V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één
-
- 3rd Gear member
En toen moest hij zijn laadkabel hebben...... (of valt dat mee, alleen de buggy er uit?!)
- RichieB
- 6th Gear member
Die pak ik zo hoor, ligt voor het grijpen (dankzij Bas!). Ik heb nog even gezocht naar hoe het laden werkt in de UK, maar het is een ander pasjessysteem dan bij ons. In het verdrag van Vaals hebben bedrijven uit Nederland, Luxemburg, België, Duitsland, Oostenrijk, Portugal en Ierland afgesproken hun systemen compatibel te maken. In de UK heb je dus gewoon pech, tenzij je een paal treft waar je contant of met PIN kan afrekenen ofzo.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
- RichieB
- 6th Gear member
Ja, daar las ik ook over in de PIH handleiding. Nog geen mogelijkheid gehad om dit te testen.
-
- 3rd Gear member
Da's mooi! Bij een proefrit kreeg ik als test onze hond (kruising Berner Sennen & Tervuerense Herder) er bijna niet in; die dacht "bekijk het maar" veeeel te klein. Dat is het ook écht wel maar hij kan nu wel liggend naar buiten kijken en dat maakt (voor hem) veel goedRichieB schreef:Ik had een dakkoffer besteld, maar die heb ik deze vakantie helemaal niet nodig. Ik ben blij verrast met wat er allemaal achterin past!

Rest van de proefrit was zeer geslaagd. Ik vind het vermogen (behalve in Power) niet bijzonder maar de wegligging; strakker en comfortabeler dan mijn V70 wel. Daarnaast ben/was ik zeer gecharmeerd van het ACC dat maakt rijden op de Nederlandse snelwegen (te druk met naar mijn mening veel slechte, onoplettende chauffeurs) een stuk aangenamer. Stemgestuurde telefoon & navigatie vond ik behoorlijk beroerd en omslachtig. Bij Sensus vervalt stembediende navigatie sowieso dus ik zal er geen last van hebben. Helaas nog geen test van de iPhone app, Premium sound & Sensus Touch. De ruimte op de achterbank en de hoofdruimte vond ik helemaal prima net als het dashboard in powerstand. Er zitten leuke & handige features in het display verwerkt. Aut. verkeersborden herkenning vond ik trouwens ook errug prettig..... Ik zie/zag trouwens (ook) geen reden om met dure laadpalen in de weer te zijn/gaan. Gewoon aan het stopcontact (buiten) gaat prima en laat ook (vrij) snel.
V70 2.4 2000
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
V70 T5 2003 MY 2004
V60 PIH Summum 2013 MY '14
V70 T6 2008
-
- 4th Gear member
Zit dit ook in de MY13? Of alleen op de MY14?RichieB schreef:Ja, daar las ik ook over in de PIH handleiding. Nog geen mogelijkheid gehad om dit te testen.
https://www.media.volvocars.com/global/ ... iaid=48103
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- RichieB
- 6th Gear member
Een laadpaal thuis is puur voor het gemak. Je hoeft dan niet met een losse kabel aan de gang, en de schuko kabel buiten in de regen laten liggen schijnt hij ook niet fijn te vinden. Ik denk dat ik in 5 jaar tijd ruim 1000 keer thuis ga opladen. Zo bezien kost me dit gemak nog geen euro per keer. Dat vind ik het wel waard.tomtom schreef:Ik zie/zag trouwens (ook) geen reden om met dure laadpalen in de weer te zijn/gaan. Gewoon aan het stopcontact (buiten) gaat prima en laat ook (vrij) snel.
-
- 2nd Gear member
Heb er gistermiddag een uur in kunnen rijden, dat was er nog niet van gekomen. Demo van de dealer.
Lachen hoor , dat electrisch rijden is best wel apart in het begin. Ongemerkt ga je harder want je hoort niks. Auto is best wel stug geveerd. Vanwege het gewicht ook (kleine 1900 kg) maar het viel me wel op. Vind ik wel prettig maar kan me voorstellen dat niet elke Volvo rijder dit super vind.
Prestaties goed. Acceleratie van 0 - 100 echt wel vlot, vooral de eerste meters als het koppel van die electromotor (200 nm) er vol inkomt. Wat binnendoor gestuurd, je merkt het niet (auto is erg stil) maar ongemerkt rij je snel hard. Zomaar 160 km/u. Net een elastiek, ook de schakelmomenten merk je amper omdat de electromotor dan bijspringt. Hele lineraire versnelling.
Combinatie dieselmotor - electromotor is echt top, werkt fantastisch mooi samen. Je merkt soms amper dat de dieselmotor op de achtergrond gestart wordt of weer uit gaat. Heel mooi gedaan.
Beetje sportief sturen, dan merk je wel dat je met een erg zware auto onderweg bent en krijgen de banden het moeilijk maar het viel niet tegen. Is natuurlijk geen sportauto maar je kunt er nog aardig mee sturen.
Ben behoorlijk enthousiast , wordt een fijne kilometervreter. Nu nog een paar maand wachten.....
1 Vraag: die verkeersbordenherkenning? Is dat standaard of onderdeel van een pakket of losse optie? Zat ook in deze demo, werkte best goed.
Lachen hoor , dat electrisch rijden is best wel apart in het begin. Ongemerkt ga je harder want je hoort niks. Auto is best wel stug geveerd. Vanwege het gewicht ook (kleine 1900 kg) maar het viel me wel op. Vind ik wel prettig maar kan me voorstellen dat niet elke Volvo rijder dit super vind.
Prestaties goed. Acceleratie van 0 - 100 echt wel vlot, vooral de eerste meters als het koppel van die electromotor (200 nm) er vol inkomt. Wat binnendoor gestuurd, je merkt het niet (auto is erg stil) maar ongemerkt rij je snel hard. Zomaar 160 km/u. Net een elastiek, ook de schakelmomenten merk je amper omdat de electromotor dan bijspringt. Hele lineraire versnelling.
Combinatie dieselmotor - electromotor is echt top, werkt fantastisch mooi samen. Je merkt soms amper dat de dieselmotor op de achtergrond gestart wordt of weer uit gaat. Heel mooi gedaan.
Beetje sportief sturen, dan merk je wel dat je met een erg zware auto onderweg bent en krijgen de banden het moeilijk maar het viel niet tegen. Is natuurlijk geen sportauto maar je kunt er nog aardig mee sturen.
Ben behoorlijk enthousiast , wordt een fijne kilometervreter. Nu nog een paar maand wachten.....
1 Vraag: die verkeersbordenherkenning? Is dat standaard of onderdeel van een pakket of losse optie? Zat ook in deze demo, werkte best goed.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
zit mee in een driver support line
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Of optie 769, dan heb je voor € 910,--
= Driver Alert en Lane Departure Warning systeem.
= Collision Warning zonder Full Auto Brake
= grootlichtassistent (permanent adaptief grootlicht i.c.m.
Xenon verlichting)
= verkeersborden herkenning
(alleen i.c.m. Regensensor)
= Driver Alert en Lane Departure Warning systeem.
= Collision Warning zonder Full Auto Brake
= grootlichtassistent (permanent adaptief grootlicht i.c.m.
Xenon verlichting)
= verkeersborden herkenning
(alleen i.c.m. Regensensor)
Volvo for life
- RichieB
- 6th Gear member
Even wat ervaringen met het rijden in de UK: de borden herkenning is vrij nutteloos. Hij leest de mph als km/u. (Meer een fout van de Engelsen dan van Volvo natuurlijk.) Wat ook vervelend is, is het instellen van de xenon verlichting op linksrijdend. Dat moet je elke keer doen voordat je wegrijdt, en kan alleen als je stilstaat. Ik had het logischer gevonden als je dit 1 keer instelt, en dan een herinnering krijgt als je wegrijdt. Dan zet je het weer uit als je weer in Nederland bent.
Het opladen hier gaat prima via een verloopstekker van schuko naar UK plug. Die verloopstekker moet wel randaarde hebben, anders springt de regelbox op rood. Zal wel met de veiligheid te maken hebben ofzo.
Verder een heerlijke rit gehad op puur diesel vanaf de boot. Kramp in m'n kaken van de glimlach!
Het opladen hier gaat prima via een verloopstekker van schuko naar UK plug. Die verloopstekker moet wel randaarde hebben, anders springt de regelbox op rood. Zal wel met de veiligheid te maken hebben ofzo.
Verder een heerlijke rit gehad op puur diesel vanaf de boot. Kramp in m'n kaken van de glimlach!

-
- 2nd Gear member
Borden herkenning vind ik ook niks: soms worden ze goed weergegeven, soms ook niet; kan je dus niet op vertrouwen, dus waardeloos
front view camera vind ik ook het geld niet waard; gebruik je te weinig; tot op heden alleen maar gebruikt om te laten zien dat het niks is
keyless entry laat me ook te vaak in de steek; sta je aan een deur te trekken die niet open wil....lullig
De auto geeft ok wel eens aan dat de sleutel niet herkent wordt...
BLIS: ook niet te vertrouwen; staat dus altijd uit bij mij
Tot zover de minpuntjes: woensdag gaat de nieuwe voorruit erin en dinsdag de 2500 km beurt, ondertussen zit ik al boven de 4500. Verbruik tot op heden 3,6l/100km
Voor de rest ben ik ondertussen een rustige tevreden rijder en nog geen moment spijt..
Verwarmde stuur heb je volgens mij niet nodig gelet op de voorverwarming die ik altijd standaard instel op de verwachte vertrektijd
front view camera vind ik ook het geld niet waard; gebruik je te weinig; tot op heden alleen maar gebruikt om te laten zien dat het niks is
keyless entry laat me ook te vaak in de steek; sta je aan een deur te trekken die niet open wil....lullig
De auto geeft ok wel eens aan dat de sleutel niet herkent wordt...
BLIS: ook niet te vertrouwen; staat dus altijd uit bij mij
Tot zover de minpuntjes: woensdag gaat de nieuwe voorruit erin en dinsdag de 2500 km beurt, ondertussen zit ik al boven de 4500. Verbruik tot op heden 3,6l/100km
Voor de rest ben ik ondertussen een rustige tevreden rijder en nog geen moment spijt..
Verwarmde stuur heb je volgens mij niet nodig gelet op de voorverwarming die ik altijd standaard instel op de verwachte vertrektijd
- RichieB
- 6th Gear member
Keyless entry werkt bij mij altijd, keyless drive ook. Misschien even na laten kijken? BLIS gebruik ik als extra waarschuwing, maar kijk zelf altijd ook even in de dode hoek.
-
- 5th Gear member
Keyless werkt geweldig. Openen is dmv greep vasthouden he? Ik was ook in begin aan het klooien met die touch knop.
Blis is wel handig. Alleen keer storing omdat lens smerig was. Voor cam is waardeloos. RTI is so so. Kan niet wachten op sensus connected.
power knop is by far de beste feature
Blis is wel handig. Alleen keer storing omdat lens smerig was. Voor cam is waardeloos. RTI is so so. Kan niet wachten op sensus connected.
power knop is by far de beste feature

- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
Blijft een gekloot hier met opladen.
Afgelopen donderdag niet kunnen laden via mijn laadpunt, code rood is stroring.
Daarna 2 x met de shuko kabel kunnen laden op mijn werk.
Gisteravond thuisgekomen, weer aan de laadpunt en weer rood, storing.
Daarna geprobeerd met de shuko lader, hele huis zonder stroom.
Verdenk het laadpunt ervan dat deze de storing veroorzaakt.
Beetje een domper op de verder zeer plezierige ervaringen met de V60 PIH.
Afgelopen donderdag niet kunnen laden via mijn laadpunt, code rood is stroring.
Daarna 2 x met de shuko kabel kunnen laden op mijn werk.
Gisteravond thuisgekomen, weer aan de laadpunt en weer rood, storing.
Daarna geprobeerd met de shuko lader, hele huis zonder stroom.
Verdenk het laadpunt ervan dat deze de storing veroorzaakt.
Beetje een domper op de verder zeer plezierige ervaringen met de V60 PIH.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
Nu weer vrolijk aan het laden op het werk met de Shuko kabel.
Straks thuis eerst weer met de Shuko kabel proberen en daarna met het laadpunt.
Krijg dan hopelijk een goed beeld waar het fout gaat.
Straks thuis eerst weer met de Shuko kabel proberen en daarna met het laadpunt.
Krijg dan hopelijk een goed beeld waar het fout gaat.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
- Johann
- 5th Gear member
- Contacteer:
Jeroen schreef: Daarna geprobeerd met de shuko lader, hele huis zonder stroom.

Sorry maar dat was lollig.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Knock on wood maar heb helemaal geen probleem met het de Ratio thuislader, schuko lader heb ik nog niet gebruikt. Het lijkt er inderdaad op dat je thuislader niet meer goed werkt alhoewel het zonder stroom zitten na gebruik van de schuko lader dit weerspreekt