Pagina 13 van 16

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 07.03.2014 - 09:35
door RoaldH
Superfunky schreef: Vanochtend alweer warme billetjes!!!

On Call App ook eindelijk aan de praat, maar krijg geen rittenlog binnen. Wel geactiveerd in de app, ook normaal??
Ja, helaas normaal. Maar op andere momenten van de dag zie ik ineens de lijst staan. Zal wel te maken hebben met de beperkte capaciteit van de servers waarop VOC draait.

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 07.03.2014 - 10:49
door Superfunky
Vanochtend 1:41,6 !!! En nog 10km over, dus kan beter!

Maar elektrisch rijden op de snelweg vind ik helemaal niks. Het aan en uitslaan van de motor en de lage snelheid zijn niet mijn ding. 110-120 en dan met een fluwelen voetje een Heico sportpedaal moeten beroeren, zijn een slechte combi!

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 07.03.2014 - 10:57
door NielsPHEV
Superfunky schreef: Vanochtend 1:41,6 !!! En nog 10km over, dus kan beter!

Maar elektrisch rijden op de snelweg vind ik helemaal niks. Het aan en uitslaan van de motor en de lage snelheid zijn niet mijn ding. 110-120 en dan met een fluwelen voetje een Heico sportpedaal moeten beroeren, zijn een slechte combi!

SF goes green !, daar was het je toch uiteindelijk ook allemaal om begonnen

Snelweg electrisch moet je inderdaad willen en gaat al zeker niet fijn wanneer je iets een heuveltje heb als een brug ofzo. Wel laat de auto in de pure stand toe dat je ietsje harder op de heico sport trappers mag drukken, maar opeens valt het driehoekje naar beneden en slaat de diesel aan, dat gaat dan gelukkig wel weer smooth.

Is ook al opgevallen dat de motor duidelijk "prettiger" loop wanneer de auto is gepreconfioned (warme billen enzo) ?

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 07.03.2014 - 11:12
door Superfunky
NielsPHEV schreef:
SF goes green !, daar was het je toch uiteindelijk ook allemaal om begonnen

Snelweg electrisch moet je inderdaad willen en gaat al zeker niet fijn wanneer je iets een heuveltje heb als een brug ofzo. Wel laat de auto in de pure stand toe dat je ietsje harder op de heico sport trappers mag drukken, maar opeens valt het driehoekje naar beneden en slaat de diesel aan, dat gaat dan gelukkig wel weer smooth.

Is ook al opgevallen dat de motor duidelijk "prettiger" loop wanneer de auto is gepreconfioned (warme billen enzo) ?
Zeker, ben echt zooooo goed bezig! ;)

Ja, dat zeker wel, maar bij mij slaat hij voor het eerst aan bij 100 km/h op de invoegstrook. Ik blijf daar een heel vervelend gevoel bij hebben. Is toch een soort helemaal los gaan zonder voorspel! Dat voelt ook niet echt prettig! :) :)

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 07.03.2014 - 11:16
door RoaldH
Superfunky schreef: Vanochtend 1:41,6 !!! En nog 10km over, dus kan beter!

Maar elektrisch rijden op de snelweg vind ik helemaal niks. Het aan en uitslaan van de motor en de lage snelheid zijn niet mijn ding. 110-120 en dan met een fluwelen voetje een Heico sportpedaal moeten beroeren, zijn een slechte combi!
Hahah. Je kan het dus wel. Ben het eens met je opmerkingen. Vanaf 80/90 km/h op de snelweg kun je beter op diesel rijden (Pook naar links in 6 of AWD).

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 07.03.2014 - 11:25
door IV39
Superfunky schreef:
NielsPHEV schreef:
SF goes green !, daar was het je toch uiteindelijk ook allemaal om begonnen

Snelweg electrisch moet je inderdaad willen en gaat al zeker niet fijn wanneer je iets een heuveltje heb als een brug ofzo. Wel laat de auto in de pure stand toe dat je ietsje harder op de heico sport trappers mag drukken, maar opeens valt het driehoekje naar beneden en slaat de diesel aan, dat gaat dan gelukkig wel weer smooth.

Is ook al opgevallen dat de motor duidelijk "prettiger" loop wanneer de auto is gepreconfioned (warme billen enzo) ?
Zeker, ben echt zooooo goed bezig! ;)

Ja, dat zeker wel, maar bij mij slaat hij voor het eerst aan bij 100 km/h op de invoegstrook. Ik blijf daar een heel vervelend gevoel bij hebben. Is toch een soort helemaal los gaan zonder voorspel! Dat voelt ook niet echt prettig! :) :)
Eens, dat aanslaan als je even wat meer vermogen wilt hebben, vind ik ook niet echt prettig. Zeker als ik het stuk daarvoor alleen maar elektrisch heb gereden, dan wordt er gelijk veel toeren gevraagd en dan klinkt de motor erg rauw.
Op de snelweg kun je het beste op de ACC rijden... geloof het of niet, maar ik rij tegenwoordig ook als een ouwe L.L om die accu leeg te krijgen en het verbruik te verbeteren... Een nieuwe sport is geboren :).
Tot 125 km kun je elektrisch "rijden".

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 07.03.2014 - 11:27
door jvov60
Als je niet wilt dat de Dieselmotor al snel even bijspringt, zet de auto dan (ook op de snelweg) in de Pure modus.

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 07.03.2014 - 12:02
door IV39
jvov60 schreef: Als je niet wilt dat de Dieselmotor al snel even bijspringt, zet de auto dan (ook op de snelweg) in de Pure modus.
Dan nog, bij de vraag naar (te) veel / meer vermogen, bijvoorbeeld bij het invoegen, dan is het aanslaan van een koude diesel niet echt een prettig gehoor. ik gan dan altijd weer zo snel mogelijk van mijn gas af.

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 07.03.2014 - 12:04
door RichieB
Superfunky schreef: Ja, dat zeker wel, maar bij mij slaat hij voor het eerst aan bij 100 km/h op de invoegstrook. Ik blijf daar een heel vervelend gevoel bij hebben.
Ik dacht even dat je een vervelend gevoel kreeg van het rijden op diesel in een gesubsidieerde PIH. 8-) Maar je vindt het vervelend voor de motor.. mijn wereld is weer rond. =)

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 07.03.2014 - 15:01
door Superfunky
RichieB schreef:
Ik dacht even dat je een vervelend gevoel kreeg van het rijden op diesel in een gesubsidieerde PIH. 8-) Maar je vindt het vervelend voor de motor.. mijn wereld is weer rond. =)

Gelukkig! Zou het niet op m'n geweten willen hebben!
Maar ik heb de oplossing al. Ik rijd alleen nog in de file en de stad Pure en verder Power, kan ik vast aan wennen denk ik!

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 07.03.2014 - 15:15
door IV39
Superfunky schreef:
RichieB schreef:
Ik dacht even dat je een vervelend gevoel kreeg van het rijden op diesel in een gesubsidieerde PIH. 8-) Maar je vindt het vervelend voor de motor.. mijn wereld is weer rond. =)

Gelukkig! Zou het niet op m'n geweten willen hebben!
Maar ik heb de oplossing al. Ik rijd alleen nog in de file en de stad Pure en verder Power, kan ik vast aan wennen denk ik!
Rij dan in AWD, dat vind ik persoonlijk wat rustiger rijden dan power. Power is leuk als je ff door wilt rijden ;).

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 07.03.2014 - 17:07
door Pil
AWD is ook erg snel. En toch minder hoogtoerig onder de 150.

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 07.03.2014 - 22:39
door 100mb
Superfunky schreef: Ik blijf daar een heel vervelend gevoel bij hebben. Is toch een soort helemaal los gaan zonder voorspel! Dat voelt ook niet echt prettig! :) :)
Je haalt mij de woorden uit de mond, geweldig omschreven! ;-)

Heb ook het idee dat de diesel wel heel veel toeren maakt bij het inspringen. Had best een versnellingkje hoger mogen zijn.

Zoals hiervoor al aangegeven, blijft AWD ook wat mij betreft in veel gevallen de beste optie. Rijeigenschappen vergelijkbaar met hybrid, werking echter contra; dieselmotor blijft in deze stand altijd draaien. Bij normale cruisesnelheden doet de diesel het werk, bij accelereren springt de ERAD bij. E.e.a. is goed te zien in de animatie met stroomrichtingen van de energie.

Overigens m.i. ook de beste stand voor het opwarmen van de koude diesel motor.

Verdere ervaringen;
Hybrid, leuk als de accu nog een beetje vol is waardoor de diesel niet steeds bij hoeft te springen.
Pure, in de stad, AC en overige verwarming gewoon in te schakelen.
Power, lekker zenuwachtig en leuk om de auto's in je achteruitkijkspiegel heel klein te laten worden.
AWD, goed te gebruiken in alle omstandigheden.
Save, weinig gebruikt, goed om op de snelweg de accu op te laden en later over te schakelen naar Hybrid of Pure.

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 08.03.2014 - 13:27
door RoaldH
100mb schreef:
Superfunky schreef: Ik blijf daar een heel vervelend gevoel bij hebben. Is toch een soort helemaal los gaan zonder voorspel! Dat voelt ook niet echt prettig! :) :)
Je haalt mij de woorden uit de mond, geweldig omschreven! ;-)

Heb ook het idee dat de diesel wel heel veel toeren maakt bij het inspringen. Had best een versnellingkje hoger mogen zijn.

Zoals hiervoor al aangegeven, blijft AWD ook wat mij betreft in veel gevallen de beste optie. Rijeigenschappen vergelijkbaar met hybrid, werking echter contra; dieselmotor blijft in deze stand altijd draaien. Bij normale cruisesnelheden doet de diesel het werk, bij accelereren springt de ERAD bij. E.e.a. is goed te zien in de animatie met stroomrichtingen van de energie.

Overigens m.i. ook de beste stand voor het opwarmen van de koude diesel motor.

Verdere ervaringen;
Hybrid, leuk als de accu nog een beetje vol is waardoor de diesel niet steeds bij hoeft te springen.
Pure, in de stad, AC en overige verwarming gewoon in te schakelen.
Power, lekker zenuwachtig en leuk om de auto's in je achteruitkijkspiegel heel klein te laten worden.
AWD, goed te gebruiken in alle omstandigheden.
Save, weinig gebruikt, goed om op de snelweg de accu op te laden en later over te schakelen naar Hybrid of Pure.
Helemaal eens met jullie waarnemingen. Als ik weet dat toch een lange snelwegrit heb en het laatste stuk elektrisch wil rijden, doe ik eerst de PC op diesel, rij in Hybrid met aut. verwarmen richting snelweg en zet de PIH op tijd in AWD (bij stilstand), zodat de D5 rustig wakker wordt.

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 08.03.2014 - 14:06
door RichieB
Laat je 'm wel eerst goed voorgloeien? ;-)

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 08.03.2014 - 22:08
door jrkalf
Ik moet elke ochtend de PiH wakker krijgen in 1.1km. Ik rij een woonwijk uit met 30km/u en mag voor zo'n 300 meter 50km/u rijden. En dat is al het voorspel dat de ERAD krijgt. Daarna is het los gaan op de A12. :(

Bij de dealer heb ik inmiddels wel een vraagje uitstaan hierover, ook omdat ik geen koelwater / olie temperatuur kan zien. Het antwoord: "Omdat Volvo Zweden zegt dat het kan", gaat er bij mij toch niet helemaal in.

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 09.03.2014 - 05:37
door rsnhakan
De stand AWD verbruikt meer diesel dan de stand Hybrid. Als je bijv. 135 rijdt en je schakelt vanuit AWD over naar Hybrid, zie je het verbruik dalen.

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 09.03.2014 - 11:57
door vaudi
rsnhakan schreef: De stand AWD verbruikt meer diesel dan de stand Hybrid. Als je bijv. 135 rijdt en je schakelt vanuit AWD over naar Hybrid, zie je het verbruik dalen.
Bij ons is dat niet het geval met een accu die meer dan de helft rijbereik heeft (boven de 20 km)

Dan merk ik geen verschil.
Bij legere accu wel, dan zal ook bij constante snelheden waar de Erad niet meedoet nog steeds de accu aangevuld worden om weer
voldoende energie te hebben op het moment dat we weer optrekken en de Erad wel doet.

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 09.03.2014 - 12:50
door rsnhakan
Ah op die manier. Duidelijk! Ik had nog maar 10 km actieradius.

Re: Superfunky's PiH, als die ooit nog komt!

Geplaatst: 09.03.2014 - 13:20
door RoaldH
RichieB schreef: Laat je 'm wel eerst goed voorgloeien? ;-)
Je zou haast zeggen van wel...



Stukje van deze review:
Ces accus, rechargeables en 8H sur une prise 220V, portent l'autonomie à 900 km grâce à l'association du moteur électrique de 70 ch et du 5 cylindres diesel de 215 ch. Trois modes de conduite dont proposés : L'un 100% électrique, le second, combine les deux motorisations, et un 3e est axé sur la performance tirant le meilleur des deux blocs. Si la conduite du break se révèle douce et agréable, on regrette qu'après les agréables phases sans bruit, le moteur diesel claque comme un camion ! Cette V60 plug-in Hybrid profite de 4 roues motrices lorsque ses moteurs fonctionnent de concert.