Vandaag naar Belgie geweest voor 2500km beurt. Men gaf aan dat het onderhoud gedaan was, maar dat de software-update tot viermaal toe mislukte.
Hiervoor zouden ze een rapportje schrijven naar Volvo en tzt weer contact met mij opnemen.
Mijn vraag is nu: weet iemand wat de releasenotes zijn van de update, want door ervaring wijs geworden doe ik nooit updates zonder dat ik weet welk probleem ze oplossen.....want vaak krijg je meer problemen dan oplossingen...
V60 Plug-in Hybrid: drie auto's in één
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
helaas, die info krijg je als dealer niet
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
Heren (en dames als deze hier überhaupt aanwezig zijn),
Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is maar wil jullie dit niet onthouden.
Bij de Volvo dealer Niham in Zoetermeer liggen koffersets in de showroom voor verschillende modellen.
Deze koffersets passen exact in de normale V60.
Ik heb navraag gedaan bij Car-bags.com (de producent) en die gaf aan dat er een set wordt ontwikkeld voor de V60 PIH. Deze zal medio augustus beschikbaar zijn.
Hier een foto!
http://www.car-bags.com/components/com_ ... Bags-1.jpg
Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is maar wil jullie dit niet onthouden.
Bij de Volvo dealer Niham in Zoetermeer liggen koffersets in de showroom voor verschillende modellen.
Ik heb navraag gedaan bij Car-bags.com (de producent) en die gaf aan dat er een set wordt ontwikkeld voor de V60 PIH. Deze zal medio augustus beschikbaar zijn.
Hier een foto!
Aan het wachten op mijn V60 Plugin Hybrid MY 14 Certificaat 908
-
- 2nd Gear member
Ik heb hem erin genomen, maar weet eigenlijk niet waarom :oops:
Bij het nalezen op internet schijnt dat hij vrij zwaar stuurt, tevens heb je de optie om hem in te stellen in 3 verschillende standen via het menu.
Ik ben benieuwd.
Bij het nalezen op internet schijnt dat hij vrij zwaar stuurt, tevens heb je de optie om hem in te stellen in 3 verschillende standen via het menu.
Ik ben benieuwd.
-
- 2nd Gear member
Dit haal ik van de Website van Volvo!
Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging
De optionele snelheidsafhankelijke progressieve stuurbekrachtiging maakt gebruik van geavanceerde snelheidsgevoelige technologieën om de benodigde stuurbekrachtiging te regelen tijdens het rijden. Bij hoge snelheden wordt voldoende stuurvastheid geboden. Bij het inparkeren en in langzaam rijdend verkeer stuurt de auto echter licht en soepel. Naast de automatische snelheidsafhankelijke aanpassing van de stuurgevoeligheid kunt u via Sensus een keuze maken tussen drie standen voor de stuurkracht van uw auto: licht, gemiddeld en zwaar sturend.
Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging
De optionele snelheidsafhankelijke progressieve stuurbekrachtiging maakt gebruik van geavanceerde snelheidsgevoelige technologieën om de benodigde stuurbekrachtiging te regelen tijdens het rijden. Bij hoge snelheden wordt voldoende stuurvastheid geboden. Bij het inparkeren en in langzaam rijdend verkeer stuurt de auto echter licht en soepel. Naast de automatische snelheidsafhankelijke aanpassing van de stuurgevoeligheid kunt u via Sensus een keuze maken tussen drie standen voor de stuurkracht van uw auto: licht, gemiddeld en zwaar sturend.
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
Volgens mij hebben wij dat op onze PIH's, maar nog niet uitgeprobeerd wat de verschillen zijn.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...
Fototopic - Website fotografie - Facebook
- Bluemagics
- 4th Gear member
Je kunt het alleen aanpassen als de auto stilstaat, in de praktijk ga je het dus op 1 stand zetten en nooit meer aanpassen.
Tijdens de proetrit gemerkt dat de auto iets zwaarder stuurt, dat vind ik persoonlijk alleen beter (vooral op hoge snelheden). Ik vind het dus precies goed.
Ga proefrijden en kijk wat je van de standaard stuurbekrachteging vind, als je die veels te licht of veels te zwaar vind, dan heeft zo'n optie zin. Anders kan je de centjes beter aan wat anders besteden.. een connected touch bijvoorbeeld.
Tijdens de proetrit gemerkt dat de auto iets zwaarder stuurt, dat vind ik persoonlijk alleen beter (vooral op hoge snelheden). Ik vind het dus precies goed.
Ga proefrijden en kijk wat je van de standaard stuurbekrachteging vind, als je die veels te licht of veels te zwaar vind, dan heeft zo'n optie zin. Anders kan je de centjes beter aan wat anders besteden.. een connected touch bijvoorbeeld.

2013 : Volvo V60 PIH - Crystal White
-
- 5th Gear member
T kost niet de hoofdprijs, zeker op het totaal en met alle voordeeltjes is het meer een keuze dan een extra
. Ben benieuwd of het miss als te 'kunstmatig' wordt ervaren, soms is een optie niet per definitie beter dan het 'origineel'..

- Paul
- Geartronic member
Nou ik moest toch even schrikken toen ik het totaal bedrag zag.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- ZX10r
- 5th Gear member
heb het nu en weer besteld, is super zeker in snelle bochten veel strakkerThom schreef:Wie heeft er snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging besteld, en waarom (niet)?
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
-
- 4th Gear member
Martijn, handig om te weten...Martijn1982 schreef:Heren (en dames als deze hier überhaupt aanwezig zijn),
Hier een foto!
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
-
- 3rd Gear member
Grappig, ik heb begrepen dat dat juist minder het geval is bij servotronic, zie bijv. http://www.autoweek.nl/rijimpressie/985/volvo-s60ZX10r schreef:heb het nu en weer besteld, is super zeker in snelle bochten veel strakkerThom schreef:Wie heeft er snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging besteld, en waarom (niet)?
Comfortabeler, ja zeker, maar strakker....? Ik heb de optie in ieder geval laten vervallen.
MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid
- ZX10r
- 5th Gear member
Tja, ze zijn er geen fan van. Ik heb naast de mijne ook in dezelfde periode langere tijd gereden in een versie welke het niet had. In lange snelweg bochten is de auto veel stabieler. Autobladen testen veel meer op de limit in dat gebied komen wij normaal gesproken niet.volvosan schreef:Grappig, ik heb begrepen dat dat juist minder het geval is bij servotronic, zie bijv. http://www.autoweek.nl/rijimpressie/985/volvo-s60ZX10r schreef:heb het nu en weer besteld, is super zeker in snelle bochten veel strakkerThom schreef:Wie heeft er snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging besteld, en waarom (niet)?
Comfortabeler, ja zeker, maar strakker....? Ik heb de optie in ieder geval laten vervallen.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out XC 70 D5 full option
- Jeroen
- 5th Gear member
- Contacteer:
Zo, laadpunt ook weer in orde, zat een stekkertje los.
Volvo XC60 D5 Summum > Volvo V60 D6 Pure Limited > Volvo XC90 T8 Inscription > Volvo V60 T6 Inscription > op naar een nieuw auto avontuur...