Pagina 13 van 20

Geplaatst: 09.12.2011 - 12:37
door 945i
Tja, de afhankelijkheid van die apparaten is stuitend, IMHO. :shock:

Geplaatst: 09.12.2011 - 13:08
door arnoud
Ik kocht vroeger ook ieder jaar de nieuwe Shell stratengids.

Geplaatst: 09.12.2011 - 13:14
door 945i
Moet jij niet vaak naar dezelfde adressen, of moet je altijd in de nieuwste wijken zijn? Dan is het wel handig ja.
Ik heb veel in Nederland rondgereden in het pre-navi tijdperk, en je onthoud de plekken waar je geweest bent vanzelf en vind op gevoel nieuwe adressen, maar door deze apparaten wordt je brein wat lui op dat vlak natuurlijk.
Ik begrijp dat je je aandacht hard nodig hebt voor andere "belangrijke" zaken :wink: , maar ik zou mijn oriëntatiegevoel niet graag missen! :D

Geplaatst: 09.12.2011 - 13:20
door crackedtooth
945i schreef:Moet jij niet vaak naar dezelfde adressen, of moet je altijd in de nieuwste wijken zijn? Dan is het wel handig ja.
Ik heb veel in Nederland rondgereden in het pre-navi tijdperk, en je onthoud de plekken waar je geweest bent vanzelf en vind op gevoel nieuwe adressen, maar door deze apparaten wordt je brein wat lui op dat vlak natuurlijk.
Ik begrijp dat je je aandacht hard nodig hebt voor andere "belangrijke" zaken :wink: , maar ik zou mijn oriëntatiegevoel niet graag missen! :D
Ik bumperkleef nooit zonder op te letten, kan er dan echt geen fysiek kaart bij hebben



















geintje

Geplaatst: 10.12.2011 - 15:29
door snrbcb
ik zie hier een generatie van mensen die zonder de meest actuele kaartinfo (en zonder RTI) zelfstandig de weg niet meer kunnen vinden...
Ben , het gaat er niet om dat ik de weg niet kan vinden, maar dat ik veel geld heb betaald voor een ingebouwd systeem in dash.
Volvo pretendeert premium te zijn, dus daar hoort geen TT aan je voorruit geplakt bij.

Als dan blijkt dat voor het vele meergeld dat ervoor betaald is het app. slechter in elkaar steekt, moeilijker te updaten, mindere bediening, gebrek aan flitspalen ( voor degene die dat graag wil) dan de goedkoopste TT bij de halfords dan heb je (of men) daar de balen van.
Volvo mag / moet zich dat aanrekenen, Navteq staat hier buiten.
Daar heeft Volvo immers zelf voor gekozen.

En ook bij jou Ben proef ik steeds ( in ieder topic) de ondertoon dat wij ( klant) blij mogen zijn dat we een auto bij jouw werkgever mochten kopen........ maar zo is het natuurlijk niet, Ben.... (lees Volvo) mag / moet namelijk blij zijn dat ie werk heeft omdat wij ( klant) een Volvo hebben gekocht.

Dat is mijn eigen schuld (weet ik), maar daarmee heb ik ook consumenten bescherming gekocht, en klant is daarin koning, dus ik wil graag een up-to-date systeem, alle waar naar z'n geld.

Geplaatst: 10.12.2011 - 15:37
door Carlsson 900
snrbcb schreef:
ik zie hier een generatie van mensen die zonder de meest actuele kaartinfo (en zonder RTI) zelfstandig de weg niet meer kunnen vinden...
Ben , het gaat er niet om dat ik de weg niet kan vinden, maar dat ik veel geld heb betaald voor een ingebouwd systeem in dash.
Volvo pretendeert premium te zijn, dus daar hoort geen TT aan je voorruit geplakt bij.

Als dan blijkt dat voor het vele meergeld dat ervoor betaald is het app. slechter in elkaar steekt, moeilijker te updaten, mindere bediening, gebrek aan flitspalen ( voor degene die dat graag wil) dan de goedkoopste TT bij de halfords dan heb je (of men) daar de balen van.
Volvo mag / moet zich dat aanrekenen, Navteq staat hier buiten.
Daar heeft Volvo immers zelf voor gekozen.

En ook bij jou Ben proef ik steeds ( in ieder topic) de ondertoon dat wij ( klant) blij mogen zijn dat we een auto bij jouw werkgever mochten kopen........ maar zo is het natuurlijk niet, Ben.... (lees Volvo) mag / moet namelijk blij zijn dat ie werk heeft omdat wij ( klant) een Volvo hebben gekocht.

Dat is mijn eigen schuld (weet ik), maar daarmee heb ik ook consumenten bescherming gekocht, en klant is daarin koning, dus ik wil graag een up-to-date systeem, alle waar naar z'n geld.












Met deze argumenten kan ik het alleen maar 100% eens zijn !

Geplaatst: 10.12.2011 - 15:38
door rsnhakan
@snrbcb, je praat tegen bart simpson, niet tegen Ben ;)

Flitspalen kun je laden via de optie POI bewerken in het navigatiesysteem. Als je het Sensus systeem hebt, en deze optie niet ziet: op naar de dealer voor een software update! (om flitspalen toe te voegen heb je geen kaartenupdate nodig)

Geplaatst: 10.12.2011 - 16:06
door Ben
snrbcb schreef:
ik zie hier een generatie van mensen die zonder de meest actuele kaartinfo (en zonder RTI) zelfstandig de weg niet meer kunnen vinden...
Ben , het gaat er niet om dat ik de weg niet kan vinden, maar dat ik veel geld heb betaald voor een ingebouwd systeem in dash.
Volvo pretendeert premium te zijn, dus daar hoort geen TT aan je voorruit geplakt bij.

Als dan blijkt dat voor het vele meergeld dat ervoor betaald is het app. slechter in elkaar steekt, moeilijker te updaten, mindere bediening, gebrek aan flitspalen ( voor degene die dat graag wil) dan de goedkoopste TT bij de halfords dan heb je (of men) daar de balen van.
Volvo mag / moet zich dat aanrekenen, Navteq staat hier buiten.
Daar heeft Volvo immers zelf voor gekozen.

En ook bij jou Ben proef ik steeds ( in ieder topic) de ondertoon dat wij ( klant) blij mogen zijn dat we een auto bij jouw werkgever mochten kopen........ maar zo is het natuurlijk niet, Ben.... (lees Volvo) mag / moet namelijk blij zijn dat ie werk heeft omdat wij ( klant) een Volvo hebben gekocht.

Dat is mijn eigen schuld (weet ik), maar daarmee heb ik ook consumenten bescherming gekocht, en klant is daarin koning, dus ik wil graag een up-to-date systeem, alle waar naar z'n geld.

Heb je het tegen mij?
Dan quote je verkeerd en bovendien vergis je je, want Volvo is niet mijn werkgever.

Geplaatst: 10.12.2011 - 16:10
door Carlsson 900
@Ben.

Wat mij betreft dan excuses voor de valse indirecte aantijgingen.

Geplaatst: 10.12.2011 - 16:16
door snrbcb
Nou ja, Bart zal ook wel meelezen........ Sorry Ben.

Geplaatst: 10.12.2011 - 16:45
door snrbcb
En het verhaal gaat ook niet om Bart of Ben, maar om de klant versus Volvo.

Het persoonlijke stukje is bedoeld omdat ik vaker reacties zie ( zeker bij Bart) waarbij je proeft dat er bij die bewuste persoon een Volvo logo rechts bovenaan z'n salarisstrook zou moeten staan, en of ze als door een Poetin bespioneert, niks kritisch mogen schrijven op dit forum op straffe van ontslag ( + voor sommigen: inleveren leasebak).

Kan ik fout hebben, maar dit proef ik eruit, ....
Indien toch waar, neem het commentaar dan mee naar het werk Bart voor mij als klant.

Geplaatst: 10.12.2011 - 19:53
door bart simpson
Proef wat je wilt, je hoeft ook niets van mn commentaar te lezen, het zijn tegenwoordg 2 gratis updates en de rest gewoon bijkopen, dat is bij BMW, Audi, MB ook de normaalste zaak van de wereld.
Geen enkel automerk biedt eens per maand een update aan

Geplaatst: 10.12.2011 - 23:07
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 11.12.2011 - 00:24
door snrbcb
Bovenstaande is een goede uitleg, met als aanvulling dat 0,1% "leverancier" aan leden wel een veel hoger % aan antwoorden op dit forum laat zien ( alsof ze de hele dag niks te doen hebben daar ....)
Maar Volvo pet op of niet , het bericht ging om onderstaande quote , en daar zijn zij het hopelijk toch ook mee eens.
het gaat er niet om dat ik de weg niet kan vinden, maar dat ik veel geld heb betaald voor een ingebouwd systeem in dash.
Volvo pretendeert premium te zijn, dus daar hoort geen TT aan je voorruit geplakt bij.

Als dan blijkt dat voor het vele meergeld dat ervoor betaald is het app. slechter in elkaar steekt, moeilijker te updaten, mindere bediening, gebrek aan flitspalen ( voor degene die dat graag wil) dan de goedkoopste TT bij de halfords dan heb je (of men) daar de balen van.
Volvo mag / moet zich dat aanrekenen, Navteq staat hier buiten.
Daar heeft Volvo immers zelf voor gekozen.

Geplaatst: 11.12.2011 - 09:09
door Ben
het gaat er niet om dat ik de weg niet kan vinden, maar dat ik veel geld heb betaald voor een ingebouwd systeem in dash.
Volvo pretendeert premium te zijn, dus daar hoort geen TT aan je voorruit geplakt bij.

Als dan blijkt dat voor het vele meergeld dat ervoor betaald is het app. slechter in elkaar steekt, moeilijker te updaten, mindere bediening, gebrek aan flitspalen ( voor degene die dat graag wil) dan de goedkoopste TT bij de halfords dan heb je (of men) daar de balen van.
Volvo mag / moet zich dat aanrekenen, Navteq staat hier buiten.
Daar heeft Volvo immers zelf voor gekozen.
Ik ga even kort door de bocht.
Als ik iets koop, en zeker als dat 'iets' een aanzienlijk bedrag kost, zorg is dat ik weet wat ik koop. Ik probeer het en zorg dat ik er alles van weet voordat ik m'n geld uitgeef. Doe ik dat niet, dan ga niet achteraf miepen dat het niet is wat ik er van verwachtte maar accepteer dat ik het beter had moeten uitproberen/onderzoeken. Dan had ik het maar niet moeten kopen.
M.a.w. Je kiest voor Volvo met ingebouwde navigatie, dan kies je niet voor TomTom. Je had ook voor Volvo zonder ingebouwde navigatie kunnen kiezen.

Geplaatst: 11.12.2011 - 09:24
door 945i
En daarmee meteen de woorden "premium" en "Volvo" van elkaar loskoppelen, want dat gaat niet samen.
Dan is het verwachtingspatroon ook niet zo hoog.

Geplaatst: 11.12.2011 - 09:32
door bart simpson
snrbcb schreef:het gaat er niet om dat ik de weg niet kan vinden, maar dat ik veel geld heb betaald voor een ingebouwd systeem in dash.
Volvo pretendeert premium te zijn, dus daar hoort geen TT aan je voorruit geplakt bij.

Als dan blijkt dat voor het vele meergeld dat ervoor betaald is het app. slechter in elkaar steekt, moeilijker te updaten, mindere bediening, gebrek aan flitspalen ( voor degene die dat graag wil) dan de goedkoopste TT bij de halfords dan heb je (of men) daar de balen van.
Volvo mag / moet zich dat aanrekenen, Navteq staat hier buiten.
Daar heeft Volvo immers zelf voor gekozen.
Zal het allemaal een beetje relativeren voor je, we nemen daarvoor even een professional-line van € 1.995,-- en daarbij dan alle items even los:
€ 560,-- parkassist achter
€ 730,-- high performance audio
€ 2.495,-- RTI met mapcare
€ 350,-- voor een blue tooth carkit
---------
€ 4.035,-- totaal, ofwel € 1.640,-- zonder de RTI..

In dat laatste geval had je voor een TomTom meerprijs (slechts € 350,--)een volledig geïntegreerd systeem, in het geval dat je voor het systeem buiten de professional line € 2.495,-- heb betaald ben je een domoor... hoe zit het nu precies?
Alle POI's die jij kunt bedenken zijn simpel in te voeren, RTMF!

Geplaatst: 11.12.2011 - 09:36
door 945i
Daarvoor kan je elke half jaar een nieuwe Tomtom kopen 4 jaar lang, dan ben je nog goedkoper uit! ;)

Geplaatst: 11.12.2011 - 09:37
door Ben
Bart wil denk ik zeggen dat de RTI € 355 kost als je dat pakket neemt

Geplaatst: 11.12.2011 - 09:42
door 945i
Snap ik, maar dan krijg je ook die andere "zaken" erbij...Eerst iets heel duur maken om het later in een pakket bijna voor niets weg te geven is een tactiek om het te verkopen, denk dat weinig mensen €2495 voor een RTI gaan betalen... :roll: