PiH Tuning

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

V502.0d schreef: Ik heb ondertussen een v60 d5, en twijfel al enige tijd over de polestar tuning. Mijn zorg is vooral dat de boel heel blijft.
Met Rica heb ik geen goede ervaring. De d5 rijdt geweldig maar die blauwe badge is toch echt een hebbeding.
Mensen met ervaring in polestar op een d5?
Yep weleenswaar op een 185pk D5 in een XC60 en die gaat erg goed..hij is naar 205pk gezet en daar word hij lekker wakker van.
En ja die polestar badge staat goed op het kontje.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V60Majolee
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
Locatie: Leusden
Contacteer:

Jan Hagel schreef: Inmiddels 2 dagen de tuning er op zitten. Grootste verschil is merkbaar bij hogere snelheden. Waar eerst er soms wel eens sprake was van enige teleurstelling als de electra er bij 150 km/h mee op hield, blijft hij nu ook boven die snelheid rap doorversnellen. De auto maakt over de gehele linie een veel kwiekere indruk ( en hij was al snel). Accelereren en inhalen gaat nu echt ongekend snel. Geslaagde optie dus! Daarnaast lijkt het geluid ook prettiger (mooier) te zijn (placebo-effect? Ik neem aan dat dit niet kan door tuning?). Ik ga er automatisch veel en veel te hard mee rijden, en moet steeds opletten ( het is een gevaar voor je rijbewijs). Het verbruik neemt ook fors toe, maar dat is te verklaren.

In absolute getallen lijkt er "op papier" niet zo veel vermogen bij te komen, maar in de praktijk ervaar je dit anders. Het extra vermogen is direct vanaf stilstand beschikbaar en ontwikkelt zich erg prettig.
Voor mensen met een wat sportievere rijstijl dus zeer zeker een aanrader.

Wat ik nu alleen niet begrijp: waarom zit deze software er niet standaard in?
Dit vind ik een positief signaal om de tuning aan te schaffen. Wat ik mij nog afvraag of het ook invloed heeft gehad op een soepeler overgang van de versnellingen van de automaat? gaat dit soepeler/minder schokjes? En schakelt hij nu minder snel terug als je wilt versnellen. Dat 'inhouden' bij het plotseling versnellen vind ik minder prettig en ik heb weleens begrepen dat bij tuning dit deels wordt verbeterd/soepeler gaat.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

V60Majolee schreef: Dit vind ik een positief signaal om de tuning aan te schaffen. Wat ik mij nog afvraag of het ook invloed heeft gehad op een soepeler overgang van de versnellingen van de automaat? gaat dit soepeler/minder schokjes? En schakelt hij nu minder snel terug als je wilt versnellen. Dat 'inhouden' bij het plotseling versnellen vind ik minder prettig en ik heb weleens begrepen dat bij tuning dit deels wordt verbeterd/soepeler gaat.
De Geartronic schakelt soepeler en schakelt minder snel terug als je wil versnellen (Hybrid/AWD). Het inhouden is (dan) ook weg. Dus als het gaat om driveability is Polestar een aanrader. Als je wil gaan voor veel vermogen kun je kijken naar Rica/Datatechnic.
Laatst gewijzigd door RoaldH op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Jan Hagel
2nd Gear member
Berichten: 107
Lid geworden op: 05.02.2013 - 18:43
Locatie: A6

V60Majolee schreef:
Jan Hagel schreef: Inmiddels 2 dagen de tuning er op zitten. Grootste verschil is merkbaar bij hogere snelheden. Waar eerst er soms wel eens sprake was van enige teleurstelling als de electra er bij 150 km/h mee op hield, blijft hij nu ook boven die snelheid rap doorversnellen. De auto maakt over de gehele linie een veel kwiekere indruk ( en hij was al snel). Accelereren en inhalen gaat nu echt ongekend snel. Geslaagde optie dus! Daarnaast lijkt het geluid ook prettiger (mooier) te zijn (placebo-effect? Ik neem aan dat dit niet kan door tuning?). Ik ga er automatisch veel en veel te hard mee rijden, en moet steeds opletten ( het is een gevaar voor je rijbewijs). Het verbruik neemt ook fors toe, maar dat is te verklaren.

In absolute getallen lijkt er "op papier" niet zo veel vermogen bij te komen, maar in de praktijk ervaar je dit anders. Het extra vermogen is direct vanaf stilstand beschikbaar en ontwikkelt zich erg prettig.
Voor mensen met een wat sportievere rijstijl dus zeer zeker een aanrader.

Wat ik nu alleen niet begrijp: waarom zit deze software er niet standaard in?
Dit vind ik een positief signaal om de tuning aan te schaffen. Wat ik mij nog afvraag of het ook invloed heeft gehad op een soepeler overgang van de versnellingen van de automaat? gaat dit soepeler/minder schokjes? En schakelt hij nu minder snel terug als je wilt versnellen. Dat 'inhouden' bij het plotseling versnellen vind ik minder prettig en ik heb weleens begrepen dat bij tuning dit deels wordt verbeterd/soepeler gaat.
Ja, de overgang van de versnellingen gaat soepeler. Het voelt allemaal lichtvoetiger aan. Ik ervaar dat hij minder inhoudt en minder schokt. Ook de vertraging bij bijvoorbeeld accelereren lijkt minder (zet 'm in de S-stand en het is net of je afgeschoten wordt...). Ik had verwacht dat de "nieuwigheid" er na een paar dagen wel af zou zijn, maar dat is niet zo, ik merk het steeds weer. Fijne is ook dat het extra koppel direct merkbaar is, dus niet alleen als je het gaspedaal vloert.... Ook dat zorgt voor extra comfort tijdens het rijden.

Mocht het zijn tegengevallen dan had ik het overigens ook gemeld, we moeten natuurlijk wel objectief blijven.

Nog meer vermogen lijkt mij overigens niet verstandig, alhoewel de automaat nu duidelijk minder hard "klapt" bij accelereren. Ben toch wel benieuwd wat er nu eigenlijk aangepast wordt; alleen de software voor de motor, of ook (apart?) voor de automaat.

Het feit dat de garantie op de auto van kracht blijft is natuurlijk ook wel geruststellend: Polestar is wat mij betreft goed bezig, een leuke extra die voor aardig wat rijplezier zorgt, zonder verlies van garantie en zonder dat er tot de grens wordt gegaan van wat er mogelijk is. En dat voor een redelijke prijs.
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
HFH
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 09.02.2013 - 15:15

Voor mensen die twijvelen
Ga dan voor Rica
Dan kun je kiezen voor stage 1 of 2, en als je daar spijt van krijgt, zet je met de softloader de polestar tuning ( de meeste tuners hebben de polestar file al in hun bezit) erop
Ik ga binnenkort met een auto van een vriend van mij de verschillen meten tussen de polestar en rica tuning in dezelfde auto middels de softloader en een obdlink mx tool.
Rica heeft inmiddels al de derde verfijning van de stage 2 als update geleverd, en passen zonodig naar wens aan.
Tot dusver alleen maar krachtiger, rustiger schakelen en zuiniger geworden.
Meerprijs zeker waard
In feite zou je eerst veilig met de door volvo ondersteunde polestar tuning file kunnen rijden
Dan na afloop van de garantie de stage 1 of 2 er op

Mogelijk ga ik zelf ook voor deze laatste optie

Bovendien zou ik de eerste dealer willen ontmoeten die een klant weg jaagt indien ze er achter komen
Laatst gewijzigd door HFH op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.
V60 D6 MY14 Rood
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Dus Rica heeft de beschikking over de Polestar tuning bestanden? Of moet ik eerst Polestar tuning aanschaffen en daarna Rica?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Rica is een goede specialist op het gebied van tuning, echter bij een PIH met zoveel techniek aan boord zou ik niet mijn garantie op het spel zetten en voor save gaan met de polestar. Heb je geen garantie meer, dan is rica een goede optie. Maar zoals ik het nu lees zijn de meeste aardig tevreden met polestar, zowel de PIH rijders als de mensen met conventionele motoriseringen, dus waarom het risico nemen?
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

V50 R schreef: Rica is een goede specialist op het gebied van tuning, echter bij een PIH met zoveel techniek aan boord zou ik niet mijn garantie op het spel zetten en voor save gaan met de polestar. Heb je geen garantie meer, dan is rica een goede optie. Maar zoals ik het nu lees zijn de meeste aardig tevreden met polestar, zowel de PIH rijders als de mensen met conventionele motoriseringen, dus waarom het risico nemen?
+1
Laatst gewijzigd door diesel01 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Volvov60polestar
2nd Gear member
Berichten: 160
Lid geworden op: 28.11.2011 - 22:11

Rica komt er bij mij niet meer op.
Op mijn vorige wagen (V50 2.0D automaat) had ik de Rica tuning en het was gewoon van het goede teveel.
De automaat en de aandrijflijn konden het vermogen niet altijd kwijt, waardoor het bij vol accelereren soms kwam tot vreemde geluiden enz...
Dan heb ik liever wat minder 'getuned vermogen' waar je wel altijd op kan rekenen en waarmee de boel heel blijft.
Ik denk dat dit bij Polestar het geval is. Ik heb er tot nu toe enkele positieve dingen over gelezen - behalve enkelen die vinden dat het maar teleurstellend is qua extra pit, vermogen, ...
Liever binnen de door Volvo opgegeven marges blijven dan bulken van het vermogen maar het vermogen niet kwijt kunnen.
Volvo V60 Polestar
Mijn wagen op Instagram -> www.instagram.com/volvov60polestar
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Jan Hagel schreef: Nog meer vermogen lijkt mij overigens niet verstandig, alhoewel de automaat nu duidelijk minder hard "klapt" bij accelereren. Ben toch wel benieuwd wat er nu eigenlijk aangepast wordt; alleen de software voor de motor, of ook (apart?) voor de automaat.
Volgens mij passen ze alleen de software voor de motor aan. Door het "zelflerende" karakter in de geartronic (en het hogere koppel), zal de geartronic beter/anders gaan schakelen.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
V60Majolee
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
Locatie: Leusden
Contacteer:

RoaldH schreef:
Jan Hagel schreef: Nog meer vermogen lijkt mij overigens niet verstandig, alhoewel de automaat nu duidelijk minder hard "klapt" bij accelereren. Ben toch wel benieuwd wat er nu eigenlijk aangepast wordt; alleen de software voor de motor, of ook (apart?) voor de automaat.
Volgens mij passen ze alleen de software voor de motor aan. Door het "zelflerende" karakter in de geartronic (en het hogere koppel), zal de geartronic beter/anders gaan schakelen.
bedankt voor deze toelichting! Geloof ook dat het zo werkt.

Overigens ondanks alle lovende woorden die ik voor dealer Broekhuis heb (Hwijk en Zeist), daar weten ze niet of nauwelijks wat de tuning precies doet en waar het effect heeft op de motorkarakteristiek. Ik heb ze geadviseerd maar eens op dit Forum te gaan kijken :)
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V60Majolee
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
Locatie: Leusden
Contacteer:

V50 R schreef: Rica is een goede specialist op het gebied van tuning, echter bij een PIH met zoveel techniek aan boord zou ik niet mijn garantie op het spel zetten en voor save gaan met de polestar. Heb je geen garantie meer, dan is rica een goede optie. Maar zoals ik het nu lees zijn de meeste aardig tevreden met polestar, zowel de PIH rijders als de mensen met conventionele motoriseringen, dus waarom het risico nemen?
Ben het hier wat betreft de PIH helemaal mee eens.
Bovendien -wat mij betreft- de auto heeft al zoveel vermogen, daar gaat het niet om. Het gaat veel meer om een betere verdeling en soepeler (schakel)gedrag.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V60Majolee
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
Locatie: Leusden
Contacteer:

V50 R schreef: Rica is een goede specialist op het gebied van tuning, echter bij een PIH met zoveel techniek aan boord zou ik niet mijn garantie op het spel zetten en voor save gaan met de polestar. Heb je geen garantie meer, dan is rica een goede optie. Maar zoals ik het nu lees zijn de meeste aardig tevreden met polestar, zowel de PIH rijders als de mensen met conventionele motoriseringen, dus waarom het risico nemen?
Heeft iemand misschien nog een tip bij welke Volvo-dealer ik het beste de tuning er op kan laten zetten? Op basis van goede ervaringen? Of is het zoals ze zelf aangeven eenvoudig bij iedere dealer -ook die er zelf niet of nauwelijks verstand van hebben- te doen?
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
dirkjanw
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 18.06.2013 - 01:00

V60Majolee schreef:
Heeft iemand misschien nog een tip bij welke Volvo-dealer ik het beste de tuning er op kan laten zetten? Op basis van goede ervaringen? Of is het zoals ze zelf aangeven eenvoudig bij iedere dealer -ook die er zelf niet of nauwelijks verstand van hebben- te doen?
Het is gewoon een optie die ze in VIDA aanklikken; er gaat een draadloze unit op je CAN bus (of hoe heet die bij Volvo?), ze klikken twee keer, en na 10 minuten hoor de de auto rebooten, mag je klep weer dicht, zet je je koffiekopje weg en kun je de motor warm gaan rijden ;) Is verder geen maatwerk.

edit) ik heb het hier natuurlijk over Polestar, niet over een van de andere tuners :)
Laatst gewijzigd door dirkjanw op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
iRay
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 21.12.2012 - 22:38

Ik ben vandaag zonder tuning teruggekeerd van de dealer :-(. Het lukte ze niet om de Polestar software erop te krijgen en er is een call gelogd bij Volvo NL.

Hopelijk zijn ze er snel uit wat er aan de hand is, want meer standaard dan mijn auto kan een PIH volgens mij niet zijn.

Bleek uiteindelijk een geval RTFM te zijn. De monteur was een stap in het proces vergeten.

Nu is het tijd om de extra PK's te testen :-)
Laatst gewijzigd door iRay op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
2002: Audi A4 Avant 2.5 TDI
2005: Toyota Avensis 2.2D-CAT
2009: Toyota Prius Executive
2013: Volvo V60 D6 Crystal White metallic
HFH
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 09.02.2013 - 15:15

Ter verduidelijking een mogelijke optie, aanvulling op eerdere post:
Voor mensen die twijvelen
Ga dan voor Rica
Dan kun je kiezen voor stage 1 of 2, en als je daar spijt van krijgt, zet je met de softloader de polestar tuning ( de meeste tuners hebben de polestar file al in hun bezit) erop
Ik ga binnenkort met een auto van een vriend van mij de verschillen meten tussen de polestar en rica tuning in dezelfde auto middels de softloader en een obdlink mx tool.
Rica heeft inmiddels al de derde verfijning van de stage 2 als update geleverd, en passen zonodig naar wens aan.
Tot dusver alleen maar krachtiger, rustiger schakelen en zuiniger geworden.
Meerprijs zeker waard
In feite zou je eerst veilig met de door volvo ondersteunde polestar tuning file kunnen rijden
Dan na afloop van de garantie de stage 1 of 2 er op

Mogelijk ga ik zelf ook voor deze laatste optie, ga meestal ook voor garantie etc.
Immers polestar file via tuner is gelijk aan de volvo polestar file, dus garantie blijft lijkt mij behouden, en dan na verstrijken garantieperiode upgraden naar stage 1 of 2

Bovendien zou ik de eerste dealer willen ontmoeten die een klant weg jaagt indien ze er achter komen
V60 D6 MY14 Rood
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41009
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Dat schreef je gisteravond ook al.

Een dealer zal je zeker niet wegjagen.
Maar Volvocars zou wel eens lastig kunnen doen als garantieclaims ter sprake komen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

HFH schreef: Ter verduidelijking een mogelijke optie, aanvulling op eerdere post:
Voor mensen die twijvelen
Ga dan voor Rica
Dan kun je kiezen voor stage 1 of 2, en als je daar spijt van krijgt, zet je met de softloader de polestar tuning ( de meeste tuners hebben de polestar file al in hun bezit) erop
Ik ga binnenkort met een auto van een vriend van mij de verschillen meten tussen de polestar en rica tuning in dezelfde auto middels de softloader en een obdlink mx tool.
Rica heeft inmiddels al de derde verfijning van de stage 2 als update geleverd, en passen zonodig naar wens aan.
Tot dusver alleen maar krachtiger, rustiger schakelen en zuiniger geworden.
Meerprijs zeker waard
In feite zou je eerst veilig met de door volvo ondersteunde polestar tuning file kunnen rijden
Dan na afloop van de garantie de stage 1 of 2 er op

Mogelijk ga ik zelf ook voor deze laatste optie, ga meestal ook voor garantie etc.
Immers polestar file via tuner is gelijk aan de volvo polestar file, dus garantie blijft lijkt mij behouden, en dan na verstrijken garantieperiode upgraden naar stage 1 of 2

Bovendien zou ik de eerste dealer willen ontmoeten die een klant weg jaagt indien ze er achter komen
Je gaat voorbij aan het feit dat het VIN geregistreerd word bij de dealer indien je Polestar afneemt.
Het VIN wordt in Vida gelezen en daarop krijg de dealer de upload vanuit Zweden, geen registratie betekend geen Polestar tuning volgens dealer.
Ze willen dan, denk ik graag, weten waar die extra pk's vandaan komen indien ze garantie moeten geven.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
HJT
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 07.02.2014 - 14:27

Tot dusver chiptunede ik mijn autos bij Ziptuning. De procedure is dan als volgt, je zet je auto binnen, hij gaat een tijd lang aan de computer, en komt er 'getuned' vanaf. Er wordt niet mee gereden of getest, dus het moet standaard software (voor dat specifieke model motor) zijn die erop gezet wordt. Als je wegrijdt geven ze je nog het advies om het eerste stuk wat rustig aan te doen, om het motormanagement langzaam aan de nieuwe condities te laten wennen, en de motor neit gelijk in een foutcode schiet.

Overigens heb ik nooit mijn geduld kunnen bewaren en heb zodra de motor weer warm was altijd gelijk even de nieuwe pk's getest, was nooit een probleem.

De volgende auto's heb ik zo laten tunen: BMW 530d, Passat 2.0 170pk, C 220 CDI.
De resultaten verschilden per auto. Het grootste vermogensverschil was bij de BMW. Die werd er echt snel van, duidelijk merkbaar. Nooit problemen mee gehad, alleen de motor loopt wat rauwer stationair.
De Passat werd ook merkbaar sneller, met wat rauwere loop. Met caravan de berg op merk je dan wel dat de motor niet op dat vermogen is gebouwd. De combinatie liep moeiteloos de berg op, maar de temperatuur stijgt bij vol gas snel naar of over het maximum. Even wat rustiger aan en verder geen probleem. Overigens een draak van een DSG-bak, maar dat lag niet aan de tuning...
Bij de mercedes was het verschil het minste merkbaar. Na 1,5 jaar schoot het motormanagement in noodloop, en ben ik als eerste teruggegaan naar Ziptuning. Dat vragen ze ook, om eerst naar hen te komen bij problemen. Ze constateerden daar een kapotte (verbrande) temperatuursensor van de turbo, die moest dan bij Mercedes worden vervangen. Kon volgens hen niet door de tuning komen. Mij lijkt eigenlijk dat als je meer van de motor/turbo vraagt dat deze ook heter worden en daardoor sneller stuk gaan. Vervolgens vragen ze of ze de motor (kostenloos) moeten terugtunen en na de reparatie weer moeten optunen. Op mijn vraag of de dealer de tuning zou merken en er problemen over zou maken zeiden ze "waarschijnlijk niet". Laat dan maar zitten zei ik. Krijg ik gelijk een formulier voor mijn neus of ik Ziptuning van elke aansprakelijkheid wilde vrijwaren. Dit staat wat mij betreft dwars op hun exttra motor-garantie die ze bieden. Dit dus geweigerd en alsnog de motor laten terugtunen. Bij Mercedes de motor laten repareren, en ik heb daarna de motor nooit meer door ZIP-tuning laten op-tunen. Ook omdat het vermogensverschil niet echt merkbaar was. Voor mij is sindsdien de extra motorgarantie waar ze het over hebben een wassen neus...

Nu heb ik een Volvo V60PIH en wil het tunen wel eens proberen. Voornamelijk voor het vermogen boven de 150km/h, waar de diesel het zonder de ondersteuning van de electromotor moet stellen.
Mijn keus is hierbij op Rica gevallen, gezien hun ervaring met Volvo. Je kunt bij hen de software en hardware kopen om het zelf te doen, en dan kun je meerdere auto's (met dezelfde motor uiteraard) tunen. Weliswaar geen motorgarantie o.i.d., maar dat is naar mijn mening een papieren tijger. Ik ben benieuwd! Ik houd jullie op de hoogte van de resultaten!
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

volgens mij is rica voor 1 auto en kan je er niet meerdere tunen met de isoftloader zonder per auto voor de software te betalen .... is VIN gekoppeld
Laatst gewijzigd door NielsPHEV op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”