor, dus ik denk dat je een ander probleem hebt.
Geplaatst: 09.02.2009 - 20:36
door FrankM
En los daarvan (zoals ik al eerder gemeld heb): een klapband, brekende distributieriem, etc bij 200 km/h is net zo min prettig. En het kan allemaal voorkomen.
Gr/F
Geplaatst: 09.02.2009 - 22:17
door Thijs
Ga nou niet zeggen dat Fiat het zo perfect doet, ik heb namelijk Fiat ook al een keer in Tros Radar gezien dat de veren spontaan afbraken en er niks aan wilden doen. Zelfs geen terug roep acties in nederland en wel in andere landen,als je het dan over verkeersveiligheid hebt.
FOUT!!
Ik heb weldegelijk een brief gehad met de vraag naar mijn Fiat dealer te gaan voor controle van de veren, zeer netjes en accuraat opgelost!
Geplaatst: 10.02.2009 - 09:27
door jeroen.ijmuiden
Ga nou niet zeggen dat Fiat het zo perfect doet, ik heb namelijk Fiat ook al een keer in Tros Radar gezien dat de veren spontaan afbraken en er niks aan wilden doen. Zelfs geen terug roep acties in nederland en wel in andere landen,als je het dan over verkeersveiligheid hebt.
Iets beter inlezen volgende keer! Ik heb netjes bericht gehad van Fiat en ze hebben kostenloos een modificatie aangebracht om de veiligheid te garanderen.
Geplaatst: 10.02.2009 - 10:21
door Paul
En hoe oud zijn deze Fiat's?
Geplaatst: 10.02.2009 - 10:40
door whitehorsekart
Bij Jeroen zal het dan gaan om de Stilo uit 2002 die hij onder z'n bericht heeft staan, maar meer to the point: hoe oud waren de Fiats toen ze werden gemodificeerd??
En dan nóg maar eens: wat ik van Volvo verwacht staat los van wat andere merken doen.
Geplaatst: 10.02.2009 - 15:14
door jeroen.ijmuiden
whitehorsekart schreef:Bij Jeroen zal het dan gaan om de Stilo uit 2002 die hij onder z'n bericht heeft staan, maar meer to the point: hoe oud waren de Fiats toen ze werden gemodificeerd??
En dan nóg maar eens: wat ik van Volvo verwacht staat los van wat andere merken doen.
De Fiat was vorig jaar aangepast omdat ik em toen pas had gekocht.
Geplaatst: 10.02.2009 - 15:20
door Ramon&Ramon
Na het bericht op Radar worden ze wel veel goedkoper aangeboden nu,dat valt gewoon op.
Geplaatst: 10.02.2009 - 15:30
door josas
En óók pas na Radar hebben ze wat aan de veerschotels gedaan...
Geplaatst: 11.02.2009 - 19:30
door t5play
140.000km still going strong....
Geplaatst: 12.02.2009 - 21:34
door Rogier64
Vorige week een net briefje gedaan aan Volvo NL. Correspondentie van 2004 erbij, inclusief kopie factuur en antwoord (afgewezen coulance) van Volvo op mijn gasklepreparatie. Vandaag een brief retour van Volvo, waarin aangegeven is dat er inderdaad een 'aanvullende coulance regeling' van kracht is. Hierdoor valt mijn reparatie binnen deze regeling en wordt alsnog 50% van het factuurbedrag gecrediteerd. Door opgeven van factuurnummer en mijn bankrekeningnummer aan de dealer die de reparatie heeft uitgevoerd, wordt dit afgehandeld. Heel netjes, zo kan het ook. Dat Volvo mij van deze regeling niet eerder in kennis stelde vergeef ik ze maar even. Eind goed, al goed.
Geplaatst: 12.02.2009 - 22:51
door t5play
Bij BMW heb je de waterpompen en koppakkingen en nog wat kleine dingetjes (waaronder ETM), bij Audi heb je de multitronic bak en nog wat andere kleinigheden, bij de italiaanse merken heb je een waslijst aan dingen om over de fransen maar te zwijgen. Opel......haha.....ik zeg al niets meer.
Bij mijn 740 TD uit 88 zijn afgelopen zomer uiteindelijk de injectoren verstopt geraakt waarbij ze zijn vervangen, meteen een nieuwe brandstoffilter en gereviseerde brandstof pomp erbij. injectoren, brandstoffilter en pomp.....eerste keer dat ze zijn vervangen bij 330.000km. Sterker nog....het eerste ingrijpende onderhoud op de turbo na....in jaren. 20+ jaar, nihil onderhoud. Deze tijd is voorbij heren. Electronica heeft veel ellende gebracht, maar ook goede dingen zoals een laag verbruik bij een hoog vermogen.
De reden waarom ze dingen in Amerika serieus nemen is omdat Amerikanen niet moeilijk doen: auto kapot? ik koop gewoon een nieuwe...of twee. Een Amerikaan hoeft maar 1 keer stil te staan door pech en zal dat merk gewoon niet meer rijden. Hier in Europa doen we wat langer met een auto en kopen we niet zomaar een nieuwe.
Wil je écht probleemloos (hoe klein muggenzifterig probleem ook) rijden, dan zul je toch echt Japans moeten rijden: Honda, Mazda. Bij elk Europees merk zal er altijd wel iets zijn.
Geplaatst: 12.02.2009 - 23:16
door Gast
Rogier64 schreef:Vorige week een net briefje gedaan aan Volvo NL. Correspondentie van 2004 erbij, inclusief kopie factuur en antwoord (afgewezen coulance) van Volvo op mijn gasklepreparatie. Vandaag een brief retour van Volvo, waarin aangegeven is dat er inderdaad een 'aanvullende coulance regeling' van kracht is. Hierdoor valt mijn reparatie binnen deze regeling en wordt alsnog 50% van het factuurbedrag gecrediteerd. Door opgeven van factuurnummer en mijn bankrekeningnummer aan de dealer die de reparatie heeft uitgevoerd, wordt dit afgehandeld. Heel netjes, zo kan het ook. Dat Volvo mij van deze regeling niet eerder in kennis stelde vergeef ik ze maar even. Eind goed, al goed.
Blijft bij mij nog stil.
Misschien tzt ook maar een brief naar Volvo NL, geef de dealer nog een week.
Hoe moeilijk kan het zijn?
`t zal wel druk zijn.....

Geplaatst: 13.02.2009 - 07:28
door Oceanracer
Ik zal er ook maar eens een brief aan wagen. Kost me hooguit een postzegel en kan toch weer een hoop geld opleveren.

Geplaatst: 13.02.2009 - 15:31
door spikebyt
Van de week pas de uitzending gezien (video) en vraag me het volgende af. Bijna het hele topic gelezen, maar vindt nergens nu precies over welke leeftijd en type het nu precies gaat. Voor zover ik weet vanaf 1999-2004 bij S60 en S80
Maar ik heb van de week onder de motorkap van mijn broers S60-2.5T gekeken en die motor ziet er heel anders uit dan de plaatjes op de TV.
Kan een techneut hier uitsluitsel over geven