Pagina 14 van 15
Geplaatst: 05.03.2010 - 13:04
door V70 D5 Ed. II Geartronic
D-Funk schreef:Dit gaat echt nergens over, hoe kan dit alles fout gaan? Ik zou, net als wat bart simpson zegt, radar oid inschakelen. Een foutje kan gemaakt worden maar dit is echt veeeeeeeeels te gek!
Als ik de discussie goed gevolgd heb is dit de eerste fout van de verzekeraar. Slordig natuurlijk en dat moet hersteld worden, desnoods met nieuwe sloten. Verder heeft de verzekering alleen maar het standpunt ingenomen dat in hun ogen de auto minder waard is dan dat Markoes vindt. Het oplossen van zo'n verschil van inzicht kost nu eenmaal tijd. Bovendien is de auto terug, dus er hoeft helemaal niet meer gesteggeld te worden over de waarde. De verzekeraar heeft er, anders dan vanwege het kwijtraken van de sleutel, niets meer mee te maken.
Geplaatst: 05.03.2010 - 13:39
door Markoes
Nou, we kunnen nog steeds zeggen keer het laatste bod maar uit.
Maar we kunnen ook nog zeggen dat we de auto terug willen.
Tenminste dat heeft de rechtsbijstand voor ons uitgezocht.
Het enige waar de verzekering zich om bekommert is de gestolen auto.
Dat we zelf de auto hebben gekocht en eventueel met verlies verkopen daar hebben ze geen boodschap aan.
Dus hoe dan ook, verlies maak ik altijd. Of ik moet de V50 gunstig kunnen verkopen, maar dat blijft natuurlijk de grote gok!
Geplaatst: 05.03.2010 - 16:00
door M@rcel
En daar zou je garagebedrijf wat coulance kunnen tonen door de V50 over te nemen voor het bedrag wat jij er voor betaald hebt. Tenslotte heeft de diefstal bij hen plaatsgevonden.
Geplaatst: 05.03.2010 - 16:28
door mad
M@rcel schreef:En daar zou je garagebedrijf wat coulance kunnen tonen door de V50 over te nemen voor het bedrag wat jij er voor betaald hebt. Tenslotte heeft de diefstal bij hen plaatsgevonden.
Eens! :evil:
Ik las in de gauwigheid: "Tenslotte is de diefstal door hen gepleegd" :roll:
Geplaatst: 06.03.2010 - 16:02
door Markoes
Vandaag even langs de auto geweest.
Was eigenlijk meteen weer verliefd!!
De auto heeft 4 maanden niet meer gelopen dus zag er wel een beetje rot uit.
Remschijven waren mega veroest, onderlangs was het één groene bende vanwege opspattende regen.
Voor de rest geen opmerkingen, behalve dat een gat in het leer zat van de bijrijdersstoel. Is nog steeds een twijfel geval of ik de auto terugneem.
Maandag komt eindelijk de sleutel en waarschijnlijk in de loop van de week wordt vastgesteld of de auto motorisch iets mankeert.
Van de andere kant loop ik een groot risico als er iets vreemds met de auto is gebeurd. Deze kan nu wel gemaakt worden (als iets kapot is), maar heeft de auto misschien andere schade opgelopen die nu niet meteen te merken is??
Wat denken jullie??
Geplaatst: 06.03.2010 - 16:19
door diesel01
Als je dealer de auto helemaal na loopt(op kosten van de verzekering)
en jij bent weer helemaal happy met de R zou ik mij kunnen voorstellen dat je de auto weer terug neemt.
Moet je nog wel een deal kunnen maken met de specialist over de verkoop/aankoop van je huidige V50.
Ik hoor ook weleens van mensen dat ze na diefstal nooit weer een auto terug willen maar dat zal voor een ieder anders zijn.
Als de auto alleen is gebruikt om mee te rijden/racen kun je zeggen dat hij daar tegen moet kunnen.
De vraag blijft hoe je dergelijke auto's nog beter kunt beveiligen tegen dit soort waanzin en kansloze figuren die niet van andermans bezit af kunnen blijven.
Geplaatst: 06.03.2010 - 16:21
door denkweb
Even hardop denken wat ik zou op dit moment;
In ieder geval de 'verliesdagen' bij de verzekeraar gaan declareren; deze afwikkeling duurt nu al bizar lang. Je had de auto al ruimschoots weer ter beschikking kunnen hebben.
1. Op kosten van verzekering voertuig naar dealer voor vervangen sloten en reparatie voertuig (bij de betrokken garage, daar zal nu best een beetje coulance in de vorm van een snelle service en lage kostprijs mogelijk zijn);
2. Kentekenbewijzen zijn nog in jouw bezit dus jij bent eigenaar (had verzekeraar de tenaamstelling maar over moeten nemen zoals gebruikelijk);
3. Schadeloosstelling claimen voor het feit dat je gedwongen werd zelf een andere auto te regelen op eigen financiële middelen (optie AANBIEDEN om voertuig over te kopen);
4. Een mooie 'dankbrief' aan verzekeraar en betrokken politiekorps-chefs insturen met een uiteenzetting van de gang van zaken;
5. Bij geen reactie binnen 14 dagen een publicatie inzenden naar de media.
Ja, ik zou er niet erg vrolijk van worden...
Geplaatst: 06.03.2010 - 20:20
door Drs Tromp
Wie wel! Heeft denk ik heel wat slapeloze nachten opgelevert!
Geplaatst: 06.03.2010 - 22:04
door RampantBunny
dit is gewoon super vervelend, wat betreft radar etc, ik zou me de moeite besparen, deze zullen alleen iets doen als het ze een leuk item voor hun show oplevert en tenzij dat ze deze specifieke maatschappij onder de loep aan het nemen zijn, hoor je waarschijnlijk helemaal niets of krijg je een standaard antwoord van neem contact op met uw rechtsbijstand, een bedrijf moet binnen redelijk tijd eea oplossen etc (wat redelijke termijn is, is niet gedefinieerd in de wet en is dus een groot grijs gat).
heb je de verzekering via een tussenpersoon, zo ja dan zou ik die inschakelen. Zo niet dan wordt het tijd om eens de rechtsbijstand te bellen voor advies, of eventueel consuwijzer. (rechtsbijstand heeft de voorkeur, maar de mensen van consumwijzer kunnen goed adviseren weet ik uit ervaring (heb ze zelfs zakelijk wel eens gebruikt omdat ik absoluut niet wist wat ik moest doen in een bepaalde klant situatie en hun response was gedegen en bleek achteraf juridisch correct, iets wat ik helaas niet kan zeggen van commerciele TV programma's.)
neemt niet weg dat dit gewoon een ^&* situatie is voor je en ik hoop dat het snel opgelost wordt.
Sowieso wordt het tijd om een aangetekende brief te sturen waarin je eea uiteenzet en waarin je hen sommeert om binnen x weken , gezien de complexiteit en het bedrag zou ik zeggen 4 weken, de zaak definitief af te handelen. Daarbij moet je op een aantal zaken letten.
1 geef een komplete historie vanaf dag 1 tot nu (tijdstippen, data en acties etc), sluit kopien van allle correspondentie zoals emails en brieven bij.
2 geef een duidelijke onderbouwing voor eventuele kosten die je gemaakt hebt..aka roep niet ik heb 25 euro gebeld terwijl je het niet kunt bewijzen.
3 stel een duidelijke einddatum voor hun reactie, maar geef hun een realistische kans om te reageren (vandaar dat ik zei 4 weken, het is namelijk een giga komplexe zaak)
4 Blijf redelijk en professioneel, een strakke professionele brief waarin je hen in gebreke stelt (en gebruik die term gerust), heeft veel meer impact dan een brief met uitroeptekens en hoofdletters!
Ik wou dat ik je kon zeggen dat eea snel opgelost zal zijn, helaas geloof ik dat niet, je zult een hoop werk moeten doen en tijd moeten stoppen in uitzoeken wat je rechten/plichten zijn. Ik denk overigens ook niet dat het kwaadwil is van de betreffende maatschappij, maar ze lijken mij bijzonder star en om een of andere reden valt deze diefstal buiten hun normale proces, met alle gevolgen van dien. Daarnaast zijn er ook dingen gewoon fout gegaan zoals die sleutel, met het gevolg dat het voor hun nu ook een zooitje geworden is.
Het belangrijkste van die brief is dan ook ervoor zorgen dat deze case bij iemand persoonlijk komt te liggen om te ontrafelen.
PS een truukje in deze

stuur de brief naar hun gebruikelijk klachten afdeling, maar gebruik het internet om adressen te krijgen bijvoorbeeld om kopien te sturen naar hun sales afdeling, hun QA afdeling, en stuur er ook een naar hun hoofdkantoor tav "directie". Dat laatste gaat nooit de directie halen, maar deze bedrijven hebben altijd een afdeling welke net onder dit niveau opereren

In je brief vermeld je in de header dan ook CC naar xx..yy..zz
Success
Hans
Geplaatst: 07.03.2010 - 10:29
door Marc
Eerlijk gezegd zou ik door deze hele brei van goedbedoelde adviezen ook het bos niet meer zien... Ik wens je veel succes en hoop dat het uiteindelijk voor jou op z'n pootjes terecht komt Mark. :?
Geplaatst: 23.04.2010 - 21:07
door jef
is er nog (goed) nieuws over de VOLVO en verzekering?
Geplaatst: 28.04.2010 - 20:37
door Markoes
Alles afgehandeld eind vorige week.
Auto niet meer terug genomen ivm te veel schade op mijn huidige V50.
Niet het bod er voor gekregen wat we gehoopt hadden maar al met al toch goed betaald. Al zijn we nu wel precies een half jaar verder en een hele hoge hoop ellende!
Geplaatst: 28.04.2010 - 21:05
door edraket
Je bedoelt neem ik aan teveel financiele schade op de V50? Wel lekker dat het eindelijk klaar is lijkt me, al hou je er wel een nare smaak in je mond van over.
Geplaatst: 28.04.2010 - 21:11
door jef
En nu dus veel tijd over om echt van je VOLVO te genieten.
Geplaatst: 29.04.2010 - 00:04
door wim de jong
En naar een andere verzekerings maatschappij te zoeken.
Deze is gewoon een waardeloze maatschappij......
Ga eens rond op internet en vraag offertes aan.....
De volvo is niet slecht, en zelf heb ik zeer goede ervaringen met polis-direct.
Betalen snel uit (eigen ervaring) en rekening hoeft niet opgestuurd te worden bij schade.
Ik rekende vorig jaar alleen de eigen risico af bij de VOLVO garage, en de rest ging direct naar Polis Direct (was toch € 5650 totale schade, wel verhaalbaar) In 5 werkdagen had ik mijn V70 weer terug, in de tussentijd een V50 gekregen voor vervanging. En Polis Direct gaat 10% onder een andere offerte zitten (klopt ook)
Geplaatst: 29.04.2010 - 09:22
door piotrV70
wim de jong schreef:En Polis Direct gaat 10% onder een andere offerte zitten (klopt ook)
Dat doen ze niet altijd, ze wilden niet onder de prijs gaan die ik bij Unive betaal (pakketkorting + collectiviteitskorting). Polis Direct is een soort Media Markt: als je maar hard genoeg roept dat je de goedkoopste bent gaan mensen dat geloven

Geplaatst: 29.04.2010 - 09:33
door diesel01
piotrV70 schreef:wim de jong schreef:En Polis Direct gaat 10% onder een andere offerte zitten (klopt ook)
Dat doen ze niet altijd, ze wilden niet onder de prijs gaan die ik bij Unive betaal (pakketkorting + collectiviteitskorting). Polis Direct is een soort Media Markt: als je maar hard genoeg roept dat je de goedkoopste bent gaan mensen dat geloven

Dit soort uitspraken +1 :thumbright:
On topic mooi dat je nu rust in de tent hebt, kun je eindelijk verder met andere dingen.
BTW mijn ouder hebben een nieuwe Sorento en hebben in Spanje pech met een nieuwe auto(9.000km oud van 2010).
Nu denk je dat de ANWB of anders KIA NL ervoor zorgt dat materiaal op de plaats van bestemming komt zodat ze de auto kunnen maken.
Niet dus na meerdere dagen heen en weer gebeld te hebben was mijn pa er zoooo zat van, dat hij zijn reisverzekering
(Fortis ASR) heeft gebeld en die heeft binnen 1.5 uur een vervangende auto geregegeld.
De Sorento is op transport gegaan naar NL, ze zijn bij KIA dus vergeten wie de salarissen betalen.
De ANWB kan iig ook leden gaan afschrijven.
Geplaatst: 29.04.2010 - 19:31
door Gast
Ook Univé kan ik alleen goede berichten over melden.
Ze luisteren in ieder geval goed naar de klant.
Zie mijn topic over polis voorwaarden.
Geplaatst: 29.04.2010 - 20:42
door toppertje
AlexV70 schreef:Ook Univé kan ik alleen goede berichten over melden.
Ze luisteren in ieder geval goed naar de klant.
Zie mijn topic over polis voorwaarden.
gelijk maar een pakketje aandelen
gekocht Alex?

Geplaatst: 29.04.2010 - 21:52
door Gast
Dat zou niet verstandig zijn, want het is een verzekeraar zonder winstoogmerk.
