Pagina 14 van 20
Geplaatst: 13.02.2009 - 17:54
door Paul
spikebyt schreef:Van de week pas de uitzending gezien (video) en vraag me het volgende af. Bijna het hele topic gelezen, maar vindt nergens nu precies over welke leeftijd en type het nu precies gaat. Voor zover ik weet vanaf 1999-2004 bij S60 en S80
Maar ik heb van de week onder de motorkap van mijn broers S60-2.5T gekeken en die motor ziet er heel anders uit dan de plaatjes op de TV.
Kan een techneut hier uitsluitsel over geven
Dan heb je toch het topic niet helemaal gelezen, want ik denk dat het er zeker 4 keer staat.
Geplaatst: 15.02.2009 - 18:43
door priv
Hallo Paul
ben het met spykbite eens.
mijn volvo is van 11-2002 maar heb geen duidelijk antwoordt kunnen vinden.
men spreekt van 1999 tot 2002 dan weer van 1999 t/m 2002 op een engelse site gaat het van 1999 t/m 2001 ik kan mijn S60 er niet duidelijk in terug vinden
misschien heeft iemand wel de juiste gegevens.
gr Jan
Geplaatst: 15.02.2009 - 19:59
door spikebyt
priv schreef:Hallo Paul
ben het met spykbite eens.
mijn volvo is van 11-2002 maar heb geen duidelijk antwoordt kunnen vinden.
men spreekt van 1999 tot 2002 dan weer van 1999 t/m 2002 op een engelse site gaat het van 1999 t/m 2001 ik kan mijn S60 er niet duidelijk in terug vinden
misschien heeft iemand wel de juiste gegevens.
gr Jan
Dank voor de bijval. Ik las dus ook wat jij schrijft.
Ik rij zelf een C30-T5, maar mijn broer rijdt een S60 2.5T en wil wel weten of hij er ook "zo een" heeft.
Ik lees op het Radar-forum dat een witte sticker op het huis foute boel is, maar een gele sticker (nieuwer) goed zou zijn
Het had Radar gesierd als ze expliciet hadden aangegeven om welke types/bouwjaren het zou gaan.
Na het zien van de uitzending had ik echt het gevoel dat er NIETS meer deugde aan Volvo.
Maar zo werkt dat nu eenmaal (naar het schijnt) bij die consumentenprogramma's
Dus sorry als ik het het niet goed heb kunnen vinden, maar welke datums praten we over ??;
Ik zocht in de printout-layout en vond daar alleen de reactie van Paul, maar waar komt die info precies vandaan??
Paul - Wo 04 Feb, 2009 9:51 pm
Bericht onderwerp:
« Bobbl » :
Hoi, nou wordt ik toch nieuwsgierig, mijn S60 uit 04-2003, heeft die nu wel een probleem ETM of niet?? Oja 2.4 benz. 140PK
Alvast bedankt Bob.
Nee, want het is tot en met modeljaar 2002. En bij "ik" heb je geen t achter het werkwoord. Wink
En zijn er foto's van de diverse motoren zodat je kunt zien WAAR die unit zich precies bevindt (los van het bouwjaar waar we het over hebben?)
Geplaatst: 15.02.2009 - 21:30
door Paul
Ah okey sorry.
Het gaat alleen om de 2.4 motor 140pk en de 170pk. Dus je 2.5T valt zowieso buiten de boot.
Geplaatst: 15.02.2009 - 21:48
door spikebyt
Dank voor de extra update, Paul
Weet je waar plaatjes van de motoren te vinden zijn.
Wel gezocht, maar (nog) niet kunnen vinden
Geplaatst: 15.02.2009 - 21:49
door Paul
Uhm nee, kan ik je niet mee helpen.
Geplaatst: 15.02.2009 - 22:01
door Pikantje
hadico schreef:Ben schreef:ETM throttle modules are warranted to be free from manufacturing defects for the period of one(1) year.
Maar wie is nou de fabrikant? XeMODeX Inc. of ACtronics?
Ze fabriceren ze niet ze repareren ze alleen ,met onderdelen die wie weet waar vandaan gehaald zijn , een set printplaat met koolstof kan volgens mij niet teveel kosten, een elect. systeempje zal wel iets duurder zijn .
Blijft echter dat het verschil tussen nieuw en gerepareerd wel klein word op deze manier.
http://xemodex.com/core_purchase_form_99.pdf
Kijk hier ook eens naar kassa!!!!!!!!!!!!!!!
Zowel Xemodex als AC-Tronics maken gebruik van een onderdeel dat door de chinese firma Sacer wordt geproduceerd:
http://sacerltd.en.china.cn/selling-lea ... ensor.html
Volgens mij kosten die dingen niet zo veel en ik heb ook een montagehandleiding weten te vinden waaruit blijkt dat je met een beetje soldeerervaring dit klusje best zelf kunt uitvoeren. Ik heb rechtstreeks met Sacer gemaild om ze te bemachtigen, maar ze verwijzen mij weer door naar AC-Tronics, die ze natuurlijk niet los verkoopt......
Geplaatst: 15.02.2009 - 23:16
door Gast
Waar staat die montage handleiding? Ik heb er al eens naar gezocht, maar niet gevonden.
Nu word ik toch wel weer nieuwsgierig.

Geplaatst: 16.02.2009 - 11:46
door Summum
Hmmm...zou het een virus zijn?
Gistermiddag viel onze S60 (170pk, 2001, 100000km) op de snelweg spontaan uit. Vermogen viel weg en stop op vluchtstrook was nodig. Na enige tijd opnieuw gestart, geen probleem meer te merken. Wel brandt nog steeds het waarschuwingslampje van het uitlaatsysteem en geeft de BC de melding: Emissieservice vereist.
Zou dit ook de beruchte ETM zijn? En hoeven wij dus niet te rekenen op enige vorm van coulance?
Geplaatst: 16.02.2009 - 11:56
door Paul
Is volgens mij inderdaad het probleem en ik zou eerst maar even contact opnemen met je dealer.
Geplaatst: 16.02.2009 - 12:23
door priv
Mijn volvo S60 is van 11-2002
Heb ik ook een slecht gasklephuis?
men spreekt van 1999 tot 2002 dan weer van 1999 t/m 2002 op een engelse site gaat het van 1999 t/m 2001 ik kan mijn S60 er niet duidelijk in terug vinden
misschien heeft iemand wel de juiste gegevens.
gr Jan
weet iemand antwoordt?
Geplaatst: 16.02.2009 - 14:57
door EvolvE
t5play schreef:
Wil je écht probleemloos (hoe klein muggenzifterig probleem ook) rijden, dan zul je toch echt Japans moeten rijden: Honda, Mazda. Bij elk Europees merk zal er altijd wel iets zijn.
Zelf deze merken hebben hun specifieke problemen....
Geen enkel merk is 100% perfect.
Ook het eens zo betrouwbare Toyota is niet meer 100% betrouwbaar.
Bij sommige dealers liggen de 2.2 D4D-DCAT gewoon op voorraad.
Geplaatst: 16.02.2009 - 16:45
door Gast
1999 t/m 2002 en soms zijn er ook nog MY 2002 geleverd in 2003.
Geplaatst: 16.02.2009 - 19:53
door bart simpson
EvolvE schreef:t5play schreef:
Wil je écht probleemloos (hoe klein muggenzifterig probleem ook) rijden, dan zul je toch echt Japans moeten rijden: Honda, Mazda. Bij elk Europees merk zal er altijd wel iets zijn.
Zelf deze merken hebben hun specifieke problemen....
Geen enkel merk is 100% perfect.
Ook het eens zo betrouwbare Toyota is niet meer 100% betrouwbaar.
Bij sommige dealers liggen de 2.2 D4D-DCAT gewoon op voorraad.
en na 3 jaar en
1 dag wel voor
100% voor rekening klant
Geplaatst: 18.02.2009 - 18:51
door t5play
Pikantje schreef:hadico schreef:Ben schreef:ETM throttle modules are warranted to be free from manufacturing defects for the period of one(1) year.
Maar wie is nou de fabrikant? XeMODeX Inc. of ACtronics?
Ze fabriceren ze niet ze repareren ze alleen ,met onderdelen die wie weet waar vandaan gehaald zijn , een set printplaat met koolstof kan volgens mij niet teveel kosten, een elect. systeempje zal wel iets duurder zijn .
Blijft echter dat het verschil tussen nieuw en gerepareerd wel klein word op deze manier.
http://xemodex.com/core_purchase_form_99.pdf
Kijk hier ook eens naar kassa!!!!!!!!!!!!!!!
Zowel Xemodex als AC-Tronics maken gebruik van een onderdeel dat door de chinese firma Sacer wordt geproduceerd:
http://sacerltd.en.china.cn/selling-lea ... ensor.html
Volgens mij kosten die dingen niet zo veel en ik heb ook een montagehandleiding weten te vinden waaruit blijkt dat je met een beetje soldeerervaring dit klusje best zelf kunt uitvoeren. Ik heb rechtstreeks met Sacer gemaild om ze te bemachtigen, maar ze verwijzen mij weer door naar AC-Tronics, die ze natuurlijk niet los verkoopt......
^ zou iemand zich hierin kunnen verdiepen? Sacer verkoopt deze zonder problemen als je er een stuk of 30/40 in een keer koopt schat ik zo (groupbuy iemand?). Sturen we er een paar naar een techneut op dit forum samen met de handleiding....dan zorgt die voor een
betaalbare fix.
Heb al gemaild met xemodex, kost te veel. Mijn ETM doet t nog goed, maar je weet nooit. Ook geen sporen van vermogensverlies....hij trekt als een tierelier.
Geplaatst: 18.02.2009 - 20:35
door jack betting
heb twee weken gleden een V70 2.4T gekocht bj.2001
de wagen is in sublieme staat, heeft 160dkm gelopen en is dealer onderhouden.
ik heb de wagen in het midden van het land gekocht en moest naar het zuiden.
ik rij weg en ca 40km verder,,,,,geen motorvermogen, heb de garage gebeld waar ik hem gekocht heb die me direct naar de dealer in Tilburg loodste waar ik trouwens perfect behandeld werd en de auto direct binnekon en uitgelezen werd....bleek het gasklephuis te zijn.
onder garantie heeft de garage waar ik hem gekocht heb een nieuw of gereviseerd gasklephuis gemonteerd (geen schoongemaakt) en de auto loopt weer als een zonnetje.
heb er wel een week op moeten wachten want het gasklephuis is gereviseerd bij een bedrijf in Almelo.
de kosten waren ong. 180.- euro, maargoed heb ik niets van hoeven te betalen want is onder garantie gerepareerd.
Dus wens ik alle volvo rijders weinig of geen gasklephuis problemen.
Geplaatst: 18.02.2009 - 20:58
door Paul
t5play schreef:Heb al gemaild met xemodex, kost te veel. Mijn ETM doet t nog goed, maar je weet nooit. Ook geen sporen van vermogensverlies....hij trekt als een tierelier.
Wist niet dat de T5 ook last had van dit probleem?
Geplaatst: 18.02.2009 - 21:02
door jack betting
het is een 2.4T en geen T5
mijne heeft 200pk en e T5 is van 250pk
Geplaatst: 18.02.2009 - 21:13
door Paul
En wie quote ik?
2.5T heeft 210pk en een R heeft 300pk, maar waarom is dat relevant?
Geplaatst: 19.02.2009 - 01:05
door t5play
Paul schreef:t5play schreef:Heb al gemaild met xemodex, kost te veel. Mijn ETM doet t nog goed, maar je weet nooit. Ook geen sporen van vermogensverlies....hij trekt als een tierelier.
Wist niet dat de T5 ook last had van dit probleem?
Ik ook niet, totdat iemand mij erop wees :? Is dat niet zo dan?