Pagina 14 van 162

Geplaatst: 09.08.2012 - 07:27
door Jeroen
Heren, houden we het een beetje positief :)
We moeten nog een paar maandjes wachten en wil die graag met voorpret beleven :)

Geplaatst: 09.08.2012 - 07:46
door NielsPHEV
OGA244 schreef:Al harde getallen gehoord/ervaren hoe ver je op een volle accu komt bij zeg eens -15 graden?
Antwoord netzo ver als bij plus 15..... in hybride modus verwarm je de accu's met de gratis restwarmte van de diesel !

Verbruik vergelijken met een awd V60 is niet reeel er is bij de pih immers geen overbrenging naar de achterwielen.

Oga je schreef eens over een zeer laag verrbuik met een V60 D3 GT volgens mij zou dat ook te halen moeten zijn met de pih de D3 is nl helemaal niet zuiniger dan de D5

Geplaatst: 09.08.2012 - 07:50
door OGA244
Op zich klopt dat verbruik inderdaad, toch is een pih wel weer een stuk zwaarder.

Maar van restwamte is toch echt nog geen sprake als je "vers" van de paal wegrijdt op je accu voor 50 electrische kilometers onder normale temperaturen, dus daar ben ik het oneens met je

Geplaatst: 09.08.2012 - 08:03
door Paul
Toch wil ik hem :-)

Geplaatst: 09.08.2012 - 08:07
door OGA244
Maar niet uit milieuoverwegingen 8)

Geplaatst: 09.08.2012 - 08:56
door Paul
Ik kom uit een fantastisch milieu

Geplaatst: 09.08.2012 - 10:12
door Autozoeker
Mannen we hebben toch nog de diesel motor ;-)

Geplaatst: 09.08.2012 - 10:51
door diesel01
Paul schreef:Ik kom uit een fantastisch milieu
ROFLMAO :lol:

Geplaatst: 09.08.2012 - 15:22
door Paul
Ben blij dat ik snel kan zoeken ;-)
http://en.wiktionary.org/wiki/ROFLMAO

Geplaatst: 09.08.2012 - 19:41
door NielsPHEV
OGA244 schreef:Op zich klopt dat verbruik inderdaad, toch is een pih wel weer een stuk zwaarder.

Maar van restwamte is toch echt nog geen sprake als je "vers" van de paal wegrijdt op je accu voor 50 electrische kilometers onder normale temperaturen, dus daar ben ik het oneens met je
Ben er van overtuigd dat precies om die reden in de hybride modus bij lage temp de diesel meteen zal aanspringen (eventueel met een standkachel achtige oplossing om versneld op te warmen met 100 % rendement) zullen ze ongetwijfeld gewoon ingeprogrammeerd hebben buiten temp is bekend en het betekent dat je daadwerkelijk "redenment" hebt van energie die je anders weg mietert. Wanneer je in de pure modus rijdt zal het een ander verhaal zijn maar dat is in dat geval ook zeker niet slim.

We gaan het meemaken !

Geplaatst: 09.08.2012 - 20:01
door bart simpson
Ikzelf geloof niet in de geschetste milieuvriendelijkheid van dit concept, aan de bijtellingsvriendelijkheid van dit concept is niets te ontkennen, het een heeft alleen niets met het ander te maken.

Geplaatst: 11.08.2012 - 13:04
door NielsPHEV
Bart S Zeker in eerste instantie had ik dezelfde mening. Milieutechnisch is een plugin hybride helemaal niet wezenlijk schoner dan een EU5 diesel. Het is waanzin op de electriciteit niet mee te nemen in de berekening van het energie verbruik en alleen maar te praten over CO2 uitstoot. Wanneer je de electriciteit overigens met kernenergie opwekt is deze overigens wel nagenoeg CO2 neutraal....

Nu ik me er wat meer in verdiept hebt kom ik tot een duidelijke nuancering. Het aardige van in hybride modus rijden is namelijk dat de auto zal proberen om situaties waar de verbrandingsmotor weinig rendement heeft zoveel mogelijk te vermijden en daar electrisch te rijden. Hierbij teken ik meteen aan dat dit verschil met een diesel wat minder groot is dan bij een benzine aangezien een diesle sowies een beter rendement heeft en dit ook over een wat groter last bereik dan een benzine. Die rara prius auto's draaien in de praktijk toch daadwerkelijke lage verbruiken de velen duidelijk beter dan 1 : 20 - 22 op benzine ! en dat komt voor een groot deel door bovenstaande

Daarnaast is er de terugwinning van rem eenrgie tot een bepaalde maximale vertraging via de achterwielen (die maximale vertraging is er om de auto stabiel te houden) ook dit zal een positieve bijdrage moeten hebben op het verbruik.

Ik zie toch een aantal punten die weldegelijk tot een lager verbruik zouden moeten kunnen leiden en ja de primaire motivatie om in NL zo'n auto te rijden zal voor de meesten de 0% bijtelling zijn. Maar zeg eens eerlijk Bart zou jij de ca € 6.000,= die je per jaar netto aan bijtelling betaald niet willen voorkomen door in een lekkere V60 te rijden.....

Geplaatst: 11.08.2012 - 13:30
door bart simpson
Dit concept is uitsluitend winnaar op de bijtelling gevoed door een dubieuze norm (en feitelijk even dubieuze belastingvoordelen) maar profiteer daar uiteraard voorlopig maar van.
Het milieu is voor > 95% van de kopers volstrekt geen item, bijtelling voor 100% van de kopers wel.

Gasrijders doen ook zo graag alsof ze met het milieu begaan zijn, gas rijden is altijd een knakenkwestie, milieu kan menig gasrijder niets eens spellen als ze al weten wat het is, doe je dan ook niet anders voor als een zuinigert (niks mis mee trouwens, maar kom gewoon uit de kast)

Priussen doen geen > 1 op 20, 1 op 15 komt vaker voor

Geplaatst: 11.08.2012 - 13:55
door M@rcel
bart simpson schreef:Gasrijders doen ook zo graag alsof ze met het milieu begaan zijn, gas rijden is altijd een knakenkwestie, milieu kan menig gasrijder niets eens spellen als ze al weten wat het is, doe je dan ook niet anders voor als een zuinigert (niks mis mee trouwens, maar kom gewoon uit de kast)
Bart? Generaliseren? Jij? :shock: :D

Geplaatst: 11.08.2012 - 14:17
door bart simpson
M@rcel schreef:
bart simpson schreef:Gasrijders doen ook zo graag alsof ze met het milieu begaan zijn, gas rijden is altijd een knakenkwestie, milieu kan menig gasrijder niets eens spellen als ze al weten wat het is, doe je dan ook niet anders voor als een zuinigert (niks mis mee trouwens, maar kom gewoon uit de kast)
Bart? Generaliseren? Jij? :shock: :D
heb het van de de beste geleerd.... (is "gasnicht" een woord)

Geplaatst: 11.08.2012 - 14:24
door M@rcel
bart simpson schreef:
M@rcel schreef:
bart simpson schreef:Gasrijders doen ook zo graag alsof ze met het milieu begaan zijn, gas rijden is altijd een knakenkwestie, milieu kan menig gasrijder niets eens spellen als ze al weten wat het is, doe je dan ook niet anders voor als een zuinigert (niks mis mee trouwens, maar kom gewoon uit de kast)
Bart? Generaliseren? Jij? :shock: :D
heb het van de de beste geleerd.... (is "gasnicht" een woord)
Vast wel, maar ik vraag me af of het betekent wat jij denkt dat het betekent... :)

Geplaatst: 11.08.2012 - 14:26
door bart simpson
Google maakt van gasnicht gaslicht, dat schiet dus niet echt op

Geplaatst: 11.08.2012 - 15:56
door NielsPHEV
Heerlijk genuanceerd blijft Bart, maarja het is wel duidelijk. anyway volgens mij zeg ik redelijk hetzelfde als het op de belastingvoordlen aankomt maar als we daar over gaan beginnen kan ik er nog wel een paar verzinnen. Het is altijd fout politiek met technisch ratio uit te leggen, dat werkt nl niet !!

Voor wat betreft de priussen van de 1524 priussen op sprimonitor.de zijn er 1326 die ONDER de 5,4 liter op 100 km scoren.

http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2

Naarnaast kan ik melden dat ik verschillende mensen ken met priussen (heel vage kenissen) die ook verbruiken van beter dan 1 : 20 halen. Een prius is zwaarder dat een verglijkbare benzine en toch veel zuiniger wat mijn stelling onderbouwt dat het vermijden van deellast met een laag motor rendement icm recuperatie van remenergie leidt tot een aanzienlijk lager verbruik.

Ik reken er op dat we dit fenomeen ook gaan zien met de V60 PIH.

Oja Bart geef je nog antwoord op vraag in de laatste alinea, ik heb die vraag zelf (en voor mezelf) met ja beantwoord !

Geplaatst: 11.08.2012 - 16:35
door bart simpson
Over die bijtelling? lijkt me wel ja, zoveel kadootjes krijg je niet vanuit de algemene middelen.
Alleen heb ik moeite met de gestelde criteria, daar klopt geen hout van, de praktijk gaat worden dat een V60 PIH > 300% afwijkt van de norm... (dat doet een Ampera tenslotte ook) sta je als "milieu apostel"

Geplaatst: 03.09.2012 - 20:38
door Zoefje
Zucht, wachten duurt lang :( nog ruim een half jaar!