RoaldH schreef: ↑29.02.2020 - 19:51
Ik heb de bak bij Broekhuis laten flushen met de voorgeschreven Volvo olie.
Daar durf ik niets meer over te zeggen die olie voor Geartronics
Hele topics over vol geschreven. Fijn dat er keuze is en ik kies elke 70K voor de Syntheet van Kroon .
Heerlijk als je geflusht hebt want je merkt het toch dat beter schakelt elke keer weer
RoaldH schreef: ↑29.02.2020 - 19:51
Ik heb de bak bij Broekhuis laten flushen met de voorgeschreven Volvo olie.
Daar durf ik niets meer over te zeggen die olie voor Geartronics
Hele topics over vol geschreven. Fijn dat er keuze is en ik kies elke 70K voor de Syntheet van Kroon .
Heerlijk als je geflusht hebt want je merkt het toch dat beter schakelt elke keer weer
Ben anders bang dat de bak extra gaat slippen.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar 2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White 2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Had ik met de XC90 eerst ook gedaan Roald, alleen dat is toen niet goed gebeurd waardoor na 5K kilometer ik meer slip had als voor het spoelen. Ze hebben dat later ook toegegeven nadat ik de bevindingen van Gery met ze had besproken. Ik heb me sindsdien maar voorgenomen om met de automaatbak naar de "specialist" te gaan in plaats van naar de "huisarts".
@Bob: Gery heeft denk ik de meeste ervaring van allemaal.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gouwe schreef: ↑01.03.2020 - 11:47
@Bob: Gery heeft denk ik de meeste ervaring van allemaal.
Zeker weten met Gery. FF off topic:
Er is ooit ergens in 2012 een promo filmpje gemaakt flushen met m'n huidige auto bij Gery, toen nog met Ned kenteken 18 NLV 4 maar ik kan deze niet meer vinden.
Gouwe schreef: ↑01.03.2020 - 11:47
@Bob: Gery heeft denk ik de meeste ervaring van allemaal.
Zeker weten met Gery. FF off topic:
Er is ooit ergens in 2012 een promo filmpje gemaakt flushen met m'n huidige auto bij Gery, toen nog met Ned kenteken 18 NLV 4 maar ik kan deze niet meer vinden.
Vandaag de 180K beurt gehad met de D6 (had de distri al eerder laten doen omdat ik toen de kosten nog zakelijk kon declareren). Auto is met vlag en wimpel geslaagd. Naast het reuguliere spul (olie, filters, remvloeistof) nul komma niks aan malheur. Met 192K op de teller nog de originele blokken en schijven rondom en de Michelin CC+ houden zich prima (nog 5.1 mm over na 30K). Kortom top auto en ik merk dat het idee om afscheid te moeten nemen me best zwaar valt dus het alternatief moet echt meerwaarde bieden. We gaan het zien, want het kriebelt wel...
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Interessante info m.b.t. de slijtage van de CC+. Rijd je Michelin CC+ het hele jaar door of alleen van oktober t.m. maart?
En heeft deze band meer of minder lawaai dan een winterband?
DB200 schreef: ↑24.04.2020 - 14:33
Interessante info m.b.t. de slijtage van de CC+. Rijd je Michelin CC+ het hele jaar door of alleen van oktober t.m. maart?
En heeft deze band meer of minder lawaai dan een winterband?
Ik heb bewust gekozen voor een all season band en rijd met deze band het hele jaar door. Ik heb geen vergelijking met een winterband, maar ik heb zeker niet de indruk dat het een lawaaierige band is.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
iDanman schreef: ↑24.04.2020 - 13:42
Welk maat banden Michelin CC+ heb je? De originele maat of smaller?
Ben wel onder de indruk van je weinige slijtage!
235/45/18 - 98Y. Normale maat dus.
Ik ben ook geen scheurneus, hoewel het met de D6 echt wel leuk is om even lekker op te trekken.
Voor mij zijn dit ieder geval normale waarden. Met de XC90 deed ik 80K met een set Michelin Latitude tour HP
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Ik heb ook deze maat (235/45/18) Michelin CC+ onder mijn V60 PIH D6.
Ben ook zeer tevreden. Als ze vervangen moeten worden neem ik ze weer.
Geen gedoe meer met winter en zomerbanden wissel. Heerlijk.
Zoals ik al zei, het kriebelt wel om te kijken naar een andere auto. Vandaag zouden we gaan kijken/rijden met een XC90 T8 R-design. Aangekomen op locatie blijkt de auto al verkocht. Ze hadden ons verkeerd begrepen werd gezegd. Balen, maar wel even de auto goed bekeken. De T8 is zeker een kanshebber als vervanger voor de D6. Iemand interesse in mijn D6? Zo ja stuur maar een PB. Kijken wij ondertussen naar een T8 (liefst R-design).
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gouwe schreef: ↑27.04.2020 - 15:21
Zoals ik al zei, het kriebelt wel om te kijken naar een andere auto. Vandaag zouden we gaan kijken/rijden met een XC90 T8 R-design. Aangekomen op locatie blijkt de auto al verkocht. Ze hadden ons verkeerd begrepen werd gezegd. Balen, maar wel even de auto goed bekeken. De T8 is zeker een kanshebber als vervanger voor de D6. Iemand interesse in mijn D6? Zo ja stuur maar een PB. Kijken wij ondertussen naar een T8 (liefst R-design).
Die T8 is heel fijn. Maar ik zou hem liever in een iets kleiner en lager koetswerk hebben. Vooral bij snelheden hoger dan 100km/h is die XC90 niet meer echt zuinig. En met familie in Zuid Europa heeft dat niet zoveel zin.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar 2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White 2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Zo maakt inderdaad iedereen zijn afwegingen Roald. Voor mij geldt dat ik al al jaren niet harder rijdt dan 100, ik max 2x per jaar naar Parijs ga naar mijn zus en op vakantie altijd de vouwwagen erachter heb hangen. Stevig verbruik van een XC90 T8 bij 130+ is voor mij dus niet heel relevant (overigens rijdt de D6 dan ook 1:12/13)..... En bovendien wil ik de 20K extra uit te geven aan een V90 T8 liever stoppen in onze tuin, zeker nu ik er vanuit ga dat de zomervakantie hem niet gaat worden dit jaar.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gouwe schreef: ↑27.04.2020 - 15:21
Zoals ik al zei, het kriebelt wel om te kijken naar een andere auto. Vandaag zouden we gaan kijken/rijden met een XC90 T8 R-design. Aangekomen op locatie blijkt de auto al verkocht. Ze hadden ons verkeerd begrepen werd gezegd. Balen, maar wel even de auto goed bekeken. De T8 is zeker een kanshebber als vervanger voor de D6. Iemand interesse in mijn D6? Zo ja stuur maar een PB. Kijken wij ondertussen naar een T8 (liefst R-design).
de wordt wat afgeluld in de autobranche: je hoort alleen bij de echt goede garages " sorry meneer maar wij hadden u moeten bellen dat proefrit niet door kon gaan, maarrr bakje koffie? Gaan wij kijken of we een andere 90-er voor u kunnen regelen. Onze excuses "
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Dat is balen man, maar wellicht komt er binnenkort 1 op je pad.
Ik hoor hele goede verhalen over het verbruik van de nieuwe V60 T6 TE wanneer je fanatiek stekkert.
Er komen dit jaar voldoende op de markt verwacht ik. Allemaal uit de 7% bijtelling per eind van dit jaar....
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor