VOLVO 2014 - MEGA facelift
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Ach Bart, we gaan het wel zien.
Feit blikft dat Volvo een hele kleine speler is en dat hun ontwikkelbudget klein is
Feit blikft dat Volvo een hele kleine speler is en dat hun ontwikkelbudget klein is
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 05.02.2013 - 18:43
- Locatie: A6
Ik heb er op motorengebied alle vertrouwen in, ook voor de toekomst. Kijk voor wat betreft de diesels nu bijvoorbeeld naar de d3 en d5, beide heerlijke door Volvo zelf (met klein budget?) ontwikkelde 5-cilinders (overigens vond ik de samen met PSA ontwikkelde 2.0d destijds ook een zalige diesel). Ik zie niet in waarom Volvo in de toekomst geen nieuwe motoren zou kunnen ontwikkelen, ik neem aan dat er vanuit China toch ook wel enig budget beschikbaar zal zijn? Hooguit zullen wellicht de 6- en op termijn de 5-cilinders in Nederland verdwijnen (zoals aangekondigd). Zodra de zotte CO2-berekeningen (en de hieraan gekoppelde BPM-toeslag) echter op een meer reële wijze worden berekend, heb je ook nog wel kans dat de 5-cilinders benzinemotoren in Nederland weer snel terugkeren (ik zou graag de 5 cilinder T5 uit de V40 ook weer in een 60/70 of 80 beschikbaar zien (in veel landen wordt de T5 ook gewoon als 5-cilinder geleverd, m.i. toch een motor die perfect bij Volvo past....). Die zou dan prima naast de 4 cilinders kunnen opereren, dan hebben we weer voor elk wat wils!Marc Apeldoorn schreef:Ach Bart, we gaan het wel zien.
Feit blikft dat Volvo een hele kleine speler is en dat hun ontwikkelbudget klein is
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Niet dus.Jan Hagel schreef: Ik heb er op motorengebied alle vertrouwen in, ook voor de toekomst. Kijk voor wat betreft de diesels nu bijvoorbeeld naar de d3 en d5, beide heerlijke door Volvo zelf (met klein budget?) ontwikkelde 5-cilinders (overigens vond ik de samen met PSA ontwikkelde 2.0d destijds ook een zalige diesel). Ik zie niet in waarom Volvo in de toekomst geen nieuwe motoren zou kunnen ontwikkelen, ik neem aan dat er vanuit China toch ook wel enig budget beschikbaar zal zijn? Hooguit zullen wellicht de 6- en op termijn de 5-cilinders in Nederland verdwijnen (zoals aangekondigd). Zodra de zotte CO2-berekeningen (en de hieraan gekoppelde BPM-toeslag) echter op een meer reële wijze worden berekend, heb je ook nog wel kans dat de 5-cilinders benzinemotoren in Nederland weer snel terugkeren (ik zou graag de 5 cilinder T5 uit de V40 ook weer in een 60/70 of 80 beschikbaar zien (in veel landen wordt de T5 ook gewoon als 5-cilinder geleverd, m.i. toch een motor die perfect bij Volvo past....). Die zou dan prima naast de 4 cilinders kunnen opereren, dan hebben we weer voor elk wat wils!
Dream on!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 05.02.2013 - 18:43
- Locatie: A6
Laat mij dan nog maar even dromen.....casper schreef:Niet dus.Jan Hagel schreef: Ik heb er op motorengebied alle vertrouwen in, ook voor de toekomst. Kijk voor wat betreft de diesels nu bijvoorbeeld naar de d3 en d5, beide heerlijke door Volvo zelf (met klein budget?) ontwikkelde 5-cilinders (overigens vond ik de samen met PSA ontwikkelde 2.0d destijds ook een zalige diesel). Ik zie niet in waarom Volvo in de toekomst geen nieuwe motoren zou kunnen ontwikkelen, ik neem aan dat er vanuit China toch ook wel enig budget beschikbaar zal zijn? Hooguit zullen wellicht de 6- en op termijn de 5-cilinders in Nederland verdwijnen (zoals aangekondigd). Zodra de zotte CO2-berekeningen (en de hieraan gekoppelde BPM-toeslag) echter op een meer reële wijze worden berekend, heb je ook nog wel kans dat de 5-cilinders benzinemotoren in Nederland weer snel terugkeren (ik zou graag de 5 cilinder T5 uit de V40 ook weer in een 60/70 of 80 beschikbaar zien (in veel landen wordt de T5 ook gewoon als 5-cilinder geleverd, m.i. toch een motor die perfect bij Volvo past....). Die zou dan prima naast de 4 cilinders kunnen opereren, dan hebben we weer voor elk wat wils!
Dream on!
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Ik ga met Easyjet vanaf Schiphol; is ongeveer 1 uur en 30 minuten vliegen. Eigenlijk gaat het vrij gemakkelijk allemaal; de Expo-hallen in Genève zijn letterlijk op loopafstand van de aankomsthal: linksaf, langs winkels, stukje naar buiten en je bent er al.
Ik vind Genève een interessante beurs, erg internationaal georiënteerd (je hoort allerlei talen) en de automerken zetten duidelijk hun beste beentje voor. De bekende Duitse merken zijn nogal dominant aanwezig (de stands van met name VW en Audi zijn gigantisch), maar zeker ook Volvo is altijd goed vertegenwoordigd, met een stand op een strategische plaats in het hallencomplex (iedereen moet er wel langs).
Ik vind Genève een interessante beurs, erg internationaal georiënteerd (je hoort allerlei talen) en de automerken zetten duidelijk hun beste beentje voor. De bekende Duitse merken zijn nogal dominant aanwezig (de stands van met name VW en Audi zijn gigantisch), maar zeker ook Volvo is altijd goed vertegenwoordigd, met een stand op een strategische plaats in het hallencomplex (iedereen moet er wel langs).
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
In de USA krijg je gewoon een 5 pitter T5 als je een instap-S60 bestelt...
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- volvo708090
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 24.08.2008 - 04:54
- Locatie: Overmere
Deze uitspraak viel me op, in een interview van Tony Verhelle met de designverantwoordelijke van Qoros ( een nieuw merk onder de vleugels van Geely...) sprak de man in kwestie, Gert Volker Hildebrand ex-BMW, over details zoals onzichtbare parkeersensoren en de duidelijke plaats die gelaten is voor de nummerplaat. Zonder het uitzicht te verknallen als het mooie snoetje ontsierd wordt wanneer het kenteken erop gaat. (AG 869) Dat is iets dat me bij Alfa nogal opvalt.gsx750r schreef:Kort maar krachtig.
Wat ik mis op de foto's zijn kentekenplaten.
Rob
En op de foto's hier zie je dat op S60 de soort van nummerplaat met S60 er op, net niet past. De XC60 lijkt dat wat beter te verdragen.
Toch een gemist detail.
Boeiend om alle voor en tegens te lezen. Voor mezelf vindt ik het een beetje terug grijpen naar de eenvoud van 945 en 850, gebracht in een modernere versie dan. Van de meeste wijzigingen wordt ik niet bepaald warm of koud. Behalve van de komst van een moderne automaat en die mag dan gerust van ZF komen.
In tegenstelling tot Jan Hagel ben ik na al die jaren nog steeds niet te vinden voor de V70 achterzijde. De eerste versie is me een kleine zeven jaar trouw gebleven en ik heb die met uitermate veel plezier gereden. Omdat ik niet wild was van de nieuwe, die me steeds aan een Mitsubishi Galant doet denken, is de vervanger geen V70 geworden. Dat is voor mij dan de gemiste kans van deze venieuwingsoperatie.
Het zal dan ook niet verwonderlijk zijn dat ik ook met twee standaard klokken in het dashboard meer dan tevreden ben. Zeker als die uitgevoerd zijn zoals de laatste versie in de S80. Maar als je dan achter het stuur gaat zitten van bijvoorbeeld een Civic moet je toch toegeven dat Volvo er te conservatief gaat bijlopen. Wat me bij de introductie van de V40 opviel is dat de recensenten die het instrumentarium maar niks vonden, eenzelfde (weliswaar van nog een ander niveau) principe bij de nieuwe Ferrari daar wel te gek vonden. De veralgemening over het ganse gamma was niet enkel te verwachten, maar ook wel nodig om bij te blijven.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
niet in europaDiscovery schreef:Werd tussentijds wel geleverd in de S60.OGA244 schreef:de 5 pitter werd in 2010 afgeschoten om in 2012 in een V40 vrij onverwacht weer op te duiken, zeg dus nooit nooit
Volvo for life
- Marcel
- 4th Gear member
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
- Locatie: Gelderland
Gr. Marcel
- Marcel
- 4th Gear member
- Berichten: 932
- Lid geworden op: 26.09.2004 - 21:18
- Locatie: Gelderland
En dan dit bericht:
Volvo: facelifts mislukt, extra ontslagen
http://www.autointernationaal.nl/artike ... =21918&n=9
Volvo: facelifts mislukt, extra ontslagen
http://www.autointernationaal.nl/artike ... =21918&n=9
Gr. Marcel
- Volvoman
- 7th Gear member
- Berichten: 7761
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
- Locatie: GLD
- Contacteer:
Hahaha, het lijkt me dat de schrijver van dat verhaal zich eens flink moet laten verwennen. Word je over het algemeen een stuk minder zuur van....
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
- John Vermeulen
- 3rd Gear member
- Berichten: 336
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 23:52
- Locatie: Noord-Brabant
- Contacteer:
Erg tendentieuze berichtgeving in Autointernationaal, er worden verbanden gelegd die er helemaal niet zijn: de krimp in personeelsomvang (aantal full-time equivalente arbeidsplaatsen) heeft niets te maken met de facelifts, maar met de wereldwijde marktcondities die in 2013-2014 nog moeilijk zullen zijn; het zijn ook helemaal geen "ontslagen" in de productiefaciliteiten (misschien wel het minder invullen van tijdelijke arbeidsplaatsen in de flexschil), maar het vervallen van arbeidsplaatsen in de staf (overhead) en minder inhuur van externe consultants. Dit doen vrijwel alle bedrijven. Best kwalijk dat dit type stukken kan worden gepubliceerd.
New S60 Intro Edition, 2.0T, Driver Support Line (met Pedestrian Detection), Winter Line (met Xenon), Premium Audio, Lederen stoelbekleding, Park Assist camera's achter en voor, Exterior Styling pakket en 17"; Njords en 17"; Balders.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
het zegt meer over de redactie dan over het onderwerp lijkt me. Kan me eens een stuk herinneren in de Prive (of iets dergelijks, was bij de kapper) dat Jan Smit aan de dood ontsnapt was omdat hij bij de brand niet in die Volendamse kroeg was. Poeh, dan ben ik ook aan de dood ontsnapt... Beetje Televaag-stijl, sensatiepers die ook Autointernationaal blijkbaar niet vreemd is
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Auto-internationaal. Waar komt dat vandaan?
Nu al zeggen dat de face-lifts mislukt zijn. (oké hier zijn de meningen over verdeeld. Ik wacht met mijn mening totdat ik de echte modellen zie.)
Idd, nogal Televaag sensatie.
Nu al zeggen dat de face-lifts mislukt zijn. (oké hier zijn de meningen over verdeeld. Ik wacht met mijn mening totdat ik de echte modellen zie.)
Idd, nogal Televaag sensatie.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Ik mag toch hopen dat jij geen voorstander van censuur bent omdat een artikel je niet bevalt. Gelukkig hebben we nog persvrijheid en ....... óók de vrijheid om te lezen wat we zelf willen en daar zelf een oordeel over te vellen !John Vermeulen schreef:.... Best kwalijk dat dit type stukken kan worden gepubliceerd.
Hier nog een paar artikelen n.a.v. het, naar ik aanneem, zelfde interview:
Ford hat uns viel Komplexität gebracht
Volvo purges more Ford influences
Volvo Cars to Cut 1,000 Jobs in 2013
Volvo Cars to shed 1,000 jobs: report
Voor een Volvo liefhebber inderdaad niet leuk om te lezen maar om nu al zeggen dat ze gelukt zijn ........... óók een beetje 'vaag'! Wel veel leuker om te lezen, dat dan weer welV480-S60 schreef:Nu al zeggen dat de face-lifts mislukt zijn.
Met een echt oordeel wacht ik overigens ook totdat ik ze live hebben kunnen aanschouwen !
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Rob, het gaat er meer op dat het artikel rare verbanden trekt en daarmee onrust lijkt te willen stoken...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4299
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Inderdaad, hoe kan er nu een verband zijn met 1000 jobs op de tocht, en een facelift die nog niet eens in de showroom staat.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault