Pagina 13 van 18

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 29.03.2018 - 15:38
door OGA244
BPM is een wettelijke belastingmaatregel, daartegen heb je nooit prijsbescherming

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 29.03.2018 - 16:39
door Dibadro
Zie tekst op de orderbevestiging.........

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 30.03.2018 - 08:16
door Ruier
OGA244 schreef: BPM is een wettelijke belastingmaatregel, daartegen heb je nooit prijsbescherming
Mijn dealer heeft mij zwart-op-wit verzekerd dat de importeur voor bestellingen tot 31 maart prijsbescherming biedt.

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 30.03.2018 - 09:25
door Marcel XC40T3
Gisteren een zwarte XC40 met wit dak gezien :o

Het lijkt alsof de beschermfolie nog op het dak zit. Dat was even wennen.

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 31.03.2018 - 01:03
door Volvoduck
Donderdagochtend vroeg (rond 07.00h) op mijn weg naar een klant in Groningen een truck gezien (ergens rond Gorinchem) met daarop 6 stuks XC 40 en allemaal in het kleur Osmium Grey...

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 03.04.2018 - 11:01
door Poolrev
Ruier schreef:
OGA244 schreef: BPM is een wettelijke belastingmaatregel, daartegen heb je nooit prijsbescherming
Mijn dealer heeft mij zwart-op-wit verzekerd dat de importeur voor bestellingen tot 31 maart prijsbescherming biedt.
Voor wat betreft de prijzen zonder belasting zal dat vast en zeker zo zijn. Zoals OGA244 al opmerkte, heeft zowel de dealer als importeur geen invloed op de belastingwetgeving, en zal daar dan ook nooit prijsbescherming op (kunnen) bieden.

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 03.04.2018 - 11:59
door TonH53
Poolrev schreef:
Ruier schreef:
OGA244 schreef: BPM is een wettelijke belastingmaatregel, daartegen heb je nooit prijsbescherming
Mijn dealer heeft mij zwart-op-wit verzekerd dat de importeur voor bestellingen tot 31 maart prijsbescherming biedt.
Voor wat betreft de prijzen zonder belasting zal dat vast en zeker zo zijn. Zoals OGA244 al opmerkte, heeft zowel de dealer als importeur geen invloed op de belastingwetgeving, en zal daar dan ook nooit prijsbescherming op (kunnen) bieden.
De RDW bepaalt de CO2-uitstoot van elk type personenauto met een Europese typegoedkeuring. De BPM wordt bepaald door de CO2 uitstoot.
Een andere velg leidt dus niet tot een andere BPM.
Volgens mij is het dus een gewone prijsverhoging, waartegen je wel bent beschermd.

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 04.04.2018 - 09:10
door Poolrev
TonH53 schreef: De RDW bepaalt de CO2-uitstoot van elk type personenauto met een Europese typegoedkeuring. De BPM wordt bepaald door de CO2 uitstoot.
Een andere velg leidt dus niet tot een andere BPM.
Volgens mij is het dus een gewone prijsverhoging, waartegen je wel bent beschermd.
Zie de prijslijst van de XC40, bladzijde 11, het gaat echt om BPM ivm uitstoot. E.e.a. is het gevolg van de nieuwe WLPT:

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 04.04.2018 - 11:11
door JustinK
Poolrev schreef:
TonH53 schreef: De RDW bepaalt de CO2-uitstoot van elk type personenauto met een Europese typegoedkeuring. De BPM wordt bepaald door de CO2 uitstoot.
Een andere velg leidt dus niet tot een andere BPM.
Volgens mij is het dus een gewone prijsverhoging, waartegen je wel bent beschermd.
Zie de prijslijst van de XC40, bladzijde 11, het gaat echt om BPM ivm uitstoot. E.e.a. is het gevolg van de nieuwe WLPT:
Dank. Dat geeft wel meer duidelijkheid. Daarmee blijft de prijs van de 19" wel gelijk (260,- / staat ook in de laatste prijslijst), maar betaal je dus extra BPM vanwege de hogere uitstoot als je kiest voor die 19".

Dan is het maar even afwachten waar de leasemaatschappij mee komt, maar dan kan ik in ieder geval alvast incalculeren dat de leaseprijs nog met een paar euro omhoog gaat.

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 04.04.2018 - 11:26
door MichelR
Toch ook maar even mailtje naar mijn dealer gestuurd ivm de tabel op pagina 11.. Zou voor mij €458,-- extra zijn met mijn 19"

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 04.04.2018 - 12:33
door Erikho
Geen slapende honden wakker maken Michel. :D

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 05.04.2018 - 08:49
door MvR
MichelR schreef: Toch ook maar even mailtje naar mijn dealer gestuurd ivm de tabel op pagina 11.. Zou voor mij €458,-- extra zijn met mijn 19"
Bericht van de dealer:
Men mag de prijs aanpassen wanneer de belastingen door overheidswegen worden aangepast, helaas is dit het geval.

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 05.04.2018 - 11:56
door NielsPHEV
aanpassen naar afleveren op 18" en dealer 19" na afgifte kenteken laten monteren ?

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 05.04.2018 - 12:00
door Luc VG
Iemand ervaring met stuurhendels om manueel te schakelen op een geartronic, Is het iets nuttig of grijp je toch naar de versnellingspook ?
Ik heb helaas nog niet veel ervaring met een automaat.

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 05.04.2018 - 12:10
door Ruier
MvR schreef:
MichelR schreef: Toch ook maar even mailtje naar mijn dealer gestuurd ivm de tabel op pagina 11.. Zou voor mij €458,-- extra zijn met mijn 19"
Bericht van de dealer:
Men mag de prijs aanpassen wanneer de belastingen door overheidswegen worden aangepast, helaas is dit het geval.
Blijkbaar wordt er dan verschillend door de dealers mee omgegaan, door mijn dealer wordt de prijsverhoging niet in rekening gebracht (auto particulier besteld op 28-03). Dus óf de importeur óf de dealer neemt deze kosten voor zijn rekening. Zoals ik al eerder schreef werd ik via de mail op de hoogte gesteld door de dealer van de prijsverhoging met de vermelding dat de prijsbescherming geldig was voor bestellingen tot 31-03.

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 05.04.2018 - 12:46
door The Volvoboy
Luc VG schreef: Iemand ervaring met stuurhendels om manueel te schakelen op een geartronic, Is het iets nuttig of grijp je toch naar de versnellingspook ?
Ik heb helaas nog niet veel ervaring met een automaat.
Ik zou ze op een XC40 wel meebestellen. Zelf schakelen met de pook kan, maar de bediening is onlogisch (links voor terugschakelen en rechts voor opschakelen). Ik probeerde de manuele stand laatst en tikte uit automatisme naar voren toe (wat bij de rest van de automaten 'opschakelen' is), dan springt 'ie in vrij, hoor je een hoop herrie en gebeurt er niks...

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 05.04.2018 - 12:57
door JustinK
Luc VG schreef: Iemand ervaring met stuurhendels om manueel te schakelen op een geartronic, Is het iets nuttig of grijp je toch naar de versnellingspook ?
Ik heb helaas nog niet veel ervaring met een automaat.
De auto die ik meekreeg tijdens de proefrit (T5 R-Design) had ook van die schakelpaddles aan het stuurwiel. Ik heb het even geprobeerd en het werkt prettiger dan met het pookje naar links of naar rechts. Op een Inscription kun je ze helaas niet bestellen, anders had ik dat wellicht wel gedaan. Al vraag ik me ook af of je er veel gebruik van gaat maken (of de behoefte hebt om zelf te schakelen) als je automaat rijdt, maar wellicht hebben de doorgewinterde automaatrijders daar wel een antwoord op.

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 05.04.2018 - 13:07
door Erikho
Ik had ze ook graag besteld, maar helaas alleen op R-Design leverbaar.
Eigenlijk alleen ivm rijden in de bergen, dan is het erg handig!

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 05.04.2018 - 13:22
door MichelR
Ik heb ze er bij besteld aangezien ik naar de parkeergarage van mijn appartement een steile helling af moet..
Wel handig als ik hem dan in zijn 1 kan zetten en afremmende op de motor de helling af kan.
En niet dat hij gaat op schakelen bijvoorbeeld.

Zet hem nu ook in zijn 1e versnelling met mijn handbak en zo langzaam de helling af. Zit hek voor dus je kan niet in een keer door rijden..

Re: Algemene discussie topic over alles XC40

Geplaatst: 05.04.2018 - 18:20
door varavital
Ik had de optie voor de peddels eerst ook niet aangevinkt, ook met het idee van als het nodig is kan ik dat ook via de pook, maar zoals al gezegd zit die niet echt logisch in elkaar om handmatig te schakelen. Na wat discussiëren met iemand die ze wel heeft op zijn Amarok in Oostenrijk toch beslist om ze ook nog bij te bestellen. Zoals gezegd is het in de bergen soms handig, maar ook als je op kortere stukken moet voorbij steken, dan kan je met de peddel al een versnelling naar beneden schakelen en toch iets vlugger voorbij, want de wagen weet natuurlijk zelf niet als je voorbij wil steken. En een kick-down neemt op dat moment iets langer in beslag.
Dinsdag dan nog eens gaan testrijden met een T5 en de peddels nog eens goed uitgeprobeerd, werkt zeer goed. Zolang je gewoon in D rijdt kan je tussenkomen met de peddels, en als je een paar seconden niet meer aan de peddels komt neemt hij gewoon weer de D stand over, tenzij dat je op dat moment op de motor aan het remmen bent, zoals bv bij bergaf, dan blijft hij in de handmatige stand. Volledig handmatig zal waarschijnlijk niet veel gebruikt worden, tenzij misschien in de winter en/of in de bergen, maar dat af en toe tussen kunnen komen in de D stand is wel aangenaam, en daarvoor is het mij die 160€ extra wel waard.
Als ze nu alleen nog iets aan die absurde wachttijden kunnen doen...