Pagina 14 van 15
Geplaatst: 14.02.2012 - 19:17
door kuupertie
Zo,
Verstuivers zijn vandaag getest bij Kleinjan Dieselservice uit Nijverdal....daar komen ze ook vandaan. Ze zijn getest bij 40*C en waren helemaal goed volgens hun medewerker M.
Ik heb hen gezegd dat dat geen verrassing was, daar mijn problemen bij lagere temperaturen optreden. Heb hem ook gezegd dat de problemen bij het inschakelen van mijn motorverwarming niet optreden.
Volgens hen kan dit NOOIT aan de injectoren liggen. Wat het wel zou kunnen zijn; geen idee....en compressieprobleem.
Ik heb 'm verteld wat allemaal getest is, maar mijnheer gaf zonder enig argument of alternatief aan dat het niet aan de injectoren kan liggen. Hij beantwoorde zelfs mijn vraag: "of denkt u soms dat ik lieg" met ja.
Na enige discussie, getouwtrek en gevloek mijnerzijds, wilde M uiteindelijk nog wel wat proberen om aan te tonen dat het niet aan de injectoren kan liggen. Hierbij ik hem gevraagd heb mijn Volvo specialist te contacten. Dat wil hij morgen doen.....
Morgen weer een update.
Geplaatst: 14.02.2012 - 21:28
door lemmer
kuupertie schreef:Zo,
Verstuivers zijn vandaag getest bij Kleinjan Dieselservice uit Nijverdal....daar komen ze ook vandaan. Ze zijn getest bij 40*C en waren helemaal goed volgens hun medewerker M.
Ik heb hen gezegd dat dat geen verrassing was, daar mijn problemen bij lagere temperaturen optreden. Heb hem ook gezegd dat de problemen bij het inschakelen van mijn motorverwarming niet optreden.
Volgens hen kan dit NOOIT aan de injectoren liggen. Wat het wel zou kunnen zijn; geen idee....en compressieprobleem.
Ik heb 'm verteld wat allemaal getest is, maar mijnheer gaf zonder enig argument of alternatief aan dat het niet aan de injectoren kan liggen. Hij beantwoorde zelfs mijn vraag: "of denkt u soms dat ik lieg" met ja.
Na enige discussie, getouwtrek en gevloek mijnerzijds, wilde M uiteindelijk nog wel wat proberen om aan te tonen dat het niet aan de injectoren kan liggen. Hierbij ik hem gevraagd heb mijn Volvo specialist te contacten. Dat wil hij morgen doen.....
Morgen weer een update.
Lekker logisch, maar hoe en waarop zijn ze getest? Hij kan toch niet ontkennen dat het probleem meegaat met de volgens hem goede verstuivers. Ga naar een andere dieselboer en vraag een 2nd opinion.
Begrijp ik hieruit dat je niets kan/ gaat verhalen bij garage no1?
Geplaatst: 14.02.2012 - 21:58
door edraket
Dat kan nog wel eens een lastige discussie worden begrijp ik zo. Als ze nu al met de hakken in het zand gaan wordt het moeilijk om ietst te verhalen. Sterkte in elk geval.
Geplaatst: 15.02.2012 - 06:14
door kuupertie
Lemmer,
Zolang het zonder hogere machten kan, probeer ik garage nr 1 te omzeilen. Hij heeft ze er alleen ingezet en is op dit moment een extra schakel in de communicatieketting.
Ik hou hem overigens van alles op de hoogte.
Zodra ik stappen moet gaan ondernemen, kan ik niet anders dan richting garage nr 1.
Geplaatst: 15.02.2012 - 20:24
door lemmer
kuupertie schreef:Lemmer,
Zolang het zonder hogere machten kan, probeer ik garage nr 1 te omzeilen. Hij heeft ze er alleen ingezet en is op dit moment een extra schakel in de communicatieketting.
Ik hou hem overigens van alles op de hoogte.
Zodra ik stappen moet gaan ondernemen, kan ik niet anders dan richting garage nr 1.
Dus heb jij ze zelf aangeleverd aanngarage no1?
Geplaatst: 15.02.2012 - 20:52
door kuupertie
Nee...ze zijn door garage nr 1 besteld bij Dieselservice Kleinjan. Deze hebben overigens weer een gepeperde rekening gestuurd ivm het onderzoek van de injectoren.
Vanmiddag zouden de nieuwe geleverde injectoren weer teruggezet worden echter tijdens het monteren is de draad van cilinder drie eruit gekomen.
Kortom......weer geen steek verder......geen auto......een planning die in de soep loopt....etc.
Geplaatst: 15.02.2012 - 21:19
door Gast
Ik begrijp "niet" dat je garage nr. 1 er tussen weglaat. :roll:
Jij hebt toch opdracht gegeven tot reparatie?
Vervolgens heeft garage nr.1 toch verstuivers besteld bij Kleinjan?
Wie is er dan verantwoordelijk? Juist: garage nr. 1. Waarom neem jij deze verantwoordelijkheid op je?
Ik krijg toch sterk de indruk dat je niet alles hebt verteld, dit blijkt ook wel door de vragen van de andere forumleden.
Ik heb wel een idee, maar ik kan het mis hebben. Dus jij mag het vertellen.

Geplaatst: 15.02.2012 - 22:46
door lemmer
AlexV70 schreef:Ik begrijp "niet" dat je garage nr. 1 er tussen weglaat. :roll:
Jij hebt toch opdracht gegeven tot reparatie?
Vervolgens heeft garage nr.1 toch verstuivers besteld bij Kleinjan?
Wie is er dan verantwoordelijk? Juist: garage nr. 1. Waarom neem jij deze verantwoordelijkheid op je?
Ik krijg toch sterk de indruk dat je niet alles hebt verteld, dit blijkt ook wel door de vragen van de andere forumleden.
Ik heb wel een idee, maar ik kan het mis hebben. Dus jij mag het vertellen.

Precies, of sturen ze je met een oud hollands kluitje het riet in, niet pikken!!!
Veel gelul en straatjes schoonvegen, jij bent de dupe en steeds op een verkeerd spoor gezet. VERSTUIVERS ZIJN GEWOON NIET IN ORDE! en laat een 2nd opinion doen bij een andere deskundige dieselboer.
Geplaatst: 16.02.2012 - 05:41
door kuupertie
Ik heb wel alles verteld. Garage nr 1 is een goede bekende en heeft me met mijn Mustang al eens enorm geholpen toen een zogenaamde carburateurspecialist (BCCP Gramsbergen) mijn carb naar de kloten heeft geholpen. Ik heb dus, zolang het niet nodig is, geen zin om die relatie op het spel te zetten.
Ik heb gister een aantal dieselspecialisten aangeschreven en ook nog een advocatenkantoor.
Ik hoop dat garage nr 1 (waar hij nu staat zonder draad in de kop) het snel klaar heeft zodat de auto naar de volgende specialist kan.
Ik kreeg zojuist een mail van een revisiebedrijf dat aangaf er verschillende andere revisiebedrijven gebruik maken van imitatienozzles.
Geplaatst: 16.02.2012 - 10:05
door sbv
Ik zou er zelf een keer klaar mee zijn eigenlijk. Jij geeft opdracht aan iemand(garage 1) die zijn hoofdaannemer en dan zou ik er zelf niet tussen gaan zitten. Dan maar op een gegeven moment einde relatie, maar doortobben heeft weinig zin. Wie betaald overigens al die extra kosten ?
Geplaatst: 16.02.2012 - 21:26
door kuupertie
Goede vraag.
Dat kan pas blijken als nagewezen wordt wie er in gebreke is gebleven. Hierover is nogal wat discussie.
Heb vandaag mijn auto bij de garage laten staan en een andere auto geroggeld voor de komende dagen. Hij staat bij garage 1 en ik haal hem niet op voordat hij 100% goed is. Garage 1 geinformeerd....of samen tegen leverancier...of ik tegen hem.
Kosten van garage 2 zal ik dan ook presenteren....maar dat heeft weinig kans van slagen.
Geplaatst: 19.02.2012 - 11:03
door lemmer
sbv schreef:Ik zou er zelf een keer klaar mee zijn eigenlijk. Jij geeft opdracht aan iemand(garage 1) die zijn hoofdaannemer en dan zou ik er zelf niet tussen gaan zitten. Dan maar op een gegeven moment einde relatie, maar doortobben heeft weinig zin. Wie betaald overigens al die extra kosten ?
Is een vreemd verhaal. Ik denk dat jij je teveel verplicht voelt om de garage uit de wind te houden, je haalt de kolen voor hem uit het vuur bij zijn toeleverancier (of heb jij deze toeleverancier zelf aangeboden?)
Als je nu aan het einde moet concluderen dat je het zelf moet betalen, heb je jezelf op dit moment partij in deze kwestie gemaakt. Het zou mij verbazen als je nu nog wat geld terug kan krijgen, en gezien de basic reactie van die revisieboer kun je hem nu ook uitsluiten.
Aan het einde kost het je nu nog veel meer als dat je naar de volvo dealer was gegaan, plus dat je nu geen vertrouwen in de auto kan vinden.
Geplaatst: 19.02.2012 - 11:31
door kuupertie
Ik heb de auto dit weekend laten staan.
Ik haal 'm pas weer op totdat ze me bellen dat ie definitief klaar is.
Rekening betaal ik niet zowiezo niet.
Geplaatst: 20.02.2012 - 10:20
door edraket
Gert-Jan, ik denk dat je daar verstandig aan hebt gedaan. Anders wordt het zo'n langdurig verhaal en kun je uiteindelijk nog zelf voor de kosten opdraaien.
Geplaatst: 23.02.2012 - 12:49
door Thijs
En, is er al nieuws?
Geplaatst: 23.02.2012 - 21:03
door kuupertie
Een zwaluw maakt nog geen zomer.
Ik rij nu drie dagen met mijn S60 rond. Op cilinder drie is opnieuw een nieuwe verstuiver gekomen. De verstuiver (zie hier boven ergens) is een keer afgestoten door mijn blok. Bij de tweede wissel van de verstuivers is opnieuw de draad uit de kop omhoog gekomen. Na reparatie bleef verstuiver drie lekken en derhalve is deze vervangen.
Helaas zijn de temperaturen ook weer beter en ben ik dus nog niet 100% overtuigd. Ik overweeg dus ook mijn auto een nachtje in het vrieshuis te zetten om te kijken hoe hij dan 's ochtends loopt.
Verbruik is normaal momenteel (was ook altijd). Een nieuwe regeneratie heb ik nog niet gezien. Gister van Twist naar Almelo constant 180kmh zonder problemen.
Een onafhankelijke dieselspecialist gaf aan dat ook hij wel eens problemen heeft gehad met de D5 verstuivers; tricky noemde hij ze....in de kast wel goed...in de auto niet.
Ik hou jullie nog wel even op de hoogte van kostenafwikkeling etc.
Geplaatst: 05.03.2012 - 06:25
door V70/2.4D/2003
En, Gert-Jan......hoe staan de zaken er voor? Loopt hij nu goed?
Geplaatst: 05.03.2012 - 19:27
door kuupertie
Hi,
Volgens mij wel...maar ik blijf huiverig.
GJ
Geplaatst: 05.03.2012 - 21:05
door V70/2.4D/2003
Mwah, heb vertrouwen. Als het nu goed is, dan is het goed....toch?
En dat gedoe met rekeningen en garantie, is dat al klaar?
Geplaatst: 06.03.2012 - 06:22
door kuupertie
Wordt nog aan gewerkt.
Ik heb wel een beetje geld betaald aan de Volvo Specialist. Deze heeft ook alleen verder geholpen eigenlijk. Maar met deze hoeveelheid kan ik leven.
Garage 1 heeft op zijn kosten de verstuivers laten testen en een nieuwe verstuiver geplaatst.
NIET VAN KLEINJAN DIESELSERICE NIJVERDAL. Want die zijn te arrogant om toe te geven dat ze shit hebben geleverd. Dus aan allen...Ga NOOIT naar die zaak.
Garage 1 probeert nog wat te verhalen op KJDN.
GJ