Nou na een ritje van 300km de auto afgespoten met water en het zout en vuil liep er gewoon af. Is toch bijzonder spul die wax van Steve
@HANS we ZIjn weer veilig thuis gekomen.
Detaillingdag 13 febr. in Haaksbergen
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14315
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20529
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Hè, hè, eindelijk weer even tijd voor het forum. 
Edwin (en broer), Steve en Bjorn, hartelijk bedankt voor de gastvrijheid, en de uitleg over alles wat maar met poetsen te maken heeft. Zeer leerzaam.
Mr. Ed bedankt voor de taart en bij dezen (en nu echt) Van Harte gefeliciteerd.
Iedereen, het was een gezellige meeting. De volgende keer zeker weer.
Het stamppot buffet was heerlijk. Aanrader voor een volgende keer.

Edwin (en broer), Steve en Bjorn, hartelijk bedankt voor de gastvrijheid, en de uitleg over alles wat maar met poetsen te maken heeft. Zeer leerzaam.
Mr. Ed bedankt voor de taart en bij dezen (en nu echt) Van Harte gefeliciteerd.
Iedereen, het was een gezellige meeting. De volgende keer zeker weer.
Het stamppot buffet was heerlijk. Aanrader voor een volgende keer.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Toch wel jammer dat er weer zo'n lading sneeuw ligt hier. Vriendinlief is al weer af en aan naar het ziekenhuis aan het rijden. (werk) en vannacht had ik een viertal volledig beglitterde carnaval vierende vrouwen in mijn net gepoetste bolide zitten. Pffff... arme auto 

Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14315
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
& Hans:
Ik ben beschikbaar voor die vier beglitterende vrouwen op afroep hoor
&
Die moeten zich kunnen spiegelen in jouw gepoetste motorkap
Ik ben beschikbaar voor die vier beglitterende vrouwen op afroep hoor

Die moeten zich kunnen spiegelen in jouw gepoetste motorkap

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Mr. Ed
- 4th Gear member
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 24.10.2008 - 09:55
- Locatie: Drenthe
JeeWee,
Je wagen ziet er nu top uit. En oja, ik ben het niet eens met je vrouwtje: die umweltsticker moet eraf!! Die forumsticker staat 'm daarentegen prima, ben benieuwd of ik die snel zal spotten in onze mooie provincie
Je wagen ziet er nu top uit. En oja, ik ben het niet eens met je vrouwtje: die umweltsticker moet eraf!! Die forumsticker staat 'm daarentegen prima, ben benieuwd of ik die snel zal spotten in onze mooie provincie
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10481
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
In navolging op het afgelopen weekend vandaag een Verso onderhanden genomen. Resultaat mocht er zijn. (Ondanks dat het een Verso was...) Nadien nog even de kop van deV70 onderhanden genomen.
Steve, ik ben een heel stuk verder gekomen. Echter de krassen op de motorkap en de bumper zijn te diep. Kom wel eem heel eind, maar daar houdt het dan ook mee op.
Wil je het 100% hebben dan zou het een nieuwe bumper betekeken en de Kop laten spuiten.
(nieuwe bumper omdat hij een klein tikje gehad heeft en op 1 plek een beetje vervormd is.)
Steve, ik ben een heel stuk verder gekomen. Echter de krassen op de motorkap en de bumper zijn te diep. Kom wel eem heel eind, maar daar houdt het dan ook mee op.
Wil je het 100% hebben dan zou het een nieuwe bumper betekeken en de Kop laten spuiten.
(nieuwe bumper omdat hij een klein tikje gehad heeft en op 1 plek een beetje vervormd is.)
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 08.12.2008 - 23:42
- Locatie: Apeldoorn
@hans : we willen wel voor en na plaatjes zien
zelfs al is het een Verso. Wel leuk dat het virus je zo gegrepen heeft 
Niet alles is weg te poetsen helaas, soms zijn extreme maatregelen nodig (rotaries ipv DAP's, hardere pads, hardere compounds) en soms is gewoon te diep ( Sorry Steve ik stap even in jouw schoenen :oops: )
Binnenkort ga ik experimenteren met zogenaamde fillers. IK heb namelijk ook het probleem dat ik bepaalde zaken niet (blijvend ) weg krijg. Maar ja met 40 K per jaar is voortdurend polijsten geen optie, dan heb ik namelijk geen lak meer


Niet alles is weg te poetsen helaas, soms zijn extreme maatregelen nodig (rotaries ipv DAP's, hardere pads, hardere compounds) en soms is gewoon te diep ( Sorry Steve ik stap even in jouw schoenen :oops: )
Binnenkort ga ik experimenteren met zogenaamde fillers. IK heb namelijk ook het probleem dat ik bepaalde zaken niet (blijvend ) weg krijg. Maar ja met 40 K per jaar is voortdurend polijsten geen optie, dan heb ik namelijk geen lak meer

- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 05.01.2009 - 14:01
- Locatie: Huissen (naast Arnhem)
- Contacteer:
Geen probleem hoor elke uitleg is welkom.
Ik heb mijzelf schuldig gemaakt aan het niet nakomen van een belofte om iets op papier te zetten namelijk de stappen.
Ik ga hier morgen echt mee bezig en zal het hier posten en voor zover mogelijk naar iedereen mailen.
Het is echt een gekkenhuis hier afgelopen week geweest tot soms 3:30 in de morgen en nu ook een upgrade van mijn eigen forum er achteraan pff.
Best druk in je eentje
Anyway ik ga er morgen iets aan doen.
Mijn excuses.
Ik heb mijzelf schuldig gemaakt aan het niet nakomen van een belofte om iets op papier te zetten namelijk de stappen.
Ik ga hier morgen echt mee bezig en zal het hier posten en voor zover mogelijk naar iedereen mailen.
Het is echt een gekkenhuis hier afgelopen week geweest tot soms 3:30 in de morgen en nu ook een upgrade van mijn eigen forum er achteraan pff.
Best druk in je eentje

Anyway ik ga er morgen iets aan doen.
Mijn excuses.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 08.12.2008 - 23:42
- Locatie: Apeldoorn
Steve: ik denk dat ik voor allen spreek als ik zeg..maak je geen zorgen
, je geeft super veel info (ik spreek uit ervaring lol)
http://www.driven2shine.nl/ ziet er echt heelmaal top uit
een echte aanrader voor een ieder die meer wil weten over detailing 
edit: stappen is:?
1 wash
2 clean & clay
3 polish
4 wax
5 maintain?

http://www.driven2shine.nl/ ziet er echt heelmaal top uit


edit: stappen is:?
1 wash
2 clean & clay
3 polish
4 wax
5 maintain?
- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 05.01.2009 - 14:01
- Locatie: Huissen (naast Arnhem)
- Contacteer:
Uhm nee dat is niet waar.
De template die ik klaar had gezet en compleet geconfigureerd had was voor versie VBulletin 4.0.1
1 of andere domoor heeft bedacht dat versie 4.0.2 niet backwards compatible is met 4.0.1 templates dus kan ik weer van voren af aan gaan beginnen
Ik bedoelde meer de verschillende mogelijkheden qua pads en polishes.
Dit ga even netjes op papier zetten zodat er een overzicht is hoe te werk te gaan met machinaal polijsten en waxen.
De template die ik klaar had gezet en compleet geconfigureerd had was voor versie VBulletin 4.0.1
1 of andere domoor heeft bedacht dat versie 4.0.2 niet backwards compatible is met 4.0.1 templates dus kan ik weer van voren af aan gaan beginnen

Ik bedoelde meer de verschillende mogelijkheden qua pads en polishes.
Dit ga even netjes op papier zetten zodat er een overzicht is hoe te werk te gaan met machinaal polijsten en waxen.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10481
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Hé Steve, alle zal goed komen. Enniewee jouw private business gaat voor op het vermaak/plezier van ons.
@Rampantbunny; Ik heb geen pics genomen....... sorry. Zal bij een volgende zeker pics maken.
Steve;
Wij hebben onze auto's vorige week in Hoaksebergen behandeld. In het proefpakket zat ook shampoo. (Gele fles) De auto staat nu in een beschermende laag. Met een zeepoplossing, lees shampoo, ontvet je de boel weer toch? Ik he gisteren de auto gewassen met alleen koud water. Vooraf afspoelen met surrogaat Kärcher, wassen met de handschoen met lauw water.
@Rampantbunny; Ik heb geen pics genomen....... sorry. Zal bij een volgende zeker pics maken.
Steve;
Wij hebben onze auto's vorige week in Hoaksebergen behandeld. In het proefpakket zat ook shampoo. (Gele fles) De auto staat nu in een beschermende laag. Met een zeepoplossing, lees shampoo, ontvet je de boel weer toch? Ik he gisteren de auto gewassen met alleen koud water. Vooraf afspoelen met surrogaat Kärcher, wassen met de handschoen met lauw water.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 05.01.2009 - 14:01
- Locatie: Huissen (naast Arnhem)
- Contacteer:
Hans de shampoo uit het proefpakket heeft een dubbele functie.
Gebruik voor een normale wasbeurt 10ml per emmer water zodat de waxlaag intact blijft. Zolang je maximaal 10ml gebruikt zal er alleen gereinigd worden en zelfs een boost gegeven worden aan de wax aangezien er glans versterkers in de shampoo zitten.
Gebruik 30ml of meer per emmer als je echt alle wax wilt verwijderen om zo vers te kunnen beginnen.
Hieronder het schema wat ik heb gemaakt voor de pads, machines en polijst middelen met een korte uitleg achter elke stap.
Mochten er alsnog dingen niet duidelijk zijn hoor ik het graag zodat ik het kan aanvullen.
Wat voor mij namelijk vanzelfsprekend is geldt niet voor iedereen
http://www.prodetailing.nl/steve/Polijst_schema.pdf
Gebruik voor een normale wasbeurt 10ml per emmer water zodat de waxlaag intact blijft. Zolang je maximaal 10ml gebruikt zal er alleen gereinigd worden en zelfs een boost gegeven worden aan de wax aangezien er glans versterkers in de shampoo zitten.
Gebruik 30ml of meer per emmer als je echt alle wax wilt verwijderen om zo vers te kunnen beginnen.
Hieronder het schema wat ik heb gemaakt voor de pads, machines en polijst middelen met een korte uitleg achter elke stap.
Mochten er alsnog dingen niet duidelijk zijn hoor ik het graag zodat ik het kan aanvullen.
Wat voor mij namelijk vanzelfsprekend is geldt niet voor iedereen

http://www.prodetailing.nl/steve/Polijst_schema.pdf
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10481
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Steve THNX!
Ik heb zojuist de Skibox onderhanden genomen. Was ooit gespoten in een matelliclak. Zeer strak weer geworden.
Ik heb zojuist de Skibox onderhanden genomen. Was ooit gespoten in een matelliclak. Zeer strak weer geworden.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40369
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Jij bent écht verslaafd héHans oet Twent schreef:Ik heb zojuist de Skibox onderhanden genomen. Was ooit gespoten in een matelliclak. Zeer strak weer geworden.
Je vrouw mag wel oppassen, straks begin je binnen ook alles te poetsen

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10481
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Who ha ha ha. Ik heb het graag voor haar over. Als het moment daar is dan worden de rollen thuis omgedraaid. Ik zou er geen problemen mee hebben denk ik. Wellicht wordt ik dan een part-time collega van Steve.... :
. Maar ja keep on dreaming.... 

“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10481
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Zo vandaag de LM velgen van de 406 (de auto van sr.) aangepakt. Gelijk bij hem in de berging gelegd. Hij was positief verrast. Garage bij mij ruikt nu in ieder geval errug lekker.
Steve,
Ik ga hoop dat ik eind van de week mijn gereviseerde , gestraalde, gecoate Orestes velgen terug krijg. Ik wil ze dan voordat de zomer banden gemonteerd worden helemaal in de velgen wax zetten. Zodat ze een geruime tijd waanzinnig mooi blijven.
Moet ik nog ergens rekening mee houden?
Steve,
Ik ga hoop dat ik eind van de week mijn gereviseerde , gestraalde, gecoate Orestes velgen terug krijg. Ik wil ze dan voordat de zomer banden gemonteerd worden helemaal in de velgen wax zetten. Zodat ze een geruime tijd waanzinnig mooi blijven.
Moet ik nog ergens rekening mee houden?
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Mr. Ed
- 4th Gear member
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 24.10.2008 - 09:55
- Locatie: Drenthe
Heeft dat echt zin, ze in de wax zetten? Ik zag @Bart dit ook al doen. Je legt ze toch gewoon onder een deken in de garage, of denk ik nu te simpel?
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10481
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Ed,
Remslijpsel heeft er dan minder vat op en dus zijn de velgen makkelijker te reinigen.
Ja ik weet waar ligt de grens....
Remslijpsel heeft er dan minder vat op en dus zijn de velgen makkelijker te reinigen.
Ja ik weet waar ligt de grens....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Mr. Ed
- 4th Gear member
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 24.10.2008 - 09:55
- Locatie: Drenthe
Onder dat dekentje liggen mijn velgen heerlijk warm, geen last van slijpsel (dat had ik er al afgewassen met billenzachte shampoo). Maar ik ga ervan uit dat je bedoelt wanneer je ze er weer opnieuw omlegt? Ja, hier ligt ook wel zo'n beetje mijn grens
- Geus
- 4th Gear member
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 05.04.2007 - 21:16
Ben ik bijna de hele dag met mijn motorkap bezig geweest. Kom ik vanmorgen bij mijn auto, blijkt één of andere vandaal een kras te hebben gemaakt. Finaal door de lak heen, van links naar rechts. En bedankt, hè!
Volvo 121 (Amazon), 2.0 , 1966, donkergroen
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw
Volvo V70 Europa, 2.5 10v, 1997, Nautic blue pearl
Volvo S60 D (2.4, 126 pk), 2007, donkerblauw