Is er al een topic over de sensoren. Ik vind ze nogal traag reageren als je een voorwerp nadert, bijvoorbeeld bij het parkeren; zowel voor als achter sensoren geven sloompjes aan hoe groot de resterende afstand nog is.
herkennen jullie dit probleem? Is er iets aan in te stellen?
Gebruikerservaringen V60 - PIH
- lint
- Geartronic member
In een ander topic is beschreven dat de reactie van de sensoren anders werd na een software aanpassing door de dealer.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Jaromir
- 3rd Gear member
Hier ook al keertje te laat geweest door trage sensoren
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
-
- 2nd Gear member
Nou, mijn eerlijke ervaringen na een maand of 9 en 23.000 km V60 PIH.
Het ding is over het algemeen niet slecht.
Maar verder heb ik nog nooit in mijn leven zo'n saaie auto gehad. Om heel eerlijk te zijn vind ik er weinig aan om ermee te rijden. Autorijden is (was) een hobby van mij. Veelal in benzine-auto's met handbak en de laatste was echt leuk: mijn Golf 6 GTI door JD aangepakt. Dat was echt een heerlijke auto waarmee je even flink de beest kon uithangen maar ook normaal kon cruisen in alle luxe.
De Volvo is voor mij een vervoermiddel, meer niet. Een (erg duur) stuk metaal wat mij van A naar B brengt maar verder even spannend als kijken naar groeiend gras. Het stuurt matig, de automaat is veel te traag voor ietwat sportief gebruik en de communicatieve vaardigheden op sportief gebied zijn nihil. Verder ben ik erachter dat ik geen dieselrijder ben, 5 cilinder is beter dan 4 cilinder maar het blijft een nukkig onbeschaafd blok. Een automaat is alleen leuk als het een moderne is, met flippers en dubbele koppeling voor snel schakelen. Dus niet dit middeleeuwse ding wat erin zit. En die beroemde Volvo-stoelen dan? Ja, ze zitten goed maar ook weer niet zo speciaal als soms geschetst wordt. Mijn Golf GTI stoelen zaten even goed. Het navigatiesysteem is verder vrij matig, om nog maar te zwijgen van die belachelijke RTI upgrade waar ik al 1,5 week mee bezig ben. Ben al bij disc 3 van de 4 jaja. Ik gooi er binnenkort voor het mooie nog wel eens een setje grotere wielen onder. Niet dat ik denk dat het rijgedrag er beter (minder wollig) van wordt maar puur voor de looks dan maar. Het oog wil natuurlijk ook wat.
Let wel, ik heb geen spijt van de Volvo. De fiscale voordelen zijn de reden geweest en dat is lekker. Maar het plezier wat ik in autorijden had (even lekker sturen), dat is compleet weg. Mijn vrouw rijdt in een Suzuki Alto van een jaar of 3 oud. Als ik daar zo nu en dan in rij, dan heb ik serieus meer plezier dan in die Volvo. Ik begrijp de adoratie voor Volvo (ook op dit forum) dus niet helemaal. Ja,het zijn mooie auto's maar als je van lekker sturen houdt, dan hoef je niet bij dit merk te zijn. De ophemeling en adoratie van een merk heb ik overigens nooit begrepen, ik ben dus allesbehalve merkvast. Zodra alle fiscale voordeeltjes in de toekomst niet meer mogelijk zijn, dan koop ik wel weer een leuke stuurauto.
Voor de lol heb ik er onlangs maar weer een motorfiets bijgekocht, om toch wat plezier over te houden op de openbare weg.
Hopen dat ik nu geen ban krijg van de Volvo moderators.
Het ding is over het algemeen niet slecht.
Maar verder heb ik nog nooit in mijn leven zo'n saaie auto gehad. Om heel eerlijk te zijn vind ik er weinig aan om ermee te rijden. Autorijden is (was) een hobby van mij. Veelal in benzine-auto's met handbak en de laatste was echt leuk: mijn Golf 6 GTI door JD aangepakt. Dat was echt een heerlijke auto waarmee je even flink de beest kon uithangen maar ook normaal kon cruisen in alle luxe.
De Volvo is voor mij een vervoermiddel, meer niet. Een (erg duur) stuk metaal wat mij van A naar B brengt maar verder even spannend als kijken naar groeiend gras. Het stuurt matig, de automaat is veel te traag voor ietwat sportief gebruik en de communicatieve vaardigheden op sportief gebied zijn nihil. Verder ben ik erachter dat ik geen dieselrijder ben, 5 cilinder is beter dan 4 cilinder maar het blijft een nukkig onbeschaafd blok. Een automaat is alleen leuk als het een moderne is, met flippers en dubbele koppeling voor snel schakelen. Dus niet dit middeleeuwse ding wat erin zit. En die beroemde Volvo-stoelen dan? Ja, ze zitten goed maar ook weer niet zo speciaal als soms geschetst wordt. Mijn Golf GTI stoelen zaten even goed. Het navigatiesysteem is verder vrij matig, om nog maar te zwijgen van die belachelijke RTI upgrade waar ik al 1,5 week mee bezig ben. Ben al bij disc 3 van de 4 jaja. Ik gooi er binnenkort voor het mooie nog wel eens een setje grotere wielen onder. Niet dat ik denk dat het rijgedrag er beter (minder wollig) van wordt maar puur voor de looks dan maar. Het oog wil natuurlijk ook wat.
Let wel, ik heb geen spijt van de Volvo. De fiscale voordelen zijn de reden geweest en dat is lekker. Maar het plezier wat ik in autorijden had (even lekker sturen), dat is compleet weg. Mijn vrouw rijdt in een Suzuki Alto van een jaar of 3 oud. Als ik daar zo nu en dan in rij, dan heb ik serieus meer plezier dan in die Volvo. Ik begrijp de adoratie voor Volvo (ook op dit forum) dus niet helemaal. Ja,het zijn mooie auto's maar als je van lekker sturen houdt, dan hoef je niet bij dit merk te zijn. De ophemeling en adoratie van een merk heb ik overigens nooit begrepen, ik ben dus allesbehalve merkvast. Zodra alle fiscale voordeeltjes in de toekomst niet meer mogelijk zijn, dan koop ik wel weer een leuke stuurauto.
Voor de lol heb ik er onlangs maar weer een motorfiets bijgekocht, om toch wat plezier over te houden op de openbare weg.
Hopen dat ik nu geen ban krijg van de Volvo moderators.

- RichieB
- 6th Gear member
Heb je het Heiko onderstel en de Rica tuning al toegepast? Zo niet, dan begrijp ik de klaagzang niet. Er zijn namelijk bekende oplossingen voor.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
- jp-v60
- 4th Gear member
Als ik 70+ uitgeef wil ik een auto die me op een rustige manier ( lees na 1000 km nog uitgerust uitkomen ) van a naar b brengt. Ik heb verschillende keren proef gereden in een bmw en daar viel me telkens het nerveuze weggedrag op, dit is wat andere een sportief rijgedrag noemen. Dat is het laatste wat ik wil voor zoveel geld. Als ik wat wil gooien en smijten dan stap ik wel in de fiat 500 van mijn vrouw.
Ik hou van doorrijden, ook op hoge snelheden en vind dat de Volvo ruimschoots voldoet, Hij is heerlijk stil, bloedjesnel, vol luxe, uitstekende multimediasysteem ( sensus connect ).
Ik heb de auto niet verlaagd en vind dat ook niet nodig, ligt strak op de weg. Het enigste wat ik veranderd heb zijn Ixion 18" velgen en twijfel over tuning.
Ik hou van doorrijden, ook op hoge snelheden en vind dat de Volvo ruimschoots voldoet, Hij is heerlijk stil, bloedjesnel, vol luxe, uitstekende multimediasysteem ( sensus connect ).
Ik heb de auto niet verlaagd en vind dat ook niet nodig, ligt strak op de weg. Het enigste wat ik veranderd heb zijn Ixion 18" velgen en twijfel over tuning.
-
- 5th Gear member
Wouter, wat een verhaal. ... Je scheert alle Volvo\s over een kam. Een V40 stuurt echt heel anders dan de PIH. De voorkeur voor een bepaald type auto komt duidelijk naar voren.
Dat je dat soort auto niet gekocht hebt is je eigen keuze geweest. `Je kon vooraf heel goed weten dat de PIH van een ander kaliber is. Leuk dat je er nu na 230000 km nog steeds in wilt rijden.
Blijkbaar alleen omdat het goedkoop zou zijn? Ga eens rekenen, dan blijkt dat je met 3 Alto's op de zaak nog aanzienlijk voordeliger uit bent.
Doe er je voordeel mee.
Dat je dat soort auto niet gekocht hebt is je eigen keuze geweest. `Je kon vooraf heel goed weten dat de PIH van een ander kaliber is. Leuk dat je er nu na 230000 km nog steeds in wilt rijden.
Blijkbaar alleen omdat het goedkoop zou zijn? Ga eens rekenen, dan blijkt dat je met 3 Alto's op de zaak nog aanzienlijk voordeliger uit bent.
Doe er je voordeel mee.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
Hihihi, heerlijk stukje, Wouter. Veel emotie zit er inderdaad niet in dit ding.. En doorgeslagen merkentrouw lijdt alleen maar tot tunnelvisie, ja.. Door regelmatig van merk te wisselen krijg je een aardige kijk op de echte kwaliteiten van de diverse fabrikanten.
- jvov60
- 4th Gear member
Kritisch zijn is goed en doe ik zelf ook. Er zijn vele zaken die bij andere merken beter zijn. O.a. navigatie en afwerking aan de buitenkant (mijn ervaring).
Zelf ben ik echter zeer tevreden over het comfortabel rijden. Voor mij het allerbelangrijkste. Het is beter dan bij mijn vorige nieuwe C-Klasse Estate.
Maar als je zo ontevreden bent als Wouter, los het dan gewoon op en verkoop het ding... Zou ik wel doen.
Zelf ben ik echter zeer tevreden over het comfortabel rijden. Voor mij het allerbelangrijkste. Het is beter dan bij mijn vorige nieuwe C-Klasse Estate.
Maar als je zo ontevreden bent als Wouter, los het dan gewoon op en verkoop het ding... Zou ik wel doen.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
- IkeV70
- 5th Gear member
Ik kan het na 25000km en 8 maanden wel met WouterJ eens zijn. Beetje saai, beetje gezapig. Wat wollig qua sturen, wat matige rechtuit stabiliteit, wat vage remmen, wat slome automaat (in Power beter, maar dan weer te sportief), stoelen best goed, maar ze voelen toch niet zo goed als de de stoelen in mijn vorige auto, V70 my2001,
Navigatie, multimedia en digitaal dashboard zijn best redelijk, maar laten zeker nog wel wat te wensen over.
Ik ben niet zo'n autofreak, dus het maakt me allemaal niet zoveel uit. Hij brengt me prima van A naar B. Alles functioneert naar behoren. Geen reden om ingrijpende aanpassingen als Heico onderstel te doen, en al helemaal geen reden om een andere auto te kopen. Maar ik kan zeker niet zeggen dat ik bijzonder enthousiast wordt van de PIH.
Navigatie, multimedia en digitaal dashboard zijn best redelijk, maar laten zeker nog wel wat te wensen over.
Ik ben niet zo'n autofreak, dus het maakt me allemaal niet zoveel uit. Hij brengt me prima van A naar B. Alles functioneert naar behoren. Geen reden om ingrijpende aanpassingen als Heico onderstel te doen, en al helemaal geen reden om een andere auto te kopen. Maar ik kan zeker niet zeggen dat ik bijzonder enthousiast wordt van de PIH.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- Autowina
- 3rd Gear member
Ik snap de kritiek niet zo goed. Toen wij allemaal de auto kozen wisten we toch dat deze een fors extra gewicht tussen de achterwielen had en dat deze automaat in de auto hangt?
Hiervoor reed ik met heel veel plezier een BMW 1 serie. Dat is een gooi- en smijtauto, en met 180 pk had ik geen klagen.
Maar ik heb nu minstens zoveel plezier.
In bochten was de BMW beter en ook leuker, maar 95% van de tijd rijdt ik niet in bochten (of heb ik een rij andere auto's voor me).
De rest van de tijd geniet ik meer van de Volvo: comfortabel en rustig, maar met een lekkere extra electrische duw in de rug.
Verder verwacht ik dat deze automaat heel blijft, met DSG-bakken heb ik daarbij andere ervaringen. Geeft ook niet zoveel plezier...
Dit is trouwens mijn eerste Volvo.
Hiervoor reed ik met heel veel plezier een BMW 1 serie. Dat is een gooi- en smijtauto, en met 180 pk had ik geen klagen.
Maar ik heb nu minstens zoveel plezier.
In bochten was de BMW beter en ook leuker, maar 95% van de tijd rijdt ik niet in bochten (of heb ik een rij andere auto's voor me).
De rest van de tijd geniet ik meer van de Volvo: comfortabel en rustig, maar met een lekkere extra electrische duw in de rug.
Verder verwacht ik dat deze automaat heel blijft, met DSG-bakken heb ik daarbij andere ervaringen. Geeft ook niet zoveel plezier...
Dit is trouwens mijn eerste Volvo.
2013: V60 Pih Ember Black, Beechwood sportst., Conn. Touch, Prem. audio, Winter Line, Hybr. Techn. Line, Snelh. afh. stuurbekr., Sadia &
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
2019: XC60 T8 R-design Bursting Blue, Audio line, Business Pack Connect
2020: Polestar 2 Midnight Blue
- hans98
- 4th Gear member
Wie vergelijkt er nou een gekietelde Golf GTI met een V60 van 1850 kilo? Een Golf weegt 600 kilo minder. Stop 7 volwassenen in een Golf (+ de bestuurder, dus 1 naast je, 3 op de achterbank en 3 in de achterbak) en kijk of je dan nog flink de beest kan uithangen 

Laatst gewijzigd door hans98 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: rekenfoutje!
Reden: rekenfoutje!
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Rijklaar weegt hij 1949 kg 

- hans98
- 4th Gear member
Want?
edit: ik las "Blijkbaar weegt hij 1949 kg" dus ik snapte het niet. Zag later pas dat er "rijklaar" stond
Kan je nagaan, moet je dus 8 man in die Golf proppen om een vergelijkbaar gewicht te hebben.
edit: ik las "Blijkbaar weegt hij 1949 kg" dus ik snapte het niet. Zag later pas dat er "rijklaar" stond

Kan je nagaan, moet je dus 8 man in die Golf proppen om een vergelijkbaar gewicht te hebben.
Laatst gewijzigd door hans98 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8
-
- 5th Gear member
eh eh, auto bevalt toch niet zo goed. Mijn vorige 4x4 kon ik tot 45,5cm door het water. De v60 kan maar 15cm aan…. Niet zo leuk meer. Vind er eigenlijk niks meer aan om door ons bos en de sloot te rijden.... No jah, nog 4,5 jaar tuffen en dan maar weer een RR.
Ja Ja ik gooi er wel een paar dikke wielen op. Dan kunnen mijn petjes maatjes me weer waarderen.
Sorry, wat een onzin tekst, moest het even kwijt.
Ja Ja ik gooi er wel een paar dikke wielen op. Dan kunnen mijn petjes maatjes me weer waarderen.
Sorry, wat een onzin tekst, moest het even kwijt.
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.