Pagina 13 van 13
D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 29.05.2024 - 15:25
door volvo440special
Heeft de dealer niet wat staan? Wellicht dat ze je als vaste klant een mooie deal kunnen bieden.
D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 29.05.2024 - 18:11
door aeos
volvo440special schreef: ↑29.05.2024 - 15:25
Heeft de dealer niet wat staan? Wellicht dat ze je als vaste klant een mooie deal kunnen bieden.
Dat hebben ze wel, maar helaas niet veel en kleuren waar je er al veel van ziet op de weg. Zaterdag gaan we praten wat het beste is, en waar de dealer hopelijk ons goed gezind is, en ons snel weer mobiel kan maken met een mooie en veilige Volvo.
Hou jullie op de hoogte!
D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 29.05.2024 - 18:17
door Jiska
Ben heel benieuwd. Ik hoop dat je een mooie vervanger tegen komt en dat je een nette prijs terugkrijgt voor de XC70 D5
D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 29.05.2024 - 21:38
door toppertje
Jiska schreef: ↑29.05.2024 - 18:17
Ben heel benieuwd. Ik hoop dat je een mooie vervanger tegen komt en dat je een nette prijs terugkrijgt voor de XC70 D5
ben er bang voor, door niet te repareren zal verkoop zon €1000 ? opbrengen.
een normaal (lees: goede motor) goede xc 70 nog ong. €8000 a 9000??
dus een verschil van zomaar 7a 8000 €
daar kan men wel een ruilmotor voor plaatsen hoor.
maar denk dat dat niet de bedoeling is...
D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 30.05.2024 - 06:07
door volvo440special
Hoeft niet hoor. Collega kreeg laatst in een vergelijkbaar geval de keuze uit repareren of laten staan en dan gaven ze er nog €5000 voor.
D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 30.05.2024 - 13:12
door Jiska
Hangt er inderdaad vanaf wat de auto nog opleverd in onderdelen / wat het kost om er een andere motor in te zetten
D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 30.05.2024 - 23:03
door Jiska
toppertje schreef: ↑29.05.2024 - 21:38
Jiska schreef: ↑29.05.2024 - 18:17
Ben heel benieuwd. Ik hoop dat je een mooie vervanger tegen komt en dat je een nette prijs terugkrijgt voor de XC70 D5
ben er bang voor, door niet te repareren zal verkoop zon €1000 ? opbrengen.
een normaal (lees: goede motor) goede xc 70 nog ong. €8000 a 9000??
dus een verschil van zomaar 7a 8000 €
daar kan men wel een ruilmotor voor plaatsen hoor.
maar denk dat dat niet de bedoeling is...
Ja dat kan inderdaad gauw zo veel schelen.
Voordat ik een grote beurt bij mijn oude v70 d5 liet uitvoeren belde het autobedrijf me eerst wat er stuk was en wat de kosten waren.
Dat was toen 2000 euro. Toen vroeg ik, aangezien ik best benieuwd was wat ze voor mijn auto zouden terug geven en toen zei de beste man 500 euro. Toen was de keuze snel gemaakt. Alleen de adaptieve xenon koplampen die destijds op die auto zaten leveren al het dubbele op

maar tja. dat is natuurlijk handel..
On Topic weer. Ik zou als je de goede motor kan vinden die erin lepelen, maar als die niet te vinden is dan is er jammer genoeg maar een keuze.. de auto verkopen
D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 03.06.2024 - 11:53
door hen123drik
voor BPM berekeningen zou ik de website van Autotelex gebruiken, de betaalde uitdraai van autotelex kun/kon je ook gebruiken voor de uiteindelijke BPM aangifte als je een auto gaat invoeren. Houd je vast als je gaat kijken voor de prijzen van 2e hands benzine autos...
D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 10.06.2024 - 12:24
door aeos
We zijn eruit gekomen met de dealer op een goede en nette manier, waarvoor lof voor deze dealer.
De XC70 in geruild aan de dealer, en wij hebben een XC60 T5 Summum weer kunnen kopen. Mooie auto met veel mooie en veilige opties, kleur is wel wat standaard nu, zilverkleurig, maar het proefrijden en een heel goed gesprek hebben bij gedragen om deze XC60 te kopen.
In dit geval met de mooie 8 traps automaat en vol jaar garantie, Onderhoud volgens Volvo schema en nieuwe APK.
En de distributieriem en multiriemen worden ook vernieuwd op uitdrukkelijke wens van mijn kant.
Met pijn in het hart de XC70 dus verkocht, leeg gemaakt en nu dus weer slapeloze nachten tot dat de XC60 wordt geleverd.
Auto is Nederlands en met 2 vorige eigenaren en altijd bij Volvo dealer in onderhoud geweest.
Al met al niet fijn, maar blij dat ook onze Volvo dealer mee dacht en ook mee hielp om tot een goede oplossing samen te komen.
Nu dus afwachten......
D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 10.06.2024 - 12:41
door JeroenSpock
Dat klinkt nog niet verkeerd. 8 traps, dat is nog een vrij jonge XC60 dan?
Hoeveel km?
aeos schreef: ↑10.06.2024 - 12:24Auto is Nederlands en met 2 vorige eigenaren en altijd bij Volvo dealer in onderhoud geweest.
Ja dat was je XC70 ook

D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 10.06.2024 - 15:01
door volvo440special
Goed te horen, ik wens je veel succes en plezier met de XC60!
D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 11.06.2024 - 13:43
door aeos
JeroenSpock schreef: ↑10.06.2024 - 12:41
Dat klinkt nog niet verkeerd. 8 traps, dat is nog een vrij jonge XC60 dan?
Hoeveel km?
aeos schreef: ↑10.06.2024 - 12:24Auto is Nederlands en met 2 vorige eigenaren en altijd bij Volvo dealer in onderhoud geweest.
Ja dat was je XC70 ook
Volvo XC60 T5 Summum uit 2015 met net 140.000 km
D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 11.06.2024 - 13:44
door aeos
JeroenSpock schreef: ↑10.06.2024 - 12:41
Dat klinkt nog niet verkeerd. 8 traps, dat is nog een vrij jonge XC60 dan?
Hoeveel km?
aeos schreef: ↑10.06.2024 - 12:24Auto is Nederlands en met 2 vorige eigenaren en altijd bij Volvo dealer in onderhoud geweest.
Ja dat was je XC70 ook
Nog steeds pijn bij de vrijwaring, fijne XC70 en hopende dat de XC60 een betere levensloop mag kennen. Afwachten dus......
D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 11.06.2024 - 13:47
door aeos
We gaan het mee maken wat de XC60 gaat doen, nieuwe distributie en multi riemen, onderhoud volgens schema, nieuwe APK en 12 maanden garantie door de dealer. Een ding wel geleerd de huidige Volvo's gaan het niet van de oude vertrouwde 240, 700, 900 serie redden. Ken een 32 jaar oude 240 die jaarlijks onderhoud kent, en alleen slijtage delen worden vervangen net als natuurlijk olie, filter en aanverwante zaken. Goede oude degelijke techniek die werkt.
D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 11.06.2024 - 14:02
door JeroenSpock
Toen vrat de motor zijn eigen stront ook nog niet op, zoals de milieu eisen nu wel verwachten.
En de gebruikte materialen in het onderstel zullen ook wel wat goedkoper geworden zijn.
Ja zo gaat dat nou eenmaal, helaas.
D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 11.06.2024 - 14:15
door aeos
JeroenSpock schreef: ↑11.06.2024 - 14:02
Toen vrat de motor zijn eigen stront ook nog niet op, zoals de milieu eisen nu wel verwachten.
En de gebruikte materialen in het onderstel zullen ook wel wat goedkoper geworden zijn.
Ja zo gaat dat nou eenmaal, helaas.
Degelijke en herkenbare Volvo's vroeger, en inderdaad al het inslikken om maar aan de regels te voldoen is ook niet goed voor de huidige motoren, kan er helaas nu over mee praten, blijf het echter zo zonde vinden dat onze D5 motor en vooral onze trouwe XC70 op deze manier aan zijn einde (voor ons dan) moest komen. Heb wat met het merk Volvo, maar dit gaf toch wel een bij-smaak. Maar goed we gaan het zien met de XC60.....
Maar weet nu wel dat wij de huidige Volvo's sneller gaan omwisellen / inruilen. Het gaan geen klassiekers worden helaas...
D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 11.06.2024 - 14:58
door sanco
Vervelend dat je dit is overkomen. Dit verwacht je inderdaad niet van de D5, maar goed, soms is het pure pech. In elk geval fijn om te horen dat er een voor jou goede oplossing uitgerold is, en dat de dealer je niet heeft laten stikken. In hoeverre je je oude XC gaat missen tov de nieuwere XC60 T5 is erg afhankelijk van persoonlijke voorkeur en smaak. Ik vind de XC60 oop een mooie auto die prima rijdt, maar in verhouding is die wat minder soepel, noem het maar wat "stoterig", waarbij de koets ook wat meer kleine bewegingen maakt. Destijds voor de keuze gestaan in 2009 maar na beide proefritten was het voor mij heel duidelijk,.
Bochten gaan daarentegen wat strakker / scherper dan met de XC70. En tsja, of je de diesel gaat missen....
die T5 kan prima vooruit, en is ook mooi stil. maar het is geen 5 cilinder natuurlijk...... Ik weet niet hoe probleemloos die 4 cil versie in de benzine variant is. Ik zou in geen geval een D4 of D5 diesel 4 cilinder gekocht hebben uit die jaren, dus wat dat beteft is een benzine misschien wel verstandig.
Heel veel plezier en vooral ook probleemloze kilometers gewenst.
D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 11.06.2024 - 15:04
door sanco
JeroenSpock schreef: ↑11.06.2024 - 14:02
Toen vrat de motor zijn eigen stront ook nog niet op, zoals de milieu eisen nu wel verwachten.
En de gebruikte materialen in het onderstel zullen ook wel wat goedkoper geworden zijn.
Ja zo gaat dat nou eenmaal, helaas.
Tsja, helaas is dat met zo veel van de groene maatregelen het geval. het lijkt mooi, maar helemaal onder aan de streep en over langere tijd bekeken, dan klopt het verhaal echt niet meer. Helaas telt de emotie en het mooie verhaal vaak zwaarder dan de ratio of de echte op kennis gebaseerde cijfers. Ik zou ik bepaalde gevallen graag wat meer betalen voor een product als ik ook zeker wist dat ik dan kwaliteit had met een langere levensduur. Dat is onder aan de streep vaak beter dan wat de wegwerp maatschappij ons nu opdringt.
D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 11.06.2024 - 19:50
door aeos
sanco schreef: ↑11.06.2024 - 14:58
Vervelend dat je dit is overkomen. Dit verwacht je inderdaad niet van de D5, maar goed, soms is het pure pech. In elk geval fijn om te horen dat er een voor jou goede oplossing uitgerold is, en dat de dealer je niet heeft laten stikken. In hoeverre je je oude XC gaat missen tov de nieuwere XC60 T5 is erg afhankelijk van persoonlijke voorkeur en smaak. Ik vind de XC60 oop een mooie auto die prima rijdt, maar in verhouding is die wat minder soepel, noem het maar wat "stoterig", waarbij de koets ook wat meer kleine bewegingen maakt. Destijds voor de keuze gestaan in 2009 maar na beide proefritten was het voor mij heel duidelijk,.
Bochten gaan daarentegen wat strakker / scherper dan met de XC70. En tsja, of je de diesel gaat missen....
die T5 kan prima vooruit, en is ook mooi stil. maar het is geen 5 cilinder natuurlijk...... Ik weet niet hoe probleemloos die 4 cil versie in de benzine variant is. Ik zou in geen geval een D4 of D5 diesel 4 cilinder gekocht hebben uit die jaren, dus wat dat beteft is een benzine misschien wel verstandig.
Heel veel plezier en vooral ook probleemloze kilometers gewenst.
[/quo
Dank je wel, we waren ook niet op zoek na een andere Volvo, maar helaas is de XC70 op tragische wijze aan zijn "motor" leven gekomen, maar was de rest van de XC nog prima voor de 500.000 km. Maar we waren er ook een beetje klaar mee hoe deze laatste problemen zijn gegaan en de kosten die het meebracht voor een 2008 XC70 D5. Ook speelde mee dat de diesel systematisch kapot wordt gemaakt met belasting en andere problemen die er aan staan te komen qua regels.
Wij gaan het zien hoe de T5 gaat bevallen, hij reed lekker en het gas geven ook op de snelweg voelde anders door de voorwiel aandrijving, we hadden met de AWD een betere verdeling, speciaal ook op natte wegen of met winterse omstandigheden (als die er al waren, maar wel op vakantie's richting Zuid-Duitsland. De T5 is veel stiller, maar de 5 Cil D5 was heerlijk om te horen (voor zover het binnen te horen was) maar gewoon ook een genot als hij liep en je er naast stond.
Dank je wel, hou jullie op de hoogte hoe het met de nieuwe aanwinst gaat.....nog wachten op de aflever datum van de dealer.
D5 euro 4 motor na 180000 km goed voor revisie
Geplaatst: 11.06.2024 - 19:58
door aeos
sanco schreef: ↑11.06.2024 - 15:04
JeroenSpock schreef: ↑11.06.2024 - 14:02
Toen vrat de motor zijn eigen stront ook nog niet op, zoals de milieu eisen nu wel verwachten.
En de gebruikte materialen in het onderstel zullen ook wel wat goedkoper geworden zijn.
Ja zo gaat dat nou eenmaal, helaas.
Tsja, helaas is dat met zo veel van de groene maatregelen het geval. het lijkt mooi, maar helemaal onder aan de streep en over langere tijd bekeken, dan klopt het verhaal echt niet meer. Helaas telt de emotie en het mooie verhaal vaak zwaarder dan de ratio of de echte op kennis gebaseerde cijfers. Ik zou ik bepaalde gevallen graag wat meer betalen voor een product als ik ook zeker wist dat ik dan kwaliteit had met een langere levensduur. Dat is onder aan de streep vaak beter dan wat de wegwerp maatschappij ons nu opdringt.
Zo gingen wij ook voor de D5 en zagen dit gezien de kilometers die we maakten als de oplossing toen. Maar al na een paar jaar begonnen de regels om de diesel om zeep te helpen. Als de D5 motor het ook niet had opgegeven, en de kosten niet zo hoog waren was er nog over na te denken, maar gezien de kosten en het aanbod van de dealer nu, zijn we van mening dat het zo moet zijn, en we dus voor de benzine variant gaan, en de XC70 met 3.2 liter iets te dorstig zou worden, is gekozen voor de T5 met 245 Pk versie. Men wil op de Duitse Autobahn toch een beetje tussen vele trucks weg kunnen komen. De oude Volvo's zijn degelijk en eigenlijk makkelijk te onderhouden, en gaan lang mee, helaas was ons dit niet gegund voor de XC70 D5.
IK zou voor een premium merk als Volvo ook graag voor de jonge bouwjaren een wat langere levensduur willen zien, zeker gezien de reputatie die de D5 motoren toch eigenlijk wel hebben, maar ons iets anders heeft gebracht. Nou ja, op na de XC60.....