Kunt u, uw eigen auto als studieproject neerzetten?
Volvo 164
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20912
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Meester B-lennium,
Kunt u, uw eigen auto als studieproject neerzetten?
Kunt u, uw eigen auto als studieproject neerzetten?
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
gefeliciteerd met je nieuwe titel!! en de voortgang van je project uiteraard...
of moet ik u zeggen..?
of moet ik u zeggen..?
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- mr.borrie
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
- Locatie: Haarlem
Ja dikke poep dit hoor kan niet wachten tot het gemonteerd is dan kom ik weer langs!
Edit: begrijp ik nou goed dat je 2 turbo's gaat gebruiken als ik je spruitstuk bekijk of komen de andere cylinders er nog bij
Edit: begrijp ik nou goed dat je 2 turbo's gaat gebruiken als ik je spruitstuk bekijk of komen de andere cylinders er nog bij
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
-
B-lennium
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Ik gebruik inderdaad de 2 3 to 1 uitlaatspruitstukken zoals je die vind op een B30 met injectie. mijn eerste plan van een volledige octopus aan buizen onder de motorkap paste niet onder de inlaat. (inlaat en uitlaat aan de zelfde kant van de cilinderkop...) :crazyeyes:
met een extra remlicht-schakelaar gemonteerd op het koppelingspedaal ga ik de launch control inschakelen (niets anders als een lager afgestelde toerenbegrenzer). ik wil de begrenzer zo instellen dat alleen de timing aangepast wordt --> leuke vlammen en knallen als gevolg
Helaas heb ik geen studie punten kunnen verdienen... (hts autotechniek?
)
met een extra remlicht-schakelaar gemonteerd op het koppelingspedaal ga ik de launch control inschakelen (niets anders als een lager afgestelde toerenbegrenzer). ik wil de begrenzer zo instellen dat alleen de timing aangepast wordt --> leuke vlammen en knallen als gevolg
Helaas heb ik geen studie punten kunnen verdienen... (hts autotechniek?
- mr.borrie
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 23.12.2009 - 14:49
- Locatie: Haarlem
Misschien stond het al ergens maar waar heb je die fans vanaf gehaald, die van de 960 heb ik net even geprobeerd na jou met efans te zien
maar die past dus niet.. dus welke heb jij gebruikt, al zal de 164 radiator wel groter dan de 144 zijn?
CURRENT:764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 85'|Volvo 360 86 Cup|Volvo 144 70'|
-
B-lennium
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
deze fans komen van een mondeo, als ik geen ruimte problemen zou hebben dan had een 850/v70 fan direct gepast heb ik het idee. de radiator van een 164 is idd groter als die van een 140.
Vandaag ben ik vooral met klein werk bezig geweest:
Metertjes monteren,
Draaden trekken, vacuum slangen leggen + aansluiten.
mijn klokje heb ik verbouwd zodat de turbo druk meter er in past (klok was toch stuk
)
de inlaat is af.
Volgende week kijken of ik op de brug de uitlaat goed kan monteren, ben al een heel eind maar een brug is toch makkelijk.
Vandaag ben ik vooral met klein werk bezig geweest:
Metertjes monteren,
Draaden trekken, vacuum slangen leggen + aansluiten.
mijn klokje heb ik verbouwd zodat de turbo druk meter er in past (klok was toch stuk
de inlaat is af.
Volgende week kijken of ik op de brug de uitlaat goed kan monteren, ben al een heel eind maar een brug is toch makkelijk.
-
B-lennium
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Op de brug heb ik mijn uitlaat goed kunnen bevestigen.
hij volgt de lijnen van de body en is niet veel lager als de originele uitlaat (ik had vooraf een beetje drempel vrees
)
De uitlaat is grotendeels gewoon een 240 uitlaat van JT superflow
Een sierstuk lijkt mij niet nodig, de buis een beetje onder een hoek afgezagen is voldoende:

Ik mis mijn auto wel een beetje, hij staat nu al zo lang stil!

prachtig toch?
Genoeg gezwijmel, omdat de dynamo van plek gewisseld is ( zit nu boven de stuurbekrachtiging's pomp) moets ook de VR sensor van het megasquirt een nieuwe plek krijgen, zie hier de nieuwe beugel!

stevig zat denk ik!
De carterpan heb ik gemodificeerd zodat de olie-temperatuur-sensor en turbo retour leiding aangesloten kunnen worden.


Als laatst een slechte telefoon foto van mijn extra metertjes, keurig weggewerkt zodat meneer golf-pet-in-zn-nek ze niet kan ontdekken

Ik hoop eind deze week te kunnen rijden!, lang leven de vakantie's !
hij volgt de lijnen van de body en is niet veel lager als de originele uitlaat (ik had vooraf een beetje drempel vrees
De uitlaat is grotendeels gewoon een 240 uitlaat van JT superflow
Een sierstuk lijkt mij niet nodig, de buis een beetje onder een hoek afgezagen is voldoende:

Ik mis mijn auto wel een beetje, hij staat nu al zo lang stil!

prachtig toch?
Genoeg gezwijmel, omdat de dynamo van plek gewisseld is ( zit nu boven de stuurbekrachtiging's pomp) moets ook de VR sensor van het megasquirt een nieuwe plek krijgen, zie hier de nieuwe beugel!

stevig zat denk ik!
De carterpan heb ik gemodificeerd zodat de olie-temperatuur-sensor en turbo retour leiding aangesloten kunnen worden.


Als laatst een slechte telefoon foto van mijn extra metertjes, keurig weggewerkt zodat meneer golf-pet-in-zn-nek ze niet kan ontdekken

Ik hoop eind deze week te kunnen rijden!, lang leven de vakantie's !
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Blijft een mooie bak! Kijk uit naar de updates!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- v700r
- 5th Gear member
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
- Locatie: Alphen aan den Rijn
B-lennium schreef: Een sierstuk lijkt mij niet nodig, de buis een beetje onder een hoek afgezagen is voldoende:
!
Waarom onder een hoek en niet gewoon recht? Anders krijg je zo'n meneer golf-pet-in-zn-nek-DTM-uitlaat
Groeten van Frans.
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
hee... die dtm uitlaten staan omhoog he...
super wagen man!!
ben benieuwd naar het geluid!
snel een nieuw filmpje posten aub!
super wagen man!!
ben benieuwd naar het geluid!
snel een nieuw filmpje posten aub!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Kan jijzelf ook wel:soepkip schreef:Echt een hele vette wagen!
Durf je te schatten hoeveel geld hierin zit? :xcensoredx:
Kfdi injectie pakket
turbo
rvs uitlaat
intercooler
fans
aansluitmateriaal
Persoonlijk zou ik in ieder geval er wel een lange tijd voor moeten sparen!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
-
B-lennium
- 4th Gear member
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26
Vandaag druk bezig geweest,
Fan electrisch aangesloten, vacuumslangen aangesloten, las werk enz
Het uitlaat spruitstuk en turbo heb ik ingewikkeld met hittewerend materiaal, hierdoor blijft de hitte in de buis en uit de motorruimte (hoop ik).
De turbo is voorzien van een nieuwe Forge wastegate actuator, deze kan ik instellen met verschillende veren.

Turbo met uitlaatband

Spruitstukken met uitlaatband.

Vrijdag gaan we weer verder, misschien wel een poging tot starten!
Fan electrisch aangesloten, vacuumslangen aangesloten, las werk enz
Het uitlaat spruitstuk en turbo heb ik ingewikkeld met hittewerend materiaal, hierdoor blijft de hitte in de buis en uit de motorruimte (hoop ik).
De turbo is voorzien van een nieuwe Forge wastegate actuator, deze kan ik instellen met verschillende veren.

Turbo met uitlaatband

Spruitstukken met uitlaatband.

Vrijdag gaan we weer verder, misschien wel een poging tot starten!
- ferdy
- 4th Gear member
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08
Bas heeft de echte megasquirt, kdfi is een kopie. Allebei megasquirt based.Boele schreef:Kan jijzelf ook wel:soepkip schreef:Echt een hele vette wagen!
Durf je te schatten hoeveel geld hierin zit? :xcensoredx:
Kfdi injectie pakket
turbo
rvs uitlaat
intercooler
fans
aansluitmateriaal
Persoonlijk zou ik in ieder geval er wel een lange tijd voor moeten sparen!
- Boele
- 4th Gear member
- Berichten: 611
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
- Locatie: Zeist
Oei, dus eigenlijk heb ik nu een beetje een lada met een volvo vergeleken ](*,)ferdy schreef:Bas heeft de echte megasquirt, kdfi is een kopie. Allebei megasquirt based.Boele schreef:Kan jijzelf ook wel:soepkip schreef:Echt een hele vette wagen!
Durf je te schatten hoeveel geld hierin zit? :xcensoredx:
Kfdi injectie pakket
turbo
rvs uitlaat
intercooler
fans
aansluitmateriaal
Persoonlijk zou ik in ieder geval er wel een lange tijd voor moeten sparen!
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- biadman
- 4th Gear member
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
- Locatie: hilversum
oi, met lada's is niets mis...
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310
het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
















