Pagina 13 van 24
Geplaatst: 25.02.2013 - 19:33
door least
deze beste stuurlui kopen deze auto's waarvan Volvo en heel veel anderen kunnen bestaan...
Geplaatst: 25.02.2013 - 19:55
door Marc Apeldoorn
Ach Bart, we gaan het wel zien.
Feit blikft dat Volvo een hele kleine speler is en dat hun ontwikkelbudget klein is
Geplaatst: 25.02.2013 - 20:38
door Jan Hagel
Marc Apeldoorn schreef:Ach Bart, we gaan het wel zien.
Feit blikft dat Volvo een hele kleine speler is en dat hun ontwikkelbudget klein is
Ik heb er op motorengebied alle vertrouwen in, ook voor de toekomst. Kijk voor wat betreft de diesels nu bijvoorbeeld naar de d3 en d5, beide heerlijke door Volvo zelf (met klein budget?) ontwikkelde 5-cilinders (overigens vond ik de samen met PSA ontwikkelde 2.0d destijds ook een zalige diesel). Ik zie niet in waarom Volvo in de toekomst geen nieuwe motoren zou kunnen ontwikkelen, ik neem aan dat er vanuit China toch ook wel enig budget beschikbaar zal zijn? Hooguit zullen wellicht de 6- en op termijn de 5-cilinders in Nederland verdwijnen (zoals aangekondigd). Zodra de zotte CO2-berekeningen (en de hieraan gekoppelde BPM-toeslag) echter op een meer reële wijze worden berekend, heb je ook nog wel kans dat de 5-cilinders benzinemotoren in Nederland weer snel terugkeren (ik zou graag de
5 cilinder T5 uit de V40 ook weer in een 60/70 of 80 beschikbaar zien (in veel landen wordt de T5 ook gewoon als 5-cilinder geleverd, m.i. toch een motor die perfect bij Volvo past....). Die zou dan prima naast de 4 cilinders kunnen opereren, dan hebben we weer voor elk wat wils!
Geplaatst: 25.02.2013 - 21:20
door casper
Jan Hagel schreef:
Ik heb er op motorengebied alle vertrouwen in, ook voor de toekomst. Kijk voor wat betreft de diesels nu bijvoorbeeld naar de d3 en d5, beide heerlijke door Volvo zelf (met klein budget?) ontwikkelde 5-cilinders (overigens vond ik de samen met PSA ontwikkelde 2.0d destijds ook een zalige diesel). Ik zie niet in waarom Volvo in de toekomst geen nieuwe motoren zou kunnen ontwikkelen, ik neem aan dat er vanuit China toch ook wel enig budget beschikbaar zal zijn? Hooguit zullen wellicht de 6- en op termijn de 5-cilinders in Nederland verdwijnen (zoals aangekondigd). Zodra de zotte CO2-berekeningen (en de hieraan gekoppelde BPM-toeslag) echter op een meer reële wijze worden berekend, heb je ook nog wel kans dat de 5-cilinders benzinemotoren in Nederland weer snel terugkeren (ik zou graag de 5 cilinder T5 uit de V40 ook weer in een 60/70 of 80 beschikbaar zien (in veel landen wordt de T5 ook gewoon als 5-cilinder geleverd, m.i. toch een motor die perfect bij Volvo past....). Die zou dan prima naast de 4 cilinders kunnen opereren, dan hebben we weer voor elk wat wils!
Niet dus.
Dream on!
Geplaatst: 25.02.2013 - 21:24
door Jan Hagel
casper schreef:Jan Hagel schreef:
Ik heb er op motorengebied alle vertrouwen in, ook voor de toekomst. Kijk voor wat betreft de diesels nu bijvoorbeeld naar de d3 en d5, beide heerlijke door Volvo zelf (met klein budget?) ontwikkelde 5-cilinders (overigens vond ik de samen met PSA ontwikkelde 2.0d destijds ook een zalige diesel). Ik zie niet in waarom Volvo in de toekomst geen nieuwe motoren zou kunnen ontwikkelen, ik neem aan dat er vanuit China toch ook wel enig budget beschikbaar zal zijn? Hooguit zullen wellicht de 6- en op termijn de 5-cilinders in Nederland verdwijnen (zoals aangekondigd). Zodra de zotte CO2-berekeningen (en de hieraan gekoppelde BPM-toeslag) echter op een meer reële wijze worden berekend, heb je ook nog wel kans dat de 5-cilinders benzinemotoren in Nederland weer snel terugkeren (ik zou graag de 5 cilinder T5 uit de V40 ook weer in een 60/70 of 80 beschikbaar zien (in veel landen wordt de T5 ook gewoon als 5-cilinder geleverd, m.i. toch een motor die perfect bij Volvo past....). Die zou dan prima naast de 4 cilinders kunnen opereren, dan hebben we weer voor elk wat wils!
Niet dus.
Dream on!
Laat mij dan nog maar even dromen.....

Geplaatst: 25.02.2013 - 21:26
door OGA244
de 5 pitter werd in 2010 afgeschoten om in 2012 in een V40 vrij onverwacht weer op te duiken, zeg dus nooit nooit
Geplaatst: 25.02.2013 - 22:07
door John Vermeulen
Ik ga met Easyjet vanaf Schiphol; is ongeveer 1 uur en 30 minuten vliegen. Eigenlijk gaat het vrij gemakkelijk allemaal; de Expo-hallen in Genève zijn letterlijk op loopafstand van de aankomsthal: linksaf, langs winkels, stukje naar buiten en je bent er al.
Ik vind Genève een interessante beurs, erg internationaal georiënteerd (je hoort allerlei talen) en de automerken zetten duidelijk hun beste beentje voor. De bekende Duitse merken zijn nogal dominant aanwezig (de stands van met name VW en Audi zijn gigantisch), maar zeker ook Volvo is altijd goed vertegenwoordigd, met een stand op een strategische plaats in het hallencomplex (iedereen moet er wel langs).
Geplaatst: 25.02.2013 - 23:00
door Discovery
OGA244 schreef:de 5 pitter werd in 2010 afgeschoten om in 2012 in een V40 vrij onverwacht weer op te duiken, zeg dus nooit nooit
Werd tussentijds wel geleverd in de S60.
Geplaatst: 25.02.2013 - 23:01
door The Volvoboy
In de USA krijg je gewoon een 5 pitter T5 als je een instap-S60 bestelt...
Geplaatst: 26.02.2013 - 00:33
door volvo708090
gsx750r schreef:Kort maar krachtig.
Wat ik mis op de foto's zijn kentekenplaten.
Rob
Deze uitspraak viel me op, in een interview van Tony Verhelle met de designverantwoordelijke van Qoros ( een nieuw merk onder de vleugels van Geely...) sprak de man in kwestie, Gert Volker Hildebrand ex-BMW, over details zoals onzichtbare parkeersensoren en de duidelijke plaats die gelaten is voor de nummerplaat. Zonder het uitzicht te verknallen als het mooie snoetje ontsierd wordt wanneer het kenteken erop gaat. (AG 869) Dat is iets dat me bij Alfa nogal opvalt.
En op de foto's hier zie je dat op S60 de soort van nummerplaat met S60 er op, net niet past. De XC60 lijkt dat wat beter te verdragen.
Toch een gemist detail.
Boeiend om alle voor en tegens te lezen. Voor mezelf vindt ik het een beetje terug grijpen naar de eenvoud van 945 en 850, gebracht in een modernere versie dan. Van de meeste wijzigingen wordt ik niet bepaald warm of koud. Behalve van de komst van een moderne automaat en die mag dan gerust van ZF komen.
In tegenstelling tot Jan Hagel ben ik na al die jaren nog steeds niet te vinden voor de V70 achterzijde. De eerste versie is me een kleine zeven jaar trouw gebleven en ik heb die met uitermate veel plezier gereden. Omdat ik niet wild was van de nieuwe, die me steeds aan een Mitsubishi Galant doet denken, is de vervanger geen V70 geworden. Dat is voor mij dan de gemiste kans van deze venieuwingsoperatie.
Het zal dan ook niet verwonderlijk zijn dat ik ook met twee standaard klokken in het dashboard meer dan tevreden ben. Zeker als die uitgevoerd zijn zoals de laatste versie in de S80. Maar als je dan achter het stuur gaat zitten van bijvoorbeeld een Civic moet je toch toegeven dat Volvo er te conservatief gaat bijlopen. Wat me bij de introductie van de V40 opviel is dat de recensenten die het instrumentarium maar niks vonden, eenzelfde (weliswaar van nog een ander niveau) principe bij de nieuwe Ferrari daar wel te gek vonden. De veralgemening over het ganse gamma was niet enkel te verwachten, maar ook wel nodig om bij te blijven.
Geplaatst: 26.02.2013 - 07:21
door bart simpson
Discovery schreef:OGA244 schreef:de 5 pitter werd in 2010 afgeschoten om in 2012 in een V40 vrij onverwacht weer op te duiken, zeg dus nooit nooit
Werd tussentijds wel geleverd in de S60.
niet in europa
Geplaatst: 26.02.2013 - 07:35
door Marcel
Geplaatst: 26.02.2013 - 07:39
door Marcel
En dan dit bericht:
Volvo: facelifts mislukt, extra ontslagen
http://www.autointernationaal.nl/artike ... =21918&n=9
Geplaatst: 26.02.2013 - 07:45
door Volvoman
Hahaha, het lijkt me dat de schrijver van dat verhaal zich eens flink moet laten verwennen. Word je over het algemeen een stuk minder zuur van....
Geplaatst: 26.02.2013 - 09:07
door John Vermeulen
Erg tendentieuze berichtgeving in Autointernationaal, er worden verbanden gelegd die er helemaal niet zijn: de krimp in personeelsomvang (aantal full-time equivalente arbeidsplaatsen) heeft niets te maken met de facelifts, maar met de wereldwijde marktcondities die in 2013-2014 nog moeilijk zullen zijn; het zijn ook helemaal geen "ontslagen" in de productiefaciliteiten (misschien wel het minder invullen van tijdelijke arbeidsplaatsen in de flexschil), maar het vervallen van arbeidsplaatsen in de staf (overhead) en minder inhuur van externe consultants. Dit doen vrijwel alle bedrijven. Best kwalijk dat dit type stukken kan worden gepubliceerd.
Geplaatst: 26.02.2013 - 10:00
door Walter
het zegt meer over de redactie dan over het onderwerp lijkt me. Kan me eens een stuk herinneren in de Prive (of iets dergelijks, was bij de kapper) dat Jan Smit aan de dood ontsnapt was omdat hij bij de brand niet in die Volendamse kroeg was. Poeh, dan ben ik ook aan de dood ontsnapt... Beetje Televaag-stijl, sensatiepers die ook Autointernationaal blijkbaar niet vreemd is
Geplaatst: 26.02.2013 - 12:09
door V480-S60
Auto-internationaal. Waar komt dat vandaan?
Nu al zeggen dat de face-lifts mislukt zijn. (oké hier zijn de meningen over verdeeld. Ik wacht met mijn mening totdat ik de echte modellen zie.)
Idd, nogal Televaag sensatie.
Geplaatst: 26.02.2013 - 12:41
door gsx750r
John Vermeulen schreef:.... Best kwalijk dat dit type stukken kan worden gepubliceerd.
Ik mag toch hopen dat jij geen voorstander van censuur bent omdat een artikel je niet bevalt. Gelukkig hebben we nog persvrijheid en ....... óók de vrijheid om te lezen wat we zelf willen en daar zelf een oordeel over te vellen !
Hier nog een paar artikelen n.a.v. het, naar ik aanneem, zelfde interview:
Ford hat uns viel Komplexität gebracht
Volvo purges more Ford influences
Volvo Cars to Cut 1,000 Jobs in 2013
Volvo Cars to shed 1,000 jobs: report
V480-S60 schreef:Nu al zeggen dat de face-lifts mislukt zijn.
Voor een Volvo liefhebber inderdaad niet leuk om te lezen maar
om nu al zeggen dat ze gelukt zijn ........... óók een beetje 'vaag'! Wel veel leuker om te lezen, dat dan weer wel
Met een
echt oordeel wacht ik overigens ook totdat ik ze live hebben kunnen aanschouwen !
Rob
Geplaatst: 26.02.2013 - 13:08
door Walter
Rob, het gaat er meer op dat het artikel rare verbanden trekt en daarmee onrust lijkt te willen stoken...
Geplaatst: 26.02.2013 - 13:45
door Fulaks
Inderdaad, hoe kan er nu een verband zijn met 1000 jobs op de tocht, en een facelift die nog niet eens in de showroom staat.