V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
s60magic
4th Gear member

Vandaag ook even gereden in de PIH, wat een heerlijke stille auto. En wat een power.
S60 Intro ed 2002
S60 Drivers ed 2007 aut
V60 PIH 2013 m2014
BMW 530i 2018
alexmem
2nd Gear member

s60magic schreef:Vandaag ook even gereden in de PIH, wat een heerlijke stille auto. En wat een power.
Idem + wat een fijne stoelen!
Paul
Geartronic member

Kwam er vrijdag 3 tegen, 1 op de A4 bij trajectcontrole en daarna 1 op de A13 voor delft en toen bij zwijndrecht uit de richting breda.
Vandaag weer 1 op de A4 en eentje bij de oprit naar de ring richting utrecht bij de RAI. mooi hoor!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
BanRay
2nd Gear member

Ik kwam er vandaag geen tegen...;-)
2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
Moose1975
1st Gear member

Kwam op de A2 een oplegger vol tegen :)
Ben
Executive Member
Contacteer:

Heren, ruiten zijn geen exclusief PIH onderwerp.
Graag reageren in het topic wat daar voor gemaakt is.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Autozoeker
5th Gear member

Bij de Makro vestigingen kan je tegenwoordig gratis laden tijdens het shoppen. Ik was net bij Makro amsterdam.
Paul
Geartronic member

Volgens mij heb ik jou al zien rijden in 020.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
pemojo
1st Gear member

Ik heb vandaag (Koninginnedag) het genoegen mogen hebben om de hele dag de V60 PIH mee te mogen nemen en proef te rijden. In 1 woord: GEWELDIG! Wat een heeeerlijke auto is het, perfecte rij-eigenschappen. Het zit- en rijcomfort vergoedt alles voor wat betreft de (voor mij dan) behoorlijk kleinere kofferbakruimte. Het enige wat me nog tegenvalt is de accu/elektromotor die zeer snel leeg is. Nu moet ik wel zeggen dat ik 'm al vrij leeg mee kreeg bij de dealer vandaan, en dat ik thuis nog geen goede laadmogelijkheid heb, dus wellicht is het anders zodra je 'm helemaal oplaadt. In de handleiding staat overigens dat je 'm niet op 220V mag opladen middels gebruikmaking van een verlengkabel. Geldt dit ook als je slechts op 6 ampere oplaadt? Weet iemand waarom een verlengkabel wordt afgeraden? Helaas moet ik morgenochtend deze heerlijke koets weer terugbrengen, maar dat wordt de komende maanden nóg meer dromen van deze mooie auto. Het wordt mijn eerste Volvo, maar ik 'vrees' zeker niet mijn laatste.....
V60 PIH Saville Grey
NielsPHEV
7th Gear member

Leuk om weer een positieve reactie te lezen. Pas op het is besmettelijk dit Volvo virus. Voor wat betreft die laadkabel men doet extra voorzichig ivm de redelijk forse stroom van 13 A. De schuko stekker heeft ook een temperatuur bewaking ingebouwd en die werk uiteraard niet als je hem verlengd. Wanneer je op een lage stroom laad maakt dat uiteraard niets uit belangrijker is nog om er voor te zorgen dat je materiaal in orde is. Bij 9 A trek je een verlijkbaarvermogen als een waterkoker of kacheltje. De kofferbak ja die is krap, ik heb een originele 520l dakkoffer erbij gekocht en een trekhaakje laten plaatsen.

succes met wachten
Jeroen
5th Gear member
Contacteer:

Tot ik mijn laadpunt had heb ik ook opgeladen met een verlengsnoer.
Wel een goed dik verlengsnoer en op 6A.

Dit was wel te doen ter overbrugging maar een goed laadpunt met vaste kabel moet je gewoon hebben.
Auto parkeren, kabel erin en klaar.
Nu laad ik ook bij als ik maar een uurtje thuis ben.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...

Fototopic - Website fotografie - Facebook
P-V60
3rd Gear member

pemojo schreef:Ik heb vandaag (Koninginnedag) het genoegen mogen hebben om de hele dag de V60 PIH mee te mogen nemen en proef te rijden. In 1 woord: GEWELDIG! Wat een heeeerlijke auto is het, perfecte rij-eigenschappen. Het zit- en rijcomfort vergoedt alles voor wat betreft de (voor mij dan) behoorlijk kleinere kofferbakruimte. Het enige wat me nog tegenvalt is de accu/elektromotor die zeer snel leeg is. Nu moet ik wel zeggen dat ik 'm al vrij leeg mee kreeg bij de dealer vandaan, en dat ik thuis nog geen goede laadmogelijkheid heb, dus wellicht is het anders zodra je 'm helemaal oplaadt. In de handleiding staat overigens dat je 'm niet op 220V mag opladen middels gebruikmaking van een verlengkabel. Geldt dit ook als je slechts op 6 ampere oplaadt? Weet iemand waarom een verlengkabel wordt afgeraden? Helaas moet ik morgenochtend deze heerlijke koets weer terugbrengen, maar dat wordt de komende maanden nóg meer dromen van deze mooie auto. Het wordt mijn eerste Volvo, maar ik 'vrees' zeker niet mijn laatste.....
Je hebt wel lekker kunnen scheuren op al die lege wegen lijkt me :P
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
V70D5AWD
3rd Gear member

Ik ben aan het bekijken of er nog een handig truukje valt toe te passen:

Via zonnecellen de PIH opladen. Benodigde vermogen ongeveer 11 Kwh per dag bij een keer opladen per dag. Dus iedere dag een heel jaar lang is ongeveer 4000 Kwh. Wanneer je dit volledig via zonnepanelen (dus 100% duurzaam) zou willen doen (niet met hybride systeem met accu's, is wel heel gaaf maar beetje duur) Heb je een systeem nodig met 18 zonnepanelen. Investering is ongeveer 8500 €. Daarvan kan 41,5 % in de EIA (energieinvesteringsaftrekregeling) en dus afgetrokken van de winst van de BV. 0% bijtelling en voila, maximaal fiscaal uitgenut en super duurzaam.
V60PIH MY2014
V70D5AWD Edition sport 2007
Magliaveli
3rd Gear member

Heb ik ook aan gedacht, maar aangezien ik verwacht alleen thuis te laden wordt dat vooral in de nacht, en dan zijn zonnecellen niet echt effectief en dus de investering niet waard.
pih60
2nd Gear member

Magliaveli schreef:Heb ik ook aan gedacht, maar aangezien ik verwacht alleen thuis te laden wordt dat vooral in de nacht, en dan zijn zonnecellen niet echt effectief en dus de investering niet waard.
Dat maakt niet uit; werkt volgens salderingsmethode; groter probleem is dat er momenteel gekeken wordt naar de Chinese dumping en dat de prijzen dus niet gegarandeerd worden. Maar als je een leverancier vindt die zijn prijzen garandeert dan is er niets aan de hand...
Magliaveli
3rd Gear member

Ook is de pot voor de subsidie meestal snel leeg, misschien ook iets om aan te denken.

Dat met die Saldering moet ik ook eens naar kijken, is misschien toch wel iets om te doen als ik toch ga verbouwen.
V70D5AWD
3rd Gear member

Het werkt inderdaad met saldering prima. Je kunt ook aan de bak met een hybride convertor en een flinke batterij solar accus om de overdag opgedane energie op te slaan en in de nacht weer vrij te geven aan de auto. Maar ik schat zo in dat het een te duur grapje wordt, hoe leuk het ook zou zijn....je moet dan gewoon op een zonnige dag 11 Kwh in de solar accus zien te krijgen in pak um beet 10 uur en die vervolgens weer terug naar de PIH. Wordt een erg dure en vrij grote installatie. Maar dan opereer je wel volledig autonoom. Zou heel leuk zijn....
V60PIH MY2014
V70D5AWD Edition sport 2007
rtino
2nd Gear member

Vandaag is de bestelling definitief in het systeem van de fabrikant geplaatst en ik heb nog wat wijzigingen doorgevoerd.

* Sportstoelen waren niet mogelijk met neerklapbare passagiersstoel. Dus heb ik de sportstoelen dan maar genomen zonder die optie.

* Heb gelaagde ruiten laten vallen (vanwege geen mogelijkheid die open te breken bij het te water geraken) en heb de onderdelen van de security line los genomen, hetgeen me wel weer de mogelijkheid gaf om te gaan voor de extra getinte ruiten aan de achterkant, dus die erbij

Heb toch maar niet gekozen voor de af fabriek connected touch optie, maar voor de normale RTI met aftermarket inbouw van Connected Touch. Op die manier behoud ik spraakbesturing bij navigatie en telefoon en ook de normale RTI die ook (als het goed is meer dan) prima functioneert. Connected Touch leek me leuk voor interne wifi, eventueel TomTom en andere apps die erop zouden kunnen draaien.

Ben benieuwd wanneer er een verwachte levertijd bekend zal zijn...
Bluemagics
4th Gear member

Hoi rtino,

Jammer dat de sportstoelen niet te combineren zijn met neerklapbare passasiersstoel, de dealer moet mij dan nog hierover bellen.

Ik maak me wel een beetje zorgen over de gelaagde ruiten mocht ik ooit een
sprong maken richting de sloot.

Conneted Touch neem ik wel affabriek. Ik wil graag TomTom gebruiken en dan werkt de stembediening sowieso niet. Dan tik ik het wel in, ipv een stembediende navigatiesysteem die verder niet zo lekker werkt. Bedrag die je achteraf moet betalen (iets van 1500 euro?) vind ik ook te veel.

Ik ben heel erg benieuwd naar de verwachte leverdatum. Ik hoor van sommige dat ze al gehoord hebben wanneer de auto geleverd gaat worden. Volgens mijn dealer zijn de orders nog niet doorgezet naar het fabriek en kunnen ze de datum daarom nog niet inschatten.
2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
rtino
2nd Gear member

@Bleumagics: Ook ik maakte me zorgen over de gelaagde ruiten. Dealer gaf aan dat er veel mensen waren die om die reden de items in de Security line daarom los bestelden omdat ze toch geen gelaagde ruitem willen vanwege de onmogelijkheid die van binnenuit open te breken.

Connected Touch achteraf laten inbouwen kosste mij een paar honderd euro meer dan het af fabriek nemen. De standaard prijs was 1250, maar heb wat korting kunnen bedingen, waardoor het verschil op zich wel redelijk was en ik dan de mogelijkheid had tot 2 systemen, de normale RTI en de Connected Touch met behoud van stembediening. Ook de knop op je stuur zou vervallen als je Connected Touch af fabriek zou nemen had ik begrepen omdat alle stem bediening dan niet meer functioneerde, dat vond ik toch wel jammer...

Mijn bestelling is doorgezet naar de fabriek, maar kan nog worden aangepast totdat ze vanuit de fabriek de bestelling bevriezen. Ik denk dat dat dan ook het moment is waarop leverdatum pas bekend zal zijn...

Het is dus nog even afwachten...
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”