Pagina 13 van 18

Geplaatst: 12.09.2013 - 09:29
door Johann
Frederik Welvaert schreef: Ik las vorige week ergens dat Volvo al 2 jaar races rijdt met een preproductie versie van de nieuwe T6 en ze daar zeer goede resultaten mee haalden. Dus qua betrouwbaarheid zal het wel goed komen zoals de van een echte Volvo motor gewoon zijn.
Volvo heeft met Polestar een jaar in het WTCC gereden met de C30.
Eerste helft hebben ze met een 2 liter 5 cylinder atmosferisch gereden en de tweede helft met een prototype VEA turbo 1.6 ltr motor. De motor zou toen goed zijn voor ongeveer 340 PK. Volgens mij willen ze in 2014 in het STCC met een 1.6 ltr turbo met 380 tot 420 pk gaan rijden.

Geplaatst: 12.09.2013 - 09:34
door arnoud
Laat maar komen die prijzen...

Geplaatst: 12.09.2013 - 09:35
door casper
arnoud schreef:De troonrede lekt integraal uit, en Volvo lukt het om de prijslijst geheim te houden? Tsssss, waar gaat het heen met deze wereld? :lol:
Even deze kwestie commercieel bekijken: als Volvo nu al met de prijzen boven water komt, dan verkopen ze de drie volgende maanden waarschijnlijk niets meer in de betreffende modellenreeksen.
Hoe zou je zelf zijn als je een bedrijf runt ?

Geplaatst: 12.09.2013 - 09:41
door arnoud
casper schreef:
arnoud schreef:De troonrede lekt integraal uit, en Volvo lukt het om de prijslijst geheim te houden? Tsssss, waar gaat het heen met deze wereld? :lol:
Even deze kwestie commercieel bekijken: als Volvo nu al met de prijzen boven water komt, dan verkopen ze de drie volgende maanden waarschijnlijk niets meer in de betreffende modellenreeksen.
Hoe zou je zelf zijn als je een bedrijf runt ?
Uit het persbericht: "Van de 2.0 liter viercilinder motor komen zowel benzine- als dieselversies beschikbaar. Deze voorwiel aangedreven motoren zijn vanaf de opening van de IAA te bestellen en per productieweek 46 van 2013 leverbaar. "

Vandaar: laat maar komen die prijzen, dan kan ik mijn auto bestellen.

Geplaatst: 12.09.2013 - 10:10
door Reader
arnoud schreef:Laat maar komen die prijzen...
Is er ergens aangekondigd dat er vandaag nieuwe prijzen komen? zo ja, ook voor de V40?

Geplaatst: 12.09.2013 - 10:58
door arnoud
De V40 krijgt (nog) niet deze nieuwe motoren, dus minder waarschijnlijk.

Geplaatst: 13.09.2013 - 10:16
door Ktinus
Hoewel ik geen officiele met tromgeroffel omlijste aankondiging heb voorbij zien komen, zie ik nu de nieuwe prijzen op de website staan.

Conclusie: de D4's worden 300,- duurder dan de huidige.

Bron: http://www.volvocars.com/nl/Documents/P ... r-2013.pdf

Geplaatst: 13.09.2013 - 10:17
door Ktinus
Vergeet ik erbij de zeggen dat de nieuwe automatische 8 bak 3000,- extra kost (was 2800)

Geplaatst: 13.09.2013 - 10:21
door arnoud
En dat die prijs dus 200 euro extra is ten opzichte van de Geartronic.

Geplaatst: 13.09.2013 - 10:40
door Ben
Reader schreef:
arnoud schreef:Laat maar komen die prijzen...
Is er ergens aangekondigd dat er vandaag nieuwe prijzen komen? zo ja, ook voor de V40?
Voor de V40 zijn geen nieuwe prijzen bekendgemaakt

De andere prijzen staan hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1212702

Geplaatst: 13.09.2013 - 11:34
door Basher
Nice, en de BPM is nu 3046 (tov 6625 van de vorige D4 en 4632 van de D2), plus 1630 voor automaat.

Geplaatst: 13.09.2013 - 14:11
door Jers3n
Zo dan, die nieuwe T6 zal wel een banden-vreter zijn met 306 pk en enkel voorwielaandrijving.... (Neem aan dat de letters 'AWD' bij de nieuwe T6 R-design foutief zijn, in specs niet terug te vinden)

Geplaatst: 13.09.2013 - 14:18
door OGA244
een T6 AWD is gewoon een 6 pitter

Geplaatst: 13.09.2013 - 15:58
door Jers3n
OGA244 schreef:een T6 AWD is gewoon een 6 pitter
Dat snapte ik al, maar in de prijslijst staat er bij de 4-cyl T6 R-design m.i. dus en foutieve AWD vermeld (tussen T6 en R-design dus).

Geplaatst: 14.09.2013 - 09:48
door Volvolof
Als ik kijk naar de specificaties zie ik dat de boring en slag exact hetzelfde zijn als van de 5 jaar "oude" 6 cilinder T6. Ik vermoed dus dat het blok in de basis een oude T6 is met 2 cilinders eraf. Dat is goed nieuws voor de betrouwbaarheid, want veel onderdelen zullen zijn overgenomen. Ook moet het voor Volvo eenvoudig zijn om alsnog een 5- cilinder T7 of een 6-cilinder T-9 uit te brengen als de markt daarom vraagt. En ik vraag alvast om een fijne 5-cilinder om over een paar jaar 2e hands te kopen...

Geplaatst: 16.09.2013 - 11:25
door Auk
Soms snap ik er helemaal niets meer van.... zucht....

Geplaatst: 16.09.2013 - 11:35
door Reader
Nieuwe prijslijst voor de V40: http://www.volvocars.com/nl/Documents/P ... r-2013.pdf

Opvallend, 14% bijtelling voor 2013, Driver Support Line nu ook op D2?! maar niets over bijtelling in 2014?

Geplaatst: 16.09.2013 - 11:40
door Marc Apeldoorn
Dat zou direct betekenen dat de D2 V40 die nu heel populair is niet meer wordt verkocht in de leasemarkt, wordt dan 20% ipv 14....
Krijgen ze er geen 3 gram CO2 vanaf???
Anders dan krijgt Volvo verkopen een hele grote klap (iig de V40 verkoop..)

Geplaatst: 16.09.2013 - 11:48
door Reader
Marc Apeldoorn schreef:Dat zou direct betekenen dat de D2 V40 die nu heel populair is niet meer wordt verkocht in de leasemarkt, wordt dan 20% ipv 14....
Krijgen ze er geen 3 gram CO2 vanaf???
Anders dan krijgt Volvo verkopen een hele grote klap (iig de V40 verkoop..)
De prijslijst, ingaand op 11 november 2013 roept niets over 2014 en bijtelling. Dus is ongeveer 50 dagen geldig voordat er weer een nieuwe komt met info over 2014?

Daarnaast niets over de nieuwe motoren voor de V40? De D3 en D4 en zijn de 'oude' 5 cilinders.

'Mijn' C30 is toe aan vervanging en ik ben erg benieuwd naar de V40 in 2014, het lijkt erop dat ik naast de top deal van dit jaar ga grijpen :( :P

Geplaatst: 16.09.2013 - 13:18
door bart simpson
Dat klopt idd, per 1/1/2014 veranderd de BPM ook weer dus de prijslijsten ook.