Pagina 13 van 56

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 04.05.2020 - 14:44
door Fredhead
Die is langzaamaan wel bezig met zijn laatste levensfase.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 04.05.2020 - 17:07
door Bover
fredhead schreef: 04.05.2020 - 14:44 Die is langzaamaan wel bezig met zijn laatste levensfase.

Ja dat denk ik ook, maar vind wel leuk om echt te wachten met vervangen tot start echt moeizaam hoort.
Wie weet gaat die nog winter mee:)

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 04.05.2020 - 19:01
door Fredhead
Of je staat van de winter stil :lol:
Hier afgelopen winter die van de Focus gewisseld, was ook oud en dan merk je echt wel flink verschil.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 06.05.2020 - 22:03
door DB200
Vandaag is de accu onder garantie gewisseld door Bouwsema. Dit kwam mij logistiek veel beter uit en Broekhuis Emmen wilde hier aan mee werken. Ik kreeg een goede kop koffie en hoefde slechts een kwartiertje te wachten: 8:00 aankomst, 8:15 vertrek. Ik heb in het verleden wel eens langer gewacht op de bus :-). Starten gaat nu wel beter. Het onderdeelnummer voor de accu is 30644962.

Alternatieven:
BOSCH S4 Accu 0 092 S4E 081 of VARTA BLUE N70 Dynamic Accu 570500076D842

Nog even iets anders. Ik was benieuwd of er nog wel eens een XC70 wordt ingeruild en waar dan de keuze op viel.
Mondjesmaat gebeurt dat inderdaad maar het blijkt dat men vervolgens niet specifiek kiest voor één bepaald type Volvo.
Wel valt de keuze altijd op jong gebruikt. Voor mij een teken aan de wand dat Volvo geen echte opvolger heeft voor de XC70.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 07.05.2020 - 07:46
door Fredhead
Tegenwoordig zou je een V90 Cross Country kunnen overwegen, maar buiten dat model om heeft Volvo geen station meer die hoger op z'n pootjes staat.
XC60 en 90 zijn hele andere auto's. Ik denk dat de keuze voor een ander model wel eens behoorlijk lastig is :)

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 07.05.2020 - 10:15
door DB200
Er is nog de V60 CC maar die is voor ons te klein en te duur.

Vanochtend bij 1 graden C de standkachel eens niet gebruikt en de wagen koud gestart. Nu loopt het gelijk rustig na de koude start en niet meer de eerste 4 - 5 seconden onrustig met trillingen. De gloeiers kunnen dus nu gewoon goed hun werk doen doordat de accu nu goed is. Het is dus niet een zgn. product eigenschap wat mij werd verteld. Weer wat geleerd.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 07.05.2020 - 11:12
door diesel01
Mooi hoor, dit was ook mijn ervaring bij vernieuwing van de accu van de XC60.
Standkachel heb ik hier wel aan, de straat uit en de 8gt schakelt direct normaal.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 08.05.2020 - 14:42
door sanco
Zo stond ik een paar jaar geleden met mijn grijze XC en 6 jaar oude accu ook bij de dealert. De test gaf aan: nog voldoende, maar ik voelde al een tijdje de bui hangen, monteur twijfelde maar ik niet. Nieuwe accu er in en daarna weer het heerlijk zekere gevoel van vlot starten en lopen. Dan weet je genoeg. Vroeger deed ik ook wel eens 10 jaar met een accu, maar dat waren auto's zonder al die stroomvretende zaken aan boord. Sinds ik in 2004 de V50 kocht, is 5 a 5 jaar ongeveer het moment om te vervangen gebleken. Dat betekent ook dat mijn huidige op de nominatie staat. Wellicht is het niet waar, maar ik had afgelopen winter al het gevoel dat ik na een koude start wat langer moest wachten voordat de bilgrill toestemming kreeg om in te schakelen.
In verhouding tot de andere kosten, vind ik dan zeg 30-40 euro per jaar voor een nieuwe accu geen vraag maar een weet. Voor jou vanwege garantie natuurlijk een andere drive. mooi dat het opgelost is. Weet jij ook of ze bij jouw auto de rubbers van de achterwiel ophanging ook al vervangen hebben? dat was bij mijn vorige XC bij een tellerstand van 130k een noodzakelijke en bekende klus. Weet niet of dat voor deze jongere bouwjaren ook nog steeds een bekend punt is.... en ben zelf nog net niet aan deze stand toe.

Voor wat betreft opvolger: het is inderdaad een probleem. De V90 gaat het voor mij echt niet worden, en dan wordt het toch al gauw een heel andere auto. Doodzonde wat mij betreft, want als ik zie hoeveel 70 -er Volvo's het straatbeeld de afgelopen jaren hebben gesierd, dan zie ik dat althans hier in deze omgeving qua nieuwere modellen niet zo terug.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 08.05.2020 - 15:40
door Bover
Inderdaad die nieuwe accu heeft wel nut dus, ikheb niet aan gedacht dat gloeiboeugies het beter doen met 12.3V dan met 11.2V. Dat zou verschil maken.

Die V70 en XC 70 bepalen best wel Volvobeeld. Ik zou op dit moment ook niet weten wat de opvolger moet worden maar soms denk ik echt ik koop een Dacia 4x4, maar ja de veiligheid en rijplezier is er dan wel af.
Dus nin of meer besloten maar een nieuwe distririem erop te leggen dit jaar en er weer een paar jaar voor te gaan. Maar het blijft een euro 4 motor dus ergens komt de overheids stop!

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 08.05.2020 - 17:10
door sanco
maar wat is nu beter dan: een auto die toch al geproduceerd is gewoon door gebruiken, of een nieuwe kopen..... die op papier en met allerlei kunstgrepen op het moment van meten schoner is... ha ha. Ik weet het wel.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 08.05.2020 - 17:49
door BlackcurrantV70
fredhead schreef: 07.05.2020 - 07:46 Tegenwoordig zou je een V90 Cross Country kunnen overwegen, maar buiten dat model om heeft Volvo geen station meer die hoger op z'n pootjes staat.
XC60 en 90 zijn hele andere auto's. Ik denk dat de keuze voor een ander model wel eens behoorlijk lastig is :)
Ik ben van XC70 MY12 naar S90 MY18 gegaan en ben nog steeds super enthousiast met de overstap.
De nieuwe generatie is toch weer een hele stap vooruit qua beleving.
De 4 cyl stoor ik me niet aan, de auto is extreem stil, mede door de gelamindeerde zijruiten, dus die 4 cyl hoor je niet. 😂

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 08.05.2020 - 21:17
door DB200
sanco schreef: 08.05.2020 - 14:42 Weet jij ook of ze bij jouw auto de rubbers van de achterwiel ophanging ook al vervangen hebben? dat was bij mijn vorige XC bij een tellerstand van 130k een noodzakelijke en bekende klus. Weet niet of dat voor deze jongere bouwjaren ook nog steeds een bekend punt is.... en ben zelf nog net niet aan deze stand toe.
Nee, de rubbers zijn nog niet vervangen. Daar heeft de monteur nog speciaal naar gekeken tijdens de aankoopkeuring. Ze zagen er nog goed uit met 147k kilometers. Vervanging is nodig tussen de 125.000 en de 250.000. De rubbers drukken ze er uit met een speciale pers, vertelde hij mij nog. Gezien het feit dat er nog geen slijtage te zien was, verwacht ik dan ergens boven de 2 ton aan de beurt te zijn voor nieuwe rubbers.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 09.05.2020 - 10:36
door sanco
Prima dat daar naar gekeken is. Denk ik noem het toch maar even, kostte een paar centen destijds...
@blackcurrantv70 ik had idd uit jouw berichtgevingen al wel begrepen dat je erg tevreden bent over je S90. Ook Tom hoor ik niet klagen. Geloof dus ook graag dat de nieuwe een fijne auto is. Maar ik kan er niet echt aan wennen, en ook zaken als gewicht afmetingen etc maken dat ik er vooralsnog aan voorbij loop als het aan zou komen op vervanging. Ergens is een grens. Wellicht een jonggebruikte V60cc?

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 09.05.2020 - 12:39
door diesel01
sanco schreef: 09.05.2020 - 10:36 Prima dat daar naar gekeken is. Denk ik noem het toch maar even, kostte een paar centen destijds...
@blackcurrantv70 ik had idd uit jouw berichtgevingen al wel begrepen dat je erg tevreden bent over je S90. Ook Tom hoor ik niet klagen. Geloof dus ook graag dat de nieuwe een fijne auto is. Maar ik kan er niet echt aan wennen, en ook zaken als gewicht afmetingen etc maken dat ik er vooralsnog aan voorbij loop als het aan zou komen op vervanging. Ergens is een grens. Wellicht een jonggebruikte V60cc?
Wanneer je in Grunn bent en tijd heb kom maar eens langs....
Die V90 weegt met awd niet veel meer dan jouw XC70, stukje rijden en misschien ga je rekenen en kom je toch uit bij een 90CC.
Het rijdt best wel heel anders dan de vorige 70 serie, wanneer je een rustige rechtervoet hebt dan kan hij ook best zuinig zijn.
Maar met hetzelfde gemak boender je met 235 over de A31.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 11.05.2020 - 11:19
door sanco
Dank Tom, ik heb ff per pm gereageerd om topic niet verder te vervuilen.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 12.05.2020 - 22:26
door PGV90
DB200 schreef: 06.05.2020 - 22:03 Nog even iets anders. Ik was benieuwd of er nog wel eens een XC70 wordt ingeruild en waar dan de keuze op viel.
Mondjesmaat gebeurt dat inderdaad maar het blijkt dat men vervolgens niet specifiek kiest voor één bepaald type Volvo.
Wel valt de keuze altijd op jong gebruikt. Voor mij een teken aan de wand dat Volvo geen echte opvolger heeft voor de XC70.
Tja,
Die XC70 is nog steeds een erg fraaie auto en komt nog steeds goed over in het straatbeeld, en dat voor een model dat vanaf 2008 to 2016 in productie was.
Ik kijk met veel plezier terug naar die auto.
Op zoek naar een opvolger, waren de citeria voor mij: Volvo, station car, iets hoger op de poten, AWD, standkachel, etc.
Toen ik zocht kwam de V60CC net uit, en waren de V90CC's ook als jong gebruikt te koop. Vandaar de voor mij logische keuze voor de V90CC.

Wel een flink bedrag, maar de XC70 was ook een behoorlijk stuk duurder (en completer en luxueuser) dan een V70.

De V90CC is door al de nieuwe technieken en uitrustingen, maar ook qua weggedrag wel weer een ander soort auto, maar voor mijn criteria en met audere tiener kinderen de juiste keuze.
Zonder kinderen zou ik nu zeker ook een V60CC overwegen, die is ook erg fraai!

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 29.05.2020 - 22:47
door DB200
Vandaag heb ik een zonnebrilhouder en een linker interieur paneel bij de dealer opgehaald. Dit paneel was door de vorige eigenaar flink beschadigd en dat irriteerde mij mateloos elke keer als de achterklep open ging. Dus gewoon een nieuwe. Vanavond heb ik alles gelijk geïnstalleerd, dan begint het weekend goed.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 29.05.2020 - 22:57
door DB200
Tegenover de dealer stond een hele mooie linksgestuurde Rover P4. In dit geval een type 100. Dit type is gebouwd van 1959 tot en met 1962 en heeft een 2,6 liter 6 cilinder motor van 100pk. Let even op hoe de achterportieren openen.

De P4 in al zijn varianten is gebouwd van 1949 tot en met 1964. Dat het ontwerp meer dan 70 jaar oud is, zie ik er niet aan af.
De P4 was zeer degelijk voor zijn tijd, kilometrages van 3 tot 4 ton zonder exorbitante onderhoudskosten waren zeker haalbaar.

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 30.05.2020 - 11:26
door Fredhead
Die Rover heeft dacht ik ook geen stijl zitten tussen de deuren?
Tenminste, dat staat in mijn herinnering.

Overigens met de Volvo, dat zijn de details die het hem doen! :)

De XC70 2.4D4 AWD Polestar van DB200

Geplaatst: 30.05.2020 - 19:44
door Bover
dat is een mooi exemplaar. Elk jaar is hier vlakbij ons huis de N7 route rijden met oldtimers, nu met C19 afgelaaast maar volgend jaar weer.