Pagina 13 van 38
Geplaatst: 18.02.2010 - 21:55
door guidof
In het zilver ziet de nieuwe S60 er ook fraai uit
Bekijk het filmpje op
http://www.aftonbladet.se/kampanj/volvo ... 6589040.ab
Geplaatst: 19.02.2010 - 10:25
door jds
guidof schreef:In het zilver ziet de nieuwe S60 er ook fraai uit
Inderdaad, en Electric Silver zal hem ook wel mooi staan. De geel-goude kleur staat hem ook heel goed, iets dynamischer.
Ik vind het front(vnl de lampen) iets te lomp ogen voor een coupé-sedan, het staat beter voor de V60, wat zowieso een iets brutere wagen zal zijn.
Voor de volgende C60 hoop ik dat men de wagen toch terug meer verfijnd maakt, zoals de S60-concept.
Geplaatst: 20.02.2010 - 09:33
door rsnhakan
Dit las ik net op Autoweek
Hm, sinds ik weet dat er binnenkort een Volvo S60 zal zijn met meer pk's (306), meer koppel (440 Nm), en toch kleinere cilinderinhoud (3 liter) in een lichtere auto... is de eergisteren aangekondigde Panamera 3.6 liter V6 wat bleekjes gaan afsteken...
De S60 ziet er in het zilver ook erg mooi uit!
Geplaatst: 20.02.2010 - 17:37
door volvo
Nou, het moet niet gekker worden. Zelfs Top Gear is vol lof over de nieuwe S60. Lees in het blad van maart. Nu is er nog geen enkele proefrit door auto-journalisten uitgevoerd, dus het kan alleen maar tegenvallen (hopelijk niet). Met de kritiek punten in Top Gear ben ik het wel eens: van mij mogen ze ook veel van die zogenaamde safety-items eruit laten. Met name die voor voetgangers. Techniek kan storen, en zal zeker storen ook bij de nieuwe S60. Je moet er inderdaad niet aan denken dat de auto een verkeerspaaltje voor een voetganger aan ziet, en dat op dat moment net een 10-tonner op je achterbumper zit..
Geplaatst: 20.02.2010 - 19:08
door SpeedyZ
Gelukkig steken de meeste verkeerspaaltjes de weg niet over, en zal het systeem dus niet reageren
Geplaatst: 20.02.2010 - 19:20
door bart simpson
ik wil zelf ook graag uitmaken wie ik aanrijd
Geplaatst: 20.02.2010 - 19:23
door arnow
volvo schreef:Nou, het moet niet gekker worden. Zelfs Top Gear is vol lof over de nieuwe S60. Lees in het blad van maart. Nu is er nog geen enkele proefrit door auto-journalisten uitgevoerd, dus het kan alleen maar tegenvallen (hopelijk niet). Met de kritiek punten in Top Gear ben ik het wel eens: van mij mogen ze ook veel van die zogenaamde safety-items eruit laten. Met name die voor voetgangers. Techniek kan storen, en zal zeker storen ook bij de nieuwe S60. Je moet er inderdaad niet aan denken dat de auto een verkeerspaaltje voor een voetganger aan ziet, en dat op dat moment net een 10-tonner op je achterbumper zit..
Het is een optie. Je kunt hem er ook dus niet bij nemen, dan heb je het probleem ook niet.
Geplaatst: 20.02.2010 - 19:32
door bart simpson
city safety is standaard
Geplaatst: 20.02.2010 - 20:44
door 945i
Wel uitschakelbaar?
Geplaatst: 20.02.2010 - 21:22
door bart simpson
het werkt niet boven de 30km/uur
Geplaatst: 20.02.2010 - 22:08
door codriver
City Safety werkt volgens mij wel boven de 30 km/uur maar kan dan de aanrijding niet meer voorkomen.
Geplaatst: 20.02.2010 - 22:11
door bart simpson
codriver schreef:City Safety werkt volgens mij wel boven de 30 km/uur maar kan dan de aanrijding niet meer voorkomen.
zal volvo op die ommissie in de gebruiksaanwijzing wijzen
Geplaatst: 20.02.2010 - 22:14
door 945i
Goed dat codriver het opmerkt, dan kunnen ze misschien in Zweden nog net de persen stoppen! :mrgreen:
Geplaatst: 20.02.2010 - 22:55
door Volvolof
VolvoMafia schreef:
Maar ik denk dat het voorlopig teveel geld kost om een nieuwe motorenlijn te ontwikkelen. want de huidige vijfcilinders (en dat bedoelt Theo waarschijnlijk ook) zijn niet schoongenoeg te krijgen. Het is een motorontwerp dat in 1989 (zescilinder) gepresenteerd is, terwijl er in ik geloof 1984 al proefauto's rondreden met de vijfcilinder.
Dat oude motorontwerp hoeft geen probleem te zijn.
De huidige 1.8 turbo van VW/audi is gebaseerd op de 1.8 uit het laatste jaar van de Golf I GTI (ik dacht 1983) en die is weer afgeleid van de 1.7 uit de VW ILTIS uit de jaren '70 die weer 4/5 deel was van de 2.1 5-cilinder uit de audi 100 eind jaren '70. Die zat met turbo trouwens nog in de oer-Quattro
dan is de volvo vijfcilinder eigenlijk nog heel modern..
Geplaatst: 20.02.2010 - 23:15
door codriver
bart simpson schreef:codriver schreef:City Safety werkt volgens mij wel boven de 30 km/uur maar kan dan de aanrijding niet meer voorkomen.
zal volvo op die ommissie in de gebruiksaanwijzing wijzen
Sorry voor deze opmerking, ik meende dit ergens gelezen te hebben.
Ik heb (nog) geen auto met City Safety en dus ook geen gebruiksaanwijzing.
Geplaatst: 22.02.2010 - 12:19
door Live
Nee city safety werkt in de XC60 niet boven de 30 km/u...
tot 15 km/u kan het ongeluk voorkomen worden, tot 30km/u wordt de schade beperkt..
Volgen mij hadden ze het bij de S60 over 35km/u voor pedestration safety, dus daar kan het misschien ook gelden voor de City safety.
De XC60 City safety gebruikt ook geen full braking force, maar remt slechts met een beperkte kracht (bron:.. tjah ergens gelezen :S) , terwijl ik in het filmpje van de S60 hoorde dat ze het daar wel over Full braking force hadden.
Geplaatst: 22.02.2010 - 12:28
door rsnhakan
City Safety zou als het goed is ook gewoon boven de 30 km/u werken. Maar dan word er geprobeerd zo min mogelijk schade aan te richten.
Geplaatst: 22.02.2010 - 17:54
door codriver
Live schreef:Nee city safety werkt in de XC60 niet boven de 30 km/u...
tot 15 km/u kan het ongeluk voorkomen worden, tot 30km/u wordt de schade beperkt..
Volgen mij hadden ze het bij de S60 over 35km/u voor pedestration safety, dus daar kan het misschien ook gelden voor de City safety.
De XC60 City safety gebruikt ook geen full braking force, maar remt slechts met een beperkte kracht (bron:.. tjah ergens gelezen :S) , terwijl ik in het filmpje van de S60 hoorde dat ze het daar wel over Full braking force hadden.
Ik heb bij de Volvo dealer met een XC60 op 2 omklapborden toegereden en tot 30 km/uur stopte de auto netjes voor de borden, boven de 30 heb ik niet geprobeerd.
Geplaatst: 22.02.2010 - 17:59
door bart simpson
boven de 30 had de XC60 voorschade (zelf geprobeerd)
Geplaatst: 22.02.2010 - 18:06
door Welles

LOL