Pagina 13 van 86
Geplaatst: 30.12.2013 - 21:54
door lint
fredhead schreef:Dan kom je er inderdaad wel aan ja.
En dan krijg ik al te horen dat ik veel kilometers maak met een goede 1000 in de week
Je hebt altijd baas boven baas

Geplaatst: 30.12.2013 - 22:27
door s60magic
Kijk dat is wat anders dan mijn 15000 km per jaar,
Geplaatst: 30.12.2013 - 22:31
door NielsPHEV
Bij 300 km per dag heb je eigenlijk meer last dan lust van de PIH concept.
Geplaatst: 30.12.2013 - 22:33
door Jeroen
Zat ik ook aan te denken Niels.
Geplaatst: 31.12.2013 - 06:57
door rsnhakan
Hoezo?
Geplaatst: 31.12.2013 - 07:26
door Paul
Ik zou gewoon verhuizen en dichter bij je werk gaan wonen. In elk geval binnen die 50km, veel leuker elektrisch rijden!
Geplaatst: 31.12.2013 - 07:31
door rsnhakan
Haha, om de paar maanden werkt hij ergens anders, dus dat lijkt mij niet zo verstandig. Bovendien wonen we hier heerlijk.
De D6 zal misschien wel iets meer verbruiken op de snelweg, maar in het weekend zal er vooral elektrisch gereden worden en de fiscale voordelen zijn dermate interessant, dat vaders de beslissing heeft gemaakt. Vergeet niet, de S60 komt steeds dichter bij de 3 ton..
Geplaatst: 31.12.2013 - 07:53
door bart simpson
aan het bijtellingsvoordeel van 5 jaar ga je niet veel hebben
Geplaatst: 31.12.2013 - 08:45
door RichieB
Bedoel je dat een D6 de 5 ton niet haalt? Waarom niet?
Geplaatst: 31.12.2013 - 09:02
door V70/2.4D/2003
bijtellingsvoordeel van 5 jaar
RichieB, goed lezen en kennis hebben van de fiscale regels!
De motor gaat 5 ton zeker halen maar onbekend is of de rest het gaat redden. Enig idee wat een accupak kost voor zo'n ding?
Het fiscale voordeel zal op enog moment teniet worden gedaan door kosten van onderhoud en afschrijving. Ik ben geen profeet maar "mark my words for the future".
Geplaatst: 31.12.2013 - 09:06
door Carlsson 900
Vaak leest men wat men lezen wil,
maar niet wat er te lezen staat.
Geplaatst: 31.12.2013 - 09:10
door V70/2.4D/2003
Carlsson 900 schreef:Vaak leest men wat men lezen wil,
maar niet wat er te lezen staat.
Wat mij betreft dan ook "De spreuk van de dag"

Geplaatst: 31.12.2013 - 09:15
door Carlsson 900
Dank U.
Geplaatst: 31.12.2013 - 09:34
door IkeV70
Ik zou het ook lezen zoals RichieB. Bijtellingsvoordeel wordt toch niet perse teniet gedaan door een nieuw accupakket. Dat zijn zakelijke kosten. Daar merkt rsnhakan prive misschien helemaal niets van. Dus wat bedoelt BS precies met dat hij niet veel aan zijn bijtellingsvoordeel zal hebben?
Geplaatst: 31.12.2013 - 09:46
door V70/2.4D/2003
Kijk eens naar het jaarkilometrage wat ze gaan maken. Zet dat af tegen bijtellingsvoordeel en leasebedrag/mnd bij bijna 100 k/jr. De leasemij. is ook geen filantropische instelling.
Geplaatst: 31.12.2013 - 09:47
door lint
V70/2.4D/2003 schreef:bijtellingsvoordeel van 5 jaar
RichieB, goed lezen en kennis hebben van de fiscale regels!
De motor gaat 5 ton zeker halen maar onbekend is of de rest het gaat redden. Enig idee wat een accupak kost voor zo'n ding?
Het fiscale voordeel zal op enog moment teniet worden gedaan door kosten van onderhoud en afschrijving. Ik ben geen profeet maar "mark my words for the future".
Wij wachten vol spanning af of deze voorspelling op termijn waarheid wordt

Geplaatst: 31.12.2013 - 09:54
door RichieB
De fiscale regels zijn mij wel bekend. De rest van je aannames staan niet in de bijdrage van Bart Simpson. Vandaar mijn vraag, die zelfs na goed lezen relevant is. Als je uitrekent hoeveel het fiscale voordeel van 0% bijtelling is, al moet je elk jaar het accupack vervangen dan nog heb je er na 5 jaar voordeel van.
Geplaatst: 31.12.2013 - 09:59
door rsnhakan
De volgende opdracht kan zo maar hier om de hoek zijn, of helemaal aan de andere kant van Nederland. De tijd zal het laten zien.
Los van de fiscale voordelen rijdt zo'n D6 onbeschrijfelijk ivm de D2.
Geplaatst: 31.12.2013 - 10:06
door Jers3n
Worden bijtelling (en het voordeel daarvan) en het leasebedrag per maand (waarin jaarkilomerage en onderhoud verwerkt zijn) nou niet een beetje door elkaar gehaald?
Wat BS volgens mij bedoelt is dat de leasemij de auto niet tot 5 ton in de lease zal houden. Indien het contract na max 2,5 ton eindigt is er (met het verwachte jaar kilometrage) maar 2,5 jaar 0% bijtellingsvoordeel.
Geplaatst: 31.12.2013 - 10:07
door rsnhakan
Het is geen leaseauto, mijn vader koopt hem namens zijn eigen bedrijf en kan hem gebruiken zo lang hij wilt.