Pagina 13 van 26
Geplaatst: 02.10.2013 - 16:18
door jp-v60
RoaldH schreef:Superfunky schreef:RoaldH schreef: waardoor ik precies verkeerd om handmatig wil schakelen

Dat zal dan heel veel fun voor de medepassagiers zijn geweest!!
"K#t, weer naar 2 ipv 4, sorry kindertjes, papa probeert het straks nog een keer goed te doen!"
Haha keek jij soms mee? :signoops:
Het is ook heel leuk om naar 4 ipv 2 te schakelen in een afdaling voor een scherpe bocht. Zucht.
Houd ze lekker bezig op de achterbank :oops:
Heeft iemand al ervaring met Zipp tuning. Heb daar zelf mijn 280 cdi laten tunen en gaat sindsdien als de brandweer en dat alweer 230.000 km
Geplaatst: 03.10.2013 - 23:08
door RoaldH
Vandaag "in the name of science" de accu leeggereden en handmatig geschakeld (performance modus op dashboard):
Hybrid: geen ondersteuning ERAD
AWD: wel ondersteuning ERAD
Power: wel ondersteuning ERAD
In vergelijking met eerdere software versies lijkt er een grotere buffer te zitten in de accu. Dat kun je zien in hybrid modus op het dashboard. Bij levering in juni daalde de wijzer tot 0 en nu blijft hij 0,4/0,5 cm daarboven staan. Daardoor doet de ERAD ook voelbaar mee. Hoe lang dat feestje duurt, weet ik niet (reed al snel fors meer dan toegestaan).
Conclusie: het paddle verhaal lijkt gewoon te werken!
@SF: tijd voor een mailoffensief naar Heico?
Geplaatst: 04.10.2013 - 09:20
door Superfunky
RoaldH schreef:Vandaag "in the name of science" de accu leeggereden en handmatig geschakeld (performance modus op dashboard):
Hybrid: geen ondersteuning ERAD
AWD: wel ondersteuning ERAD
Power: wel ondersteuning ERAD
In vergelijking met eerdere software versies lijkt er een grotere buffer te zitten in de accu. Dat kun je zien in hybrid modus op het dashboard. Bij levering in juni daalde de wijzer tot 0 en nu blijft hij 0,4/0,5 cm daarboven staan. Daardoor doet de ERAD ook voelbaar mee. Hoe lang dat feestje duurt, weet ik niet (reed al snel fors meer dan toegestaan).
Conclusie: het paddle verhaal lijkt gewoon te werken!
@SF: tijd voor een mailoffensief naar Heico?
Kijk, daar hou ik nou van, mensen met een passie! Die ervoor gaan! Die niet opgeven en berusten! Kortom, die niet-Volvo rijders HAHAHAHAHA!!!
Mooi, ik ben al met 2 tuners bezig, maar goed plan! Ik ga eens ff een mailtje naar m'n vrienden in Duitsland sturen!
Geplaatst: 04.10.2013 - 10:42
door jp-v60
Misschien domme vraag, maar wat is ERAD ?
Geplaatst: 04.10.2013 - 10:46
door RichieB
Geplaatst: 04.10.2013 - 11:08
door tomtom
Superfunky schreef:RoaldH schreef:Vandaag "in the name of science" de accu leeggereden en handmatig geschakeld (performance modus op dashboard):
Hybrid: geen ondersteuning ERAD
AWD: wel ondersteuning ERAD
Power: wel ondersteuning ERAD
In vergelijking met eerdere software versies lijkt er een grotere buffer te zitten in de accu. Dat kun je zien in hybrid modus op het dashboard. Bij levering in juni daalde de wijzer tot 0 en nu blijft hij 0,4/0,5 cm daarboven staan. Daardoor doet de ERAD ook voelbaar mee. Hoe lang dat feestje duurt, weet ik niet (reed al snel fors meer dan toegestaan).
Conclusie: het paddle verhaal lijkt gewoon te werken!
@SF: tijd voor een mailoffensief naar Heico?
Kijk, daar hou ik nou van, mensen met een passie! Die ervoor gaan! Die niet opgeven en berusten! Kortom, die niet-Volvo rijders HAHAHAHAHA!!!
Mooi, ik ben al met 2 tuners bezig, maar goed plan! Ik ga eens ff een mailtje naar m'n vrienden in Duitsland sturen!
Ho hee, IK ben ook een Volvo rijder (maar gelukkig ook nog een ander merk) maar zeker niet eentje die opgeeft en berust (maar minder fanatiek t.o.v. paddles

!)!!
Geplaatst: 04.10.2013 - 11:19
door RoaldH
Superfunky schreef:
Kijk, daar hou ik nou van, mensen met een passie! Die ervoor gaan! Die niet opgeven en berusten! Kortom, die niet-Volvo rijders HAHAHAHAHA!!!
Mooi, ik ben al met 2 tuners bezig, maar goed plan! Ik ga eens ff een mailtje naar m'n vrienden in Duitsland sturen!

Hou me op de hoogte.

Geplaatst: 04.10.2013 - 11:21
door RoaldH
jp-v60 schreef:Misschien domme vraag, maar wat is ERAD ?
Citaat:
De Volvo V60 Plug-In Hybrid kent twee krachtbronnen. Een 2.4 liter dieselmotor drijft de voorwielen aan en levert zelfstandig 215 pk en het zogeheten ERAD-systeem, dat staat voor “Electric Rear Axle Drive”, neemt de achterwielen voor rekening. Aan kracht levert het systeem 70 pk. De voeding komt van een 12 kW sterke lithium accupakket.
Bron:
http://www.autowereld.com/autonieuws/de ... ikel=11025
Geplaatst: 04.10.2013 - 17:17
door jp-v60
RoaldH schreef:jp-v60 schreef:Misschien domme vraag, maar wat is ERAD ?
Citaat:
De Volvo V60 Plug-In Hybrid kent twee krachtbronnen. Een 2.4 liter dieselmotor drijft de voorwielen aan en levert zelfstandig 215 pk en het zogeheten ERAD-systeem, dat staat voor “Electric Rear Axle Drive”, neemt de achterwielen voor rekening. Aan kracht levert het systeem 70 pk. De voeding komt van een 12 kW sterke lithium accupakket.
Bron:
http://www.autowereld.com/autonieuws/de ... ikel=11025
Bedankt, je bent nooit te oud om te leren

Geplaatst: 05.10.2013 - 14:23
door Magliaveli
RoaldH schreef:Vandaag "in the name of science" de accu leeggereden en handmatig geschakeld (performance modus op dashboard):
Hybrid: geen ondersteuning ERAD
AWD: wel ondersteuning ERAD
Power: wel ondersteuning ERAD
In vergelijking met eerdere software versies lijkt er een grotere buffer te zitten in de accu. Dat kun je zien in hybrid modus op het dashboard. Bij levering in juni daalde de wijzer tot 0 en nu blijft hij 0,4/0,5 cm daarboven staan. Daardoor doet de ERAD ook voelbaar mee. Hoe lang dat feestje duurt, weet ik niet (reed al snel fors meer dan toegestaan).
Conclusie: het paddle verhaal lijkt gewoon te werken!
@SF: tijd voor een mailoffensief naar Heico?
Niet voor het een of ander, maar juist in hybrid / Pure rij je zoveel mogelijk electrisch (DUS ALLEEN op de ERAD met indien nodig ondersteuning van de diesel, In power/AWD is het juist andersom, dan rij je op de diesel met indien nodig ondersteuning van de elctromotor (en ook om de schakelmomenten op te vangen).
Het verschil tussen pure en hybrid is: 1. hoever de accu leeg getrokken wordt voordat de diesel het overneemt. (je blijft dus langer electrisch rijden). 2. Je kunt iets sneller optrekken zonder dat de diesel bij spingt.
3. Op pure werkt de climatecontrol anders (eco-climaat)
Het verschil tussen power en AWD is vooral het schakelgedrag en de snelheid waarmee de electrische ondersteuning reageert.
In zowel AWD als Power wordt er (op de momenten dat het kan) geladen naar de accu tot een range van ca 20 km (net als in save modus).
Geplaatst: 05.10.2013 - 16:52
door RoaldH
s60magic schreef:Ik had begrepen, als je handmatig gaat schakelen in de PIH schakelt het electro pakket uit.
@Magliaveli: Ik weet hoe de auto onder normale omstandigheden rijdt in Pure/Hybrid met een (deels) gevulde accu. In dit geval ging het erom wat de auto zou doen in handmatige modus. Dat is zeer relevant als je paddles wil monteren achter het stuur, zoals SF en ik.
Ik heb ook gemerkt dat onder speciale situaties de auto in Hybrid de batterij ook bijlaadt tot 20km. De mapping van het "gaspedaal" is naast de ondersteuning van de ERAD en het schakelgedrag van de GT ook anders tussen AWD en Power...
Geplaatst: 05.10.2013 - 19:50
door Superfunky
RoaldH schreef:s60magic schreef:Ik had begrepen, als je handmatig gaat schakelen in de PIH schakelt het electro pakket uit.
@Magliaveli: Ik weet hoe de auto onder normale omstandigheden rijdt in Pure/Hybrid met een (deels) gevulde accu. In dit geval ging het erom wat de auto zou doen in handmatige modus. Dat is zeer relevant als je paddles wil monteren achter het stuur, zoals SF en ik.
Ik heb ook gemerkt dat onder speciale situaties de auto in Hybrid de batterij ook bijlaadt tot 20km. De mapping van het "gaspedaal" is naast de ondersteuning van de ERAD en het schakelgedrag van de GT ook anders tussen AWD en Power...
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik heel veel vaker de elektro als ondersteuning vd diesel zal gebruiken dan andersom

!!!
Geplaatst: 05.10.2013 - 20:30
door RoaldH
Superfunky schreef:
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ik heel veel vaker de elektro als ondersteuning vd diesel zal gebruiken dan andersom

!!!
Net een aflevering van Topgear met SF in de hoofdrol... Power!

Geplaatst: 06.10.2013 - 18:40
door Autozoeker
RoaldH schreef:s60magic schreef:Ik had begrepen, als je handmatig gaat schakelen in de PIH schakelt het electro pakket uit.
@Magliaveli: Ik weet hoe de auto onder normale omstandigheden rijdt in Pure/Hybrid met een (deels) gevulde accu. In dit geval ging het erom wat de auto zou doen in handmatige modus. Dat is zeer relevant als je paddles wil monteren achter het stuur, zoals SF en ik.
Ik heb ook gemerkt dat onder speciale situaties de auto in Hybrid de batterij ook bijlaadt tot 20km. De mapping van het "gaspedaal" is naast de ondersteuning van de ERAD en het schakelgedrag van de GT ook anders tussen AWD en Power...
Aha, ik ben dus niet gek

Dealer gaat het uitzoeken wanneer ik mijn winterbanden eronder gooi. Ik probeer nu even te kijken, maar volgens mij doet ie het om de 1000km...
Geplaatst: 06.10.2013 - 23:31
door RoaldH
@Autozoeker: Dan lijkt het wel samen te vallen met het reinigen van het roetfilter. Het gekke is dat na dat moment (tijdens een lange rit), de auto alleen op diesel blijft lopen. Zelfs tijdens langzaam rijden of tijdens situaties waar je zou verwachten dat de motor afslaat, blijft die lopen. Is dat gedrag bij jou herkenbaar?
Geplaatst: 06.10.2013 - 23:54
door RichieB
Dat heb ik ook. Ik laat het 10 min begaan en dan schakel ik Pure in. Daarna weer terug naar Hybrid en het is over.
Geplaatst: 07.10.2013 - 09:06
door Superfunky
RichieB schreef:Dat heb ik ook. Ik laat het 10 min begaan en dan schakel ik Pure in. Daarna weer terug naar Hybrid en het is over.
Da's niet handig als het inderdaad de re-generatie is. Die breek je dan namelijk af en daarmee loopt je roetfilter vol. Dat zal hij sowieso wel gaan doen, maar als je bij 70k km al een nieuw roetfilter wilt, dan moet je 'm vooral blijven afbreken.
Geplaatst: 07.10.2013 - 09:10
door Jeroen
Het zou handig zijn als er een melding in het dashboard zou komen dat het reinigings proces van de roetfilter in werking is.
Geplaatst: 07.10.2013 - 09:17
door Superfunky
Jeroen schreef:Het zou handig zijn als er een melding in het dashboard zou komen dat het reinigings proces van de roetfilter in werking is.
Jazeker, maar dat geldt voor alle diesel auto's met DPF die in Nederland rondrijden. De ellende is dat je met al die korte ritjes heel vaak het proces afbreekt zonder het zelf in de gaten te hebben.
Ik heb 'm net onder de Audi vandaan laten halen, werd helemaal gestoord van de storingen en vooral kosten die je van die trope hebt. Gevolg: auto loopt als een zonnetje, heeft nog meer power en is zo'n 5-10% zuiniger.
Tja, wel iets meer uitstoot natuurlijk, maar ik leg de PiH wel een keertje extra aan de stekkert!
Geplaatst: 07.10.2013 - 09:56
door Autozoeker
EGR filter
Ik laat voorlopig ook zijn gang gaan. Maar ik begreep dat het eigenlijk alleen nuttig is als je op de snelweg zit. Maar hij doet het ook in de woonwijk bij mij.
@RoaldH ja hij blijft laden (en dus diesel blijft aan) als ik stil voor een stoplicht sta.