Pagina 13 van 16
Geplaatst: 10.12.2010 - 22:28
door Jumpman
Is het dan toch gelukt om elkaar te treffen?
2011 dan toch maar een zwart/wit meetingetje opzetten?
Geplaatst: 10.12.2010 - 22:41
door Paul
Ja dat gaat helemaal goed komen!
Geplaatst: 10.12.2010 - 23:00
door Edgar
@Paul thanx!

ook leuk om even kennis gemaakt te hebben!
Zwart-wit meeting? Dat komt goed uit, de mijne is nu zwart-wit
Nee, ik zal er voor zorgen dat hij weer spierwit is

Geplaatst: 11.12.2010 - 10:06
door Jumpman
Die van mij matzwart. Stealth Black nwe kleur.
Geplaatst: 11.12.2010 - 11:39
door Edgar
Denk dat ik vanmiddag maar even een spons over de auto ga halen

Geplaatst: 13.12.2010 - 20:04
door Edgar
Had al vaker dat mijn raam heel traag omhoog ging, maar vandaag ging hij dus helemaal niet meer omhoog :shock: gelukkig naar een paar keer proberen gelukt. Wordt tijd dat ik even naar de dealer ga..
Geplaatst: 13.12.2010 - 21:26
door Jumpman
Of wassen???

Al dat vuil/zout tussen de rubbers....
Geplaatst: 13.12.2010 - 21:49
door Edgar
Ik was hem vaak hoor,
Het is al vanaf dag 1..
Geplaatst: 13.12.2010 - 22:02
door Jumpman
Zou dat het dan zijn???
Wat dat betreft zijn zwart en wit bewerkelijke kleuren.
Heb die van mij afgelopen zondag nog gewassen, vandaag is ie schoongebleven, maar voor hoe lang??
Geplaatst: 17.12.2010 - 20:59
door Edgar
24-12 afspraak bij de dealer om raam na laten kijken, gaat moeilijk omhoog..
En gelijk maar even het "D2 probleem" na laten kijken.
Geplaatst: 26.12.2010 - 08:26
door Edgar
Zoals ook al gemeld in het "D2 stotter" topic is mijn auto hier ook voor bij de dealer geweest.
Ze hebben een sofware update gedaan en ik moet eerlijk zeggen, ik ben heel tevreden. Na een paar honderd KM gereden heb ik niets meer gevoeld, auto rijdt soepeler, zeker ook onderin, lijkt zelfs sneller!
Verbruik is ook flink gedaald, ik heb hem gereset en een paar honderd KM gereden, verbruik zit nu op 5,3. Normaal gereden, CC, maar even flink gas gegeven.
De auto zoals altijd weer schoon (van binnen en buiten) meegekregen.
Alleen twijfel ik of het raammechanisme nu helemaal goed werkt...
Al met al zeer tevreden dus! Geweldige auto, die na het fine tunen nog geweldiger is geworden

(Thnx TVK Alkmaar)
Geplaatst: 26.12.2010 - 21:22
door Minxz
Klinkt goed.....
Zal bij aflevering maar even vragen of die update reeds standaard procedure is geworden op de nieuwe exemplaren.
Geplaatst: 30.12.2010 - 18:46
door D-martijn
Edgar schreef:Zoals ook al gemeld in het "D2 stotter" topic is mijn auto hier ook voor bij de dealer geweest.
Ze hebben een sofware update gedaan en ik moet eerlijk zeggen, ik ben heel tevreden. Na een paar honderd KM gereden heb ik niets meer gevoeld, auto rijdt soepeler, zeker ook onderin, lijkt zelfs sneller!
Verbruik is ook flink gedaald, ik heb hem gereset en een paar honderd KM gereden, verbruik zit nu op 5,3. Normaal gereden, CC, maar even flink gas gegeven.
De auto zoals altijd weer schoon (van binnen en buiten) meegekregen.
Alleen twijfel ik of het raammechanisme nu helemaal goed werkt...
Al met al zeer tevreden dus! Geweldige auto, die na het fine tunen nog geweldiger is geworden

(Thnx TVK Alkmaar)
Vandaag op me werk heb ik je auto nog zien staan, ik heb er zelf niet aan gewerkt. Maar is het nu verholpen? En wat was hij smerig zeg, maar na de wasstraat wel weer mooi WIT

Geplaatst: 30.12.2010 - 19:21
door Edgar
Klopt, auto is vandaag weer terug geweest.
Bijna 10.000 KM gereden nu sinds 14 november.
D2 stotter probleem is sinds de software update opgelost! Rijdt geweldig nu
Toch is hij vandaag nog even terug geweest naar TVK, het raammechanisme was nog niet goed, nu wel heb ik het idee.
En idd @D-Martijn auto weer keurig wit teruggekregen, van binnen en van buiten schoongemaakt door TVK, vind ik echt top service!
Geplaatst: 14.01.2011 - 21:12
door Edgar
Gisteren lekke band gehad, op de snelweg, geen idee hoe?
Niet echt fijn op de vluchtstrook een wiel verwisselen..
Helaas hadden ze mijn winterband niet op voorraad, ik rij nu achter met mijn zomerbanden tot donderdag.
Verder geen bijzonderheden en niets dan lof!
Geplaatst: 14.01.2011 - 21:18
door 945i
L*llig, heb je de band al bekeken? spijker/schroef misschien?
Geplaatst: 14.01.2011 - 22:00
door Edgar
945i schreef:L*llig, heb je de band al bekeken? spijker/schroef misschien?
Had ik langs de snelweg geen zin in

En hij ligt nu bij Euromaster.
Geplaatst: 24.02.2011 - 17:37
door Edgar
Inmiddels de 20.000 KM voorbij, volgende week gaat de auto voor zijn beurt.
Bevalt nog super, totaal geen last meer van stotteren. Verbruik is alleen niet heel laag, dus veel Freebees sparen

Geplaatst: 24.02.2011 - 18:48
door Jumpman
Same here. 17000km gereden met volle tevredenheid. Gemiddeld 5,9liter op 100km. Dus ja zuinig? Iig. Stuk zuiniger dan de Civic.
Geplaatst: 24.02.2011 - 20:36
door Ralf T
Ik heb er inmiddels zo'n 27.000 km mee gereden en zeker niet tot volle tevredenheid. Het stotteren is minder geworden, maar rond de 1800 tpm blijft 'ie soms een schokje geven. Ook vind ik het spel tussen gas en koppeling bij het wegrijden en het goedkope geklonk van het vliegwiel bij overschakelen heel irritant vinden. Motorisch vind ik het een stap terug t.o.v. de oude 16-kleps 1.6D uit de vorige DRIVe (Start/Stop). De overgang naar 2 kleppen per cilinder en één bovenliggende nokkenas is een stap terug in de tijd. Het mag dan wel veel lichter zijn, maar het motorgeluid is een stuk minder gecultiveerd en de vermogens- en koppelopbouw is ook niet mooi uitgesmeerd over het hele toerenbereik. Wel heeft 'ie onderin wat meer kracht en is door het verhogen van de turbodruk er iets meer vermogen en koppel beschikbaar. De 6-bak vind ik wel prima. Hij schakelt soepel met korte schakelwegen.
Al met al is dit mijn eerste, maar zeer waarschijnlijk ook laatste Volvo-avontuur. Het verschil met de echte premiummerken vind ik toch te groot op veel gebieden. De C30, S40 en V50 zijn misschien ook wel te oud om nog echt goed mee te kunnen komen met de moderne (kleine) middenklasse. Ook op motorisch gebied. De 1.6 liter TDI BlueMotion van Volkswagen is, ondanks z'n lagere vermogen en gekoppelde 5-bak, veel gecultiveerder, prettiger om mee te rijden en zuiniger. En ja, dat verbruik is gewoon droevig. Natuurlijk haal je de op de ECE-cyclus gebaseerde opgave niet, maar de 5,5 - 6 l/100 km op de boordcomputer is in werkelijkheid echt (ruim) boven de 6 l/100 km en dat is voor mijn rijgedrag en de vele snelwegkilometers gewoon veel te veel. Dat deed mijn vader's Mercedes-Benz E 220 CDI met automaat uit 2003 beter en daar hoefde je niet zoveel moeite voor te doen als met deze V50. Ik zou persoonlijk de D2 en huidige DRIVe Start/Stop dan ook afraden. Als je toch een C30/S40/V50 wilt, ga dan voor de D3 of D4. Geen 20% bijtelling, maar motorisch een stuk beter voor elkaar. Had ik dat maar eerder geweten...