Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
santu001
4th Gear member

Ik denk dat ik de antwoorden al kan raden.

Euh, de apps zijn nog niet helemaal geoptimaliseerd voor SCT. Binnenkort meer.
De mirror functie kampte helaas nog met wat compatibiliteit problemen. Binnenkort meer.
Om problemen voor u en ons te voorkomen hebben wij wat opties beperkt, zodat u gegarandeerd een goed werkend systeem houdt. Wellicht binnenkort meer.

Ps: binnenkort is variabel. :-)
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Get!em
3rd Gear member

Ik begrijp dat het SCT gedeelte als extra is ingeplugd op de bestaande Sensus RTI. Tenminste, dat staat oa in deze link te lezen:
http://blog.caranddriver.com/volvo-show ... -xc60-s60/

Klopt het dat je dan dus ook kan terugschakelen naar de navigatie van de originele sensus? of is die dan weggehaald?

Verder verwacht ik die Mirrorlink nog wel als update van het systeem. Die staat in elke folder, reclame op volvo sites. Het zou dubieus zijn als ze die weglaten.

Hier nog een interview linkje (PDF alert) met Parrot over SCT
http://telematicsnews.info/bulletin/TN_ ... b_2013.pdf
zakraket
4th Gear member

Die is weg.
De link is om bijv. de audio door te sturen (zo schakelt je radio automatisch over als je Tunein start.
santu001 schreef:Ik denk dat ik de antwoorden al kan raden.

De mirror functie kampte helaas nog met wat compatibiliteit problemen. Binnenkort meer.
Om problemen voor u en ons te voorkomen hebben wij wat opties beperkt, zodat u gegarandeerd een goed werkend systeem houdt. Wellicht binnenkort meer.

O...ik dacht meer iets van:
[schild=13 fontcolor=FFFF00 shadowcolor=000000 shieldshadow=1]geachte klant[/schild]
- om te voorkomen dat u tijdens het rijden/onveilige apps installeert hebben we een lege market geintroduceerd
- in het kader van veiligheid kunt u geen mirrorlink gebruiken, deze mogelijkheid is alleen bedoeld om klanten te overtuigen dan de SCT moeten aanschaffen
- aangezien u als klant niet wijs genoeg bent om te beslissen welke apps goed voor u zijn hebben wij deze optie uitgezet

Dit soort gehuil is precies waarom ik niks van (cr)apple koop... :(
twcoolen
3rd Gear member

Get!em schreef:Ik begrijp dat het SCT gedeelte als extra is ingeplugd op de bestaande Sensus RTI. Tenminste, dat staat oa in deze link te lezen:
http://blog.caranddriver.com/volvo-show ... -xc60-s60/

Klopt het dat je dan dus ook kan terugschakelen naar de navigatie van de originele sensus? of is die dan weggehaald?
Die is inderdaad weggehaald. Sterker nog, mijn V40 zou af fabriek geleverd worden met SCT. Echter was het SCT systeem op de productieband nog niet veschikbaar en kreeg ik het 2 weken na levering door de dealer ingebouwd. Echter had ik in de tussentijd geheel geen navigatie. Het knopje op het dashboard met NAV erop hadden ze zelfs niet geplaatst.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
twcoolen
3rd Gear member

zakraket schreef:Die is weg.
De link is om bijv. de audio door te sturen (zo schakelt je radio automatisch over als je Tunein start.
santu001 schreef:Ik denk dat ik de antwoorden al kan raden.

O...ik dacht meer iets van:
[schild=13 fontcolor=FFFF00 shadowcolor=000000 shieldshadow=1]geachte klant[/schild]
- om te voorkomen dat u tijdens het rijden/onveilige apps installeert hebben we een lege market geintroduceerd
- in het kader van veiligheid kunt u geen mirrorlink gebruiken, deze mogelijkheid is alleen bedoeld om klanten te overtuigen dan de SCT moeten aanschaffen
- aangezien u als klant niet wijs genoeg bent om te beslissen welke apps goed voor u zijn hebben wij deze optie uitgezet

Dit soort gehuil is precies waarom ik niks van (cr)apple koop... :(
Ik ben ook bang voor dit soort reacties van volvo. Echter heb ik tijdelijk aangegeven dat mijn ervaringen tot dusver niet positief zijn. Van de 8 apps, zijn er goed en wel 3-4 bruikbaar, namelijk iGo, Spotify, TuneIn en RoadTrip.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
zakraket
4th Gear member

Je hebt tijdelijk aangegeven? Bedoel je tijdig? :)

Voor mij niet want ik zit pas sinds 2 dagen op t forum, ik kan mijn auto niet meer aanpassen denk ik. Maar ik heb vorige week met zo'n unit gespeeld en was ook gematigd positief.
Maar ik vind het nog steeds beter dan het RTI-systeem, zo'n prehistorisch prul. En stiekem blijf ik hopen dat er in de toekomst wat meer komt, qua apps en qua hackmogelijkheden.

Als je niet meer verwacht dan navigatie met Igo en streaming muziek (en af en toe even wat youtuben/googlen via de browser) dan is het op zich een prima systeem. Wel wat prijzig alleen, voor een gemankeerde android-"telefoon" (1250+500)...

Het probleem begint een beetje met het feit dat iedereen ontdekt dat het Androidbased is, en dan zijn de verwachtingen ook meteen dat je er dan van alles mee kunt.
Bij mij iig wel :)
Get!em
3rd Gear member

Same for me.
First: Ik dacht Android: leuk, uitbreidbaar
Second: Ik zie Parrot Asteroid, hmm, maar OK.
Nu: SCT is een beperkte Asteroid.... not OK....
Echter, als Mirrorlink er maar in komt, dan kun je alle apps van je telefoon gewoon blijven gebruiken en heb je ongeveer hetzelfde...

Andere kant op: als ze beperkingen hebben, dan verwacht ik aan de andere kant wel betere integratie van de overgebleven apps, bijv voice control voor igo in de toekomst....
Autozoeker
5th Gear member

mannen, we gaan het nog niet opgeven toch !?!
kom kom er is altijd een manier.
zakraket
4th Gear member

Ja dat denk ik ook wel :) De dealer kan/moet toch ook bepaalde updates inladen meen ik?
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Autozoeker
5th Gear member

Dat zeg ik hier boven, plf formaat kan je evt zelf preppen en daar in de system folder superSU gooien. Ik weet alleen niet hoe stabiel die plf tools zijn.

Maar ik hoop op wat eenvoudiger toegang tot het systeem. Als je een shell heb of apk kan installen, dan ben je er.
bastichelaar
1st Gear member

Zijn die PLF files dan ook te extracten?
Thom
5th Gear member

Toch is er iets interessants..in de prijslijst van de V70 (MY2014) staat het volgende onder het kopje Sensus Connected Touch:

"RTI en MapCare vervallen (niet voor Summum)"

Op bv. een V70 Summum is RTI standaard af-fabriek. Betekent dit dat het vervallen van RTI en spraaksturing alleen geldt voor modellen/uitvoeringen die niet de fabriek uit rollen met die voorzieningen? Dat zou dan weer strijdig zijn met het Business Pack Pro..
zakraket
4th Gear member

Lijkt me niet. Er staan wel meer van dit soort dingen in de prijslijsten waarvan je je afvraagt wat nou precies wat is
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Ben
Executive Member
Contacteer:

Er zijn van die topics waarvan ik geen idee heb waar het over gaat.
Dit is er daar eentje van :shock:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Get!em
3rd Gear member

Ben schreef:Er zijn van die topics waarvan ik geen idee heb waar het over gaat.
Dit is er daar eentje van :shock:
Nou, het gaat erom of je een 7 inch tablet koopt met een Volvo er aan vast... :D
RichieB
6th Gear member

Ik vraag me toch af hoe dat gesprek tussen Volvo en Parrot is gegaan..

V: We willen graag zoiets als de Asteroid in onze Volvo's
P: Ok, prima!
V: Maar dan wel aangepast
P: Ja, natuurlijk.. Volvo logootje erop, geen probleem
V: Ja, dat ook, maar we willen een eigen appstore
P: Ja, met apps met Volvo logo's erin, natuurlijk
V: Ja, dat ook, maar we willen alleen Volvo apps aanbieden
P: Ok, maar het is een open systeem, Android enzo
V: Ja, maar we kunnen die software toch dicht maken?
P: Jawel, maar side loading is niet heel moeilijk, via USB bijvoorbeeld
V: Dan slopen we die USB poort er toch af?
P: Maar zullen de klanten dan niet heel teleurgesteld zijn?
V: Nee, want we bieden alles aan wat ze willen hebben! Muziek, informatie, navigatie, etc.
P: Ok, dan gaan we dus alle Asteroid apps customizen, dat is dan € xxx
V: Zoveel? Wacht even, wat kost 6 customized apps?
P: Dat is € yyyy
V: Hmm, ok. Maar dan leveren we iGO er niet standaard bij. Die kost dan € 300 extra.
P: Zouden jullie niet gewoon een double-din gat erin maken, en de berijders een Asteroid laten kopen? Die kost ook € 300
V: Nee, want ze zijn Sensus gewend, en dan worden ze helemaal gek van alle mogelijkheden. We weten echt wel wat goed is voor onze klanten!
P: Ok, jullie zullen wel weten wat jullie doen..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
IV39
4th Gear member

@RichieB
:signoops: :BIG:
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
gebla
2nd Gear member

Volvo kan dit systeem toch updaten? Dat betekend dat er wel toegang naar het device is. Hoe gaat die update, via SD kaart of via een USB poort?
twcoolen
3rd Gear member

Sterker nog, er is niets gecustomized aan de Sensus App Store. Het is exact dezelfde appstore, maar dan met een subselectie van het totale aanbod in de Android Market. Geen logo's van Volvo te bekennen. Volvo heeft absoluut geen moeite gedaan om te verbloemen dat het om een Parrot device gaat. Alle links die je opgestuurd krijgt noemen de term Parrot.

Om online te kunnen inloggen op de Asteroid Market moet je gewoon naar de Parrot website gaan. Eerst zie je 20+ apps, als je vervolgens inlogged met je SCT account, gaat dat aantal omlaag naar 8.
RichieB
6th Gear member

Het is toch te gek voor woorden dat ze een open systeem kiezen, en het vervolgens dichtgooien. Een waarom? Om € 300 te kunnen vragen voor een routeplanner? Alsof de aanschaf van de hardware al niet hoog genoeg is. Het aloude "u betaalt meer, maar krijgt minder" principe.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”