Pagina 14 van 27

Geplaatst: 21.11.2011 - 03:50
door Ben
945i schreef:De motor, de balans, de evenwichtigheid in het ontwerp, de achterwielaandrijving en het hele concept achter de 1.
Je moet niet alles met jouw Multipla vergelijken :lol:

Geplaatst: 21.11.2011 - 08:42
door 945i
Nee, dat is weer een heel ander geniaal concept, daar heeft zelfs BMW geen antwoord op, 6 mensen ruim kunnen vervoeren (meer beenruimte dan in een verlengde S80) en de bagage ook nog mee kunnen nemen. En dat alles binnen de 4 meter lengte en een betaalbare prijs.:D ;)

Geplaatst: 21.11.2011 - 11:41
door bart simpson
sommige antwoorden wil niet iedereen geven

Geplaatst: 21.11.2011 - 11:52
door 945i
Klopt, moet je ook niet willen. :)

het is ook wel gebleken dat eigenzinnigheid, commercieel geen successen met zich meebrengt. Dus verstandig is het wel idd.

Geplaatst: 21.11.2011 - 14:00
door Cavallino
Discovery schreef:
Cavallino schreef:Op basis van de plaatjes denk ik ook dat hij niet gaat tegenvallen qua uiterlijk. De basisvorm is sierlijker dan die van de nieuwe 1-serie of A-klasse. Hij staat op het lijstje om mijn C30 op te volgen volgend jaar. Ik ben alleen benieuwd in hoeverre hij nadeel gaat hebben van het feit dat hij nog op het óude Focus platform staat. Niet dat ik ontevreden ben met de wegligging van mijn C30, integendeel, maar hij kan (zeker bij nat weer) wel iets meer grip op de vooras gebruiken en het onderstel kan stiller.
Ik weet niet hoe je erbij komt dat die nog op het oude Focus onderstel staat, maar de nieuwe V, XC en C 30/40 staan allemaal op het nieuwe Focus platform(wat in de basis inderdaad wel het oude Focus onderstel is). Verbeteringen zijn vooral gericht op stijfheid van het onderstel en geluidsreductie.
In AutoWeek en Autovisie, en ik meen ook op dit forum, werd beweerd dat de nieuwe V40 op hetzelfde platform als de huidige C70 wordt gebouwd. Dat is bij mijn weten in de basis hetzelfde platform als van de huidige C30 en de vorige generatie Focus, met hier en daar wat verstevigingen.

Ford heeft voor de nieuwe Focus het 'oude' C30/Focus platform doorontwikkeld, en dat lijkt een stap verder te gaan dan het toevoegen van wat verstevigingen zoals bij het C70 platform.

Als ik de berichtgeving verkeerd geinterpreteerd heb dan hoor ik graag hoe het wel zit...

Geplaatst: 21.11.2011 - 14:04
door Cavallino
945i schreef:De motor, de balans, de evenwichtigheid in het ontwerp, de achterwielaandrijving en het hele concept achter de 1.
Gebruik je hier serieus 'evenwichtigheid in ontwerp' en 'BMW 1 serie' in een zin, zonder daar een ontkenning aan toe te voegen? :roll:

Geplaatst: 21.11.2011 - 14:26
door 945i
Dat heb je inderdaad goed gelezen, maar is natuurlijk "geschmackssache".
Hoewel het wel deel uitmaakt van het concept, en een van de redenen is waarom hij rijdt zoals hij rijdt.

Geplaatst: 21.11.2011 - 14:40
door Cavallino
Dat is zeker een smaakzaak, persoonlijk vind ik het evenwicht in het model ver te zoeken. Dat lijkt bij de V40 veel beter voor elkaar. Maar goed, het is in ieder geval een model met karakter en daar is ook iets voor te zeggen. Daarom ben ik destijds voor een C30 gegaan.

Geplaatst: 21.11.2011 - 22:39
door Discovery
Cavallino schreef:
Discovery schreef:Ik weet niet hoe je erbij komt dat die nog op het oude Focus onderstel staat, maar de nieuwe V, XC en C 30/40 staan allemaal op het nieuwe Focus platform(wat in de basis inderdaad wel het oude Focus onderstel is). Verbeteringen zijn vooral gericht op stijfheid van het onderstel en geluidsreductie.
In AutoWeek en Autovisie, en ik meen ook op dit forum, werd beweerd dat de nieuwe V40 op hetzelfde platform als de huidige C70 wordt gebouwd. Dat is bij mijn weten in de basis hetzelfde platform als van de huidige C30 en de vorige generatie Focus, met hier en daar wat verstevigingen.

Ford heeft voor de nieuwe Focus het 'oude' C30/Focus platform doorontwikkeld, en dat lijkt een stap verder te gaan dan het toevoegen van wat verstevigingen zoals bij het C70 platform.

Als ik de berichtgeving verkeerd geinterpreteerd heb dan hoor ik graag hoe het wel zit...
Ik kan nergens iets vinden, behalve in persberichten, dat de C70 een vernieuwd onderstel heeft. Het lijkt mij dat dit ook niet het geval is, aangezien het toch een flinke onderhuidse verandering oplevert aan het model terwijl het eigenlijk nog niet nodig was. Onderstaande tabel spreekt het ook tegen.

Het onderstel van de nieuwe Focus is het C1 'Mid-Cycle Action' onderstel, zoals al eerder hierboven geschreven een verbeterd C1 onderstel(wat het oude Focus en S40/V50 enz. onderstel is). Dit onderstel is een samenwerking tussen Ford, Volvo en Mazda, dit omdat deze natuurlijk lang onderdeel waren van de FoMoCo. Het plannen van een nieuw model en ontwikkelen daarvan, daar gaat jaren overheen. Dus voordat Volvo in de etalage stond waren de plannen er al voor het C1 MCA onderstel al en het is meer dan logisch dat er toen ook Volvo modellen daarop gepland zijn.

Zie ook dit schematje, gemaakt de door iemand op Swedespeed en gebaseerd op deze pdf:
Afbeelding

Geplaatst: 21.11.2011 - 23:06
door casper
Discovery schreef:

Zie ook dit schematje, gemaakt de door iemand op Swedespeed en gebaseerd op deze pdf:
Het schema dat je hier toont heeft volgens hetgeen ik vernomen heb geen verband met die PDF.
Het schema is er een dat door Volvo aan fabrikant 3M (onderaannemer van kunststofonderdelen) afleverde waarop het productieschema voor de komende jaren staat aangegeven.

Geplaatst: 22.11.2011 - 09:01
door V480-S60
En Uddevalla klopt al niet meer (helaas) Dat wordt, als er een vervanger komt, Torslanda 8)

Geplaatst: 22.11.2011 - 09:27
door Cavallino
Discovery schreef:Ik kan nergens iets vinden, behalve in persberichten, dat de C70 een vernieuwd onderstel heeft. Het lijkt mij dat dit ook niet het geval is, aangezien het toch een flinke onderhuidse verandering oplevert aan het model terwijl het eigenlijk nog niet nodig was. Onderstaande tabel spreekt het ook tegen.

Het onderstel van de nieuwe Focus is het C1 'Mid-Cycle Action' onderstel, zoals al eerder hierboven geschreven een verbeterd C1 onderstel(wat het oude Focus en S40/V50 enz. onderstel is). Dit onderstel is een samenwerking tussen Ford, Volvo en Mazda, dit omdat deze natuurlijk lang onderdeel waren van de FoMoCo. Het plannen van een nieuw model en ontwikkelen daarvan, daar gaat jaren overheen. Dus voordat Volvo in de etalage stond waren de plannen er al voor het C1 MCA onderstel al en het is meer dan logisch dat er toen ook Volvo modellen daarop gepland zijn.
Ik bedoel inderdaad dat de huidige C70 ook op het C1 platform staat, ik meende wel dat daar wat extra verstevigingen bij zijn aangebracht om de stijfheid te verbeteren. Dat is inderdaad geen nieuw platform en zelfs doorontwikkeling is een te groot woord.

Ik hoop hoe dan ook dat de V40 wel gaat profiteren van het C1 MCA onderstel, omdat dat (in de Focus althans) weer een stap verder is qua verfijning en uiterst positieve kritieken krijgt in de pers (bv. in Autovisie Focus vs. BMW 1-serie).

Geplaatst: 22.11.2011 - 09:29
door V480-S60
En toch verliest in Autovisie de Focus... Ra Ra waarom?

Geplaatst: 22.11.2011 - 09:29
door Discovery
Getoond schema is van afgelopen juni, dus er kunnen inderdaad dingen zijn veranderd.

Geplaatst: 22.11.2011 - 09:37
door Cavallino
V480-S60 schreef:En toch verliest in Autovisie de Focus... Ra Ra waarom?
Alleen maar omdat je met een RWD 1-serie wel kunt driften. Trager maar leuker door de bocht zoiets was het toch... ach ja, je hoeft er maar een draai aan te geven om je sponsor gelukkig te maken :D

Toch gek dat ik op straat nog nooit een 1-serie driftend de bocht om heb zien komen :-S

Geplaatst: 22.11.2011 - 12:14
door Walter
V480-S60 schreef:En toch verliest in Autovisie de Focus... Ra Ra waarom?
omdat bij een test tussen een Panda en een Alto de BMW toch beter is?

Geplaatst: 22.11.2011 - 12:20
door V480-S60
Hej grapjas, gaan we lollig doen! Dit was een serieuze vraag hoor 8)

Maar inderdaad de meeste Autovisiejournalisten willen alleen maar achterwielaandrijving en scheuren. De meeste "normale" automobilisten willen gewoon veilig rijden en af en toe hard. (en dan is voorwielaandrijving toch beter handelbaar)

(Maar stiekum denk ik nog wel eens aan de 320i waar ik les in heb gehad 27 jaar geleden. Wat was dat leuk op de parkeerplaats met sneeuw)

Geplaatst: 22.11.2011 - 12:35
door Ben
Heeft er weer iemand nieuws over de V30 die ook een V40 zou kunnen worden?

Geplaatst: 22.11.2011 - 13:41
door v0lv0freak
Het commentaar op autovisie klopt wel.. Maar autoweek vind ik ook niks hoor. Jaa auto X is echt veel beter, maar auto Y is goedkoper, dus die wint!
Zo gaat het bijna altijd..

Zoals gezegd verzekerde de dealer mij dat de naam 100% V40 wordt.. Ik weet niet of anderen al bij de dealer hebben geïnformeerd?
Ik zou het wel logisch vinden, aangezien alle modellen iets 'omhoog' moeten om met de A3 / 1 serie te concurreren. Tenslotte is de V50 ook een V60 geworden, om beter aan te sluiten op de passat, 3 serie en A4 qua formaat.

Geplaatst: 22.11.2011 - 14:17
door fmgillis
volgens mij wordt juist de nieuwe v40 de vervanger voor de v50 en niet de v60.