Pagina 14 van 30
Geplaatst: 30.09.2010 - 07:39
door V480-S60
Meester B-lennium,
Kunt u, uw eigen auto als studieproject neerzetten?

Geplaatst: 30.09.2010 - 10:50
door biadman
gefeliciteerd met je nieuwe titel!! en de voortgang van je project uiteraard...
of moet ik u zeggen..?
Geplaatst: 30.09.2010 - 16:57
door mr.borrie
Ja dikke poep dit hoor kan niet wachten tot het gemonteerd is dan kom ik weer langs!
Edit: begrijp ik nou goed dat je 2 turbo's gaat gebruiken als ik je spruitstuk bekijk of komen de andere cylinders er nog bij
Geplaatst: 30.09.2010 - 18:04
door ferdy
een b30e heeft 2 losse uitlaatspruitstukken
Geplaatst: 30.09.2010 - 18:40
door B-lennium
Ik gebruik inderdaad de 2 3 to 1 uitlaatspruitstukken zoals je die vind op een B30 met injectie. mijn eerste plan van een volledige octopus aan buizen onder de motorkap paste niet onder de inlaat. (inlaat en uitlaat aan de zelfde kant van de cilinderkop...) :crazyeyes:
met een extra remlicht-schakelaar gemonteerd op het koppelingspedaal ga ik de launch control inschakelen (niets anders als een lager afgestelde toerenbegrenzer). ik wil de begrenzer zo instellen dat alleen de timing aangepast wordt --> leuke vlammen en knallen als gevolg
Helaas heb ik geen studie punten kunnen verdienen... (hts autotechniek?

)
Geplaatst: 30.09.2010 - 19:18
door ferdy
Ik gebruik mijn kennis om dagelijks college te geven aan professoren hier op de Univiersiteit

Geplaatst: 30.09.2010 - 19:56
door mr.borrie
Misschien stond het al ergens maar waar heb je die fans vanaf gehaald, die van de 960 heb ik net even geprobeerd na jou met efans te zien

maar die past dus niet.. dus welke heb jij gebruikt, al zal de 164 radiator wel groter dan de 144 zijn?
Geplaatst: 02.10.2010 - 17:50
door B-lennium
deze fans komen van een mondeo, als ik geen ruimte problemen zou hebben dan had een 850/v70 fan direct gepast heb ik het idee. de radiator van een 164 is idd groter als die van een 140.
Vandaag ben ik vooral met klein werk bezig geweest:
Metertjes monteren,
Draaden trekken, vacuum slangen leggen + aansluiten.
mijn klokje heb ik verbouwd zodat de turbo druk meter er in past (klok was toch stuk

)
de inlaat is af.
Volgende week kijken of ik op de brug de uitlaat goed kan monteren, ben al een heel eind maar een brug is toch makkelijk.
Geplaatst: 18.10.2010 - 20:05
door B-lennium
Op de brug heb ik mijn uitlaat goed kunnen bevestigen.
hij volgt de lijnen van de body en is niet veel lager als de originele uitlaat (ik had vooraf een beetje drempel vrees

)
De uitlaat is grotendeels gewoon een 240 uitlaat van
JT superflow
Een sierstuk lijkt mij niet nodig, de buis een beetje onder een hoek afgezagen is voldoende:
Ik mis mijn auto wel een beetje, hij staat nu al zo lang stil!
prachtig toch?
Genoeg gezwijmel, omdat de dynamo van plek gewisseld is ( zit nu boven de stuurbekrachtiging's pomp) moets ook de VR sensor van het megasquirt een nieuwe plek krijgen, zie hier de nieuwe beugel!

stevig zat denk ik!
De carterpan heb ik gemodificeerd zodat de olie-temperatuur-sensor en turbo retour leiding aangesloten kunnen worden.
Als laatst een slechte telefoon foto van mijn extra metertjes, keurig weggewerkt zodat meneer golf-pet-in-zn-nek ze niet kan ontdekken
Ik hoop eind deze week te kunnen rijden!, lang leven de vakantie's !
Geplaatst: 18.10.2010 - 20:52
door Botje
[-o< laat mijne ook zo worden.
Geplaatst: 18.10.2010 - 22:03
door Boele
Blijft een mooie bak! Kijk uit naar de updates!
Geplaatst: 19.10.2010 - 08:19
door v700r
B-lennium schreef:
Een sierstuk lijkt mij niet nodig, de buis een beetje onder een hoek afgezagen is voldoende:
!
Waarom onder een hoek en niet gewoon recht? Anders krijg je zo'n meneer golf-pet-in-zn-nek-DTM-uitlaat
Geplaatst: 19.10.2010 - 14:18
door biadman
hee... die dtm uitlaten staan omhoog he...
super wagen man!!
ben benieuwd naar het geluid!
snel een nieuw filmpje posten aub!
Geplaatst: 19.10.2010 - 14:52
door soepkip
Echt een hele vette wagen!
Durf je te schatten hoeveel geld hierin zit? :xcensoredx:
Geplaatst: 19.10.2010 - 19:05
door Boele
soepkip schreef:Echt een hele vette wagen!
Durf je te schatten hoeveel geld hierin zit? :xcensoredx:
Kan jijzelf ook wel:
Kfdi injectie pakket
turbo
rvs uitlaat
intercooler
fans
aansluitmateriaal
Persoonlijk zou ik in ieder geval er wel een lange tijd voor moeten sparen!
Geplaatst: 20.10.2010 - 22:35
door B-lennium
Vandaag druk bezig geweest,
Fan electrisch aangesloten, vacuumslangen aangesloten, las werk enz
Het uitlaat spruitstuk en turbo heb ik ingewikkeld met hittewerend materiaal, hierdoor blijft de hitte in de buis en uit de motorruimte (hoop ik).
De turbo is voorzien van een nieuwe Forge wastegate actuator, deze kan ik instellen met verschillende veren.
Turbo met uitlaatband
Spruitstukken met uitlaatband.
Vrijdag gaan we weer verder, misschien wel een poging tot starten!
Geplaatst: 22.10.2010 - 11:45
door ferdy
Boele schreef:soepkip schreef:Echt een hele vette wagen!
Durf je te schatten hoeveel geld hierin zit? :xcensoredx:
Kan jijzelf ook wel:
Kfdi injectie pakket
turbo
rvs uitlaat
intercooler
fans
aansluitmateriaal
Persoonlijk zou ik in ieder geval er wel een lange tijd voor moeten sparen!
Bas heeft de echte megasquirt, kdfi is een kopie. Allebei megasquirt based.
Geplaatst: 22.10.2010 - 13:40
door Boele
ferdy schreef:Boele schreef:soepkip schreef:Echt een hele vette wagen!
Durf je te schatten hoeveel geld hierin zit? :xcensoredx:
Kan jijzelf ook wel:
Kfdi injectie pakket
turbo
rvs uitlaat
intercooler
fans
aansluitmateriaal
Persoonlijk zou ik in ieder geval er wel een lange tijd voor moeten sparen!
Bas heeft de echte megasquirt, kdfi is een kopie. Allebei megasquirt based.
Oei, dus eigenlijk heb ik nu een beetje een lada met een volvo vergeleken ](*,)
Geplaatst: 22.10.2010 - 13:55
door biadman
oi, met lada's is niets mis...
Geplaatst: 22.10.2010 - 20:41
door ferdy
Pcies dat zijn ook grote luxe auto's
