Re: Algemene discussie topic over alles XC40
Geplaatst: 29.03.2018 - 15:38
BPM is een wettelijke belastingmaatregel, daartegen heb je nooit prijsbescherming
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Mijn dealer heeft mij zwart-op-wit verzekerd dat de importeur voor bestellingen tot 31 maart prijsbescherming biedt.OGA244 schreef: BPM is een wettelijke belastingmaatregel, daartegen heb je nooit prijsbescherming
Voor wat betreft de prijzen zonder belasting zal dat vast en zeker zo zijn. Zoals OGA244 al opmerkte, heeft zowel de dealer als importeur geen invloed op de belastingwetgeving, en zal daar dan ook nooit prijsbescherming op (kunnen) bieden.Ruier schreef:Mijn dealer heeft mij zwart-op-wit verzekerd dat de importeur voor bestellingen tot 31 maart prijsbescherming biedt.OGA244 schreef: BPM is een wettelijke belastingmaatregel, daartegen heb je nooit prijsbescherming
De RDW bepaalt de CO2-uitstoot van elk type personenauto met een Europese typegoedkeuring. De BPM wordt bepaald door de CO2 uitstoot.Poolrev schreef:Voor wat betreft de prijzen zonder belasting zal dat vast en zeker zo zijn. Zoals OGA244 al opmerkte, heeft zowel de dealer als importeur geen invloed op de belastingwetgeving, en zal daar dan ook nooit prijsbescherming op (kunnen) bieden.Ruier schreef:Mijn dealer heeft mij zwart-op-wit verzekerd dat de importeur voor bestellingen tot 31 maart prijsbescherming biedt.OGA244 schreef: BPM is een wettelijke belastingmaatregel, daartegen heb je nooit prijsbescherming
Zie de prijslijst van de XC40, bladzijde 11, het gaat echt om BPM ivm uitstoot. E.e.a. is het gevolg van de nieuwe WLPT:TonH53 schreef: De RDW bepaalt de CO2-uitstoot van elk type personenauto met een Europese typegoedkeuring. De BPM wordt bepaald door de CO2 uitstoot.
Een andere velg leidt dus niet tot een andere BPM.
Volgens mij is het dus een gewone prijsverhoging, waartegen je wel bent beschermd.
Dank. Dat geeft wel meer duidelijkheid. Daarmee blijft de prijs van de 19" wel gelijk (260,- / staat ook in de laatste prijslijst), maar betaal je dus extra BPM vanwege de hogere uitstoot als je kiest voor die 19".Poolrev schreef:Zie de prijslijst van de XC40, bladzijde 11, het gaat echt om BPM ivm uitstoot. E.e.a. is het gevolg van de nieuwe WLPT:TonH53 schreef: De RDW bepaalt de CO2-uitstoot van elk type personenauto met een Europese typegoedkeuring. De BPM wordt bepaald door de CO2 uitstoot.
Een andere velg leidt dus niet tot een andere BPM.
Volgens mij is het dus een gewone prijsverhoging, waartegen je wel bent beschermd.
Bericht van de dealer:MichelR schreef: Toch ook maar even mailtje naar mijn dealer gestuurd ivm de tabel op pagina 11.. Zou voor mij €458,-- extra zijn met mijn 19"
Blijkbaar wordt er dan verschillend door de dealers mee omgegaan, door mijn dealer wordt de prijsverhoging niet in rekening gebracht (auto particulier besteld op 28-03). Dus óf de importeur óf de dealer neemt deze kosten voor zijn rekening. Zoals ik al eerder schreef werd ik via de mail op de hoogte gesteld door de dealer van de prijsverhoging met de vermelding dat de prijsbescherming geldig was voor bestellingen tot 31-03.MvR schreef:Bericht van de dealer:MichelR schreef: Toch ook maar even mailtje naar mijn dealer gestuurd ivm de tabel op pagina 11.. Zou voor mij €458,-- extra zijn met mijn 19"
Men mag de prijs aanpassen wanneer de belastingen door overheidswegen worden aangepast, helaas is dit het geval.
Ik zou ze op een XC40 wel meebestellen. Zelf schakelen met de pook kan, maar de bediening is onlogisch (links voor terugschakelen en rechts voor opschakelen). Ik probeerde de manuele stand laatst en tikte uit automatisme naar voren toe (wat bij de rest van de automaten 'opschakelen' is), dan springt 'ie in vrij, hoor je een hoop herrie en gebeurt er niks...Luc VG schreef: Iemand ervaring met stuurhendels om manueel te schakelen op een geartronic, Is het iets nuttig of grijp je toch naar de versnellingspook ?
Ik heb helaas nog niet veel ervaring met een automaat.
De auto die ik meekreeg tijdens de proefrit (T5 R-Design) had ook van die schakelpaddles aan het stuurwiel. Ik heb het even geprobeerd en het werkt prettiger dan met het pookje naar links of naar rechts. Op een Inscription kun je ze helaas niet bestellen, anders had ik dat wellicht wel gedaan. Al vraag ik me ook af of je er veel gebruik van gaat maken (of de behoefte hebt om zelf te schakelen) als je automaat rijdt, maar wellicht hebben de doorgewinterde automaatrijders daar wel een antwoord op.Luc VG schreef: Iemand ervaring met stuurhendels om manueel te schakelen op een geartronic, Is het iets nuttig of grijp je toch naar de versnellingspook ?
Ik heb helaas nog niet veel ervaring met een automaat.