Pagina 13 van 40
Roosmalen Tilburg
Geplaatst: 23.01.2010 - 10:59
door Erik D
Roosmalen Tilburg,
Afgelopen week hadden we start problemen met onze S80. De oorzaak was een lege accu doordat waarschijnlijk de kofferdeksel niet helemaal was dicht gedaan en hierdoor binnen verlichting was blijven branden. De pechhulp adviseerde mijn vrouw, nadat de accu was opgeladen, om even langs onze Volvo dealer te gaan zodat zij de capaciteit van de accu konden meten. Vriendelijke ontvangst bij de dealer. Hierna heeft een monteur de accu doorgemeten (deze was goed). Op de vraag of er nog kosten aan zijn verbonden kon de monteur geen antwoord op geven. Dat hoort u eventueel later nog. En ja hoor twee dagen later een rekening van bijna € 40 (bijna 100 gulden !!!). Ik begrijp goed dat van Roosmalen niet gratis werkt. Maar deze situatie is mijn inziens toch echt geen goed voorbeeld van klantenservice of klantenbinding, Volgens de missie van de dealer willen zij een onderscheidende klantgerichte dienstverlener zijn en loyaliteit creëren door het opbouwen en verstevigen van langdurige klantrelaties. Jammer voor van Van Roosmalen maar op dit moment stopt onze jarenlange klantrelatie met hun. Niet alleen dit voorval maar ook, dat sinds de fusie met de Beemd en de hieraan gekoppelde vele wisselingen in het personeel. De klant- vriendelijkheid, -persoonlijke aandacht en -service is echt een heel stuk minder geworden. Van Roosmalen is voor mij niet meer een onderscheidende dealer maar afgezakt naar de grijze middenmoot. Wie weet kunnen ze eens op training gaan bij Bluekens.
Geplaatst: 23.01.2010 - 11:59
door Ben
Buiten dat je dit verhaal in het verkeerde topic heb geplaats (maar ik zie dat het je eerste post is) vraag ik me af of je bij de dealer verhaal bent gaan halen. Zeker als het 'jouw' dealer is zou ik dat zeker doen.
Alleen maar roepen dat het niet goed is helpt niet zo veel namelijk.
Geplaatst: 23.01.2010 - 18:02
door chris_zweden
Ton van Kuyk Beverwijk
Vandaag wou ik de spijkerbandjes omwisselen en het noodlot sloeg toe, de slotmoer draaide door. Paniek dus. Volvo gebeld en ik kon komen om te kijken of ze een passende dop hadden. En ja hoor, gelukt
Kosten: gratis (4 nieuwe normale moeren €13)
Ik moet wel erbij zeggen dat ik een uurtje daarvoor het chrome pakket had besteld €860 dus dat zal wel geholpen hebben.
Geplaatst: 24.01.2010 - 17:19
door s3wage
Ik heb een ECM upgrade laten doen bij Volvo Waddinxveen omdat dit volgen betrouwbare bronnen de kans op problemen met het welberuchte electronischgasklephuis zou verkleinen.
Het viel me op dat het een zeer grote vestiging is en een mooi en modern gebouw met ruime parkeer gelegenheid op een hoogstwaarschijnlijk onder een tuinarchitect aangelegde parking ook een grote werkplaats en showroom(waarin ik natuurlijk in alle nieuwe modellen ff heb proefgezeten ) vielen in positieve zin op !
Het klusje was zo gepiept en de sympathieke techneut nam ook nog rustig de tijd om wat vragen te beantwoorden plus men koplampen bij te stellen zonder dat in rekening te brengen
Ook de werkplaats was trouwens heel schoon en opgeruimd wat op mij zeer proffesioneel overkwam !(evenals het personeel trouwens)
Toen ik vroeg of ik die upgrade ging merken aan het rijgedrag zij die dat je dat niet merkt,maar toch lijkt ie soepeler en fijner te rijden ! dus dat was wel leuk !
De kosten voor de upgrade waren in totaal E39,50 dus zeer redelijk vond ik(durf normaal niet naar de dealer vanwege de horror verhalen over belachelijk hoge prijzen en arrogant personeel maar nu kon ik niet anders..) maar dat was hier gelukkig niet ! (mischien omdat ik via via daar kwam dat weet ik niet)
Nou dat was mijn eerste persoonlijke ervaring met een volvo dealer en ik kan jammer genoeg geen negatieve ervaring melden omdat dat gewoon niet eerlijk zou zijn en omdat ik gewoon heel tevrede ben
Dit is hoogstwaarchijnlijk een grote uitzondering hoor maargoed het is wel de waarheid en soms word er toch ook een albino geboren
Geplaatst: 24.01.2010 - 17:27
door Ben
Ik vind het heel erg raar dat jij het jammer vindt dat je geen negatieve ervaring hebt. Het lijkt wel alsof je op zoek bent naar een stok om de hond te kunnen slaan.
Geplaatst: 24.01.2010 - 17:40
door Welles
Ik weet 't nu zeker: s3wage is gewoon een troll die hier loopt te zuigen. Die laatste zin is ronduit schofterig te noemen.
Geplaatst: 24.01.2010 - 17:46
door FrankS60
Wat ik er over zei in het aparte topic dat hij hiervoor geopend heeft (en waar terecht een slotje op zit):
s3wage schreef:
...en ik kan jammer genoeg geen negatieve ervaring melden ....
Dit is hoogstwaarchijnlijk een grote uitzondering hoor maargoed het is wel de waarheid en soms word er toch ook een albino geboren
Eh, right...
Dat je niet altijd vriendjes hoeft te worden met iedere dealer daar kan ik heel goed inkomen, maar dit is toch wel echt een vreemde opmerking.
Geplaatst: 24.01.2010 - 17:46
door FrankS60
Welles schreef:Ik weet 't nu zeker: s3wage is gewoon een troll die hier loopt te zuigen. Die laatste zin is ronduit schofterig te noemen.
Ja dit is echt een zeldzaam geval... Wat wil je ook als je als nickname "Sewage" hebt.
Wikipedia heeft daar een heerlijke omschrijving van:
"Sewage is water-carried wastes, in either solution or suspension, that flow away from a community."
Wanneer flowt hij eens weg van onze community?!
Geplaatst: 24.01.2010 - 17:55
door Ben
En om die reden heeft hij nu een echte ban gekregen. Hij mag een poosje bedenken waarom hij op Volvo-forum rondhangt.
Geplaatst: 24.01.2010 - 17:56
door FrankS60
FrankS60 schreef:
Wanneer flowt hij eens weg van onze community?!
Nu dus

Geplaatst: 24.01.2010 - 19:59
door RonaldXC70
v.d. Heuvel in Rijswijk (ZH)
Een Volvo specialist, veel beter, leuker, toegankelijker dan de dealer. Een techneut met alle verstand van zaken en zonder stropdas. Alleen een werkplaats, nauwelijks handel, wel alle technische kennis, alle (diagnose) apparatuur, gebruikt originele Volvo onderdelen. Jaren ervaring, dus voor oude en nieuwe types. De zakelijke rijder is niet zijn referentie, maar de particulier die het onderhoud uit "eigen zak" moet betalen. Aanrader voor heel Den Haag en verre omstreken.
(... en ik heb geen belangen in het bedrijf, behalve dat ik hoop dat ik er nog lang mijn auto kan blijven brengen)
Geplaatst: 30.01.2010 - 12:20
door Ben
Op het kaartje dat aan m'n stuur hangt staat: volgende beurt bij 72.000 km
Braaf als ik ben bel ik Schaap om een afspraak voor een beurt te maken.
Het voertuig moet per slot van rekening netjes onderhouden worden.
Afspraak gemaakt en in de agenda gezet.
Een dag later belt GertJan van de receptie van Schaap Emmeloord: Zeg Ben, ik zit in de onderhoudshistorie te kijken en die auto van jou moet pas bij 82.000 een beurt. Zullen we de afspraak dus maar even uitstellen tot je de winterbanden komt wisselen !
Kijk dát is service. :hello2:
Geplaatst: 05.02.2010 - 21:37
door majortom
Vos Zaltbommel...
C30 van mijn vrouw in onderhoud; prima service, zeer vriendelijk en zeer acceptabele prijzen.
Ondanks het feit dat ik vertelde dat ze mijn nieuwe leaser niet mochten leveren toch een hele dag een S80 bij de importeur geregeld om proef mee te rijden....
Ik vind het top....
Geplaatst: 07.02.2010 - 11:01
door blue nautic
dan begint de zon nu toch een beetje te schijnen. de tijd zal het leren. dank je Ben.
volvo bluekens roosendaal
Geplaatst: 11.02.2010 - 09:45
door anthem2
vandaag 4uur in de file moeten staan voor mijn spoiler te gaan ophalen in roosendaal. (kom van antwerpen)
alles voor de volvo natuurlijk
wat ik nu toch even wou vermelden,ik heb daar de beste service ooit gekregen!
echt een aanrader!
ik kwam daar na 4u in de auto aan,het laatste stuk te voet gedaan omdat het zo'n miserie was en ik anders nog later aan kwam.
die mens is tot bijna half 8 in zijn garage gebleven om mij die spoiler af te geven.
direct toen ik binnen kwam werd mij alles aangeboden,koffie,thee,frisdrank,stoel,toilet...
het maakte niet uit.
eventjes gebabbeld samen en hij bracht me zelfs terug naar mijn auto,dat wil ik andere garages wel eens zien doen.
ik weet niet of er nog mensen deze ervaring hebben maar naar mijn mening wil ik hier zelfs niet meer naar een volvo garage.het is tenslotte maar 40km van hier dus als ik nog eens naar de garage moet zal het daar zijn.
Geplaatst: 11.02.2010 - 10:56
door Dick@Volvo
Garage Helpman te Groningen
Ik word altijd vriendelijk te woord gestaan. De beurten worden altijd keurig uitgevoerd. Zonder er om te vragen wordt mij een leenfiets aangeboden of brengt men mij naar het werk. Bij eventuele reparaties krijg ik altijd eerst een prijsopgave. Ondanks dat ik mijn huidige S40 niet bij hun gekocht heb waren zij bereid wat kleine problemen zonder extra kosten te verhelpen. Ik vind dat service...
Een garage waarin ik vertrouwen heb. Dus ook mijn V50 gaat daar weer in onderhoud.
Geplaatst: 12.02.2010 - 21:32
door RampantBunny
Nieuwenhuise in Apeldoorn
Maandag as moet de auto daarheen voor een 40 k beurt, maar vandaag , uit impuls gewoon eens de olie gechecked..ooops ouw da's laag. boekje erbij gepakt en dan heb je dus met een c30 een uitdaging!
De peilstok van mijn c30 is opgedeeld in 3 gelijke vakken met een verdikking aan boven en onderzijde, het plaatje in het boekje toont de standaard pelstok met 2 markeringen en mijn auto zat vet onder het laatste streepje, paniek dus
mijn dealer gebeld en het hele verhaal uitgelegd, antwoord was, moet u nog veel rijden..ik dus najaa no een km of 500 dit weekend (haaksbergen zaterdag, rotterdam zondag

)...komt u maar eens ff langs.... (voelde me net een klein kind omdat ik de olie niet op tijd gechecked had

(niet sinds de laatste beurt :oops: )
Kwart over 5 aangekomen kon ik na me te melden bij de balie gelijk de werkplaats inrijden, even peilen, tja das laag, maaarruh dat bobbeltje boven is max, en dat bobbeltje onder is min, dus maak u geen zorgen

. Het blijkt dus dat het boekje een standaard plaatje laat zien wat niet helemaal correct is, 1 liter olie erin en alles klaar. Ik wees hem er nog op dat de auto maandag bij hun komt voor een beurt en dat helmaal vullen dus wat zonde was en de monteur keek me echt aan met zo'n blik van , wat maak je me nu.. dit hoort gewoon op het streepje te zijn
last but not least...en dit is waar ik werkelijk blij om ben...vraagt hij of het een lease auto is, ik zeg nee, deze is van mij

hij lacht mooi, want dan kan ik meer dan maximaal 1 liter ruitenwiser vloeistof bijvullen :shock: , vervolgens vult hij de ruitenwisser vloeistof bij tot het randje, terwijl ik al een week rond rij met een waarschuwing dat ik moet bijvullen.
Het hele verhaal heeft me nog geen 15 minuten gekost, en qua centen...nada! ( tot 1 liter olie gratis and who cares about the ruitenwisser vloeistof!)
Ik ben zelf een customer care manager en ik kan alleen maar zeggen dat dit gewoon een warme douche was
Cheers
Hans
Re: volvo bluekens roosendaal
Geplaatst: 15.02.2010 - 13:51
door Giesto-440
anthem2 schreef:vandaag 4uur in de file moeten staan voor mijn spoiler te gaan ophalen in roosendaal. (kom van antwerpen)
alles voor de volvo natuurlijk
wat ik nu toch even wou vermelden,ik heb daar de beste service ooit gekregen!
echt een aanrader!
ik kwam daar na 4u in de auto aan,het laatste stuk te voet gedaan omdat het zo'n miserie was en ik anders nog later aan kwam.
die mens is tot bijna half 8 in zijn garage gebleven om mij die spoiler af te geven.
direct toen ik binnen kwam werd mij alles aangeboden,koffie,thee,frisdrank,stoel,toilet...
het maakte niet uit.
eventjes gebabbeld samen en hij bracht me zelfs terug naar mijn auto,dat wil ik andere garages wel eens zien doen.
ik weet niet of er nog mensen deze ervaring hebben maar naar mijn mening wil ik hier zelfs niet meer naar een volvo garage.het is tenslotte maar 40km van hier dus als ik nog eens naar de garage moet zal het daar zijn.
Klopt echt een super dealer dat... Voor mijn oude 440 namen ze ook altijd alle tijd om me te helpen.. Zelfs toen mijn versnellingsbak aan gort was hebben ze hem helemaal goed bekeken! Nog nieuwe olie in gedaan en heb toen niks af hoeven rekenen!
Mocht er ooit weer een Volvo komen is dat de eerste dealer waar ik naar binnen loop om eventjes te babelen!
Geplaatst: 24.02.2010 - 21:08
door Virgin drive
Dit is het nadeel van internet zonder menselijke emotie (gezicht uitdrukkingen).
Als ik het zo inschat bedoeld `Wig het ook niet verkeerd maar neemt Ocean racer gewoon even in de maling.
Mijn voorstel gewoon weer ON TOPIQ verder gaan.
Harry Arends Doetinchem is al vaker geprezen, maar bij deze mijn complimenten voor de goede services.
Geplaatst: 24.02.2010 - 21:20
door 460volvo
Ik ga alleen voor onderdelen naar de volvo dealer, gezien ik het onderhoud etc allemaal zelf doe.
De Beemd mobility point in Eindhoven is voor mij het dichts bij. Als ik wat wil bestellen vraag ik altijd wat de kosten zijn,de man noteert de gegevens en belt terug met een prijsopgaaf. Er word nog een keer gebeld als de onderdelen wel of niet binnen zijn, en als bij afhaal blijkt dat er iets niet goed is gegaan kan het altijd terug.
Even mee naar buiten lopen als het onderdelen programma geen uitsluitsel bied spreekt voorzich. Dit is bij een 400-serie nog wel is nodig!
Voor mij alleen maar complimenten voor deze dealer!