Pagina 14 van 23
Geplaatst: 31.03.2009 - 19:01
door Blade
Zonde man, zet er dan iig een sinterbrons plaat in van sachs. Die zou mij rond de 100 a 120€ kostten bij reisbergen. Auto kan heus wel een paar dagen buiten staan op het terrein daar toch ? Megane koppeling schijnt ook te passen. En daar zijn complete sportkoppeling setjes voor, is ook 215x26.
Geplaatst: 31.03.2009 - 19:20
door gvanminnen
Ja klopt heb die ook al gezien, maar auto moet weg.
Subframe was eraf en ophangen en wielen. Allemaal weer extra werk om de auto in en uit de garage te doen.
Heb dus geen tijd om een andere te bestellen helaas.
Geplaatst: 01.04.2009 - 15:49
door 440 Turbo
Heb je momenteel al een upgrade van het brnadstofsysteem, of rijd je nog met het standaardsysteem rond?
Momenteel ben ik ook hiermee bezig ik wil graag grotere injectoren plaatsen, maar welke injectoren had je eigenlijkgeplaats, waarop de auto zo beroerd liep? 0280 150 804?
Geplaatst: 01.04.2009 - 17:26
door gvanminnen
0 280 150 804 dat waren die ja en op het engelse forum zeggen ze ook high restistance. Misschien heb ik wel de verkeerde gehad??
In ieder geval liep me auto er niet mee en was me inspuitcomputer door gebrand.
Rijd met standaard brandstofsyteem. Heb nu eerst een betere brandstofpomp nodig. Weet alleen niet welke.
Geplaatst: 02.04.2009 - 21:43
door gvanminnen
Nieuwe orginele koppeling zit erin en hij slipt niet. Heb op 0,8 bar gereden en niks aan de hand, hopen dat het zo blijft.
Niemand die iets weet over die brandstofpomp? Hoe zit die aangesloten 1 slang en 1 stekker??
Geplaatst: 11.04.2009 - 17:00
door gvanminnen
Vandaag de power boost valve gemonteerd en de orginele weg gehaald, maar gaat nog niet helemaal lekker. Zakt volgens mij soms terug in druk en fluit soms. Brandstofpomp is echt aan z'n eind.
Kan ik de brandstofpomp demonteren met een volle tank?
Ook nog een 2e veerpootbrug achter gemaakt op de onderste gordelpunten.
Zeker een verbetering weer en duidelijk strakker door de bocht. Krijg steeds meer gevoel met de auto en wat die gaat doen in de bocht.
Plannen:
brandstofpomp (spoed)
brandstoffilter
Accu naar achteren
Olie catch can
Carterontluchting van de intake halen
Veerpootbrug voor onderkant
Geplaatst: 11.04.2009 - 17:38
door DeNNiS_
Waarom is dat binnenste niet blauw?? is deze wagen over gespoten geweest ofzo
wel netjes die bruggen er in maakt hem erg strak
Geplaatst: 11.04.2009 - 17:50
door Auk
Dat blauwe wat je ziet is de walm die het interieur ingekomen is bij het spuiten in de fabriek. Als je jouw S40 uit zou kleden kom je dit ook tegen.
Ziet er goed uit allemaal! Maar dat verschil merkbaar is met zo'n aanpassing lijkt me toch niet DUIDELIJK merkbaar?!
M'n Celica heeft destijds dit soort aanpassingen ook gehad, maar niet dat dat écht merkbaar was naast de veerpootbruggen voor en achter.
Geplaatst: 11.04.2009 - 18:04
door gvanminnen
Celica is al een sportieve wagen en daarom zal het chasis al strakker en sterker zijn.
Volvo 440 is geen sportieve auto en daarom ook geen sterk chasis. Net als de standaard veren en bandenmaat dit veroorzaakt allemaal overhellen en slingeren. Auto is totaal niet ontworpen om hard mee door de bocht te gaan en je voelt het chasis ook bewegen en slingeren al laat je abrupt het gas los in de bocht.
Dit is nu allemaal minder en auto gaat steeds strakker door de bocht.
Geplaatst: 12.04.2009 - 13:07
door Kootje
Strak hoor! En gaat de achterbank er ook nog gewoon in?
Geplaatst: 12.04.2009 - 13:08
door Blade
Echt netjes ! Maak eens een paar extra.... moet je zien hoeveel mensen er 1 willen...
Geplaatst: 12.04.2009 - 22:43
door gvanminnen
Bank past denk ik niet meer, maar boeit niet. moet nog steeds de brandstofpomp vervangen.
Geen tijd om veerpootbruggen te maken en ook niet heel veel zin in. Dit mag denk ik ook niet op me werk. Moet nog zat tijd in me eigen auto besteden.
Vader heeft nu ook een tweede auto erbij die tijd nodig heeft. Oude opel manta van me opa uit 1980. Wel een 2.2 liter injectie met airco en automaat.
Geplaatst: 13.04.2009 - 21:49
door KennyH
snap het niet helemaal goed
wel je wegligging verbeteren maar niet je brandstofpomp vervangen?
dit vraagt gewoon op een arm lopende motor

Geplaatst: 14.04.2009 - 16:18
door elco440
Poika schreef:Echt netjes ! Maak eens een paar extra.... moet je zien hoeveel mensen er 1 willen...
zeker weten dat er meerderen zijn die er een willen me 2

Geplaatst: 14.04.2009 - 17:19
door gvanminnen
KennyH schreef:snap het niet helemaal goed
wel je wegligging verbeteren maar niet je brandstofpomp vervangen?
dit vraagt gewoon op een arm lopende motor

Zeg jij dan welke pomp die beter is als de orginele en er zo in past.
Ben nog niet klaar. Wacht nog op reacties hier op het forum en ander forum, maar die komen niet.
Had vandaag nog een afspraak in Nootdorp dus hij moest wel rijdend blijven.
Ga deze week de brandstofpomp bekijken.
Geplaatst: 14.04.2009 - 17:20
door Blade
Staat nu een originele op MP van Wytse. 20 euries.
Geplaatst: 14.04.2009 - 18:19
door 440 Turbo
Heb er 3 liggen voor de Turbo, je zegt het maar!

Geplaatst: 14.04.2009 - 21:54
door gvanminnen
Link ervan Poika kan hem niet vinden. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet een orginele.
Geplaatst: 14.04.2009 - 23:10
door Blade
Geplaatst: 15.04.2009 - 17:33
door gvanminnen
Die 2 koppelingen eerst los draaien, waar die slangen mee vast zitten.
Dan die grote plastic moer en dan komt die er zo uit.
Of zit die in de tank ook nog vast aan slangen?
440 turbo: Orginele pomp heb ik niks aan moet een betere hebben.